[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:57

liefpaardjee schreef:
iemand voor mij?

13 jaar, 1.65 lang, 40 kilo
6 jaar ervaring en een vader die me heel goed kan helpen ( we hebben al eens een x een Russisch arabier gehad )
houd van pittig, sensibel, af en toe een bokje.
kan dressuren, springen, crossen en lekker recreatief ( ik wil niet hoger als L gaan starten of het moet heel goed
gaan)
k heb liever een paard/pony die ik moet afremmen dan eentje die ik de hele tijd vooruit moet branden

Misschien Nrps?

Nou, een pony voor mn little zussie
10 jaar
Ze is 1.38
30 kilo
Houdt van lekkere eigenwijze pony's, Maar ze moet er wel buitenritten mee kunnen maken.
Het liefst een klein pony'tje, niet groter dan 1.38
Kleur; maakt haar niet veel uit.
Pony die lange manen krijgt.
En rassen die ze zowiezo niet wou

Welshje <(echt raar vindt ik zelf) Fjord, Haflinger, Ijslander.

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:00

BrownySun schreef:
Ik ben 14 jaar,
1.60 m
weeg 43 kg

Ik hou het liefst van kleine pony;s
maar ik moet er nog wel op kunnen rijden.
Daarnaast moeten ze in de zomer een gladvachtje hebben,
in de winter vind ik pluizig wel staan.
Het liefst een pony met een flinke bos manen, maar niet heel lang.
Daarnaast moet tie dressuren en springen,
maar ik zou er ook een buitenrit willen mee maken.

p.s rassen die ik niet zoek zijn; welsh, new forest pony en fjord

Haflinger, ijslander

Dat is niet echt wat ik zoek.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:53

Dit wil ik ook wel eens doen! :)

Ik ben 1.68, iets rond de 55 kilo,
heb 6-7jaar rijervaring,
heel donkerbruin haar, bruine ogen.
Ik doe springen het liefst, maar dressuur kan er ook wel meedoor, een crosje maken in het bos doe ik ook graag, western ook!
ik hou van sportieve, elegante maar ook pittige paardjes met een goud hartje!

rassen dat ik niet zoek: haflinger, ijslander, tinker, ik kan niet op de naam komen, maar van die boerenpaarden, fjord, of heeeel grote paarden

Sunneva

Re: Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:57

Westfaler, (anglo)-arabier, NWR ect.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:49

Gigidusty schreef:
Heei ik ben Gigi,
*Ik ben 11 jaar en ik word bijna 12
*Ik heb 6 jaa rijervaring
*Ik ben echt superklein 1.32 meter
*Ik weeg 23 kilo
*Ik heb een shetlander waar ik op rijd,
maar mijn benen komen nog niet onder zijn buik uit

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOPX6JHJ-D.jpg

*Ik hou van pony's die het fijn vinden om te poetsen
en te tutten
*Ik vind springen ook wel leuk
*Schofthoogte maakt niks uit,zolang ik er over
3 jaar nog steeds op pas vind ik het best
*Ik hou ook wel van een leuke buitenrit
*Ras maakt me echt niks uit evan als de kleur

Welshje :)
Levidepevi schreef:
Ik ben 1.45 lang en 38,5 kilo en ben elf jaar 15'de juli word ik twaalf!
Ik rijd vier jaar vind dressuur het leukste en rijd ook wedstrijden en ik zou het ook wel leuk vinden als een ponytje goed dressuur kan lopen en ook een lekker sprongetje kan maken.
Ik houd ook van buitenritten langs de weg bos strand enzo dus dat ook.
Ik heb wel wat weg van schimmels ik hou van die kleur en liever ponytjes niet te dik en te dun.
Mag wel een bokje geven afentoe maar geen bokpartijen half uur lang.
Lange manen vind ik leuk!
Leergierig zijn.
Wat vinden jullie voor een pony/paard voor mij ik word niet groter dan 1 78 om precies te zijn.

NPRS, new forest.
liefpaardjee schreef:
iemand voor mij?

13 jaar, 1.65 lang, 40 kilo
6 jaar ervaring en een vader die me heel goed kan helpen ( we hebben al eens een x een Russisch arabier gehad )
houd van pittig, sensibel, af en toe een bokje.
kan dressuren, springen, crossen en lekker recreatief ( ik wil niet hoger als L gaan starten of het moet heel goed
gaan)
k heb liever een paard/pony die ik moet afremmen dan eentje die ik de hele tijd vooruit moet branden

NRPS :)
Liaatje363 schreef:
e-pony?
15 jr. 10 jaar ervaring. Rij wedstrijden 1.70 ( 55 kg)

KWPN
Frankaas schreef:
KWPN? Veel opties mogelijk.

