een dure cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor cap draag jij?

een dure
103 (34%)
een goedkope
180 (60%)
geen cap
13 (4%)

Totaal aantal stemmen: 296

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:47

GPA komt zelfs slechter uit de tests te komen als de goedkope casco capjes.. :+
Dus dat kan het niet wezen.

Waar die test stond weet ik niet meer, maar dat is echt zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:49

Ik vind dat het allebei gewoon niet hoort te kunnen het is beide net zo erg vind ik.

Of je vernaggelt je paard, of je hoofd.

Vind dat beide beter onderzocht moet worden (door de fabriek én winkel)

Die GPA passen btw ook op véél meer mensen van wat ik hoor dan de Casco's.
En sluiten ook beter aan. Je krijgt ook veel minder zo'n waterhoofd effect daardoor :=

Ik denk dat het voor iedereen gewoon verschillend is, de een vind een zo goedkoop mogelijke prijs voor een veilige cap belangrijker.
En een ander pasvorm, afwerking en uiterlijk, maar die net zo veilig is, maar waar je gewoon meer voor betaald.

Als je het geld hebt en het past beter waarom zou je het dan niet doen? ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:50

Bubsj schreef:
daantjuhhh schreef:
Nou na wat ik heb gezien geloof ik daar niks van.
Als er z'n grove fabrieksfout over het hoofd gezien word, dan geloof ik nooit dat dat maar bij een casco gebeurt.

En dat mag je prima geloven, want aan dat soort klanten heeft GPA wat, en kunnen ze de prijzen lekker hoog houden.

Overigens vind ik een scheef zadel, velen malen erger dan een onveilige cap.

Nou sorry, mijn hoofd is mij meer waard dan een paard!
Natuurlijk hoop ik op[ geen van beide. laat dat duidelijk zijn.

Is misschien heel hard, maar als ik een rolstoel zit is mijn leven ook voorbij.

(overigens vind ik het ook wel een hele interassante discussie)
Ik heb nog even gegoogled of ik ook wat kan vinden over die testen, maar kan nog niks vinden.

daantjuhhh

moonfish13 schreef:
GPA komt zelfs slechter uit de tests te komen als de goedkope casco capjes.. :+
Dus dat kan het niet wezen.

Waar die test stond weet ik niet meer, maar dat is echt zo.

Ja ik kan op google niks vinden helaas. :(

Joline_

Ik zou nooit zo'n dure cap aanschaffen, want als je er dan toch toevallig mee valt (op je hoofd) kan je hem gelijk wegdoen. Heb op het moment een HH en zit prima. Goede pasvorm en veilig. Dan ga ik toch echt geen 300 euro's uitgeven, omdat t mooier is, of misschien toch nog net ietsjes lekkerder zit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:51

hmm de GPA kinder kost overigens 180 euro.

Dus je hoeft echt niet altijd 300 of meer uit te geven :Y)

Anoniem

Re: een dure cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:53

@ Joline_ ; Tja, dat is voor iedereen anders ;)
De een wil het wel de ander niet.

Wat vinden jullie van de KEP dan? Die is vergelijkbaar met de GPA en is op dit moment de veiligste cap die op de markt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:53

Ik heb er 1tje van 40 euro :') van hkm.. ooit gekocht toen ik begonnen ben, vond em verder wel ok..
GPA vind ik altijd wel mooie caps..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:54

KEP ken ik niet dus kan ik n iet over oordelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:54

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:55

Tja, maar aan een kindercap heb ik dan ook weer weinig he := En ik bedoel het meer als voorbeeld. Ook de 'goedkope(re)' caps zijn goed/veilig, ben al niet zo rijk en kan mijn geld dan beter voor andere dingen gebruiken. Het is natuurlijk ook een beetje wat voor prioriteiten je stelt. De een wil graag een duur nieuw zadel, en de ander gaat liever voor een 2e hands en koopt dan een cap van > 100 euro

@ _Jesper: Dat klopt inderdaad. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:55

Is ook nog vrij nieuw op de markt. Iemand bij mij op de vereniging heeft hem.
Zo op de foto vind ik hem niet mooi, maar staat wel mooi als ze hem opheeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:57

moonfish13 schreef:
Dit vond ik ergens op bokt, het resultaat: de casco joungster komt beter uit de test als GPA.
De casco als ''goed'' en de gpa ''voldoende''.
http://www.gjilke.durksz.nl/Filmpjes/t200507078.pdf

Ja, laat ik nou net totaal geen duits kunnen.
En hoe weet je dat dit een officieel onafhankelijk onderzoek is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:00

En ze testen daar die caps zonder dat iemand hem opheeft.
Laten die Casco nou net kl*te zitten, en bij iedereen die ik ken die hem heeft schuift die alle kanten op.

