jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:52

Ik ging naar mijn pony toe, en toen zag ik 2 meiden (15-16 jaar) Anouk (zo heet de pony) poetsen. Ik was toen net 10 jaar, dus ik deed net alsof ik gewoon een meisje was die aankwam lopen. ik vroeg of het hun pony was, en ze zeiden ja, en toen ging ze erop zitten en rijden. Ik heb toen gevraagd of ze er NU vanaf kwamen want dat was MIJN pony. Ze zeiden: Nou en!? Dus ik heb toen mijn vader er snel bij gehaald. Die werd super boos nadat mijn vader voor de 3de keer het antwoord ''nou en!?'' gehoord te hebben. Toen pas gingen ze weg met veel gemompel en gezucht. gelukkig nooit meer gezien!

CxB

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:24

zelf moet ik heel eerlijk bekennen dat ik het zelf heerlijk vind om paarden voor anderen(of mijn eigen ponyy) knotjes te maken, te wassen etc. Vindt dat dat altijd zo'n rust met zich mee brengt op de een of andere manier, haha.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:26

CxB schreef:
zelf moet ik heel eerlijk bekennen dat ik het zelf heerlijk vind om paarden voor anderen(of mijn eigen ponyy) knotjes te maken, te wassen etc. Vindt dat dat altijd zo'n rust met zich mee brengt op de een of andere manier, haha.

ha mooi, kom die van mij maar even doen.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:25

Espritfan schreef:
CxB schreef:

ik kom wel:p

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:45

paardjeanouk schreef:
Ik ging naar mijn pony toe, en toen zag ik 2 meiden (15-16 jaar) Anouk (zo heet de pony) poetsen. Ik was toen net 10 jaar, dus ik deed net alsof ik gewoon een meisje was die aankwam lopen. ik vroeg of het hun pony was, en ze zeiden ja, en toen ging ze erop zitten en rijden. Ik heb toen gevraagd of ze er NU vanaf kwamen want dat was MIJN pony. Ze zeiden: Nou en!? Dus ik heb toen mijn vader er snel bij gehaald. Die werd super boos nadat mijn vader voor de 3de keer het antwoord ''nou en!?'' gehoord te hebben. Toen pas gingen ze weg met veel gemompel en gezucht. gelukkig nooit meer gezien!

Ik zou me dan heel erg moeten inhouden met hun eraf duwen dan :=

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:49

-

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:47

Espritfan schreef:
CxB schreef:

ik kom wel:p

Mn paard sttat geen 1/4de seconde stil

suusje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:36

Ik weet nog toen ik op ponykamp was als 9 jarig meisje....

Was ik mijn paard aan het poetsen en ik vroeg de leiding om hulp met het zadel want het paard was een beetje hoog en het zadel was natuurlijk lekker zwaar.... Komt er zo'n pennymens-trut-geval-ding naar me toe: "kun jij je paard niet eens opzadelen?! Omg! En dan ga je op ponykamp?". Lekker eerlijk denk ik dan kind van 14 VS een kind van 9....

Ik wist potdorie donders goed hoe je moest opzadelen en alles maar de uitvoering lukte niet altijd!

Of toen ik mijn eerste eigen pony'tje genaamd Bert had. kruising shet x ijslander. Word dus in de winter een beetje een bolletje haar.
Bert is nu helaas verkocht omdat hij te klein werd en niet geschikt was voor wedstrijden en ik wilde toch graag wat verder
Ik ging voor het eerst naar de ponyclub in dat dorp en had me er helemaal op verheugd. Zie ik daar allemaal van die meisjes met keurig ingevlechte pony's en bijpassende setjes. Zegt er 1: " Waarom scheer jij je pony niet???".

Bert stond altijd buiten omdat hij niet in de stal wilde en hij vermaakte zich prima. Ik ben maar chagerijnig verder gereden...

Of ik was met die ponyclub op ponykamp. Ik mocht een crossles nemen met een paard van die manege, ik het paard opgezadeld, helemaal happy. Komt dat manege mens aan dat het paard niet mee mag omdat ie niet kan springen. Ik dus teleurgesteld... Zie ik m dus twee dagen later in de springles( waar ik ook niet aan mee mocht doen...!) gewoon rustig en simpel 1.20 m springen.

