Paard door bodem trailer gezakt, en dood.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:47

ow man, wat een afgrijselijk verhaal ;(

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:50

Vreselijk, vreselijk.....
Wat misschien ook een hulp is, is een cameraatje in de trailer.. je kunt dan toch in de gaten houden wat er achterin gebeurd... want dat vind ik altijd zo eng met een trailer... je hebt er van binnen geen zicht op. Toen wij vorig jaar twee camargue paardjes uit Frankrijk hebben gehaald hebben we speciaal een cameraatje gekocht (helemaal niet zo duur) zodat je de dieren in de gaten kunt houden.... Perfect! Je kunt natuurlijk niet alles voorkomen maar het is wel fijn dat je ziet hoe het in de trailer gaat.......

We hebben een redelijk nieuwe trailer maar toch de bodem maar weer checken....

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:36

echt heeel erg,
sterkte voor de eigenaren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:03

Jeetje... :n Dat zoiets moet gebeuren.

xMelissaa

Re: Paard door bodem trailer gezakt, en dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:06

wat een verschrikkelijk verhaal!
als je zoiets bij de eigen paard ziet wil je je niet voorstellen
1 groot bloedbad...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:22

[PP] >> [YRT]

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:02

VerschrikkelijK!!!!

was laatst ook zo een topic over een paard dat over de weg gesleept was...

ik vind het zo onzorgvuldig dat dit soort dingen gebeuren!

lionne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:56

Hoe lang geleden is dit gebeurt dan?
ik heb er nog nooit van gehoord
wel zielig |(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:19

laatst een geval in amerika dat een paard uit de trailer is gevallen en mee werd gesleept achter de trailer aan en nu dit...brrr...
Heel veel sterkte voor de eigenaren...

wij hebben een vorig jaar ook een keer achter een trailer gereden met slechte bodem...wij zagen iedere keer stukken hout onder de trailer uit vallen en hebben onze voorganger tot stilstand geseind...
Mijn vader zei tegen die man dat ie een verrotte bodem had in de trailer en dat ie bang was dat het paard er zo doorheen kwam zakken...
Meneer vond het onzin en verklaarde mijn vader voor gek, mijn vader zei toen: Ik durf te wedden dat als je de klep van de trailer nu omlaag doet, dat er een gat in de bodem zit, al dan niet met een paarden been erdoor...
Man doet de trailer open en inderdaad een gat in de trailer en paard stond heel krampachtig wijdbeens om maar niet door de bodem heen te zakken...
Ondanks dat de man in eerste instantie kwaad was op mijn vader en zich zo bleef gedragen, heeft mijn vader wel aangeboden om hem te helpen...echter dit wilde de man niet...
Wij zijn toen weer weggegaan en hebben in een zijweggetje gewacht tot de man weer voorbij reed...10 min. later reed de man dus langs en had zijn paard aan de andere kant van de trailer gezet (2 paardstrailer met 1 paard erin)...
Wij vonden het hoogst onverantwoord en hadden onze eigen trailer leeg bij ons en hadden aangeboden om daar het paard dan in naar de bestemming te brengen, maar dit wilde de man absoluut niet hebben en kregen van alles naar ons hoofd geslingerd...ik was wel erg bang voor de gevolgen voor dat paard...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:28

@lammie: wat een vreselijke vent zeg! Die gaf blijkbaar geen moer om zijn paard...

Ik ben ook voor een trailer APK, dit soort dingen zouden niet mogen gebeuren en als je nu gewoon hoort hoeveel mensen hier dit soort dingen mee hebben gemaakt, of mensen kennen die dit mee hebben gemaakt, schrik ik toch best wel!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:35

joyce2 schreef:
@lammie: wat een vreselijke vent zeg! Die gaf blijkbaar geen moer om zijn paard...

Ik ben ook voor een trailer APK, dit soort dingen zouden niet mogen gebeuren en als je nu gewoon hoort hoeveel mensen hier dit soort dingen mee hebben gemaakt, of mensen kennen die dit mee hebben gemaakt, schrik ik toch best wel!

was ook een vreselijke vent...maar ja wat hadden we verder kunnen doen? niks...aangezien het zijn paard is/was...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:37

lammie; tjonge zeg, wat een ***. Zulke mensen snap ik ook echt niks van.
Echt lastig dat je dan inderdaad gewoon niks kan doen.

Skoofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:54

Ow wat erg afgrijselijk als je dat ziet

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:58

mijn vader zij dat dat soort dingen echt heel vaak gebeuren!
rotte bodems enz

lionne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:05

melizz13 schreef:
rotte bodems enz

Ik heb er echt nog nooit van gehoord..
echt vreselijk..
Heb medelijden met dat paard

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:06

Mijn moeder heeft het ook een keer gezien.

