de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:28

WildChild schreef:
Dat-ie maar beter meteen naar de slacht kan.

Ook was het zo dat, toen ik mijn paard kocht, hij nog een maandje op zijn oude stal bleef staan om aan mij te wennen in een vertrouwde omgeving. Toen ik hem een winterdeken op had gelegd, stonden de plaatselijke stalmeisjes hem uit te lachen, omdat zo'n paard schijnbaar geen deken waard was?

Nu hoor krijg ik nog vaak pb'tjes en leuke reacties op mijn paard, ik ben ook helemaal dol op hem. Dan denk ik maar weer: wie het laatst lacht, lacht het best toch?

sorry hoor maar als jou paard geen deken waard is, welke dan wel?
heb net even in je profiel gespiekt, maar wouw wees maar heel trots op ''dat paard wat geen deken waard is'' ;)
heel mooi dier! :j

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:29

Bizzybijtje schreef:
Waarom een shetlander, je kan er toch helemaal niks mee? :roll:

Bah.

Ik wens altijd nog een shetlander van 1.60 :+ Ik vind ze zó geniaal, je kunt er zo veel mee..

En wat zijn er toch ongelovelijk veel mensen die shetjes honden noemen.. Zie het érg vaak voorkomen!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:29

Wat is die lomp en lelijk (lomp is ie dan heel misschien dan een klein beetje ma lelijk niet)
Dat was nog toen ik op marcello reed
Hij kon ook niks en was nergens geschikt voor

kallipooh

Re: de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:31

Marloez: succes met het vinden van een shetter van 1m60 :') maar ze zijn idd geweldig :+:
achja sommige mensen weten niet beter..

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:36

kallipooh schreef:
Marloez: succes met het vinden van een shetter van 1m60 :') maar ze zijn idd geweldig :+:
achja sommige mensen weten niet beter..

Ja, het is jammer. Ik eis een nieuw ras, de grote versie van de Shetlander; de Hugelander. :D
Laatst bijgewerkt door Aroree op 15-08-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:37

Marloez schreef:
Bizzybijtje schreef:
Waarom een shetlander, je kan er toch helemaal niks mee? :roll:

Bah.

Ik wens altijd nog een shetlander van 1.60 :+ Ik vind ze zó geniaal, je kunt er zo veel mee..

En wat zijn er toch ongelovelijk veel mensen die shetjes honden noemen.. Zie het érg vaak voorkomen!

Als mijn shet groter was had ik er met gemak een heel eind mee in de dressuursport gekomen. Hij leert zó snel, heeft een ontzettende 'power-uitstraling' en kan behoorlijk goed lopen :D Wijken gooit hij er zo uit aan de lange teugel, eveneens als SB en schouderbuitenwaarts.

Bovendien kan hij ook erg goed springen, dus dat ze niks kunnen valt nou ook wel mee :))

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:41

Bizzybijtje schreef:
Als mijn shet groter was had ik er met gemak een heel eind mee in de dressuursport gekomen. Hij leert zó snel, heeft een ontzettende 'power-uitstraling' en kan behoorlijk goed lopen :D Wijken gooit hij er zo uit aan de lange teugel, eveneens als SB en schouderbuitenwaarts.

Bovendien kan hij ook erg goed springen, dus dat ze niks kunnen valt nou ook wel mee :))

Ik heb ooit in dat ponypark Collendoorn een shetje gehuurd dat hád me toch talent! :oo Die pikte ook alles heel snel op. Echt zonde dat ie daar afgestompt werd door rondhobbelende kinders.

