Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:17

ach toen ik er was was het hartstikke leuk(alweer heel wat jaartjes geleden), maar als je er over na denkt toch een beetje sneu. Wat ik me kan herinneren is een duits meisje die net achter de oren van haar pony zat, zonder cap. pony ervandoor, en twee duitse vrouwen er achter aan gillend dat die pony naar de slecht moet. Maar ik denk dat die pony's het over het algemeen redelijk goed hebben. :j afgezien van de halsbanden dan.

Edit: Het duitse meisje was véélste groot en te zwaar voor de pony.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:58

paarden2011 schreef:
Hoeveel pony's zijn daar wel niet??? Ze zullen daar wel snel veulens zijn, en schetlanders kunnen best veel kilo's dragen. Maar op die foto dat meisje kan haast meelopen en dat i ook weer niet de bedoeling

Er zijn er ongeveer 300, neehoor, want er zijn zover ik weet geen hengsten. Of nouja die zijn er wel, maar die lopen niet mee.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:59

marjolein_el schreef:
ach toen ik er was was het hartstikke leuk(alweer heel wat jaartjes geleden), maar als je er over na denkt toch een beetje sneu. Wat ik me kan herinneren is een duits meisje die net achter de oren van haar pony zat, zonder cap. pony ervandoor, en twee duitse vrouwen er achter aan gillend dat die pony naar de slecht moet. Maar ik denk dat die pony's het over het algemeen redelijk goed hebben. :j afgezien van de halsbanden dan.

Hoezo afgezien van de halsbanden? Ze zitten heel erg los, en als de pony's vakantie hebben (6 maanden lang) gaan ze allemaal af :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:20

xJess schreef:
marjolein_el schreef:

Hoezo afgezien van de halsbanden? Ze zitten heel erg los, en als de pony's vakantie hebben (6 maanden lang) gaan ze allemaal af :)

oké, ik wist niet dat ze af gingen! en gewoon omdat het me heel onprettig lijkt zitten

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:21

marjolein_el schreef:
oké, ik wist niet dat ze af gingen! en gewoon omdat het me heel onprettig lijkt zitten

Ja, ze gaan af dan. Ook als ze bijvoorbeeld op rust staan oid.
Tja, koeien hebben ook altijd zon halsband, ik denk dat ze het niet meer voelen gegevenmoment. Ze hoeven verder niet nageeflijk oid te lopen, dus ze zitten naar mijn idee echt niet in de weg (;

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:30

mijn liefelingpony is: Noblesse. Ik zelf vind het wel zielig want de pony's moeten elke dag lopen, ze zien er ook zo vermoeid uit, ze krijgen alleen maar hooi/gras, in het introductie filmpje staat dat je ze van stal kunt halen borstelen (ja,als je een poetsbak koop voor 25.00euro, vaak heb je hem maar 1x nodig) maar de stal is geen stal ik moem het een grote schuur. de kinderen die schoppen veel te hard met hun benen, vaak zijn ze te groot voor de pony's. de wei hebben ze wel maar als het ook maar eventjes geregens heeft dan is die al dicht. ik ga er zelf wel heen, maar ik rijd niet, ik ga ze verwennen met appels,wortels,bannaan,voer (mag niet maarja boeje). wij hadden een keer een pony die ging liggen en wou niet lopen, ZO MOE WAS DIE!!!! en vaak als je erop gaat zitten (of als je er nog niet op zit, ernaast staat) dan beginen ze te bokken of te steigeren....... ze vinden het helemaal niet leuk dus

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:38

Leinearthur schreef:
Ik heb het er zelf ook erg leuk gehad, mis die lieve riddel nog steeds. maar ik ben daar toch van vele dingen geschrokken :)
en de mensen die daar werken heb ik er nog nooit wat aan zien doen jammer genoeg.

als je die mensen dan er wat aan gaan doen dan vinden de klanten het niet leuk en dan worden ze boos en dan komen ze mischien niet meer.

bloempjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:31

Ik vind het al een stukken beter dat er bitloos word gereden. Scheelt de pony's een hoop ellende, geen getrek in mond waardoor pijnlijke plekken kunnen ontstaan etc. Als ze nou nog iedere pony een bitloze optoming aanmeten zou het helemaal te gek zijn, vind ik.

