help. ik mag een pony. :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: help. ik mag een pony. :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:53

ja eet jouw shet ook een halve baal hooi per dag en 2 kilo brok?

ja ze kunnen wel vanalles mankeren, maar in de praktijk zijn ze veel harder en soberder. worden in de regel ook minder zwaar belast.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:09

KellyZ schreef:
Neem me niet kwalijk als ik iets vraag waar al een antwoord op is gegeven, ik heb er nogal snel overheen gelezen omdat ik graag wauw reageren. Ik ben zelf (voor degene die het willen weten) 15, over 2 weken 16.

Ik geef alleen mijn mening en wil niemand uit zijn droom halen, ook de TS niet.
Alleen krijg ik wel een beetje het gevoel (aan je berichten te zien) dat je er ''alleen'' voor staat.
Je hebt het namelijk over bijbaantje's, Sinterklaas en wat dan nog meer, maar ik kan je vertellen dat je het daar niet
mee gaat redden. Moet je de aanschaf zelf betalen en alle spullen? Weet je zeker dat je ouders het serieus hebben bedoeld dat je
een pony krijgt? Meid, je moet ook nog naar school! Hoe wil je dan in je eentje je pony onderhouden? Dat red je niet,
Niet als het om geld draait. Een pony kost veel geld, welk ras je ook neemt, het kost tijd en geld. Wij hebben zelf een shetlandertje en als mijn ouders het niet betaalde dan hadden we hem nu niet meer want ik zit op de middelbare, heb een bijbaantje bij de Jumbo en loop daarnaast ook nog eens kranten op woensdag, ook heb ik nog een lease-paard. De shetlander is van mijn zusje en mij, en als wij niet kunnen i.v.m. school of ziekte kan mijn moeder altijd bijspringen (zelf ook paardengek).

Hoe wil jij het in je eentje gaan redden? Is het niet verstandiger om een leuke verzorgpony te nemen waarvan je alleen de lusten en niet de lasten hebt? Want met bijbaantje's ga je het niet redden, denk ook aan je school! Dat moet er niet onder gaan leiden en je moet ook vrije tijd overhouden voor jezelf.

Verbeter me als ik iets zeg wat volgens jullie niet (meer) klopt.
TS, denk er goed over na, een verzorgpaardje is ook heel erg leuk! ;)

hee :) nee ik sta er niet alleen voor, gelukkig! mijn zusje (13) helpt ook mee, en mijn ouders ook ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:31

Maar betalen jou ouders je pony ook? Daar ben ik nogal benieuwd naar.
En wie betaalt het voer en al de spullen? En de stalling/weide per maand.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:51

KellyZ: Sorry dat ik het zeg, maar schuine tekst lezen is nogal irritand :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:53

Frances schreef:
KellyZ: Sorry dat ik het zeg, maar schuine tekst lezen is nogal irritand :=

Dan typ ik voor jou in dit forum ''normaal''. :D
Zelf vind ik het gewoon fijner en mooier.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:32

haha *D Vindt je dat echt fijn? Nou ja ieder zijn ding he :))

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:45

Ach ja, dit vind ik ook niet erg, maar omdat het op hyves zo automatisch gaat, heb ik dat hier ook. :Y)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:32

ik denk dat een haflinger wel leuk voor jullie is want die zijn over het algemeen lief en betrouwbaar ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:05

Beetje offtopic maar, jeetje wat betalen de meesten hier veel zeg!! :oo
Ik bof maar met de kosten die ik heb... Ik ben amper 60 euro per maand kwijt aan mijn paard.
En toch wordt ze netjes op tijd ontwormt, geent, hoefsmid, eten etc.

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 07:54

Tempus schreef:
Het hangt er echt allemaal van af wat je zoekt. Een shetter heb je al voor 200 euro ( soms zelfs minder).
En het hangt er ook vanaf hoeveel je smid juist vraagt enz.
Ik denk dat ik voor mijn paard ongeveer 1000 euro per jaar kwijt ben. Kan iets meer zijn uiteraard.

ik was is op een paardenmarkt en toen is een hengstje met stok maat 1.08 verkocht voor 80 euro

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:20

Ohja, als je een paarden gaat kopen, vergeet hem/haar dan niet te keuren en spreek dan af dat als ie afgekeurd wordt, dat ie dan terug mag en dat je je geld terug krijgt!