Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loveislife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:31

@sanne_sanne: je hebt groot gelijk dat je het uitlegt, ikzelf ben ook nieuw maar ik heb al heel de help pagina doorgelezen :)
@Jonnywalker: heeyyy! wist niet dat je ook hierzo op bokt was, ik zelf denk ook dat het op de arabier merrie is gemaakt
@lovehorses: ik vind het ook irritant maar ik blijf gewoon doorgaan omdat ik dit topic zo leuk vind, misschien moeten we het zeggen tegen een van de moderators? zal die fjord niet meer neerzetten daarom reageerden ze zo veel....

vraagje?

weet iemand hoe je het beste zo een neusbontje in het hoofdstel/halster kan maken?
Afbeelding

leuke dingetjes

leuk paardje
[img]http://9b.img.v4.skyrock.net/8315/54588315/pics/2942852129_2_3.jpg[/im

heb deze gevonden, ben benieuwd hoe die er uit gaat zien wanneer hij af is!
[img]http://1d.img.v4.skyrock.net/8685/59878685/pics/2459550083_5.jpg[/i

vind deze foto super leuk gemaakt!

Afbeelding

lijkt me ook wel leuk om dit een keer te maken;
[img]http://sylverwyngstables.weebly.com/uploads/2/5/1/7/2517422/2194768_orig.jpg[/i

misschien beetje lang bericht, maar ik had zo veel leuke dinget gezien!!!

groetjesss *\o/*
Laatst bijgewerkt door iefke op 29-10-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:46

Leuk idee Sanne Sanne en Roodvos, misschien is het ook een idee om een volgende keer als er een nieuw topic komt, die uitleg ook in de OP te zetten. De enige opmerking/toevoeging die ik heb, is dat je binnen 45 minuten je vorige bericht kan wijzigen, niet 30 minuten :) verder vind ik het een top initiatief!

Even een tip, hij is een beetje wel/niet on-topic omdat het niet zozeer over Schleich gaat maar meer om het knutselen rondom Schleich, volgende week is er een grote hobbybeurs in Utrecht, een leuke plek om knutselspullen in de slaan :)

Loveislife: Als ik zelf zoiets zou maken, zou ik een reepje pluizige stof ondersteboven leggen, de lange zijdes naar binnen omvouwen en aan elkaar lijmen als een hol worstje. Als je hem hol houdt, kan je hem misschien ook zó maken dat je hem ook weer van een hoofdstel af kan halen als je hem een keer zat bent. De onderste modellen in je post zijn geen Schleich modellen.

loveislife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:24

heb een weer wat nieuwe foto's gemaakt!

het achtergrondje
Afbeelding

vorig setje foto
Afbeelding

nieuw hoofdstelletje(let niet op die pluimen, die kon ik er niet meer afknippen)
http://2.media.hyves-static.net/1521164 ... 64529.jpeg

verder nog iets leuks gezien(jullie denken vast pfff niet weer!)

lijkt net een echt halster!
http://3.media.hyves-static.net/1466123 ... 23410.jpeg

love! <3
http://8.media.hyves-static.net/1466123 ... 23535.jpeg

bijna echt!
http://6.media.hyves-static.net/1466123 ... 23693.jpeg

die manen!!
http://5.media.hyves-static.net/1396572 ... 72604.jpeg

@telpeva: dat is inderdaad een erg goed idee! sorry dat het geen schleich waren, maar ik vond het zo'n leuk idee. Dit zijn wel allemaal schleichs! :)

gr
Laatst bijgewerkt door iefke op 29-10-12 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar

Anoniem

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:17

Wie heeft er momenteel een wedstrijd, weet iemand dat?
Heb zin om iets met mn schleich te doen, verveel me!
Misschien ga ik zo even foto maken van mijn collectie (eindelijk)
Heb deze hele herfstvakantie er nog niets aan gedaan.

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:20

Karliii, leuke foto's!
Ik had een leuk idee, misschien kunnen sommige mensen samenwerken. Dat we met een paar een showtje maken, dat elke week komt ofzo, en dat iemand ze op youtube zet, dat de paarden er in stop motion dingen in doen? (amykimmie, misschien dit?)
Ik heb op het moment een nieuw projectje, een fotostudio maken, voor de schleich! Daar kan je dan net echte foto's laten maken, of juist met een roze of knalgroene achtergrond...
Dartmoor veulen repaint is af, kan weer foto's maken dus ik zal ze zo plaatsen. Ze heet Moonlight. Meteen even een knalroze halstertje in elkaar gefrutst, best lastig voor zo'n klein hoofdje...

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:31

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:37

Rooz11 schreef:
Ai, kan niet meer wijzigen, maar ja, dan nu de foto's van Moonlight:
Het witte vlekje die je bij foto 2 goed kan zien ( op de kin) Moet ik nog overschilderen...

