Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:50

Die man denkt dat hij €3000,- voor Tuck kan krijgen :=

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:51

3000 voor een papierloze shet? Dat was mijn papierloze shet een koopje..
100 euro is meer dan genoeg hoor!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:52

nou je kon toch kopen was toch geen probleem? :P nee oke even redelijk, als tucker van hem is mag hij wel zelf de prijs bepalen dat is het nadeel :/ maar 3000 vind ik zelfs nog teveel voor een papierloze haflinger of dergelijke..

ik zou niet meer als 150 voor een papierloze shet geven maar dat is mijn mening

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:04

Ik ben zeker niet zo gek dat ik meer dan 150 ga geven hoor :) meer dan dat heb ik ook niet :')
Ik heb Joyce gemaild dus even wachten op een mailtje terug.

Politie gaat vandaag ook niet meer bellen,veel te druk met andere dingen.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:16

super dat je naar het jurisisch loket hebt gebeld en die brief is een goed idee,
succes!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:25

Hier Joyce......

Haha nog steeds het zelfde nummer (al ruim 10 jaar).

Heb inmiddels inderdaad contact met Sharon gehad en heb idd gezegd dat ze me even een mail moet sturen.
Sharon: ik ga er vanavond even mee bezig, en evt. morgenochtend ook nog (vanavond moeten er nog wat hooibalen bij mij op zolder worden gegooid, ben vannacht druk in de weer geweest met 3 verkleumde pony's die dus de stal eerst niet in konden, omdat het hooi er lag. Dus halve stal verbouwd).

Scheelt dat ik inderdaad gewend ben aan het opstellen van formele en/of juridische brieven. Ik kan daarnaast nog dingen evt. aanvullen en bijbehorende wetsartikelen er bij noemen (dat komt dan ook meteen een stuk 'geloofwaardiger' over).

Wat nu wel even heel erg van belang is: welke weg slaan we in. Wil je het op een schenkingsovereenkomst aansturen, dus dat er nooit betaald is en hoefde te worden voor de pony (dus echt aanschaf v/d pony) en dat dit ook niet gebeurd, maar dat zij wel verplicht zijn om pony te leveren? Zo is nl. wel je verhaal. Maar....... dan heb je idd grote kans dat ze er dan echt helemaal klaar mee zijn.
Of wil je het op een koopovereenkomst gooien. Dat je een soort compromis sluit, dat we in de brief noemen dat jij altijd in de veronderstelling bent geweest en naar jou mening genoeg aanleiding hebt gehad om aan te nemen dat het ging over een schenking van de pony. Maar dat je nu laat zien dat je evt. wel bereid bent om het alsnog om te zetten naar een koopovereenkomst, dus alsnog een bedrag te betalen voor de pony.

En daarin is het ook even van belang aan welk bedrag jij en je moeder denken. Want het komt nog krachtiger over als je in die brief meteen al een aanbod doet. Edit: 150 euro dus? Of wil je het eerst op 100 houden?

Wat wel van belang is: Tucker mag dan wel papierloos zijn (en dus idd stukken minder waard) maar is geen shet, maar een mini-appaloosa. En die zijn toch altijd net weer wat gewilder en vaak ook hoger in de prijs.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 17-07-12 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:29

sharontucker schreef:
Oke, ik heb met hun gepraat en ze zeggen dat ik een aangetekende brief moet sturen naar de vorige eigenaar.
Er moest instaan :

dat er mondeling een overeenkomst tot stand ik gekomen met betrekking tot de koop van een pony
dat er verplichtingen voortvloeien uit een overeenkomst
uw ouders hebben de plicht te betalen en de vorige eigenaar heeft de plicht de pony te leveren
geef in de brief een termijn waarbinnen alsnog geleverd moet worden
dit moet een redelijke termijn zijn, vaak 10 of 14 dagen

Dit is in jou geval dus wel een beetje 'krom' zeg maar. In bovenstaand geval gaat men er van uit dat er een koopovereenkomst is gesloten mbt de pony, dat je ouders hebben voldaan aan de plicht te betalen (koopprijs) maar dat de eigenaar weigert de pony af te geven (te leveren). Bovenstaand is meer een soort van ingebrekestelling.
Heb ik zelf ook aan zitten denken, alleen het punt is......... jullie hebben nooit een koopprijs betaald voor Tucker.... Toch?!

