Wat vinden jullie van setjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:54

__Nathalie__ schreef:
Ik vind als setjes rijder dat iedereen in setje moet rijden :roll:

Ik moet er altijd wel om lachen. iedereen vind het bij mij altijd wel grappig hoe ik alles matchend moet hebben :D

Haha ja en als je daar niet aan mee doet is het onzin en niet nuttig :')

Als iemand alles matchend wil hebben is dat geen probleem en voor anderen zou het ook geen probleem mogen zijn. Als je dat leuk vind moet je het gewoon doen. Ik vind het altijd juist wel grappig mensen zich druk kunnen maken om de uitgaven of geldbesteding van een ander. Als het mijn geld is en ik kan het missen, so what?! Wat is het probleem dan? Dat ik mijn geld daaraan uit wil geven is toch mijn 'probleem'?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:58

Ik vind setjes altijd wel heel erg mooi en netjes staan. :)
Ik zelf vind het ook wel leuk om wat bijpassends te hebben, maar een echte setjes freak ben ik niet.
Ik heb dan ook echt het geld er niet voor om zoveel setjes te kopen.

Maar inderdaad, voor degene die wel het geld er voor hebben, waarom niet ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:24

Miss_Montana schreef:
__Nathalie__ schreef:
Ik vind als setjes rijder dat iedereen in setje moet rijden :roll:

Ik moet er altijd wel om lachen. iedereen vind het bij mij altijd wel grappig hoe ik alles matchend moet hebben :D

Haha ja en als je daar niet aan mee doet is het onzin en niet nuttig :')

Het is ook niet nuttig. Je paard gaat er niet beter van lopen :+
Maar het staat gewoon netjes en verzorgd

Sabinee__

Re: Wat vinden jullie van setjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:31

Er is 1 setje dat ik echt ongelovelijk géil vind .
Maar de rest .. nahhh . Gewoon een dekje is genoeg.

Afbeelding

Arista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:54

leuk maar niet perse nodig

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:03

Ik ken wel mensen die overdrijven Bijv. kleur hoofdstel (of onderlegging van hoofdstel),
met oortjes, peesbeschremers, shirt, rijbroek, bodywarmer, vest, sokken, dekje, uitrijdeken,
gewoon regen deken, zweet deken, zomer deken, vliegenkap ext.
En dan om de week nieuwe kleurtjes set.
Zulke mensen ken ik en dan draaf je toch wel echt door. (en heb je teveel geld) :+

Maar een dekje bij je shirt ofzo is wel leuk.
Ik heb scapa oranje en daar zit een bruine bies om heen
heb toevallig bruine peesbeschremers een bruin shirt ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:04

Ik vind elke dag je paard in dekje met bijpassende bandages hijsen te veel van het goede, maar zo af en toe vind ik het wel leuk hoor :)

Alleen snap ik niet dat sommige mensen bij 30 graden alsnog met bandages gaan rijden omdat dat zo leuk staat := Peesblessure staat ook leuk...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:29

Ik vind het er leuk uitzien, maar om het nou zelf te doen, nee, dat hoeft van mij niet :)
Dan geef ik liever m'n geld uit aan drie goede dekjes, en dat ik dan geld over heb voor 'nuttige' dingen ;)
Maar ach, als je het geld ervoor hebt, waarom niet toch?!
Zolang het onderhoud van je paard er maar niet onder leid (te weinig geld overhouden voor belangrijke dingen, zoals onverwacht bezoek aan dierenarts oid :) )

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:31

Ik zou trouwens ook niet met bijvoorbeeld een bruin hoofdstel, een zwart zadel, een roze dekje, een blauwe rijbroek, een geel shirt, en oranje bandages gaan rijden :P
Tenzij.................... het carnaval is! :')

Arista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:57

ik vind het leuk maar niet perse nodig

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:54

Sabinee__ schreef:
Er is 1 setje dat ik echt ongelovelijk géil vind .
Maar de rest .. nahhh . Gewoon een dekje is genoeg.

Afbeelding

Die is inderdaad wel manne géil }>

Van jou?

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:14

Inderdaaad !
Het lijkt me wel moeilijk als je bruin tuig hebt om echt presies dezelfde kleur bruine laarzen/peesjes enz. te vinden (al is dat hier perfect gelukt!!) Met zwart is dat een stuk makkelijker

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:20

Voor Casper móest en zóu ik alles roze hebben toen ik nog op m kon rijden :o
Ik vond roze gewoon een geweldige kleur [nog steeds] en zeker op een witte pony, ook al is het een ruin.

