Ik rij nu 5 jaar en ben 4 keer gevallen. de eerste keer zorgt af en toe nog steeds voor angst (paard liep over me heen toen). Tweede en derde keer was van dezelfde pony, beide keren echt door de meest stomme redenen (achja een eigenwijze fjord ). Laatste keer was van een pony die heel veel bokte, ik reed er al best een tijdje op en nooit eraf gevallen. Tot toen, ze bokte drie keer heel gemeen en toen plofte ik heel hard op de onderkant van mijn rug neer, 5 weken moeilijk kunnen lopen .. Van mijn eigen paardje gelukkig nog geen 1 keer gevallen
Ik rij nu 5jaar en ben ongeveer 12x gevallen. Iets van 9x van dezelfde pony. Ik was toen nog klein, die pony bokte best wel vaak en bij elke bok lag ik er weer af. Gelukkig is er nooit iets ernstigs gebeurt. Ik ben een jaar geleden ofzo van de verzorgpony van mijn vriendin afgevallen. Ik mocht ermee gaan springen, dus ik rij in galop op de hindernis af, ik dacht zovan die springt wel dus ik net voor de hindernis in verlichte zit stop ie ineens, dus ik val zo op de hindernis. Dat deed behoorlijk pijn!! Niks gebroken gelukkig, maar had wel een dikke vette blauwe plek op me been die zo groot als een tennisbal was Ook ben ik een keer in het bos met mijn verzorgpaardje uitgegleden. Toen viel ze bovenop mij. Het is een dikke tinker, dus dat was errug zwaar Gelukkig met beide nix erstings overgehouden. Ik had alleen me enkels een beetje gekneusd en paard was alleen geschrokken. Ook heb ik vaak zat grappige vallen gehad, zoals een keertje toen zat ik met een meisje samen zonder zadel op mijn verzorgpaard. De voet van dat meisje bleef op een of andere manier aan het droomdraadje hangen dus die pony wilde naar achter lopen maar het draadje ging mee (mijn vp is bang voor stroomdraadjes ) het beestje schrok een beetje dus die maakte een scherpe bocht opzei, en toen gleden wij er zo met z'n 2e van af.
Nou ik rijd al vanaf mijn 6e jaar! Dus 24 jaar! Ik ben heel vaak gevallen en heb gelukkig nog nooit iets gebroken oid. (klopt meteen ff af ) Van vallen en opstaan leer je he?
Ik rij een jaar of 12. Ben 3x gevallen van iets dat groter was dan 110 cm. Van kleinere pony's ontelbare keren, vooral van Dennis (net van de manege met een groene 4 jarige hengst is geen succes ). Van de andere pony's die ik heb staan hooguit 2x, maar van de meeste nooit.
het doet me goed om te lezen dat je niet perse veel hoeft te vallen. Ik rij nu ongeveer 4 jaar 1 a 2 keer in de week. Ben vier keer gevallen. De angst om te vallen verpeste af en toe wel het rijden voor me. Na mijn stage op de eerste hulp werd dat alleen maar erger, heb daar toch wel een paar erge ongelukken gezien met paarden. Nadat ik voor de vierde keer ben gevallen, ben ik vreemd genoeg opeens grotendeels oven mijn angst heen. Was eigenlijk ook niet echt geschrokken. Heb op het moment eigenlijk niet veel gevoeld blijkbaar door de adrealine, daarna ook nog ongeveer tien minuten door gereden. Kreeg pas thuis last en pijn met adem halen en kon of vanwege pijn amper nog bewegen heb daar nog weken last van gehad. Maar omdat het even had geduurd voor het flink zeer ging doen hebben mijn hersenen blijkbaar de link gelegd, vallen doet geen zeer en is dus ook niet eng. Sindsdien ben ik aardig genezen van mijn val angst.
Ik rij 7 jaar en ik ben 4 keer gevallen. Nooit echt veel aan overgehouden en ben daarom nu ook niet bang om te vallen, ik denk dat er een paar keer afvallen toch goed voor je is als je niet al te veel pijn hebt(en je paard ook niet natuurlijk) want daardoor ben je er ook minder bang voor!
10 jaar. en 2x gevallen. 1x in/door het hek, en met hoofd op de steunbalk ( drager van een huis, maar die ligt bij ons als zand binnenhouder) en 1x van een jazz
Ik rij al 12 jaar en ben er <10 keer afgevallen. De laatste keer was twee weken geleden, mijn paard bokte een aantal keer na elkaar net in een volte en de laatste bok was met haar vier poten van de grond. Het rare van mijn "val" is, dat ik gewoon in een keer naast mijn paard STOND (beide voete op de grond ) en met 1 teugel in mn hand
Honderden keren En ik rij nu 10 jaar. Maar van de laatste 5 jaar is wel op 1 hand te tellen Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die maar zo weinig van een paard vallen
Ik rijd 23 jaar en ik ben er 5 keer afgevallen. Ze hebben het wel vaker geprobeerd (vooral mijn ruintje met zijn omdraai acties), maar buiten die 5 keer heb ik gewoon altijd het geluk gehad dat ik het net kon houden
ik rijd nu 2 jaar op manege nieuw amstelland en in de groep half gevorderd. en ik rij nu op paarden. ik ben 2 keer gevallen 1 keer tijdens dresuur toen moest ik lachen en tijden springen toen hing i ker naast en gaf hij een bok ik kwam best wel grappigneer
Ik rij nu 2,5 maand en nog nooit gevallen wat eigenlijk zowat een mirakel is!:p Want mijn draver is nooit bezadelt geweesd en ik heb nooit paardgereden; ja ooit op een kamp waar we 30min ofz paardreden met zo echt van die manegepaarden die niet bewegen wat je er ook mee doet, en zo is Splendid helemaal niet
Ze heeft paar meter rodeo met mij gelopen, wegens nog niet genoeg spieren struikelt ze vaak en zeer fel, ze beweegt ook graag haar kopje tot op de grond waardoor ze nog meer struikelt he:p (maar nu hebben we haar hoofd lichtjes vast gemaakt zodat ze het veel minder kan doen), ze heeft al met mij gesteigerd omdat ze de piste niet op wou, soms verschiet zo ineens waardoor ze ineens in volle draf weg rent, ze draait nog niet goed dus belanden we vaak ineens te dicht bij de buitenkant van de piste en dus stopt Splendid ineens en ja dan blijft barbara daar zo half ophangen.. Dus ik mag echt wel nog van geluk spreken
Maar zoals mijn papa zegt: ge moet eerst 1000x vallen vooraleer je het deftig kan.. dus de eerste x zal ooit nog wel komen
ik rijdt vanaf mijn 3e, maar ik ben de tel kwijtgeraakt met hoe vaak ik er af ben gevallen, de meeste keren met mijn pony, omdat ik wel wou springen maar zij niet of dat er allemaal spoken langs de bak waren maar de laatste tijd heb ik wel veel vliegles gehad (bokken, van door gaan) maar er nog niet vanaf gevallen, maar 1 keer wel bijna en dat scheelde wel heel weinig .