Trailer voor haar zakte een paard door de bodem heen. Alleen de mensen zelf hadden het niet door. Mijn moeder heeft verschrikkelijk hard en lang op de toeter gedrukt, geseind met de lampen (het was al avond).
Geprobeerd in te halen, maar dat wou niet want het was een landweggetje.
Uiteindelijk zal de man geirriteerd zijn geraakt van het lawaai achter zich en heeft de auto gestopt.

Toen zag hij natuurlijk het schouwspel, mijn moeder had ondertussen de hulpdienst al gebeld dus die wist de route van de wagen al. Paard is ingeslapen.
Zn hoeven waren volledig weggeschuurt over de weg.

Ik hoor het veel te vaak, en zet mijn paard dan ook niet in een trailer die al tijden niet gekeurd is.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:08

Wat vreselijk! ;(

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:11

lionne schreef:
melizz13 schreef:
rotte bodems enz

Ik heb er echt nog nooit van gehoord..
echt vreselijk..
Heb medelijden met dat paard

ik ook niet
maar genoeg mensen laten hun trailer niet nakijken
of ze vervanger de bodem niet
dus ja dan is het al te laat

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:13

Je hoort dit idd wel vaker. Ik ken ook iemand die het overkomen is. Gelukkig was dat paard nog net niet ver genoeg door de bodem getrapt, dus dat liep met een sisser af.
Was ook net gekocht, die trailer, bij een gerenommeerd bedrijf...dus dit heeft nog een heel staartje gehad voor dat bedrijf, dat ze een trailer in die staat voor goed hebben verkocht.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:14

Dat is helaas het risico dat je bij de meeste trailers loopt.
Een hele hoop trailers gaan niet voor de jaarlijkse keuring en dat vind ik echt heel slecht.

Ben blij dat die van mij eigenlijk nooit in een trailer staat.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:21

mijnes gaat nooit in de trailer
alleen toen we hem gehaalt hebben
en mijn trekpaard 1 keer naar een viering en 1 keer naar de fokker
maar toen zat ik echt met trillende handen
nadat ze er einelijk in was gekomen

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:31

Quote:
We hadden het hier toevallig van het weekend over, snap niet dat er geen keuring bestaat voor een trailer, je vervoerd toch een levend dier. En ik snap dat het je eigen verantwoordelijkheid is, maar ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets er gewoon bij in schiet.

Nou, dat kan ik me dus helemaal niet voorstellen. De bodem is een berucht onderdeel van een trailer. Als je een tweedehands trailer koopt moet dat het eerste ding zijn wat je controleert. Als je dat zelf niet kunt, laat je het doen.
En al die mensen die zeggen dat de bodem zo moeilijk te controleren is, willen wel een soort APK keuring. Zijn de personen die de APK keuring doen dan wondermensen die het wèl kunnen??

Zeker trailers met een gietbodem moet je goed controleren. Als de trailer wat ouder wordt kunnen er toch openingen bij de naden (tussen bodem en zijwand) ontstaan, dan kan de bodem op die plaatsen binnen een half jaar verrot zijn. Dat heb ik meegemaakt. Ontdekte het ook zelf omdat ik altijd controleer.
De kitnaden aan de buitenkant moeten ook regelmatig uitgekrabt en opnieuw gekit worden, anders gaat de zij/voorwand rotten.

Verder ben ik zo vrij om het verhaal van het zakken door de bodem van een gloednieuwe trailer voorlopig echt niet te geloven.
Je paard nooit in een trailer zetten is voor bijna iedereen geen optie en onzin, want het gaat er hier niet over of je paard in een trailer vervoerd wordt, maar of je hem op een trailer zet die in orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:38

Jee wat een vreselijk verhaal..

Lammie, dat van jou is ook een naar verhaal zeg, wat goed dat jullie die man hebben laten stoppen, ondanks dat hij zo idioot bleef reageren. In zo'n geval kan je trouwens prima politie bellen, hij brengt niet alleen het dier maar ook medeweggebruikers in gevaar en dat mag nooit!

Ik wil nog wel even zeggen dat wij een trailer hebben die we netjes jaarlijks voor onderhoud wegbrengen en nu door omstandigheden naar een ander ging voor onderhoud en die man zei ook dat de bodem gevaarlijk was, wij er natuurlijk absoluut geen paard meer in gezet en er meteen een nieuwe bodem in laten zetten, maar blijkbaar sluit je het gevaar niet helemaal uit zelfs als je je trailer netjes (denkt) te laten onderhouden.
Bij onze trailer was vocht tussen de zadelkamer en het paardengedeelte gekomen waardoor het is gaan rotten en idd zoals al meer hier zeggen moeilijk te controleren door de rubberen gietvloer..

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:41

als wij een trailer zouden hebben zou die sowieso iederjaar even nagekeken worden door mijn vader (automonteur)
ander was die als nog gegaan!