Voor Zoë heb ik chabrakjes in verschillende kleuren, peesbeschermers gewoon zwart en ik let ook niet altijd op de kleurcombinatie met mijn eigen kleren t.o.v. Zoë's tenue van de dag :+
Ik heb wel eens ooit dat ik voor Zoë speciaal haar blauwe chabrak gebruik omdat het zo mooi bij haar frontriem met blauwe steentjes en pareltjes staat en ikzelf een blauwe of spijkerrijbroek aandoe met een blauw shirt en blauwe sokken, maar daar heb ik meestal niet zo veel zin in :P

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:29

Yvank_ schreef:
Ik vind het prachtig :) , vind niks mooier als mijn paard in set en dan zelf ook nog een bijpassende shirtje erbij :+: . Ieders eigen ding toch ?

hier sluit ik me helemaal bij aan! ik vind setjes ook geweldig. :D maar dat wil niet zeggen dat een ander het ook leuk moet vinden. inderdaad, ieder zijn ding.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:45

Arabesk schreef:
Die draver vindt zichzelf zó stoer en mijn vriend vindt hem ook zó stoer, dus dat zou de ultieme grap zijn }:)

Haha echt doen hoor, is toch geweldig _O- Ik kom je helpen :))

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:51

ik zorg altijd wel dat ik niet een rooie rijbroek aan heb met een geel t-shirt en dan een groen dekje.
ik rijd dan overgens vaak alleen met mn zwarte dekje.

vindt heet heel mooi als die dekjes met bijpassende peesjes en bandages, had het met mijn vorige paard ook altijd zelfde peesjes als het dek.. maar mijn huidige paard heeft ze absoluut niet nodig,, dus gebruik ik ze ook niet :)
overgens gebruik ik deze ook voor andere doel einde :)

ik vindt het matchen erg euk, en echt niet overdreven :)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:56

tja... de één spaart postzegels... de ander dekjes :+
Wat dacht je van 30 paar schoenen hebben? ieder zijn ding :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:08

Ik ben ook iemand die niet meedoet met setjes :D

Wat maakt de kleur nou uit als het het meest belangrijkste is dat je met goed tuig rijdt, je paard moet er absoluut geen hinder van hebben. Geloof mij een paard maakt het echt niet uit in welke kleur je rijdt :D Ik trek aan wat ik lekker vind zitten, en ik pak gewoon het dekje wat nog schoon onder mn zadel zit en als hij niet schoon meer is niet pak ik een andere. En zo krijg je vaak zulke combi's bij mij :P :
Afbeelding

Het is ook een kwestie van hoe de mode op het moment is qua wat je op je paard doet en waar je dan ook zelf mee loopt, en ik heb nog nooit met de mode meegedaan ;) Ik heb wel een dekjes verslaving (geen anky pads), maar ik heb alle kleuren van de regenboog, van roze met grijs tot groene camouflage aan toe 8-) Bandages heb ik voor in de trailer, maar verder gebruik ik ook helemaal niets voor aan de benen (lukt ook niet best met die sokken...)

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:15

ik hou van setjes
het liefst alles bij elkaar passend
:D:D:D
Maar het is wel prijzig om setjes te kopen

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:21

Ik vind setjes altijd heeeeeel leuk!
heb er alleen geen 1, heb wel liever 10 dekjes dan 2 setjes :P

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:29

Ik vind setjes niet noodzakelijk, maar wel heel erg leuk!
Het is niet zo dat ik het lelijk vind als je niet in set rijdt, maar overdreven vind ik het in elk geval zeker niet.
En opmerkingen als 'wat maakt je paard het nou uit hoe hij eruit ziet' vind ik ook een beetje onzin. Want setjes koop je omdat je het zelf mooit vindt, en niet omdat je paard het mooi vindt. Je paard heeft er namelijk ook geen last van, of je nou met een blauw dekje met groene peesbeschermers rijdt, of met alles blauw. Dan kan je het beter gelijk goed doen :+. Ik vind wel dat kwaliteit boven het uiterlijk moet gaan overigens. Liever een wat minder mooi maar erg goed passend zadel, dan een slecht zadel wat er mooi uitziet!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:33

Niet noodzakelijk, maar wel leuk.

Ik zou alleen wel eerder mijn geld aan iets anders voor Levi uitgeven, 'belangrijkere' dingen. (ook genoeg troep, veeel halsters enzo, maargoed..)

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:04

Ik vind het wel leuk uitzien als beenbescherming in dezelfde kleur is als het dekje. En beenbeschermers in een neutrale kleur, en een dekje in een felle kleur of andersom vind ik net zo leuk.
Maar ik vind bandages niks, ze worden imo te veel voor de sier gedragen, en richten meer kwaads aan dan dat ze goed doen. Ook dingen als strijklappen als je paard niet strijkt, of springschoenen als je paard niet aantikt vind ik onnodig. En op zich ziet het er wel leuk uit als je hetzelfde shirtje draagt als je dekje is, maar als het niet zo leuk bij elkaar staat, jammer dan.
Zelf vind ik het leuk om vanalles te kopen, bijvoorbeeld een extra halster ook al heb ik al tien goede halsters, maar setjes hoeven voor mij niet.

Liiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:05

Voor een special gelegenheid vind ik het erg leuk! :D

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:15

ik vind setjes ook wel leuk maar die doe ik dan vooral voor op foto's enzo dan vind ik het wel leuk dat mijn pony er ook netjes bijloopt maar als ik gewoon een bosritje ofzo ga doen zal het me ook niet veel doen maarja zoals andere ook al zeiden de een verzamelt postzegels ik verzamel dekjes en halsters ik weet eigenlijk niet meer wat ik er allemaal mee moet dus begin ik nu aan de bandages en nog extra poetsspullen enz :P
maar mensen die het niet doen ook geen probleem toch het is tenslotte helemaal niet nodig...
maarja als ik in een winkel kom kan ik het niet laten zobeetje al me geld uit te geven O:)