Nog een keer, uit nieuwschierigheid :+ Niet dat ik er een ga kopen, maar goed.
Een pony/paard waar ik mijn hele leven op zou passen (ik kan niet goed tegen afscheid nemen :3). Ik ben nu 1.56 en 12 jaar (groeispeurt nog niet gehad hahaha) ze verwachten mij tussen de 1.71 en 1.87, om precies te zijn 1.78. Ik wil geen pony/paard die ik aan moet pakken. Dus geen bok partijen, liever nooit eentje... Maar goed, dat voorkomen in lastig. Ik heb liever lange manen die je kan vlechten enzo :3. Sokken vind ik ook heel mooi, maar niet verplicht. Het liefst gewoon een gezellige knol waar je een band mee kan opbouwen. Af en toe een wedstrijd maar meer recreatief, maar houd niet zo van springen. Ik hou niet zo van de schimmel kleur, dus ook niet vliegenschimmel etc. Hoewel ik roodschimmel wel weer mooi vind. Geen Western paard :+

Genoeg informatie? :P

Fries?
Dilek_21 schreef:
Dit wil ik ook wel eens doen! :)

Ik ben 1.68, iets rond de 55 kilo,
heb 6-7jaar rijervaring,
heel donkerbruin haar, bruine ogen.
Ik doe springen het liefst, maar dressuur kan er ook wel meedoor, een crosje maken in het bos doe ik ook graag, western ook!
ik hou van sportieve, elegante maar ook pittige paardjes met een goud hartje!

rassen dat ik niet zoek: haflinger, ijslander, tinker, ik kan niet op de naam komen, maar van die boerenpaarden, fjord, of heeeel grote paarden

Arabier?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:52

Gigidusty: een welsh of New Forest
Levidepevi: NRPS of Haflinger
liefpaardjee: Kleine KWPN, NRPS of arabier
Liaatje363: KWPN
Frankaas: Tinker, Haflinger of Fries
Dilek_21: NRPS of arabier

En voor mij?
Ik ben 1,76 m. lang en weeg 62 kg. Ik hou niet van paarden boven de 1.60, ik zit liever wat dichter bij de grond :o Maar ben wel lang dus dan moet het wel een sterk/breed paardje zijn. Ik rij het liefst veel buiten, ook alleen, dus een koel karakter vind ik belangrijk. Verder hou ik van dressuur. Dit ongeveer op B/L niveau.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:44

Een Gelderse van net 160?
Kan je alles mee doen wat je wenst. Wat breder dus kom je ook niet heel erg in de knoei kwa lengte.
Ik heb met mijn 180 op een gelderse van 162 gereden.

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:59

Een pony
ongeveel D pony
Niet snel schrikt voor mijn motorik
Betrouwbaar en
veel houd van knuffelen en poetsen

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:21

lengte: 1.60 m

leeftijd:14 jr.

gewicht: 40 kg

karakter: zelf best wel rustig, wel in de buurt van paarden heel zelfverzekerd, niet dat als een paard het hoofd in de lucht gooit, hapt en trapt dat ik dan terugkruip. ik houd van uitdaging en veel nieuwe dingen en afwisseling.

ponymaat: liefst zo tussen de 1.50 en 1.60

ponykarakter: ik houd niet echt van een heel "rustig en koel" dier. Liever iets pittigers, eentje die wel gevoelig is en niet te lomp. Wel belangrijk is: ze moeten het wel leuk vinden om te werken, niet dat ze na een uurtje met de baas al denken: weetje, geen zin, ik ga bokken en bijten. mag trouwens best lange manen hebben :j :D

overig: ik vind alles wel leuk eigenlijk, vooral springen, buitenritten en vrijheidsdressuur zijn wel echt mijn ding. Gewoon dressuren is wel wat minder, ben niet zo ontzettend netjes. Verder best wel veel ervaring, ik heb al veel uitgeprobeerd, heb nu 2 verzorgpony's en heb al eens een pony ingereden en zadelmak gemaakt.

oeps, beetje lang... :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:31

Een Welsh K, NRPSer, Duitse Rijpony, Arabier.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:42

lengte: 1.68 cm

leeftijd:12 jr.

gewicht: 45 kg

over mij: blond haar blauwe ogen, rustig. Perfectioniste, een dressuurmuts :o
ponymaat: Rond de 1,47, maar wel D-pony. Mag wel wat kleiner, maar moet wel lijf hebben (ik heb lange benen..)