Zijn dit de foto's die je bedoelde met gekleurde achtergrond?
Ik heb een paar tips eventueel.. Je belicht de ook achter het roze papier, moet je niet doen.
Het licht moet aan de voorkant van het papier.
Je hebt nu je roze papier met de lange zijde van links naar rechts en kun je beter van boven naar beneden doen.
Nog een betere tip is neem a3 papier, dan is je foto altijd binnen het papier en zie je geen omgeving..
En gebruik je flits op de camera..
Dan valt de diepte achter je model weg en lijkt het erg leuk met schaduw effect

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:45

hier mijn repaint duidelijk van de stal in Loveislife:
Afbeelding

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:02

Ben vandaag naar de schleich meating geweest bij Yvet en Daphne thuis. Was echt zo leuk! Hebben daar wat spulletjes verkocht en gekocht. Je kon repaints maken en verkopen natuurlijk. Er was ook een repaint wedstrijd ( deed ik ook aan mee *\o/* ) en ik was 4e van de 11 geworden! *\o/* Mijn paardje staat nu trots in zijn stalletje met een lintje om zijn hals :P

Die onliners zijn idd zooo vervelend, maar zelf vind ik het ook heel vervelend om aan te deken. Ik geef iemand wel eens commetaar, maar zelf doe ik het ook soms.... Ik snap eerlijk gezecht het doel er niet van :o Waarom mag je niet gewoon een berichtje plaatsen met ''dankje'' of ''mooi''?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:40

Supermooie dingen zijn er weer gemaakt! Weet iemand waar en wanneer preciés die hobbybeurs is in utrecht? Ik heb trouwens een fjordenrepaint afgerond :) heb al heel vaak fjordjes geprobeerd maar dit is de eerste keer dat ik een beetje tevreden ben over de kleur haha. De kleur is minder mooi op de foto. Nu zit ik op de ipad dus ik zal zsm fotoos plaatsen!

Edit:
Op de laptop nu dus tadaa daar is hij! :):

http://tinypic.com/view.php?pic=2m3020l&s=6

Ik zie nu trouwens dat er een stuk bij zn oor nog knaloranje is. De vorige kleur was oranje dus dat zal ik meteen even verbeteren. Wat kan er nog anders/beter aan? Ik durfde de benen en neusje eigenlijk niet donkerder te maken, ookal is dat bij fjorden eigenlijk wel geloof ik. Maar ik was bang dat ik hem dan weer helemaal zou verpesten. Kortom: Voor een eerste fjord vind ik hem niet verkeerd :) Opmerkingen/verbeterpuntjes zijn welkom!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:14

Letten jullie er even op dat je maar max 2 foto's mag posten, de rest in link graag..
bedankt voor degene die het al deden,
sorry ik heb jullie linkjes nog niet allemaal bekeken..

amykimmie schreef:
Wie heeft er momenteel een wedstrijd, weet iemand dat?

ik heb op dit moment een Halloween fotowedstrijd, hij duurt nog tot woensdag 31-10-2012 00.00 uur
zie onderschrift voor meer info

daf3 schreef:
Ben vandaag naar de schleich meating geweest bij Yvet en Daphne thuis. Was echt zo leuk! Hebben daar wat spulletjes verkocht en gekocht. Je kon repaints maken en verkopen natuurlijk. Er was ook een repaint wedstrijd ( deed ik ook aan mee *\o/* ) en ik was 4e van de 11 geworden! *\o/* Mijn paardje staat nu trots in zijn stalletje met een lintje om zijn hals :P

Die onliners zijn idd zooo vervelend, maar zelf vind ik het ook heel vervelend om aan te deken. Ik geef iemand wel eens commetaar, maar zelf doe ik het ook soms.... Ik snap eerlijk gezecht het doel er niet van :o Waarom mag je niet gewoon een berichtje plaatsen met ''dankje'' of ''mooi''?

omg ik was daar ook en ik heb jou helemaal niet gesproken :o
mijn repaint Apple had de eer om mee te doen met de repaint wedstrijd
en hij is 1e geworden met 29 van de 30 punten :D
ik probeer zo een foto te plaatsen..

en idd ik plaats soms ook wel eens een oneliner, maar het blijft irritant..
oja en als er een moderator iets zegt van de oneliners dan wordt daar toch niet naar geluisterd, is al zo vaak gezegd..

edit foto's:

Apple na thuiskomst in onze paddock met zijn lintje:
Afbeelding

sorry ik had alleen foto's met deken gemaakt, dus hier nog een oude foto zonder deken:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M7ZKGMPG.jpg

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:47

@rooz en wiekenmeisje hier een foto waar ik zo ongeveer gedaan heb zoals je uitgelegd had, rooz ik ga ervanuit da je dit effect wilt krijgen?
Afbeelding
wat ik gedaan had: vel a3 papier half op de grond half tegen de kast, mijn bureaulamp gepakt als belichting en ben foto's gaan maken, hierdoor zie je ook de naad niet meer
@Jonnywalker prachtige repaint!
@daf3 en PBL leuk dat jullie elkaar hadden gezien(maar niet gesproken) en PBL je bent met die repaint ook wel oprecht eerste geworden, zo'n leuke vlekjes :)
@zeseigert goed begin voor een repaint, ik vind hem wel wat gelig ogen maar dat kan ook aan de belichting liggen, voor de volgende keer is het misschien mooier om verschillende tinten te pakken, dan kun je met schaduwen werken bv. op de flanken en in de hals en highlights.
@PBL nog en vraagje hoe heb je dat oornetje nou voor elkaar gekregen?

