Wel of geen sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:25

Paard op de gewenste plekken met stroop insmeren en dan rondjes rijden rondom de mestbult :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:27

een goede instructrise kan t anders oplossen dan naar de prikkers te grijpen ;)

Ik vind dit te vergelijken met mn paard wil; niet in de krul dus moet ik van mn instructrise de slof er om heen hangen. je lost t probleem zo niet op, je verdoezeld t alleen maar

Anoniem

Re: Wel of geen sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:29

Hm, dan heb ik geen goeie instructrices volgens jou. Beide hebben ze Deurne oude stijl met groot succes afgerond, beide runnen ze een trainings annex handelsstal en geven les, beide rijden ze Z en hoger. Tja, toch verkeerd gegokt, ik had beter mijn geld in de sloot kunnen kieperen de laatste jaren ;)

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:29

Mijn paard hoeft ook niet in de krul. :)
Wat is verdoezelen aan sporen? En waarom zou een slof dan niet verplicht zijn in de M? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:30

Het lijkt mij dat je sporen niet kunt verdoezelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:32

suleilitha schreef:
Het lijkt mij dat je sporen niet kunt verdoezelen....

de sporen niet maar wel t probleem van dood aan t been! dat verdoezel je door de sporen :)
Maargoed :)

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:32

Krul ziet er geweldig uit, vooral zo'n gemaakt krulletje met de slofteugel. :roll:
Ik heb liever dat mijn paard wat actiever op been reageert. ;)

Wat verdoezel je daar dan mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:43

Doof aan het been, het is doof aan het been en niet dood aan het been overigens, verdoezel je niet met sporen, maar kun je oplossen met sporen. Dát is het nuanceverschil.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:44

Is denk ik ook een groot verschil of je sporen als middel ziet of als eindoplossing..

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:45

Ik zie het als middel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:47

Enkele uitzonderingen daargelaten, maar we weten allemaal wel dat een spoor een hulpmiddel is.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:50

suleilitha schreef:
Hm, dan heb ik geen goeie instructrices volgens jou. Beide hebben ze Deurne oude stijl met groot succes afgerond, beide runnen ze een trainings annex handelsstal en geven les, beide rijden ze Z en hoger. Tja, toch verkeerd gegokt, ik had beter mijn geld in de sloot kunnen kieperen de laatste jaren ;)

door dit soort mensen is de gemiddelde leeftijd van een KWPN-er helaas maar 7, maar vooral doen hoor als je je daar goed bij voelt, van voren in de krul en dan maar prikken }>

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:51

Wat is dat nou voor vooroordeel? Je weet niet eens hoe zij rijd. >;)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:52

Lyzan schreef:
Wat is dat nou voor vooroordeel? Je weet niet eens hoe zij rijd. >;)

als je instructie na 4 minuten je sporen geeft zegt dat voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:53

met sjorsie eens

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:53

O ja, we blijven stilstaan op de hoefslag en wachten tot het paard doorloopt als je er met een zweepje achteraan rent.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:54

dat is knap erop zitten en erachteraan rennen hahahahahahahaah :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:55

nee we maken m liever nog dooier aan t been door steeds wat scherpers te gebruiken omdat ie anders niet meer reageerd! Nog ff en je rijd met naalden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:57

Ik heb er niet bij gezegd dat ze na vier minuten het commando Fire met de sporen geven.
Verder is het ronduit vals dat je stelt dat dit soort opgeleide mensen, die beide op tamelijk nivo de paardensport bedrijven, hun paarden in een jaar of zeven finaal affakkelen.
Als je beter je huiswerk had gedaan, had je geweten dat juist de correct gereden paarden, die enige opleiding hebben genoten en op de juiste manier hun lijf gebruiken, dus van achteren naar voren worden gereden, minder snel versleten zijn dan paarden die geen achterhand en ruggebruik tonen en finaal op de voorhand vallen ;)

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:58

Sjorsie je had het over die instructrice, weet je nog? Oh ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:59

Cinnepin schreef:
nee we maken m liever nog dooier aan t been door steeds wat scherpers te gebruiken omdat ie anders niet meer reageerd! Nog ff en je rijd met naalden

Nee hoor, dan doe je iets structureel niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:00

ze hadden deurne afgerond, nou je kan me alles wijsmaken over wat goed en slecht is, maar ik heb mensen gezien en ken mensen die daar ook hebben gezeten, nou die komen echt niet met 1 vinger ana mn paard hoor, die gebruiken de zogenaamde hulpmiddelen als dwangmiddelen!
Al vind ik dat sowieso wel vaker in de sport! Die paarden moeten uiterst presteren doen ze t niet dan maar de ribben perforeren of de mondhoekjes kapot trekken! ( overigens zeg iik niet dat iedereen dit doet in de sport )

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:01

@suleilitha :Zit gelukkig al een tijd niet meer op school. Maar fijn dat je zeker bent van je zaak, moet toch iemand zijn he. ;)

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:04

Sjorsie hoe wil jij je paard dat doof op been reageert van achter naar voren rijden dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:05

Tja, ik ga af op de resultaten die ik zie, en die liegen er momenteel niet om. Met mijn instructie is niks mis, helaas :D