ponykarakter: Het liefste op stal een hele lieve knuffel, maar tijdens het rijden moet ie zeker wel een beetje pit hebben en mooie gangen voor hogere dressuur. Een heel sensibel beestje :)

overig: ik hou van valk, maar niet van bont & appaloosa. Maar donkerbruin of zwart is ook super mooi! Schimmels vind ik alleen mooi als ze niet té wit zijn :)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:23

welsh?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:27

Schaapje8 schreef:
Een pony
ongeveel D pony
Betrouwbaar en

Een Fell-Pony ! :D
Zijn ongeveer D pony, meestal rond de 1.41 en hebben (meestal) een betrouwbaar karakter!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:28

RoosMarije, welsh of new-forest?

sultan1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:35

En voor mij?

D pony
Betrouwbaar karakter
Moet niet snel schrikken en van buitenritjes en knuffelen houden!
Het hoeft geen sportpony te zijn, maar wel een beetje kunnen springen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:36

voor een vriendin-->

lengte: 1.64m
leeftijd: 13
gewicht: 40kg
karakter: rustig, dus geen drukke stuiterbal in ieder geval, met pony's (erg) voorzichtig maar wel zelfverzekerd.
ponymaat: ong. 1.45
ponykarakter: voorwaartse pony, die je gewoon een beetje in moet houden(niet te veel). Moet wel een beetje uitdaging hebben, geen pony die ALLES doet zonder een kik te geven. dressuurpony waarmee je wel "fanatiek"de sport in kan. betrouwbaar met een buitenritje. Moet ook een beetje aanhankelijk zijn, niet in een keer eten na het rijden en het baasje niet meer aankijken.
pony-uiterlijk: donkerbruin/donker-vosbruin: donkere tinten. Je moet wel iets met zijn manen kunnen doen, dus geen halflange fjordenmanen.

dat was het :D
weer een beetje lang :')

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:38

sultan1998 schreef:
En voor mij?

D pony
Betrouwbaar karakter

kleine Haflinger of een grote ijslander? :) of niet zo'n interesse in de stevigere beestjes? :+
kan natuurlijk ook een new forest: heel betrouwbaar :j

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:43

Voor mij ?

Lengte: tussen de 1.60 M en de 1.65 M
leeftijd: 15.
Gewicht: 55 kg
Rij ervaring: Spring rond de 1.10 M met een haf, daar voor met een leuke Welsh rond de 1.20 M. Dressuur ben ik in de L. Ik rij zelf vaak buiten. Heb een beetje wedstrijd ervaring van vroeger, maar ben nu er mee gestopt.
Paard karakter: Zacht in de hand, en reageert op kleine hulpen, plezier in hebben in een sprongentje en voor dressuur. Buiten rijden moet geen probleem zijn. Paard moet ook wel normaal zijn in omgang met andere paarden.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:46

lucaa2: NRPS ?
RoosMarije: Welsh ?
BrownySun: High Lander ?

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:33

0152141488 schreef:
Voor mij ?

Rij ervaring: Spring rond de 1.10 M met een haf, daar voor met een leuke Welsh rond de 1.20 M. Dressuur ben ik in de L. Ik rij zelf vaak buiten. Heb een beetje wedstrijd ervaring van vroeger, maar ben nu er mee gestopt.
Paard karakter: Zacht in de hand, en reageert op kleine hulpen, plezier in hebben in een sprongentje en voor dressuur. Buiten rijden moet geen probleem zijn. Paard moet ook wel normaal zijn in omgang met andere paarden.

omgang met andere paarden is meestal geen probleem als het van huis uit is meegenomen, anders is new forest gewoon de beste tussengang en kun je inderdaad met welshpony's alle kanten op :)
hoeveel verschillende rassen/maten welsh? >;) :=

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:17

Luniek schreef:
En voor mij?
Ik ben 1,76 m. lang en weeg 62 kg. Ik hou niet van paarden boven de 1.60, ik zit liever wat dichter bij de grond :o Maar ben wel lang dus dan moet het wel een sterk/breed paardje zijn. Ik rij het liefst veel buiten, ook alleen, dus een koel karakter vind ik belangrijk. Verder hou ik van dressuur. Dit ongeveer op B/L niveau.