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:34

@karlli, mooi blauw halstertje. Vind ik echt gaaf!
@ loveislife, jij ook een super gaaf halster, die ene foto lijkt net echt met dat zwarte paard.
En die foto met dat veulen in de modder, echt gaaf!
Dat ene steigerende paard, heeft tie nou zulke ronde benen of ligt dat aan mij? Wel leuk met al die ''echte manen''

Vandaag gaat mn vader mn rijbak in elkaar zetten. Hij wordt zoo mooi. Ik ben nu zelf bezig met de stallen.
En ik ben bezig voor een sinterklaas-setje.

Binnenkort doet mijn camera het weer! De foto's die binnenkort komen zijn dan;

de regendeken, sinterklaas-setje (hoop dat tie dan al af is) , en mn nieuwe repaint. Hoop dan op Tips en commentaar..

xx
Browny

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:03

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:14

Bedankt voor de tips, wiekenmeisje en karlli... Ik heb de foto's bedoelt voor foto'studio en voor foto's van Moonlight. Wat vinden jullie van Moonlight geworden? ( het veulen op de foto)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:37

Op de fotoos ziet hij er idd best gelig uit. Echt jammer want dat is ie juist niet. Echt raar maar bedankt voor de tips allemaal :) ik ben benieuwd naar je fotoos BrownySun!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:03

loveislife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:22

ZeSteigert schreef:
thirzascooby schreef:

Ik kan mn bericht niet meer veranderen :S Maar op die 2e link, staat daar nou die prachtige fjord linksbovenin de hoek??

Yep <3
heb het van die site, ik heb trouwens een soort strip gemaakt:
Afbeelding
je ziet een stukje foto nietop de 1e hoort en nog te staan'in de les van 5 uur' en de 2e hoort er een haflinger te steigeren!

leuk of niet leuk, vind hem zelf wel een beetje saai maarja tis wel een leuk ID

leuk plaatje:
Afbeelding

heb nu maar twee foto's, maar begrijp eerkijk gesegt niet waarom je er niet meer mag :?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:38

ik vind de strip wel leuk, alleen een beetje moeilijk lezen met die kleine letters.
misschien interessant om te weten dat wonder boy een merrie is...(oke, bij mij heet ze black-jack, wekt ook niet echt de indruk dat het een merrie is) verder kan je de plaatjes misschien iets meer in een logische volgorde zetten.
waarom j niet meer dan twee plaatjes per bericht mag plaatsten: probeer de vorige pagina maar eens door te scrollen. ontzettend lang en niet echt overzichtelijk. om dat er veel berichten zijn geplaatst met heel veel foto's. je mag overigens zo veel foto's plaatsen in link als je zelf wil.(dus 100 foto's in link mag wel)
wiekenmeije: handige fototips! die ga ik denk ik ook maar gebruiken.
telpeva: sanne_sanne dacht dat het 45 waren. maar omdat ik zei dat het er 30 waren hadden we er toch maar 30 van gamaakt...(mijn stomme fout)
loveisschleich: foto's zijn leuk met die achtergrond. maar vermoedelijk houd je of de camera te dicht bij, of zoom je te ver in, of is er te weinig licht. of je hebt gewoon een hele slechte camera(zoals ik, geebruk nu die van mijn moeder)
karlii: mooi halster, maar die leadrope is toch gewoon een haltertouw?(naar mijn weten hebben leadrope's 4 stukjes leer aan het einde, of was het nou gewoon de engelse benaming voor halstertouw?)
daf: ik snap het ook niet helemaal... ik snap alleen dat het topic gesloten word als er te veel onliners geplaatst worden en dat is voor mij genoeg om m'n kop te houden....

oliebol, net twee repaints verpest.... |(
kon dat blaasdingetje niet vinden dus heb je met een kwast gevernist. dat doe ik dus nooit meer. alle pastel zit nu waar íe niet zitten moet bij het ene model en bij het andere model is de pastel helemaal verdwenen en zijn er weer stukjes avn de vorige laag zichtbaar... ik vernish nooit meer een model met een kwast.

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:15

sorry voor mijn berichtje maar wil iemand mij de link geven van deel 9?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:41

Dat fjordje is toch gewoon een custom op een Breyer?
Overig horen repaint vragen in het Repaint topic gesteld te worden en niet hier ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:43

Paardengek0 schreef:

sorry..
maar ik vind het niet echt mooi :/
te roze en fluffy
deken miss mooier zonder die vage witte strepen en dat mega hart?
halsterbontjes zijn wel erug leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:46

Elinaa11 schreef:
Paardengek0 schreef:

sorry..
maar ik vind het niet echt mooi :/
te roze en fluffy
deken miss mooier zonder die vage witte strepen en dat mega hart?
halsterbontjes zijn wel erug leuk!

Vage witte strepen? dat zijn de sluitingen?
XD
En roze is gewoon mijn favo kleur voor die hengst.