Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:47

Is er niet af te spreken dat je een vast bedrag per maand vrij te besteden hebt? Je werkt er ten slotte voor. Dat je ouders niet willen dat je alles zonder nadenken opmaakt kan ik mij voorstellen, maar als je 0 eigen beslissingen mag nemen over je geld leer je er nooit verstandig mee omgaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:49

geerke schreef:
je vader kan toch nooit zo heel oud zijn?
Hij kan ook lid worden van Bokt hoor!

Hij is 45 :+

Anoniem

Re: Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:49

dat is nog jonger als mijn papa! en die snapt bokt zelfs xD

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:49

jee...zo oud ben ik ook!
Dan is er toch nog hoop voor je vader...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:50

Anoniem schreef:
hier is toch echt tot nu toe ieder jaar een nieuwe deken aangeschaft.. Na 2 jaar zijn hier dekens zo smerig. Dat ik beter een nieuwe deken kan kopen dan mijn oude laten wassen waarvan ze ook minder water dicht worden...

Dus voor jou is het misschien kul omdat je paard bijv alleen op stal staat in de winter. (daar word je deken een stuk minder smerig van) Maargoed de mijne staat veel buiten en word gewoon zo ranzig dat k hem gewoon moet laten wassen of een nieuwe kan kopen..

Waar haal je je info vandaan... ook mijn pony maakt zijn dekens goor hoor ;). En ook ik wil ze absoluut niet wassen ivm waterdichtheid..maar om dan maar nieuwe dekens aan te schaffen is nergens voor nodig :n. Wat is er mis met een emmer water (evt wat sop) en een harde borstel en boenen maar... het is maar wat je zelf wil natuurlijk ;).

Dat je elk jaar een nieuwe deken aanschaft wil niet zeggen dat het dan ook maar gelijk noodzakelijk is ;). Maargoed, we praten nu wel erg offtopic.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:51

tamary schreef:
Is er niet af te spreken dat je een vast bedrag per maand vrij te besteden hebt? Je werkt er ten slotte voor. Dat je ouders niet willen dat je alles zonder nadenken opmaakt kan ik mij voorstellen, maar als je 0 eigen beslissingen mag nemen over je geld leer je er nooit verstandig mee omgaan.

Kijk, ik kan niet alles nu gaan uitleggen in 1 topic.
Maar ik mag niet uitgaan,
Ik mag niets met jongens doen.
Ik heb 4 broers, en ben enigst meisje.

Ik mag mijn geld absoluut niet besteden.
Dat is onzin.
Toen ik op het punt stond om te stoppen met werken, en ik met het argument kwam "tja. of ik nu werk of niet, ik heb toch niets aan dat geld! "

Toen mocht ik en aantal weken wat geld uit geven. Dat is nu weer gestopt.
Geloof me ik heb een gat in mijn hand, maar ze geven me de ruimte ook niet om het te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:54

zap schreef:
Anoniem schreef:
hier is toch echt tot nu toe ieder jaar een nieuwe deken aangeschaft.. Na 2 jaar zijn hier dekens zo smerig. Dat ik beter een nieuwe deken kan kopen dan mijn oude laten wassen waarvan ze ook minder water dicht worden...

Dus voor jou is het misschien kul omdat je paard bijv alleen op stal staat in de winter. (daar word je deken een stuk minder smerig van) Maargoed de mijne staat veel buiten en word gewoon zo ranzig dat k hem gewoon moet laten wassen of een nieuwe kan kopen..

Waar haal je je info vandaan... ook mijn pony maakt zijn dekens goor hoor ;). En ook ik wil ze absoluut niet wassen ivm waterdichtheid..maar om dan maar nieuwe dekens aan te schaffen is nergens voor nodig :n. Wat is er mis met een emmer water (evt wat sop) en een harde borstel en boenen maar... het is maar wat je zelf wil natuurlijk ;).

Dat je elk jaar een nieuwe deken aanschaft wil niet zeggen dat het dan ook maar gelijk noodzakelijk is ;). Maargoed, we praten nu wel erg offtopic.

Er staat ook bijv. Dus weet ik het niet zeker ;) maar het kan. En dan worden je dekens minder smerig..

En met een emmer sop dekens de boenen.. nee daar heb k écht geen zin in... En idd elk jaar een nieuwe deken is idd niet persé noodzakelijk. Maargoed je paard hoeft maar 1 keer ergens achter te blijven hangen en er zit een scheur in je deken... Dus zo doende kom ik toch echt op ieder jaar iig 1 deken die moet worden vervangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:55

Giolli schreef:
tamary schreef:

Kijk, ik kan niet alles nu gaan uitleggen in 1 topic.
Maar ik mag niet uitgaan,
Ik mag niets met jongens doen.
Ik heb 4 broers, en ben enigst meisje.