Ik vind de pasvorm dan toch wel even iets belangrijker. Dan zit die ook steviger.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:00

Maar daar waren we toch al uit Jesper, pasvorm heeft niets met merk te maken, maar met eigen hoofd.. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:02

Nou laten we het dan zo stellen.
Op het gemiddelde hoofd zit hij belabbert (hoeveel kindjes bij mij in de les die casco's voor de ogen hebben hangen)

Ik vind dan de HH nog beter voor een "gemiddeld hoofd"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:03

Maar daarom kan de GPA wel beter gevormd zijn.

Ik zie meer mensen met GPA's die er heel blij mee zijn omdat die beter past.
Dan mensen die blij zijn met hun Casco die alle kanten opschuift.

Ik denk dat de GPA beter kan vormen naar je hoofd dan de Casco, zie je ook aan de binnenkanten.
Vergelijk die maar eens. :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:03

Ik heb een Kavalkade Safety air van € 80. Ik ben er tevreden mee, hij zit prima en ziet er mooi uit.
Een GPA cap vind ik ook iets te duur. Ik zou niet weten wat die cap zo bijzonder maakt dat 4 keer zo duur moet zijn als de mijne. Maar ik kan daar natuurlijk niet over oordelen, misschien zit hij wel heel lekker.

Btw: zo'n lelijke plasticken verstelbare cap van € 24,95 vind ik maar niks. Volgens mij biedt die ook geen super goede bescherming.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:08

Volgens mij is die lelijke plasticken cap waar ik het over heb een Casco :o
Ik heb er wel eens mee gereden maar die dingen zitten meer OP je hoofd dan OM je hoofd.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:03

Bubsj schreef:
Waarom heb je je cap dan op? Beschermen doet hij dan niet meer (altans, als hij van binnen kapot is, wat je niet kan zien of voelen).

Nou wat dan nog als er een klein scheurtje in het plastic zit? ja die scheurt mischien verder.
maar jij wilt dus bewerend dat als ik mijn cap 1 keer uit mijn handen laat vallen een nieuwe moet kopen?
dat vind ik onzin. kijk als je nou keihard van ja paard afdonderd tegen een paal in de bak aan?
okey ja dan moet je een nieuwe cap kopen, maar als je er zachtjes af valt vind ik het onzin.

& ik zou ook veeeeeeeeeeeell liever een gpa cap hebben als zo'n casco verstelbaar geval. die casco's zitten voor geen meter. & nee dat licht niet aan mijn hoofd. want ik pas de gewone harry's horsjes ook!. de gpa caps zitten gewoon lekker. & ja dan moet je bij jezelf kijken of je dat geld er voor over hebt. (dat heb ik dus niet.)

& volgens mij zijn hier ook wel een aantal mensjes die een beetje jaloers zijn op de gpa caps! O:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:16

__Jesper schreef:
Wat vinden jullie van de KEP dan? Die is vergelijkbaar met de GPA en is op dit moment de veiligste cap die op de markt is.

Waar baseer je dat op?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:00

grappige discussie!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:05

Shadow0 schreef:
__Jesper schreef:

Waar baseer je dat op?

Is ook uit zo'n onderzoek gekomen heb ik zelf niet gezien dat onderzoek.
Maar overal waar je hem kan kopen/bestellen oa. een topic hier op Bokt staat dat erbij, en aangezien je geen dingen die niet waar zijn mag neerzeten op internet of Bokt neem ik aan dat dat waar is.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:43

dorieeen schreef:
Nou wat dan nog als er een klein scheurtje in het plastic zit? ja die scheurt mischien verder.
maar jij wilt dus bewerend dat als ik mijn cap 1 keer uit mijn handen laat vallen een nieuwe moet kopen?
dat vind ik onzin. kijk als je nou keihard van ja paard afdonderd tegen een paal in de bak aan?
okey ja dan moet je een nieuwe cap kopen, maar als je er zachtjes af valt vind ik het onzin.

& ik zou ook veeeeeeeeeeeell liever een gpa cap hebben als zo'n casco verstelbaar geval. die casco's zitten voor geen meter. & nee dat licht niet aan mijn hoofd. want ik pas de gewone harry's horsjes ook!. de gpa caps zitten gewoon lekker. & ja dan moet je bij jezelf kijken of je dat geld er voor over hebt. (dat heb ik dus niet.)

& volgens mij zijn hier ook wel een aantal mensjes die een beetje jaloers zijn op de gpa caps! O:)

Wat dan nog dat er een scheurtje in zit? Ik zal je vertellen wat dan nog, dan is de cap dus niet meer VEILIG, het hele doel van uberhaupt een cap ophebben....

En jaloers op een GPA? Als ze mij lekker zaten, aan mijn eisen voldoen, dan had ik er wel een gehad hoor. Geld speelt wat betreft confort en veiligheid, zeker bij een cap, voor mij absoluut geen rol. Daarintegen vind ik het wel een belachelijk bedrag, en ga ik eerder voor een andere optie die ook aan alle eisen voldoet, dan een GPA.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:49

Ik heb 3 GPA's. Een blauwe carbon, een antraciete titium en een bruine Speedair.
Ik ga ook aan Samshield aanschaffen :o.