Zo weet ik er nog wel heel veel maar anders word het zo veel.... :o

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:06

pfff tja dit ken ik ook
ik zit dus in de laagste les met mijn pony want wij kunnen niet hoger omdat ik daarna ergens naar toe moet. ik dus met nagefelijkheid bezig (met hulp van de lerares) zie ik het andere meisje dat haar pony net in galop (met zweep) kan krijgen ook er mee bezig. zegt ze kijk hij loop nagefelijk!

gelukkig geen ervaring met staarten knippen ofzo maar helaas zitten 1 meisje tegen me te liegen dat iemand over me loopt te rodelen, maar ze staat bekent om het liegen en het meisje in kwestie mag ik niet heel erg. mmmmm dus ik moet even kijken wie de waarheid spreekt.

Suusje7: mijn pony is ook niet geschoren gelukkig zit ik op een club met weinig van zulke mensen maar ik zal kijken wat ik nog kan ontdekken. bij mij bleef het meestal bij aaien vragen of ik mocht poetsen of zo daar was ik te verlegen voor (nu nog)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:26

ik word verwend :+ ze stonden weer netjes geknipt in het land :D

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:02

Toch de bordjes maar opgehangen? ;)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:33

Milty schreef:
Toch de bordjes maar opgehangen? ;)

of ze lezen mee ! :p

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:04

nee, niets :+ maar het was mooi weer geweest he :P of pap heeft het gedaan.. die liep er ook steeds over te zeuren, maar hij laat niets los

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:06

mijn paard is ooit geschoren toen was ik 7 ofzo en had een shetje. en daar was een streep ingemaakt met een scheep apparaat

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:09

Uhoh... De penny's hebben scheerapparaten! Iedereen... SLUIT JE PAARDEN SNEL BINNEN OP, MET ZO VEEL MOGELIJK DEKENS... Anders krijgen ze het koud en dat is sielugh...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:28

Milty schreef:
Uhoh... De penny's hebben scheerapparaten! Iedereen... SLUIT JE PAARDEN SNEL BINNEN OP, MET ZO VEEL MOGELIJK DEKENS... Anders krijgen ze het koud en dat is sielugh...

Haha :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:48

ik vind wel dat je onderscheid kan maken tussen 2 penny-types...
Je hebt de irritante penny; het kind dat overal commentaar op heeft, die denkt dat ze alles weet en beter is dan de rest, terwijl ze 9 van de 10 keer verre van goede ruitertjes zijn (als ze ook nog is een eigen pony hebben, doe dan dit allemaal x2 en + een hoop "hulpmiddelen" zoals slof, sporen enz :') )
Maar je hebt ook de schattige penny; het kind dat je dolgelukkig maakt als je ze je paard laat poetsen, en die maar niet uitgesproken raakt over 'hoe stout haar lieveling wel niet was, maar dat ie toch wel leuk blijft'!
How cute? Ja dat vind ik leuk! :o

wou ik even gezegd hebben :D de leuke penny's vergeten we vaak ;)

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:06

_AAASCHAAA_ schreef:
al een tijdje 2 dames die stiekem de weilanden in gaan op op mijn pony's gaan zitten. Als de eigenaar van de weilanden komt en vraagt wat ze doen verkondigen dat de pony's van hen zijn. Ze struinen heel de woonplaats door om stiekem pony's te verzorgen. Ze zijn al in meerdere weilanden van de weide eigenaar gezien. Wanneer je er iets van gezegd krijg je nog een grote bek ook.

Als ze nou gewoon hadden gevraagd of ze mochten verzorgen was dat niet eens een probleem geweest maar op deze manier is niet oke.

( de penny's bij mijn pony's zijn 15 en 17 en absoluut penny's. Ken ook wel volwassenen met echte penny eigenschappen hoor ;) )

er waren hier ook twee kleine meisjes, die bij twee shetlanders in de wei geweest zijn. het ergste was dat ze het draad niet dicht hadden gedaan en dus de pony's bij het spoor liepen.....

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:57

Anoniem schreef:
Je hebt de irritante penny; het kind dat overal commentaar op heeft, die denkt dat ze alles weet en beter is dan de rest, terwijl ze 9 van de 10 keer verre van goede ruitertjes zijn (als ze ook nog is een eigen pony hebben, doe dan dit allemaal x2 en + een hoop "hulpmiddelen" zoals slof, sporen enz :') )
Maar je hebt ook de schattige penny; het kind dat je dolgelukkig maakt als je ze je paard laat poetsen, en die maar niet uitgesproken raakt over 'hoe stout haar lieveling wel niet was, maar dat ie toch wel leuk blijft'!