Ik mag mijn geld absoluut niet besteden.
Dat is onzin.
Toen ik op het punt stond om te stoppen met werken, en ik met het argument kwam "tja. of ik nu werk of niet, ik heb toch niets aan dat geld! "

Toen mocht ik en aantal weken wat geld uit geven. Dat is nu weer gestopt.
Geloof me ik heb een gat in mijn hand, maar ze geven me de ruimte ook niet om het te leren.

Wat voor werk doe je eigenlijk? want op je 13e mag je toch nog niets?

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:55

Strenge opvoeding dus! Maar daar heb je nu ff niets aan :D

Waar is je vader gevoelig voor? Weet je dat? Wat vind hij heel belangrijk, dan zou je op die wijze hem misschien kunnen bespelen?

Succes!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:00

Ik heb zo het idee dat de ouders van de tS en eigen bedrijf hebben en ze daar een handje helpt? Kan het mis hebben hoor

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:06

hahaha, heb net even het topic doorgelezen, maar zie dat er nog geen oplossing is gekomen, wel wat grappige opties. :D :+ Zat ook al aan die sloopactie te denken maar ik wil liever niet dat mensen door mij criminele acties gaan uitvoeren. O:)

Misschien kan je stiekem die deken laten opsturen, opnieuw inpakken en dan voor je deur neerleggen en dan tegen je vader zeggen: Kijk pappa, een anoniem persoon heeft een deken gegeven. :P Kan je hem ook niet terugbrengen.. :D 8)7

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:09

Hahahha _O- Geniaal! :+

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:20

Nog een oplossing. Koop de veearts om en laat hem zeggen dat het komt door de deken. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:22

CharlotteCC schreef:
Nog een oplossing. Koop de veearts om en laat hem zeggen dat het komt door de deken. :D

JAAAAA :+

Jij volgt zeker ook mijn andere topic ? :+
Pollewoppy@ Goh, hoe raad je het? :D Een enorm varkensbedrijf, met 24.000 varkens! _O-
Nee ik mag daar niet helpen helaas..

Ik doe een krantenwijk, Zaterdag mag ik komen soliciteren bij het pannenkoekenhuis.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:25

Bijna goed dan ;)

Succes zaterdag. Mag je ook niet een deel van dat geld zelf besteden?

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:27

Haha, ja ik had er even vluchtig naar gekeken. ;) Dus toen begonnen mijn hersenen weer te werken. Ik hoor eigenlijk mijn toetsen te leren, dus als ik morgen een slecht cijfer haal is het jouw schuld. O:)

Succes met solliciteren. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:29

Pollewoppy schreef:
Bijna goed dan ;)

Succes zaterdag. Mag je ook niet een deel van dat geld zelf besteden?

Misschien! :D Daar krijg ik wel handje contantje..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:29

CharlotteCC schreef:
Haha, ja ik had er even vluchtig naar gekeken. ;) Dus toen begonnen mijn hersenen weer te werken. Ik hoor eigenlijk mijn toetsen te leren, dus als ik morgen een slecht cijfer haal is het jouw schuld. O:)

Succes met solliciteren. ;)

Uhu. Helemaal! _O-

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:44

Giolli schreef:
CharlotteCC schreef:

JAAAAA :+

Jij volgt zeker ook mijn andere topic ? :+
Pollewoppy@ Goh, hoe raad je het? :D Een enorm varkensbedrijf, met 24.000 varkens! _O-
Nee ik mag daar niet helpen helaas..

Ik doe een krantenwijk, Zaterdag mag ik komen soliciteren bij het pannenkoekenhuis.

dan moet je tegen je vader zeggen dat je niet bent aangenomen en dan stiekem werken. dan heb je zelf geld. en als je dan naar je werk moet zeg je gewoon dat je naar je vriendin/paard oid gaat!
:+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:47

vraag of je hem met iemand anders mag ruilen voor een deken met maat 195.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:53

hm pap , weet je nog die kosten van de reparatie van die deken :+
voor dat geld , had ik al een 2e handse kunnen kopen .
jij vind het toch ook niet fijn om in een te kleine broek te lopen ..
off laat hem gewoon de dekentabel zien , en dan hopen dat ie het snapt !

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:55

Leuke optie's worden er gegeven. Maar je Pa voorliegen lijkt mij weer niet zo verstandig. Dat komt toch wel uit, met alle gevolgen van dien.

Laat hem dit topic lezen!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:57

je kan mss je deken te ruil aanbieden tegen een grotere

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:06

Had voor nood mijn D-pony ook eens een te krappe deken op gedaan (had op dat moment even niks anders). Voor het oog paste ie ook wel, maar doordat ze de de hele dag in de wei liep schuurde de deken heel erg bij de borst. Totdat ik haar uit de wei wilde halen en ze echt kreupel liep. Bleek ze haar hele borst gekneusd te hebben, het was helemaal dik en pijnlijk. Gelukkig allemaal weer goed gekomen, maar dit doe ik dus niet weer.
Misschien dat je je vader uit kan leggen, dat de deken knelt en zo nog meer problemen kunnen komen.
Sterkte ermee

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:02

Heb je al met je vader gepraat? Of wacht je eerst de DA af?