Maar waar zijn die halsbanden voor dan? Lijkt me niet voor luchtzuigen, dat doen ze niet allemaal lijkt mij

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:49

bloempjess schreef:
Ik vind het al een stukken beter dat er bitloos word gereden. Scheelt de pony's een hoop ellende, geen getrek in mond waardoor pijnlijke plekken kunnen ontstaan etc. Als ze nou nog iedere pony een bitloze optoming aanmeten zou het helemaal te gek zijn, vind ik.

Maar waar zijn die halsbanden voor dan? Lijkt me niet voor luchtzuigen, dat doen ze niet allemaal lijkt mij

Die halsbanden is voor dat je ze kan reserveren, en om ze te kunnen herkennen.

En nog even over dat iemand een nummer 497 had gezien. Er zijn ongeveer 300 pony's misschien iets meer. Maar ik heb nog nooit een nummer onder de 100 gezien :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:52

alesha schreef:
Ik vind het een paard-onvriendelijk park.
Want er rijden veels te grote kinderen op (de regel "onder 12 mag je nog rijden" vind ik nergens op slaan, ik ken iemand van 12, die is 1.65 maar dat is ook al veels te groot.) ze kunnen beter een regel maken met een gewicht/lengte limiet.

Ook nemen sommige kinderen een hoofdstel mee en staan die beestjes de hele tijd met (soms niet passend) bit in een beetje te staan in de hete zon.

Ook zag ik een keer een shet daar op een filmpje, doodsbang, die was ontsnapt (en terecht) rende alleen maar rondjes door het park, en was zo
wanhopig dat hij dwars door een hek heen liep om weg te kunnen komen.
Verder snap ik ook niet dat er shets worden gebruikt, alsof die er wel tegen kunnen.
Als laatste vind ik dat de pony's daar alleen maar als machines worden gezien om zoveel mogelijk geld mee te verdienen.

Met het eerst dikgedrukte stukje ben ik het eens. Daar heb je helemaal gelijk in, ik ben ook van mening dat ze dat beter zo kunnen doen. Maar het is wel zo dat heel veel mensen er nu naast lopen. Ze worden steeds strenger.

het 2e dikgedrukte is niet waar. Ze worden al ruim 2 jaar niet meer met bit gereden. En daar word heel streng op gecontroleerd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:53

bloempjess schreef:

dar herkennen ze aan welk paard het is...

heel vroeger toen ik er nog reed, en ik 12 was.. reed ik op een fjord. ik kwam er gewoon een dagje zat in het actractiepark maar met het treintje kon je er dan heen en voor geld een uurtje rijden. een jaar later was ik er weer.. maar toen waren er inderdaad kleinere paarden, en ik mocht niet rijden. ik was al lang vergeleken met leeftijdsgenoten. mijn vriendin is toen wel gaan rijden en ik ben lopend meegegaan of wachte een stukje tot ze weer terug kwam. maar met een huisje en meerdere kinderen houd je ook geen toezicht
Laatst bijgewerkt door Christiene op 16-02-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

paarden2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:55

ik heb nog een paar foto'sopgezocht <3

Afbeelding
een klein ritje *D ik niet hoor <3
Afbeelding
een etenje aan tavel 8-)
Afbeelding
alle pony's eten
Afbeelding
poetsen
Afbeelding
ook voor de aller kleinsten
Afbeelding
alle pony's

maar ik wou even kwijt dat er te veel pony's zijn maar ze worden wel goed verzorgd worden maar dat er veel te grote kinderen op rijden.en ik vind ook dat de halsbanden afmoeten.

bloempjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:02

ik vind die halsbanden beter dan dat ze de pony's brandmerken om ze te herkennen, of oorchippen (zo'n geel kaartje zoals koeien hebben)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:04

