Edit: Het duitse meisje was véélste groot en te zwaar voor de pony.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paarden2011 schreef:Hoeveel pony's zijn daar wel niet??? Ze zullen daar wel snel veulens zijn, en schetlanders kunnen best veel kilo's dragen. Maar op die foto dat meisje kan haast meelopen en dat i ook weer niet de bedoeling
marjolein_el schreef:ach toen ik er was was het hartstikke leuk(alweer heel wat jaartjes geleden), maar als je er over na denkt toch een beetje sneu. Wat ik me kan herinneren is een duits meisje die net achter de oren van haar pony zat, zonder cap. pony ervandoor, en twee duitse vrouwen er achter aan gillend dat die pony naar de slecht moet. Maar ik denk dat die pony's het over het algemeen redelijk goed hebben.afgezien van de halsbanden dan.
xJess schreef:marjolein_el schreef:ach toen ik er was was het hartstikke leuk(alweer heel wat jaartjes geleden), maar als je er over na denkt toch een beetje sneu. Wat ik me kan herinneren is een duits meisje die net achter de oren van haar pony zat, zonder cap. pony ervandoor, en twee duitse vrouwen er achter aan gillend dat die pony naar de slecht moet. Maar ik denk dat die pony's het over het algemeen redelijk goed hebben.afgezien van de halsbanden dan.
Hoezo afgezien van de halsbanden? Ze zitten heel erg los, en als de pony's vakantie hebben (6 maanden lang) gaan ze allemaal af
marjolein_el schreef:oké, ik wist niet dat ze af gingen! en gewoon omdat het me heel onprettig lijkt zitten
Leinearthur schreef:Ik heb het er zelf ook erg leuk gehad, mis die lieve riddel nog steeds. maar ik ben daar toch van vele dingen geschrokken
en de mensen die daar werken heb ik er nog nooit wat aan zien doen jammer genoeg.
bloempjess schreef:Ik vind het al een stukken beter dat er bitloos word gereden. Scheelt de pony's een hoop ellende, geen getrek in mond waardoor pijnlijke plekken kunnen ontstaan etc. Als ze nou nog iedere pony een bitloze optoming aanmeten zou het helemaal te gek zijn, vind ik.
Maar waar zijn die halsbanden voor dan? Lijkt me niet voor luchtzuigen, dat doen ze niet allemaal lijkt mij
alesha schreef:Ik vind het een paard-onvriendelijk park.
Want er rijden veels te grote kinderen op (de regel "onder 12 mag je nog rijden" vind ik nergens op slaan, ik ken iemand van 12, die is 1.65 maar dat is ook al veels te groot.) ze kunnen beter een regel maken met een gewicht/lengte limiet.
Ook nemen sommige kinderen een hoofdstel mee en staan die beestjes de hele tijd met (soms niet passend) bit in een beetje te staan in de hete zon.
Ook zag ik een keer een shet daar op een filmpje, doodsbang, die was ontsnapt (en terecht) rende alleen maar rondjes door het park, en was zo
wanhopig dat hij dwars door een hek heen liep om weg te kunnen komen.
Verder snap ik ook niet dat er shets worden gebruikt, alsof die er wel tegen kunnen.
Als laatste vind ik dat de pony's daar alleen maar als machines worden gezien om zoveel mogelijk geld mee te verdienen.
bloempjess schreef:Ik vind het al een stukken beter dat er bitloos word gereden. Scheelt de pony's een hoop ellende, geen getrek in mond waardoor pijnlijke plekken kunnen ontstaan etc. Als ze nou nog iedere pony een bitloze optoming aanmeten zou het helemaal te gek zijn, vind ik.
Maar waar zijn die halsbanden voor dan? Lijkt me niet voor luchtzuigen, dat doen ze niet allemaal lijkt mij
[pien_2010] schreef:ook op een paardje van 1.43 en ijslanders zijn ook een stuk kleiner als hun volwassen ruiters.
.
savannah13 schreef:horse94 schreef:ik ben naar ponyparkcity geweest het is best leuk maar wel zielig voor die pony's sommigen worden niet zo goed behandelt
ja ik vind het zielig, ze worden niet goed behandeld
ja waarom vind je het dan zielig
en wat zou jij dan anders doen?
horse94 schreef:het is zielig als mensen niet goed voor de pony zorgen maar als je dat wel doet dan is het niet zieligsommige mensen gaan de hele dag rijden als het 30 graden is en laten de pony niet eens drinken dan denk ik geef hem gewoon wat water en als je zo graag de hele dag wil rijden neem na een tijdje gewoon een andere pony
miekel92 schreef:Ik ben er nog nooit geweest, maar hoor hier 2 verschillende verhalen.
Maar het argument dat ze het goed hebben omdat ze snoepjes krijgen![]()
Het welzijn draait om andere dingen. Krijgen ze bijvoorbeeld ook genoeg gelegenheid om lekker op wei te staan met hun maatjes (paard is en blijft een kuddedier). Veel te grote kinderen die erop rijden.. lijkt me alleen al lastig met de benen.
Ik denk dat je aan het welzijn van deze dieren flink zou kunnen twijfelen..
xJess schreef:paarden2011 schreef:Hoeveel pony's zijn daar wel niet??? Ze zullen daar wel snel veulens zijn, en schetlanders kunnen best veel kilo's dragen. Maar op die foto dat meisje kan haast meelopen en dat i ook weer niet de bedoeling
Er zijn er ongeveer 300, neehoor, want er zijn zover ik weet geen hengsten. Of nouja die zijn er wel, maar die lopen niet mee.