Sluit ik me bij aan!

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:58

Muffin01 schreef:
Anoniem schreef:

Sluit ik me bij aan!

Helemaal mee eens!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:39

_Cassidy schreef:
Muffin01 schreef:

Sluit ik me bij aan!

Helemaal mee eens!

Ik ook! +1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:40

+:)+ +:)+ +:)+ :o

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:53

esmee_2001 schreef:
minajtje schreef:
:') :')
In je topic staat dat je een stiekeme penny bent :')
Leeftijd zegd niks, ik ken er genoeg van 30 die nog penny zijn :P

Je hebt verschillende penny`s
1. Pennys die pony vaak vlechten en erg van tutten houden (zoon soort penny ben ik :) )
2.pennys die denken dat ze alles zijn en veel opscheppen
3. Pennys die erg brutaal zijn en zomaar weilanden ingaan om pony te poetsen enzo
4. Pennys die gwn ponys stelen en volhouden dat het hun pony is

ik ben penny 1 <3
2 : tegen opscheppen kan ik niet oke als je zelf weet dat je iets kan, maar dat hoef je de hele wereld niet overduidelijk te maken.

en 3, 4 , dit vind ik gewoon te erg als je al een pony wil verzorgen vraag het netjes en kom niet zomaar op iemands trein ... erg onfatsoenlijk.
Ik zou er niet aan denken om ongevraagd zomaar allerlei dingen met iemand anders paard te gaan doen. zelf nu bel ik elke keer nog naar mijn adresje of ik langs kan komen, want stel dat hij andere plannen heeft. Maar het is bijna altijd wel jaa ! :D want hij vind het altijd super gezzelig als ik kom.
Laatst bijgewerkt door Woopy_x op 05-01-14 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:05

De penny lees ik ook altijd haha <3
en iedereen is wel beetje penny , want penny betekent ook dat je van paarden houd.
wat ik ook echt penny vind is als je iemands paard verzorgt en je wil alleen maar rijden...
je kan toch ook klusjes doen zoals stallen uitmesten, het paard poetsen,
ik doe dat heel vaak tenminste... hoofdstellen invetten, dingen schilderen, helpen met hoeven bekappen, en de paarden eten voeren, in de wei zetten, stallen uitmesten , ik vind het gewoon leuk om te doen.
de eigenaar van mijn verzorgpaarden die wil niet dat ik de stallen uitmest hij zijn ik wil jou niet zwaar werk laten doen, ik zo nee natuurlijk niet ik vind het alleen maar leuk om te denken wat fijn nou hebben de paardjes weer een schone stal hihi.

goldenjagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:09

volgens mij is mijn vriendin een echte penny!
ze liegt echt alles bij elkaar.

-ze zal 3 jaar geleden een fjord van haar manege hebben gekocht.
- ze zal een tinkerveulentje met de naam krijgen.
- ze droomt echt te veel. dat ik en zij samen op haar eigen tinker rijden als die hebt.
-ze zei dat ze een verzorgpony had. die was trouwens dit keer wel echt. wilt ze niet meer haar verzorgen omdat ze te groot er voor is. zegt ze tegen mij: ja, ik mocht haar niet poetsen van die eigenaren want dat vonden ze zielig.
-haar vorige verzorgpony die ook echt was. die leerde haar paardrijden en ze is toen ze 7 was erop gaan rijden en heeft heel hard gegallopeerd tot de andere kant van de wij. zonder zadel en ze zat niet op paardrijles. en ze is er bijna nooit van afgevallen..
-ze vind alle dieren maar dan ook echt alle dieren zielig.
-ze heeft zelfs bij elkaar gelogen dat haar vader vroeger arabieren fokte. (die vader heeft geen verstand van paarden) en later zei ze dat ze dat nooit gezegd had.

maar ze heeft nooit manen afgeknipt bij iemand in de wei inbreken enzo...

ik ben ook iemand die van lekker knuffelen houd. ik wandel altijd met de shet van iemand diie ik ken en poets een uur lang enzo.. (eerst reed ik ook maar ik vind mezelf te groot ik ben 1.67m en die shet is wel een groote shet- maar ik vind het geen excuus om dat andere het wel jij dat ook doet. en ik ben vrij groen op bokt

ben ik een penny?