Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xBiondaa schreef:Eerst aan de longeerlijn balkjes laten lopen, dit veel herhalen.
Gôed belonen, als ze het goed doet.
En als ze het fout doet ook![]()
Daarna doe je het zadel erbij, en weer herhalen & belonen.
Daarna doe je het hoofdstel erbij, en weer herhalen & belonen.
Maar je moet niet springen, daarna gewoon basisfiguren rijden, i.v.b met de leeftijd.
xBiondaa schreef:Eerst aan de longeerlijn balkjes laten lopen, dit veel herhalen.
Gôed belonen, als ze het goed doet.
En als ze het fout doet ook![]()
Daarna doe je het zadel erbij, en weer herhalen & belonen.
Daarna doe je het hoofdstel erbij, en weer herhalen & belonen.
Maar je moet niet springen, daarna gewoon basisfiguren rijden, i.v.b met de leeftijd.
.
Ik denk dat je het 'balkjes/springen' idee beter voorlopig even in de ijskast kan zetten, eerst even concentreren op doorrijden en het paardje eraan laten wennen om jou op je rug te dragen.

(Als hij die niet kent zou ik geen buitenritten doen, maar we kunnen imo jou mening toch niet veranderen..) sabina1998 schreef:13 jaar en dan zonder volwassene/ervaren iemand een pony rijden en laten springen ohz die nog maar 4 weken ohz is?
En dan heb jij er verstand van?
Ik ga volgend jaar ook een pony beleren voor de 2e keer, maar met goede begeleiding van een volwassene die daar echt verstand van heeft en ervaring en ook eerst met grondwerk etc.
In mijn eentje zou ik daar echt nooit aan beginnen, en al helemaal niet springen.
Grote kans dat je je hele paardje verpest.
mijnponynero schreef:sabina1998 schreef:13 jaar en dan zonder volwassene/ervaren iemand een pony rijden en laten springen ohz die nog maar 4 weken ohz is?
En dan heb jij er verstand van?
Ik ga volgend jaar ook een pony beleren voor de 2e keer, maar met goede begeleiding van een volwassene die daar echt verstand van heeft en ervaring en ook eerst met grondwerk etc.
In mijn eentje zou ik daar echt nooit aan beginnen, en al helemaal niet springen.
Grote kans dat je je hele paardje verpest.
Dat dacht ik nou ook