Haflinger? :)

Schaapje8 schreef:
Een pony
ongeveel D pony
Betrouwbaar en

New Forest.

lucaa2 schreef:
lengte: 1.60 m

leeftijd:14 jr.

gewicht: 40 kg

karakter: zelf best wel rustig, wel in de buurt van paarden heel zelfverzekerd, niet dat als een paard het hoofd in de lucht gooit, hapt en trapt dat ik dan terugkruip. ik houd van uitdaging en veel nieuwe dingen en afwisseling.

ponymaat: liefst zo tussen de 1.50 en 1.60

ponykarakter: ik houd niet echt van een heel "rustig en koel" dier. Liever iets pittigers, eentje die wel gevoelig is en niet te lomp. Wel belangrijk is: ze moeten het wel leuk vinden om te werken, niet dat ze na een uurtje met de baas al denken: weetje, geen zin, ik ga bokken en bijten. mag trouwens best lange manen hebben :j :D

overig: ik vind alles wel leuk eigenlijk, vooral springen, buitenritten en vrijheidsdressuur zijn wel echt mijn ding. Gewoon dressuren is wel wat minder, ben niet zo ontzettend netjes. Verder best wel veel ervaring, ik heb al veel uitgeprobeerd, heb nu 2 verzorgpony's en heb al eens een pony ingereden en zadelmak gemaakt.

oeps, beetje lang... :')

Arabier? Kunnen ook goed VD, geloof dat Andorra van Jesse Drent ook een arabier is :)

RoosMarije schreef:
lengte: 1.68 cm

leeftijd:12 jr.

gewicht: 45 kg

over mij: blond haar blauwe ogen, rustig. Perfectioniste, een dressuurmuts :o
ponymaat: Rond de 1,47, maar wel D-pony. Mag wel wat kleiner, maar moet wel lijf hebben (ik heb lange benen..)

ponykarakter: Het liefste op stal een hele lieve knuffel, maar tijdens het rijden moet ie zeker wel een beetje pit hebben en mooie gangen voor hogere dressuur. Een heel sensibel beestje :)

overig: ik hou van valk, maar niet van bont & appaloosa. Maar donkerbruin of zwart is ook super mooi! Schimmels vind ik alleen mooi als ze niet té wit zijn :)

Welsh, New forest?

sultan1998 schreef:
En voor mij?

D pony
Betrouwbaar karakter

New Forest, welsh

lucaa2 schreef:
voor een vriendin-->

lengte: 1.64m
leeftijd: 13
gewicht: 40kg
karakter: rustig, dus geen drukke stuiterbal in ieder geval, met pony's (erg) voorzichtig maar wel zelfverzekerd.
ponymaat: ong. 1.45
ponykarakter: voorwaartse pony, die je gewoon een beetje in moet houden(niet te veel). Moet wel een beetje uitdaging hebben, geen pony die ALLES doet zonder een kik te geven. dressuurpony waarmee je wel "fanatiek"de sport in kan. betrouwbaar met een buitenritje. Moet ook een beetje aanhankelijk zijn, niet in een keer eten na het rijden en het baasje niet meer aankijken.
pony-uiterlijk: donkerbruin/donker-vosbruin: donkere tinten. Je moet wel iets met zijn manen kunnen doen, dus geen halflange fjordenmanen.

dat was het :D
weer een beetje lang :')

Welsh :)

0152141488 schreef:
Voor mij ?

KWPN :)

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:59

En wat past bij mij?

-ik rij nog niet zo lang(4 jaar)
-ik hou van springen en buitenritten
-ik ben ongeveer 1.60
-ik hou van grote paarden
-liefst een veelzijdig paard (maar dat vooral plezier heeft in springen)
-ik hou ook van snelle paarden maar geen wilde die overal van schrikken en op hol slaan enz.
-liefst een leergierig paard
-en een goed uithoudingsvermogen
-een betrouwbaar paard

(veel hé :o )
Ik ben benieuwd wat julie denken :D
Laatst bijgewerkt door annick12 op 02-02-13 13:39, in het totaal 4 keer bewerkt

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:01

0152141488

Ik denk ook kwpn

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:20

Ik ben ook wel benieuwd! Ik ben 17 jaar, 10 jaar rijervaring (tussendoor met een stop van 2 jaar). Ik ben best wel onzeker, dus ik moet niet een paard hebben wat mij de baas is. Stokmaat +- 1.60/1.65 ofzo. Vind het wel fijn als ze wat breder zijn, dan heb je tenminste wat oneer je kont :p Ik zou er graag wat mee willen dressuren, soms wat springen en ook wel eens een buitenritje, ik heb niet echt wedstrijdambities ofzo. En ohja, ik ben 1.76 lang!

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:29

Yvankaxx :

Ik denk een Fries :j