mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:59

ik spreek jullie straks of vanavond verder , 'k denk dat het tijd wordt om naar school te gaan . :=

Annetje

Re: mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:02

Het nadeel van mijn paard is dat hij zo flegmatiek en soms wat traag kan reageren, maaaaarrrrr..... dit is ook meteen zijn grootste voordeel! Heerlijk zo'n nuchter beest, het is alleen hierdoor moeilijk hem écht aan het sjouwen te krijgen.

Meer nadelen heeft mijn paard niet, of je moet ook bedoelen dat hij witte billen heeft die nooit wit zijn? :P

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:08

Die van mij is erg kopschuw, knuffelen doet ie niet aan, en wanneer er iets te slopen valt of ongein kan uithalen, is hij meteen haantje de voorste!

Dat zou ik toch wel ietsje minder willen allemaal, en dat knuffelige iets meer...
(overigens is hij wel mega jaloers op mij, wanneer ik een 10 minuten geen aandacht aan hem gesteed, maar aan iemand anders, dan hapt ie vlug in mijn arm, (krijgt ie wel een tets terug) maar daar kan hij dan niet tegen als ik met een ander bezig ben. dus hij houd toch wel van mij :o want anders was ie niet jaloers ) hihi :P

Maar buiten dat alles, is het het allerliefste en leukste paard dat ik ken! <3

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:15

Het enige wat ik soms niet zo leuk vind van mijn paard is dat ze buiten niet overal langs durft. Nou vind ik voor een smal bruggetje afstappen echt niet erg en ook begrijpelijk maar als ze ergens een spook ziet is het wel vervelend.
Verder was ze best kopschuw toen ik haar net kreeg maar inmiddels is het toch best een knuffelkont geworden :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:18

Die van mij heeft een te kort voorbeen, de verbinding rug-lendenen-achterhand is week en ze is overbouwd. Kruis is iets te steil en de aanzet van de hals te zwaar. (god, wat een krakkemikkig paard als je het zo bekijkt :D)

Rijtechnisch kunnen we weer bij 0 beginnen sinds ze bij mij is. Alle vertrouwen is weg (nieuwe omgeving), ze is schrikkerig/rennerig en een ander heeft er een tijdje op gereden en dat is erg goed merkbaar. Ze is of te rennerig, of niet vooruit te branden, kruipt achter de teugel, neemt geen contact aan of pakt 1 kant vast. Verder is ze iets scheef, kunnen we niet in galop en op een fatsoenlijk tempo is ze voor mij haast niet uit te zitten. Helaas is dit allemaal gekomen in een jaar waarin ik haar niet heb gereden/verzorgd door tijdgebrek.

Bovenalles is ze voor mij het allerliefste en mooiste paard wat er is en heb ik met geen ander paard zo'n band gehad als met haar. Ik hoop dan ook dat ze nog een jaar of 15-20 meegaat.

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:23

Roxxiejj schreef:
Ik bedenk me nu net }:0 :

Ik heb in mijn eentje meer nadelen dan mijn beide paarden samen }:0

He snot... :\

Whahaha, ik ken dat probleem!!!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:16

mijn shetlander heeft als nadeel dat die vroeger mishandeld is maar dit is dan wel weer een fout door opvoeding bij een ander.
zomaar uit het niets rennen, in eens echt keihard weg, maakt niet uit wie die meesleurt hoort daar ook bij.
kopschuw was die ook, is er wel veeel minder opgeworden maar een rustig kusje op zijn koppie wil die niet hebben, hij is hengst & voelt zich daar kennelijk te stoer voor. :=
nja ik kan het eigenlijk geen nadelen noemen, ik noem zijn vorige eigenaren nadelen, omdat dit door hun komt & zeker niet door hem zelf!
het is een enorm lief beest met een goudeerlijk karakter & gelukkig gaat alles nu de goeie kant op. :)

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:20

Ik vertel wel even over 2 van mijn verzorgponies, de andere 2 zijn nog niet ohz.

Jody,
Super braaf onder het zadel, maar jammer genoeg gaat de rechter galop niet goed.
Als je al 1 hulp geeft voor de midden draf galopeert ze al aan.
En het meest jammerste is, dat als we buitengaan rijden ze met galop keihoog bokt ( maar dan ook echt hoog ) en dan op eens stopt.

Nikita,
Ze heeft haast geen schoft, dus het zadel glijt heel snel naar voren, ook het jammere is dat als ze hengstig is, ze zo'n stitch kan zijn, ze trapt dan echt heel vaak etc.
Maar we hopen dat dit minder gaat worden, ze word binnenkort gedekt namelijk.

Bijde nadelen van hun is ook dat ze niet zo groot zijn, en ik wel redelijk groot.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:32

hmm interessant allemaal.....voor diegenen die het leuk zouden vinden om erachter te komen hoe je van de "nadelen" van je paard iets positiefs kunt maken dmv vertrouwen, respect, communicatie en leiderschap: ik geef les in NH en natuurlijk dressuur en heb bij al veel mensen en paarden een uitkomst kunnen bieden mbt het gedrag (mens en dier, want het is een wisselwerking :))
PB maar als je meer wil weten!!

