Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NaomiMistery schreef:nanoukkie schreef:ik vind je beide; te groot en te zwaar
Mag ik vragen waarom?
( niet dat ik geen commentaar wil hoor ik doe dit plaatsen omdat ik er onzeker over ben maar ik wil graag de reden weten)
Want 50 kilo op een tinker is toch niet te zwaar?
Boompje1985 schreef:Misschien kan ik hier mijn vraag stellen het heeft wel betrekking op het onderwerp. Ik zou graag een keer een buitenrit maken met mijn beste vriendin die al 10 jaar geen paard heeft aangeraakt maar zij is 1.93 m. Lang en weegt rond de 100 kilo. Is er überhaupt wel een paard wat dat gewicht kan dragen???
nanoukkie schreef:ik vind je beide; te groot en te zwaar
Ianrowan2009 schreef:nanoukkie schreef:ik vind je beide; te groot en te zwaar
Te zwaar is de meid totaal niet.
Een paard/pony kan 20procent van zijn of haar eigen lichaamsgewicht dragen.
Dit meisje geeft aan 50kg te wegen.
Dus reken maar uit: 5x50=250kg.
De pony in kwestie is in dit geval zwaarder dan 250kg, zo’n 300-350kg, dus kan dit meisje met een gerust hart opstappen
Ianrowan2009 schreef:nanoukkie schreef:ik vind je beide; te groot en te zwaar
Te zwaar is de meid totaal niet.
Een paard/pony kan 20procent van zijn of haar eigen lichaamsgewicht dragen.
Dit meisje geeft aan 50kg te wegen.
Dus reken maar uit: 5x50=250kg.
De pony in kwestie is in dit geval zwaarder dan 250kg, zo’n 300-350kg, dus kan dit meisje met een gerust hart opstappen
emilyslaluna schreef:Maar een vraagje over die 10/15%. Ik heb een D-pony van 1.47m, dus wat zou die wegen? Rond de 400? 10-15% daarvan is dus 40-60kg.
Ik ben 1.61m en weeg 60kg, helemal niet dik, maar ik doe veel aan krachttraining. Ik ben verre van te zwaar of te groot voor haar. Of is het tegenwoordig wel te zwaar?
Ik heb volgens mij wel eerder een foto getoond en niemand vond mij te groot/zwaar. Ook degenen in mijn volgtopic en mensen op stal zeggen van niet. Dus is die 10% niet een beetje laag? Anders zou er enkel kinderen op een D-pony mogen rijden.
emilyslaluna schreef:Maar een vraagje over die 10/15%. Ik heb een D-pony van 1.47m, dus wat zou die wegen? Rond de 400? 10-15% daarvan is dus 40-60kg.
Ik ben 1.61m en weeg 60kg, helemal niet dik, maar ik doe veel aan krachttraining. Ik ben verre van te zwaar of te groot voor haar. Of is het tegenwoordig wel te zwaar?
Ik heb volgens mij wel eerder een foto getoond en niemand vond mij te groot/zwaar. Ook degenen in mijn volgtopic en mensen op stal zeggen van niet. Dus is die 10% niet een beetje laag? Anders zou er enkel kinderen op een D-pony mogen rijden.
_Dominique schreef:emilyslaluna schreef:Maar een vraagje over die 10/15%. Ik heb een D-pony van 1.47m, dus wat zou die wegen? Rond de 400? 10-15% daarvan is dus 40-60kg.
Mijn tinker van 1,49 is onlangs gewogen op 430.10% is enorm laag! Zou betekenen dat ze maar 43 kg kan tillen. Dat ben ik al jaaaaren niet meer
troi schreef:Over die procenten worden mensen het toch nooit eens. Ik heb de indruk dat mensen hier steeds ‘strenger’ worden. Vroeger in het leger (toen de gezondheid van het paard het verschil maakte tussen leven of dood) gingen ze uit van 25% incl bepakking bij een gezond dier. In de vs op de boerderijen gaan ze daar ook vanuit, al zijn dat quarters. Ik heb wel eens de indruk dat die (net als de ijslanders) wat robuuster gefokt zijn dan de europese warmbloeden.
MarlindeRooz schreef:Super zeg!!! Je ziet het heel goed bij je armen en gezicht ook! Heel ander koppie!