Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

krijg je over een jaar een goed en correct te rijden paard terug. Mallodie schreef:Vind het nog steeds onverantwoord. Een mishandelde pony kan een kind niet alleen doen. Je hebt hulp gehad Sabina en waarschijnlijk heeft die vrouw het grootste werk op zich genomen en hielp jij waar je kon. Dat is heel wat anders!
Daarom : trainingsstal als je dit paard wilkrijg je over een jaar een goed en correct te rijden paard terug.
Je moet niet zomaar de eerste de beste nemen, niet slim. 
Mishandelen is toch heel wat erger (denk aan verwaardeloze, inrijden met een superscherp bit, geen juiste verzorging zoals hoefsmit en tandarts, slaan omdat het " leuk" is... ) en als een pony 1 maand onder het zadel is (verschild per pony) is het best mogelijk dat ze het niet leuk vinden omdat het niet goed is beleerd... Gewoon altijd een deskundige inhuren, vooral met jonge paarden. sabina1998 schreef:Ze is door iemand aan de oren gepakt en de oren zijn helemaal omgedraaid en dat vinden jullie geen mishadeling? weet je. ik ben nogal klaar met jullie. bemoei je met je eigen zaken. en ik zei maar ff mak maken ja. en hoezo mijn nederlands is niet in orde??
suleilitha schreef:sabina1998 schreef:Ze is door iemand aan de oren gepakt en de oren zijn helemaal omgedraaid en dat vinden jullie geen mishadeling? weet je. ik ben nogal klaar met jullie. bemoei je met je eigen zaken. en ik zei maar ff mak maken ja. en hoezo mijn nederlands is niet in orde??
als het paard er zelf aanleiding toe heeft gegeven vind ik het geen mishandeling, nee. Sorry voor de opmerking, maar er zijn erger dingen in paardenland.