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:53

eigenlijk is mijn paard best wel goed :+
Haha, ze is neit perfect. Maar die dingen die niet goed zijjn, heb ik kunnen oplossen :D

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:05

Mijn merrie heeft als 'nadeel' dat ze erg jaloers is :o Als ik met mijn ander paardje bezig ben (staat in de stal over haar) wordt ze helemaal woest. Ze bijt, ze stampt, staat te bokken in haar stal, oren plat in de nek, heel zuur doen, ze slaat zelfs haar tanden tegen het ijzerwerk van haar stal! }> !! Het is zelfs zo erg dat ik mijn ander paardje van stal heb moeten veranderen haha. Voor de rest wil ze liever op zichzelf zijn en heeft liever niets te maken met andere paarden. Ik ken niet één paard dat ze niet wegjaagt. Bijgevolg moet ik een wei helemaal voor haar alleen voorzien.

Ook is ze claustrofobisch waardoor ze helemaal alleen vervoerd moet worden met een 2paardsvan zonder schutsel. :D

Van een 'needy-merrie' gesproken, gelukkig springt ze over huizen! :D

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:10

mijn merrie schopt en bijt naar alle paarden die zij niet kent.
ze heeft een eigen wil, maar dat vind ik soms wel leuk.
Ze maakt stallen open en gaat dan met heel de kudde een zak voer leeg vreten.
Ze schopt haar eigen ijzers uit, nu is ze dus ook ijzerloos, haha
dit was het wel zon beetje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:14

Mijn paard heeft geen nadelen, enkel karakter.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:30

Nadeel: Paard heeft een ontzettend lange rug.. Dus heeft veel moeite om haar achterhand te gebruiken.

Maar als ik de voordelen moet gaan opnoemen.. Oehh dan ben ik pas lang bezig :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:35

Vjestagirl schreef:
Mijn paard heeft geen nadelen, enkel karakter.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar dan betreffende de mijne natuurlijk :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:27

nikki kan echt zoo eigenwijs zijn :')
En ze trapt bij haar achterhoefjes :S

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:29

Mijn pony heeft wel een paar dingen die niet echt normaal zijn(A), hij bedelt, is erg voorwaarts, en schrikkerig alstie moet werken, doet weleens eigenwijs alstie ergens niet langs wilt, maar gaat uiteindelijk altijd. Maar ik vind dit soort dingen leuk, ik zie het niet als nadelen aan mijn pony, ik kan er gewoon om lachen. Dit omdat hij het nooit gemeen doet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:06

Het nadeel aan Joris is dat hij snel last heeft van gas in zijn buik en verder weet ik niks :=.
Een nadeel van Zaza is dat ze alles 20x sneller ziet dan mij :').

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:13

Die van mij is op het moment enorm lui op het been, en is een bitch tegen andere paarden( }:0 ) verder heb ik nog niets kunnen ontdekken gelukkig. *D

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:31

Vaak gaat ze bokken met springen, en dat vind ik wel een nadeel. :)

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:36

Ieder paard heeft wat hoor!
- Mijn paard kan soms niet goed vaststaan --> Kan bij iets onverwachts heel hard gaan hangen
- Heeft singelnijd
- Heb het opgegeven om hem in een trailer te krijgen. Zelfs met professionele hulp is dit niet gelukt. Ja, ja sommige kun je dit dus nooit leren
- Kan in een moment veranderen van een braaf paard in een draak.
Maar al met al vind ik het een superpaard welke is absoluut niet kwijt wil! Het zijn gewoon een aantal dingen die ze al had voordat ik haar kreeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:37

Het nadeel van mijn paard is dat ie kapot is..... :=

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:38

Mijn pony is te klein :Y)
Kan er dus niet meer oprijden, maakt mijn niet minder van haar houden hoor :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:44

mijn paard kan wel eens lekker tegen je aan gaan hangen, van gezellig hè! :D en vervolgens val ik om. :+

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:46

Delaja schreef:
Het enige wat ik soms niet zo leuk vind van mijn paard is dat ze buiten niet overal langs durft. Nou vind ik voor een smal bruggetje afstappen echt niet erg en ook begrijpelijk maar als ze ergens een spook ziet is het wel vervelend.
Verder was ze best kopschuw toen ik haar net kreeg maar inmiddels is het toch best een knuffelkont geworden :D

Zeer herkenbaar.. mijn paard gaat niet op de vlucht als ze bang is maar stil staan en dan krijg ik der met geen mogelijkheid er meer langs (als ik alleen ben) en moet ik afstappen. Heel slecht maar meestal heb ik geen keus want slaan helpt niet, lief praten helpt niet dus moet ik toch afstappen :=