wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:52

Fidele schreef:
Grappig.....heb ik je ergens van beschuldigd of heb ik je aangevallen??? Ik gaf alleen een voorbeeld, zodat men eens na kan denken voordat er van alles geroepen wordt.

Ik had ook mijn eigen honden kunnen nemen die zitten buiten in een kennel, met een uitlooop van 100 m2, maar wel het hele jaar door, zielig...............??
Of ontelbaar veel paarden die in de winter met een beetje geluk een uurtje per dag hun stal uitmogen om te gaan dressuren. Of wat dacht je van alle knaagdieren die in een hokje wonen, vogeltjes in een kooitje, en dan heb ik het nog niet over alle dieren, die geboren worden voor onze consumptie maatschappij.

Als je denkt aan al het dierenleed in de wereld valt het bij Ponyparkcity best mee, maar dat is MIJN mening en jij hebt het volste recht daar anders over te denken!!!

P.s ik heb 6 schapen (gewoon in de wei)

Het leek wel even alsof je me beschuldigde van dierenmishandeling, omdat mijn schaap kunstjes kan. Ik citeer: Om een voorbeeld te geven; ik las aan het begin van dit topic in een profiel van iemand, dat ze een schaap heeft die aan een halsband loopt en allerlei kunstjes kan, zij is erg tegen ponyparkcity, maar is wat zij doet wél diervriendelijk?????

Maar goed, dat even terzijde.

Tuurlijk kan je niet al het dierenleed (tegelijk) bestrijden, maar beginnen bij het begin zou al mooi zijn. Ik bedoel, je moet niet beginnen met de wereldverbeteraar uit te hangen: "Iedereen vegetariër!" "Geen paardenstallen meer!". Dat is geen oplossing. Maar stap per stap kun je alles wel beter maken.
(Overigens: Niets tegen vegetariërs ofzo hoor. Knipoog )

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:58

ik ben er ook een paar keer geweest
vond het maar sneu zo die beestjes , als je keek hoe sommige er mee om gaan een schande gewoon.

zat een shet bij het huisje , shet opgehaalt en in de tuin gezet.
beestje had lekker 3 dagen rust.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:42

Fidele nou breekt mijn klomp. Je moet toch niet gaan vergelijken. Omdat er ergens een schaap mishandelt wordt ( Clown ) is ponyparkcity ineens minder zielig? Wij hebben het helemaal niet over alle zielige diertjes in Amerika enz, we hebben het hier over ponyparkcity. En wat er daar gebeurt kan gewoon niet.
Vind het ook vreemd dat je zomeer iemand beschuldigt die gewoon een leuke band heeft met een schaap..

Lois1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:07

Misty(L) & Sieger(L)
Echt een schatjes zijn dat!
Misty was wel wat moelijker te rijden.....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:28

Fidele: Wat een verschrikkelijke kinderachtige opmerking... Volkomen misplaatst en kort-door-de-bocht... Ponyparkcity is gewoon in mijn ogen té commercieel, denkt niet na over dierenwelzijn... Nee mij zul je daar niet vinden, hooguit om te protesteren Huilen van het lachen

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:31

Zijn jullie er zelf wel eens geweest???? Focussed niet, blijkt uit haar tekst............... Haha! Hoe kun je oordelen over iets wat je nog nooit gezien hebt???

Enne......... Sammyvriend in Nederland zijn ook heeeeeel veel zielige beestjes hoor, ik heb met geen woord gerept over Amerika, bovendien heb ik niemand beschuldigd Clown

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:40

Ik heb nog geen lieveling in PPC, ik ben er ook nog niet geweest. Ik ga in de 1e week van de mei vakantie naar PPC. Heeft iemand een aanrader voor mij? Ik hou van ontiegelijk eigenwijs als je erop zit, en in stal etc. braaf & lief. Verder wil ik zeggen dat de helft van mijn vriendinnen die naar PPC zijn geweest helemaal gek zijn van Bibi. En de opmerkingen die in dit topic worden gemaakt over dierenmishandeling; Start dan maar een eigen topic met dat onderwerp, maar daar gaat het hier toch niet om? Het is geen dierenmishandeling in PPC. De paarden worden goed verzorgd, krijgen eten en beweging. Hoe de mensen die erop zitten ze behandelen, dat moeten hun weten en daar word echt wel op gelet. Maar dat kan je PPC niet kwalijk nemen. Laat die onnodige opmerkingen dus stoppen. Het heeft geen nut. Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:45