Vorig jaar naar pony city geweest met de hele familie en alle kleinkinderen. Het was enig en groot en klein hadden veel schik. Toen wij er waren was het gewoon fijn weer niet te warm niet te koud. Het was erg grappig (wij hadden drie pony's vanwege het grote aantal kleinkinderen) om de kleintjes op de pony's te laten rijden. Ze vonden het geweldig eng maar zolang oma/ opa of mama papa de pony's vasthielden durfden ze wel. De kinderen vonden het volkomen normaal dat we een uurtje gingen rijden om de beurt en dan de paardjes terug brachten nadat ze rond het huisje even gestaan hadden. 's Middags gingen we weer een uurtje met de kinderen en haalden we weer "onze" pony's op.
Het was erg leuk bij al die huisjes de pony's te zien staan. Die kleine shetjes werden enorm verwend als het gaat om poetsen, appeltjes krijgen, gras mogen grazen enz enz. Ik heb geen een pony met bit in gezien. Ik heb erg veel kinderen er af zien glijden en er weer vrolijk op zien klauteren.
Ik heb een weitje gezien waar de pony's stonden die zwanger waren of ziek of gewoon hun rustdag hadden.
De grote kinderen kregen de grotere pony's de kleintjes kregen pony's met zo'n handvat waar ze zich goed aan vast konden houden.
Ik was erg verbaasd over de vriendelijkheid en de gezelligheid van de pony's. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht.
Pony's zijn erg sterk dus nee ik vind het niet zo dramatisch als een kind met wat lange benen er op zit, ze zijn sterk zat. Ik rijd met mijn 1.76 ook op een paardje van 1.43 en ijslanders zijn ook een stuk kleiner als hun volwassen ruiters.
Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar toen wij er waren heb ik niets gezien waar ik van moest fronsen. Het was gewoon een leuk park met enthousiaste kinderen. Ook meisjes die met de neus in de wind reden "kijk mij al eens goed kunnen rijden". Gewoon erg grappig allemaal.

bloempjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:21

[pien_2010] schreef:
ook op een paardje van 1.43 en ijslanders zijn ook een stuk kleiner als hun volwassen ruiters.
.

ijslanders zijn ook stukken anders dan shetlanders, ijslanders zijn ervoor gebouwd, die kunnen hard werk verrichten, shetlanders zijn daar niet op gebouwd. Dit is een beetje appels met peren vergelijken wat jij doet.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:48

savannah13 schreef:
horse94 schreef:
ik ben naar ponyparkcity geweest het is best leuk maar wel zielig voor die pony's sommigen worden niet zo goed behandelt

ja ik vind het zielig, ze worden niet goed behandeld
ja waarom vind je het dan zielig
en wat zou jij dan anders doen?

het is zielig als mensen niet goed voor de pony zorgen maar als je dat wel doet dan is het niet zielig :D sommige mensen gaan de hele dag rijden als het 30 graden is en laten de pony niet eens drinken dan denk ik geef hem gewoon wat water en als je zo graag de hele dag wil rijden neem na een tijdje gewoon een andere pony :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:02

horse94 schreef:
het is zielig als mensen niet goed voor de pony zorgen maar als je dat wel doet dan is het niet zielig :D sommige mensen gaan de hele dag rijden als het 30 graden is en laten de pony niet eens drinken dan denk ik geef hem gewoon wat water en als je zo graag de hele dag wil rijden neem na een tijdje gewoon een andere pony :)

Nou ik kom er al 10 jaar, maar er zijn bijna geen mensen die met 30 graden de hele dag rijden. Daar heb je het zelf dan toch ook veel te warm voor? Er zijn sowieso echt bijna geen mensen die de hele dag rijden. Water komen ze zeker niet te kort, er staan waterbakken dor het hele park ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:40

Ben daar ook met mn kids geweest: hadden een leuke pony meegekregen. Maar toen mn zoontje erop ging zitten, begon ie vreselijk te bokkken. Zoon eraf en ik legde mn hand op de pony zn rug. Beest kromp ineen vd pijn! Heb op verschillende plekken druk gegeven op de rug en in het midden op de wervelkolom kromp het dier iedere keer ineen vd pijn. Heb de pony terug gebracht en gezegd dat zijn rug nagekeken moest worden.