En bij mijn vorige stalling stond een leuke shet, daar kon ik ook alles mee. Helaas werd ik er te lang en te zwaar voor.. Maar een super knol was dat! :j

Wat ik wel bij deze beide shetjes heb gemerkt was dat ze in het begin vre-se-lijk waren, maar dat je eerst hun vertrouwen moest winnen, en dan was het gewoon goed. :)

Maarja een beetje offtopic. :')

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:46

_O- Hugelander :=

Toen ik mijn shetter kocht was echt bijna niemand het er mee eens := Mijn vrienden vonden het ook maar een onnozel idee om een paard te kopen waar je niet op kan rijden. Pooh wordt momenteel opgeleerd voor het koetsje en leert alles supersnel. Met een shetlander kan je soms nog veel meer als met een "echt" paard :=

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:45

kwetsende opmerking is ook nog steeds
'doe die ouwe pony toch weg,je bent toch veel meer met een groot paard,je kan niet eens rijden met de jouwe!'

maar dat is ook gewoon kwetsend omdat de meeste niet weten dat ik het er echt moeilijk mee heb dat ik niet meer met haar kan rijden door haar peesblessure, :')
maar ze is mijn schootpaardje *hoe zeg je dat anders :') * weetje,ze gaat nooit meer ergens heen :+:

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:00

zo heb ik laatst een hele leuke opmerking van mijn tante gehad,
me tante heeft 3 friezen en die denkt dat ze heel wat is en ja ik heb nou eenmaal een haflinger omdat ik ze zo geweldig vind en ja hij is nu een puber van 3 en toen vertelde ik dat zegt ze ja het blijven altijd pubers kom je niet ver mee wand het is maar een haflinger. echt toen kon ik der wel voor der kop schieten.

en ook heel vaak poedersuiker opmerkingen maken over mijn kwpn merrie dat ik daar toch niet ver mee kom en dat ik der maar beter kon verkopen. ja dat doet je soms toch wel pijn zulke poedersuiker opmerkingen maar ja dan hoor je via je familie dat dat paard van hun hoefbevangen is geweest en dat ze nu weer een peesblessuure heeft en dan lach ik als laatste.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:08

Dat ze ongelukkig is, omdat ze luchtzuigt en iedereen weet dat luchtzuigers ongelukkig zijn.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:06

Daphne__ schreef:
WildChild schreef:
Dat-ie maar beter meteen naar de slacht kan.

Ook was het zo dat, toen ik mijn paard kocht, hij nog een maandje op zijn oude stal bleef staan om aan mij te wennen in een vertrouwde omgeving. Toen ik hem een winterdeken op had gelegd, stonden de plaatselijke stalmeisjes hem uit te lachen, omdat zo'n paard schijnbaar geen deken waard was?

Nu hoor krijg ik nog vaak pb'tjes en leuke reacties op mijn paard, ik ben ook helemaal dol op hem. Dan denk ik maar weer: wie het laatst lacht, lacht het best toch?

sorry hoor maar als jou paard geen deken waard is, welke dan wel?
heb net even in je profiel gespiekt, maar wouw wees maar heel trots op ''dat paard wat geen deken waard is'' ;)
heel mooi dier! :j

Dankjewel, super leuk om te horen! Ik snap ook niet waar het vandaan kwam, ik wilde gewoon het beestje lekker trainen, lekker spieren kweken, en dat gaat gewoon moeilijk met een wintervacht. Nu moet ik wel zeggen dat Hidde een laatbloeiertje was, maar ik ben zo ontzettend trots op mijn mannetje! :)

Sowieso, alle reacties die ik hier lees klinken gewoon ontzettend dom. Jaloerse of onwetende mensen weten vaak gewoon niet wat ze zeggen. Gewoon je neus ophalen, vaak zijn de mensen die rotopmerkingen naar hun hoofd geslingerd krijgen over ziektes, handicaps of 'naast je paard lopen' juist de mensen die er alles aan doen om hun paard zo gelukkig mogelijk te maken en te houden.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 08:16

Dat is net een volle merrie! tegen mijn ruin ..