FelxMir schreef:
Ik heb nog geen lieveling in PPC, ik ben er ook nog niet geweest. Ik ga in de 1e week van de mei vakantie naar PPC. Heeft iemand een aanrader voor mij? Ik hou van ontiegelijk eigenwijs als je erop zit, en in stal etc. braaf & lief. Verder wil ik zeggen dat de helft van mijn vriendinnen die naar PPC zijn geweest helemaal gek zijn van Bibi. En de opmerkingen die in dit topic worden gemaakt over dierenmishandeling; Start dan maar een eigen topic met dat onderwerp, maar daar gaat het hier toch niet om? Het is geen dierenmishandeling in PPC. De paarden worden goed verzorgd, krijgen eten en beweging. Hoe de mensen die erop zitten ze behandelen, dat moeten hun weten en daar word echt wel op gelet. Maar dat kan je PPC niet kwalijk nemen. Laat die onnodige opmerkingen dus stoppen. Het heeft geen nut. Knipoog

Dat moet je ze juist kwalijk nemen, daar hoort toezicht op te zijn en die is er niet! Of in ieder geval niet genoeg!
EN mensen die erop zitten moeten zelf weten hoe ze de beesten behandelen? Dus als iemand op jou pony zou zitten mag hij zelf weten wat hij doet? slaan/schoppen en weet ik wat? want ze mogen het toch zelf weten. Ja hoor, lijkt me een goed idee, laat iedereen maar zelf doen wat hij of zij wilt.

Die onnodige opmerkingen zullen niet stoppen, zolang er topics over PPC zijn zullen het meerdendeel van dit soort opmerkingen zijn, en hoe dat komt? Omdat het zo is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:59

Ik ben als klein kind ook heel vaak in PPC geweest, en ik moet wel zeggen dat er wel wat veranderd is.. Vroeger waren er ook grote paarden, maar die hebben ze allemaal verkocht omdat er groepen jeugd kwam die keihard galoppeerden en er nog weleens ongelukken gebeurden met kleine kinderen. Er lopen/rijden degelijk WEL mensen van het park rond, de hele dag door. Je ziet natuurlijk zat mensen die te lang zijn of ouders die er voor de "grap" op gaan zitten, dit kan ik ook niet waarderen. Maar die dieren krijgen ´s avonds goed voer, hebben een inloopstal waar je halleluja tegen zegt, en als mensen die daar werken zien dat een pony slecht behandeld word of dat er mee gegaloppeerd word of noem het maar op, dan word de pony echt wel afgepakt. Geloof me, ik heb het zien gebeurden. Als een pony kreupel is of wat heeft dan word ie echt wel apart gezet en behandeld door een DA.

De situatie is voor die pony´s vast niet ideaal, maar dierenmishandeling vind ik een groot woord.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:01

Fidele schreef:
Zijn jullie er zelf wel eens geweest???? Focussed niet, blijkt uit haar tekst............... Haha!

Wie zegt dat ik er nog nooit ben geweest... je zult me er nu idd niet meer vinden nee. Beter leren lezen Knipoog

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:42

cp112 schreef:
FelxMir schreef:

Dat moet je ze juist kwalijk nemen, daar hoort toezicht op te zijn en die is er niet! Of in ieder geval niet genoeg!
EN mensen die erop zitten moeten zelf weten hoe ze de beesten behandelen? Dus als iemand op jou pony zou zitten mag hij zelf weten wat hij doet? slaan/schoppen en weet ik wat? want ze mogen het toch zelf weten. Ja hoor, lijkt me een goed idee, laat iedereen maar zelf doen wat hij of zij wilt.

Die onnodige opmerkingen zullen niet stoppen, zolang er topics over PPC zijn zullen het meerdendeel van dit soort opmerkingen zijn, en hoe dat komt? Omdat het zo is.