Pony werd direct meegegeven aan het volgende kind.

Schandalig dat PPC!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 06-07-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak verwijderd.

Damon26

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:40

er zijn wel mensjes die de hele dag rijden op dezelfde pony. ik heb het zelf gezien toen ik er was een paar jaar geleden. ik weet niet hoe het nu is ? iig zijn er ook veel pony's waar je niet eens normaal op kan rijden. ik en mn zus hadden zo'n leuke shet waar je gelijk van af gebokt werd als je er op ging zitten. gelukkig zitten er ook lieve shets tussen ;) ik kan het aan de andere kant ook wel begrijpen waarom sommige ponys daar zo zijn want sommige mensen kunnen niet normaal op een pony rijden. gelukkig zijn er ook mensen die wel op een normale manier met de ponys omgaan (:

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:44

Ik vind het maar niks. :n Die pony's worden daar in mijn ogen als een soort attractie gebruikt, die beestjes verdienen veel beter!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:20

miekel92 schreef:
Ik ben er nog nooit geweest, maar hoor hier 2 verschillende verhalen.
Maar het argument dat ze het goed hebben omdat ze snoepjes krijgen :?
Het welzijn draait om andere dingen. Krijgen ze bijvoorbeeld ook genoeg gelegenheid om lekker op wei te staan met hun maatjes (paard is en blijft een kuddedier). Veel te grote kinderen die erop rijden.. lijkt me alleen al lastig met de benen.

Ik denk dat je aan het welzijn van deze dieren flink zou kunnen twijfelen..

Ze hebben een hele grote stal, waar ze ook altijd naar buiten kunnen, in een soort paddock, en die is echt heel groot. Zo groot als een weiland ongeveer. En 1x in de week mogen ze op een heel groot weiland met gras staan, tot 2 uur.
En ik heb nergens gezegt dat ze het goed hebben omdat ze snoepjes krijgen? Want dat slaat natuurlijk nergens op.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:43

Ik begrijp niet dat er uberhaupt een park mag bestaan die zomaar pony's meegeeft aan ouders en/of kinderen die misschien eerder nog nooit een pony/paard van dichtbij hebben gezien! Kan levensgevaarlijke situaties opleveren. Je geeft je kind toch ook niet je autosleutels en zegt "ga maar fijn een stukje rijden in een voertuig waarmee je niet overweg kunt"!!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:04

@xJess: ik heb ook niet gezegd dat JIJ dat hebt gezegd maar het stond wel ergens in het topic.
@EskeGirl: ik heb ook filmpjes op youtube gezien en zag er echt niet goed uit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:47

Ik ben hier toen ik klein was ook geweest, en ik vond het geweldig! Leuke pony om op te rijden, wat een feest! Maar dat was vroeger, toen wist ik nog niks over welzijn van paarden ofzo. Ik heb toen ook niet gezien of er van die grote meiden op reden.. Nouja, van mijn kant iig een goede herinnering, paarden zagen er ook blij uit. Maar als ik nu foto's die van die meisjes die kunnen meelopen, valt dat weer erg tegen..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:11

xJess schreef:
paarden2011 schreef:
Hoeveel pony's zijn daar wel niet??? Ze zullen daar wel snel veulens zijn, en schetlanders kunnen best veel kilo's dragen. Maar op die foto dat meisje kan haast meelopen en dat i ook weer niet de bedoeling

Er zijn er ongeveer 300, neehoor, want er zijn zover ik weet geen hengsten. Of nouja die zijn er wel, maar die lopen niet mee.

er zijn zeker hengsten, die lopen ook mee!! Als voorbeeld: Noblesse.