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:12

Niet echteen opmerking maar iemand zij meestal dat ze mijn paard mooi vonden zit ik op haar hyves van ja
Ik hoorde dat je die haflinger van de buren ook zo lelijk vond ben ik teminste niet de enige.
En ze gaan in de vakantie naar de buren met die o zo mooie haflinger.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:08

Kijk dan wat een grote hond!

Okee ik vind het niet erg, maar als mensen denken dat ze dan humor hebben ? }:0

En over mijn paard krijg ik niet echt opmerkingen (nouja dat het echt een mooi beestje is enzo) maar toen ik een tijd terug met iemand ruzie had, zei die zo van 'jij kan amper een paard kopen dat normaal kan galoperen' en dat soort dingen (ik heb n draver van de baan en hij vind galoperen nog moeilijk, so what?) Achja ik zei maar, gelukkig dat jij daar geen last van hebt hé, maar vergeet niet dat de mijne meer koste dan de jouwe. (Ik wil dan niet opscheppen maar even laten weten dat zijn paard toch stukken goedkoper was, en dan wil ik dus zeggen, ik kan het wel betalen maar waarom zou ik, t gaat niet om het galoperen toch xD.)

Okee heel verhaal maar goed :z

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:12

er was iemand die zei dat mijn pony altijd heel gemeen was terwijl HAAR EIGEN altijd iedereen bijt R#T mensen ook altijd

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:25

Ik heb een Welsh Cob.. Die 2 jaar stil heeft gestaan tot ik hem heb gekocht. Tot die tijd is ze gebruikt om puur veulens op de wereld te zetten. Ik was op slag verliefd en toen ik er met mijn ouders liep was ik helemaal in love. Maakte mijn moeder de opmerking: " Wat een groot hooft, en ze loopt helemaal niet goed. Kijk nou hoe ze in je teugels hangt." Ik voelde me zooo rot. Mijn moeder wou haar niet voor me kopen dus ben ik haar toen gaan verzorgen. Na een half jaar liepen we samen L1 + 6 wp's. Toen was ze zo trots en steeds iedereen maar vertellen dat het altijd al een top paard was. Echt afschuwelijk..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:28

ik heb net een shetmerrie gekocht met een plotselinge navelbreuk
haar oude eigenaar hoorde dat en zegt breng haar maar naar de slager dan breng ik een nieuwe voor je mee.
zo'n operatie is veel te duur.
heb hem vriendelijk verzocht zich met zijn eigen paarden te bemoeien en dat mijn pony alles krijgt wat ze nodig heeft/

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:32

Heb je hem te heet gewassen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:23

Tsja, waarom ik met een hond loop, een shetje dus. :')
Maar kan er meestal wel om lachen!
Of als ze een x speels hapt, zeggen dat ze gemeen is.. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:25

Over mijn merrie Warina (29) toen ik united erbij kocht...
Er was iemand die vroeg:
Waarom hou je Warina in godsnaam nog? Je hebt nou toch een jong paard om op te rijden?

wtf... diegene was nog lang niet jarig toen ze dit zei }>

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:28

Een kennis met haar 7 jarige sportpony: 'Is het niet eens tijd voor een nieuwe, want met dit 'beest'
win je toch nooit iets.' - 'Kijk, daar heb je onze ouwe boerenknol'
Hij is pas 22 :') ik trek me er nooit iets van aan, ik weet net zo goed als zij dat mijn
pony eenmaal oud is, so what ?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:28

domme tinker... :x #) :n ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:30

Ik kreeg toen ik mijn fjord net had (als veulen ) te horen, *wat moet je met een fjord?* *daar kan je toch niks mee?*

ondertussen kan ik alles met haar van er op staan tot eronder door kruipen als hoofdstelloos rijden. Maar met een fjord kan je niks hoor :n :+

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:32

Ik vind haar niet op een fries lijken.
Waarom zeggen dan mensen; Dat is een mooie fries! :P (Was diegene heeel toevallig bij toen iemand dat zei hihi :D )