Ik vind dit dus weer zo'n onnodige opmerking.
De PPC ponys worden goed behandeld, ga maar is een keer kijken.
Ben er nooit vast op vakantie geweest maar wel geweest.
Heb alles gezien.
Ben jij er soms geweest?
Denk het niet hé.
Dus hou je vooroordeel voor je en ga anders een keer kijken;)
En die opmerkingen zet je maar in een ander topic, dit topic is geplaatst met de vraag wie je de liefste vind.
Niet om deze onzin te krijgen als antwoord.
Er zijn mensen die letten erop hoe lang je rijd, en ze lopen langs.
Allemaal gezien. Knipoog

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:43

Leanee schreef:
Ik ben als klein kind ook heel vaak in PPC geweest, en ik moet wel zeggen dat er wel wat veranderd is.. Vroeger waren er ook grote paarden, maar die hebben ze allemaal verkocht omdat er groepen jeugd kwam die keihard galoppeerden en er nog weleens ongelukken gebeurden met kleine kinderen. Er lopen/rijden degelijk WEL mensen van het park rond, de hele dag door. Je ziet natuurlijk zat mensen die te lang zijn of ouders die er voor de "grap" op gaan zitten, dit kan ik ook niet waarderen. Maar die dieren krijgen ´s avonds goed voer, hebben een inloopstal waar je halleluja tegen zegt, en als mensen die daar werken zien dat een pony slecht behandeld word of dat er mee gegaloppeerd word of noem het maar op, dan word de pony echt wel afgepakt. Geloof me, ik heb het zien gebeurden. Als een pony kreupel is of wat heeft dan word ie echt wel apart gezet en behandeld door een DA.

De situatie is voor die pony´s vast niet ideaal, maar dierenmishandeling vind ik een groot woord.

En hier ben ik 100% mee eens! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:45

Peertje 1, Peertje 2, Peertje 3, 4, 5, 28. Nagelbijten / Gniffelen

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:46

Anthea schreef:
Peertje 1, Peertje 2, Peertje 3, 4, 5, 28. Nagelbijten / Gniffelen

hahahahahaha! Clown
ja met zoveel shets vallen er ook niet veel namen te bedenken! Tong uitsteken

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:48

Kleine peer
Grote peer
Kleine Bambi
Grote Bambi

Als je 300 pony´s hebt moet je toch wat verzinnen om ze allemaal een naam te geven. En ja, er zit soms een dubbele naam tussen, so be it

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:49

Haha ja, maar ben dat wat creatiever ipv Peer 1 en Peer 2. Huilen van het lachen
(Edit; Mischien hadden ze al 'n grote en kleine Peer en begonnen ze toen maar met de cijfers. ROFL )

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:57

Nou Peer 1 is gewoon klein Peer
En Peer 2 is gewoon grote Peer (of net andersom)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:06

FelxMir schreef:
cp112 schreef:

Ik vind dit dus weer zo'n onnodige opmerking.
De PPC ponys worden goed behandeld, ga maar is een keer kijken.
Ben er nooit vast op vakantie geweest maar wel geweest.
Heb alles gezien.
Ben jij er soms geweest?
Denk het niet hé.
Dus hou je vooroordeel voor je en ga anders een keer kijken;)
En die opmerkingen zet je maar in een ander topic, dit topic is geplaatst met de vraag wie je de liefste vind.
Niet om deze onzin te krijgen als antwoord.
Er zijn mensen die letten erop hoe lang je rijd, en ze lopen langs.
Allemaal gezien. Knipoog

Over vooroordelen gesproken? Jij loopt tegen iedereen te roepen die iets negatiefs zegt dat ze niet geweest zijn. Dit is niet waar, Focussed zegt ook al dat ze er niet wéér heen zal gaan. Bij mij is het hetzelfde, ben er verscheidene keren geweest en heb het allemaal met mijn eigen ogen gezien. eerste ker is al wel 10 jaar geleden en de laatste keer was vorig jaar. Dus ga zelf even niet van die vooroordelen rondgooien zeg. En als jij vind dat dat goede verzorging van dieren moet zijn... dan valt er nog veel te leren zullen we maar zeggen. Met zoveel pony's en zo weinig mensen valt er nu eenmaal niet goed en genoeg op te letten de pony's worden van hot naar her geslingerd en van de een naar de andere ruiter... Ik vind het sneu, punt.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:39

tja het zal geen ideale situatie zijn voor de pony's maar ze hebben het er zeker niet minder goed dan op een doorsnee manege. Ik vind ook dat je ppc zelf niks kwalijk kunt nemen als ik een rondje van een kilometertje rond het park liep met m'n pony kwam ik vijf van die wagentjes tegen. Het zijn juist de gasten zelf die zo nodig weer de regels aan hun laars moeten lappen. Daar zou ik eerder over gaan discusieren. Cool

