Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ManonR_ schreef:Def schreef:Dat niet, maar een paard valt ook niet dood neer als hij gewoon weidegang, een stal en voer heeft, maar toevallig een zweetmes en een deken ontbreken. Lekker boeiend in maartIk snap niet dat je niet eerst hebt bedacht wat er nodig is om een pony te hebben, het is geen hobbelpaard
ManonR_ schreef:Meid, dat jij overhaaste conclusies trekt wil nog niet zeggen dat ik mijn tijd hoef te verspillen met het aan je uit te leggen. Je kúnt die conclusie eruit trekken, maar ik zeg nergens dat je zomaar een paard zonder vacht buiten moet gooien. Misschien dat jij dat dénkt, maar dat is gelukkig niet mijn probleem.
x_Marr schreef:Uhm Amondi even beter lezen? Love_western zegt dat ze maar een PB naar haar moeten sturen en verder ontopic moeten gaan.
Saskiakefie wat ontzettend onaardig om dan maar iemand uit te gaan schelden als je het er niet mee eens bent!
Oh en in een ander topic roddelen over de mensen in dit topic is ook niet echt aardigVandaar die samenspannerij.... zie al de grote overeenkomst
Ik wist het ook niet van het vocht wat dan naar buiten afgevoerd wordt, maar denk ook dat het bij paarden die een redelijk korte vacht houden, ook al staan ze zonder deken buiten, het niet snel genoeg werkt en ze er wel ziek van kunnen worden. Maar bij paarden met een lange wintervacht dan dus niet als ze verder gezond zijn.
ManonR_ schreef:x_Marr schreef:Daar GING het helemaal niet om. Tjongejonge probeer het eens in de context te zien. Dat helptJe weet zelf nieteens of de TS haar pony een wintervacht heeft of niet, maar toch trek je dus de conclusie dat een deken niet noodzakelijk is voor de pony, en zeg je dat dus ook. Want als je dat niet bedoelde, zet het er dan ook niet zo neer en waarom zet je er dan in vredesnaam: ''boeiend in maart'' bij?
Ze heeft dus zeker wel een deken nodig als dr pony geschoren is of geen wintervacht heeft en de hele winter met deken heeft gestaan.
Robbertcv schreef:Amen.Je moet je niet te veel zorgen maken denk ik. Je merkt vanzelf wat je nodig hebt. Is het koud, dan weet je dat je een deken moet kopen. heeft je pony een keer mok of een andere schimmel of iets, dan weet je wat je moet kopen. Je krijgt vanzelf ervaring met wat je nodig hebt en niet.
Robbertcv schreef:Je moet je niet te veel zorgen maken denk ik. Je merkt vanzelf wat je nodig hebt. Is het koud, dan weet je dat je een deken moet kopen. heeft je pony een keer mok of een andere schimmel of iets, dan weet je wat je moet kopen. Je krijgt vanzelf ervaring met wat je nodig hebt en niet.
saskiakefie schreef:x_Marr schreef:Uhm Amondi even beter lezen? Love_western zegt dat ze maar een PB naar haar moeten sturen en verder ontopic moeten gaan.
Saskiakefie wat ontzettend onaardig om dan maar iemand uit te gaan schelden als je het er niet mee eens bent!
Oh en in een ander topic roddelen over de mensen in dit topic is ook niet echt aardigVandaar die samenspannerij.... zie al de grote overeenkomst
Ik wist het ook niet van het vocht wat dan naar buiten afgevoerd wordt, maar denk ook dat het bij paarden die een redelijk korte vacht houden, ook al staan ze zonder deken buiten, het niet snel genoeg werkt en ze er wel ziek van kunnen worden. Maar bij paarden met een lange wintervacht dan dus niet als ze verder gezond zijn.
what? scheld ik uit?
x_Marr schreef:saskiakefie schreef:
what? scheld ik uit?
love_western schreef:mootjah schreef:nou dan doe jij het zonder. maar meerendeel van de paardenmensen longeert met zweep. dat jij het zonder kan betekend niet dat de TS per defenitie geen zweep nodig heeft.
Alle paardenmensen die ik ken, gebruiken geen longeerzweep![]()
Maar dat kan ook wel komen, dat die mensen allemaal western rijden
saskiakefie schreef:Droom verder..
Een paard is geen mens lieve schatHoe kom je erbij dat als een paard zeiknat is ziek kan worden?
En ja wij zetten de pony's nat en wel hup in de wei, nog nooit een zieke gehad![]()
Iets dat nat is is nog niet per definitie koud.
mick75 schreef:Ik zou wat instructie betreft dus niet op papieren af gaan, maar eerst een aantal keer gaan kijken naar hoe iemand lesgeeft. Vind de praktijk dan iets belangrijker dan het papiertje... Het gaat wel over het welzijn van je paard!