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:07

@ felxmir,, ben er zelf ook geweest en vind het wel dierenmishandeling. ze moeten er gewoon meer aan doen als ze iets zien en om de zoveel tijd een rondje rijden wat er gebeurt met de pony's.
zoals ik al genoemt had van die man die dood leuk op een klein shetje ging zitten waar ze allemaal bij stonden te kijken.
ze pakken ook takjes en slaan de pony's want het is o zo leuk dat hij dan gaat bokken, totdat er iets ergs gebeurt dan is het park wel veratwoordelijk..!! en wat zal er dan met dat ponytje gebeuren..?? weet jij ut, ze willen zelf zo'n park dan moeten ze er ook voor zorgen dat de pony's goed behandelt worden en er niet zelf bij gaan staan kijken..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:16

Ik vind PPC eigenlijk het voorbeeld van wat je niet met een paard of pony moet doen. Je moet ze NIET meegeven aan mensen die er niets vanaf weten, je moet NIET je regels af laten hangen van bordjes, je moet NIET denken dat het allemaal zonder toezicht wel goed komt, je moet NIET toestaan dat er mensen op gaan zitten die veel te groot zijn, je moet NIET een te kleine pony aan iemand meegeven. Mensen flippen al als er iemand bij het hek naar hun pony staat te kijken, of als er een meisje op straat een appeltje wil geven, en vervolgens zou PPC het einde zijn? Weet je wat die beesten de hele dag door naar binnen gepropt krijgen van iedereen? Dat is ook niet echt gezond hoor...

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:11

cp112 schreef:
Over vooroordelen gesproken? Jij loopt tegen iedereen te roepen die iets negatiefs zegt dat ze niet geweest zijn. Dit is niet waar, Focussed zegt ook al dat ze er niet wéér heen zal gaan. Bij mij is het hetzelfde, ben er verscheidene keren geweest en heb het allemaal met mijn eigen ogen gezien. eerste ker is al wel 10 jaar geleden en de laatste keer was vorig jaar. Dus ga zelf even niet van die vooroordelen rondgooien zeg. En als jij vind dat dat goede verzorging van dieren moet zijn... dan valt er nog veel te leren zullen we maar zeggen. Met zoveel pony's en zo weinig mensen valt er nu eenmaal niet goed en genoeg op te letten de pony's worden van hot naar her geslingerd en van de een naar de andere ruiter... Ik vind het sneu, punt.

Van de een naar andere ruiter?
Kijk is naar manege's.
En je hebt het dus niet goed gelezen, want ik zei niet dat je er niet was geweest.
Ik zei dat ik dacht dat je er niet was geweest.
Weer een vooroordeel duss;)
En jij mag het sneu vinden, maar daarmee verander jij mijn mening niet! Knipoog

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:14

volgens mij hebben jullie titel en begin post niet gelezen? beetje kinderachtig dat het nou weer zo moet..
maarja iedereen meot altijd zo goed laten weten hoe goed ie alles wel niet weet..

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:14

elmootjje schreef:
@ felxmir,, ben er zelf ook geweest en vind het wel dierenmishandeling. ze moeten er gewoon meer aan doen als ze iets zien en om de zoveel tijd een rondje rijden wat er gebeurt met de pony's.
zoals ik al genoemt had van die man die dood leuk op een klein shetje ging zitten waar ze allemaal bij stonden te kijken.
ze pakken ook takjes en slaan de pony's want het is o zo leuk dat hij dan gaat bokken, totdat er iets ergs gebeurt dan is het park wel veratwoordelijk..!! en wat zal er dan met dat ponytje gebeuren..?? weet jij ut, ze willen zelf zo'n park dan moeten ze er ook voor zorgen dat de pony's goed behandelt worden en er niet zelf bij gaan staan kijken..

Ja, die dingen gebeuren. Dat is mishandeling, daar heb je gelijk in. Maar de keren dat IK er ben geweest was er geen sprake van. En dus hou ik het bij mijn mening & dit is demijne. Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:17

FelxMir: Iedereen mag een eigen mening hebben, maar wat jij soms doet noem ik pure drogredenen.