En dan kan je het dus wel op alleen een schenkingsovereenkomst gooien (overeenkomst 'om niet', dus maar verplichting voor 1 partij, in dit geval verplichting voor die fam. om de pony aan jou te leveren) maar daar zullen ze waarschijnlijk minder snel akkoord mee gaan.

:)* heb ondertussen wel een idee. Bovenstaand pakken we aan als een soort van ingebrekestelling, maar omdat het je gewoon echt niet lekker zit (en dus om hen nog meer te bewegen toe te geven zodat Tucker weer bij jou komt) krijgen ze dan als toegift nog een bedrag. Alleen wel even goed met je moeder doorspreken wát voor bedrag. Want je wilde nu wel betalen, toch?

Edit: Zie net dat mylittlejoy ook al op dit idee was gekomen.
Moet even handig aangepakt worden dit. Aan de éne kant wil je je bereidheid tonen, maar ook een beetje laten weten dat je wel degelijk op je strepen staat en dat het naar jou mening nu niet klopt. Dus compromis sluiten en hopelijk zijn dan beide partijen tevreden.

Sharon: wanneer is, zo precies mogelijk graag, volgens jou tegen jou door die oom gezegd dat jij Tucker mocht 'hebben'? Weet je nog een jaartal, een maand, misschien zelfs een datum? Alleen datum als je 100% zeker bent.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:43

jeetje wat goed joh, super al die hulp voor je!!!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:52

Jullie mogen de brief ter controle ook naar mij sturen, kijk ik hem nog even door als jullie dat willen. Joyce: je zit op de juiste weg qua optellen van de brief

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 16:28

Echt bedankt iedereen :)

Ik wil er best wat voor betalen. *kijkt in geldkistje*doe eerst maar 100.
Ben net terug van Tuck,ze heeft weer een dik oog.. Wazig en alles.
pff,baal er echt van.

Joyce,de datum is :29-8-11

inderdaad,Tuck is een mini en laat het nou net zo zijn dat er al heel vaak mensen hoog op haar geboden hebben.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:45

Meiden, is het niet verstandiger als jullie de dingen die je in een brief wilt zetten, per PB met elkaar bespreken; je weet tenslotte nooit wie er mee leest := ...
Ik zou zelfs een mod vragen of ze de posts v.a. Joyce om 14:25 uur zouden willen verwijderen :\ .

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:46

Super dat er nu actie in zit!

Edit, ben het idd met Sterre eens

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:09

Voordat er nu allerlei mooie brieven in elkaar gestoken worden: Joyciee - je bent toch rechtenstudente? Je weet dat de TS minderjarig is dus lijkt het me dat je voordat je de problemen voor dit meisje nog groter maakt dan dat ze zijn, zou je niet eerst eens navragen of ze toestemming heeft van haar ouders en of jij dit wel verder op weg mag helpen? Voor een ingebrekesteling is wel wat meer nodig maar ja, je bent nog maar een beginnend rechtenstudent hé. Maar afgezien daarvan, ik vind het volstrekt onverantwoordelijk - ik zou me er eerst maar eens van vergewissen of de ouders met dit soort acties akkoord gaan.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:15

Me ouders gaan akkoord,ze zeiden: Probeer het maar. en dan nog,ik kan altijd nog kijken als Joyce de brief klaar heeft. Ik laat hem sowieso mijn moeder lezen ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:38

sharontucker schreef:
Me ouders gaan akkoord,ze zeiden: Probeer het maar. en dan nog,ik kan altijd nog kijken als Joyce de brief klaar heeft. Ik laat hem sowieso mijn moeder lezen ;)

En stuur hem, als jullie dat goed vinden, ook naar mij toe. Ik heb dagelijks te maken met dat soort documenten te maken in de advocatuur. Let er vooral op dat je ouders de brief ondertekenen, aangezien je minderjarig bent.

Ingebrekestelling kan in dit geval, je kan het beter op een koopovereenkomst met een secundaire vordering van schenking gooien. Hiervoor behoeft niet altijd een koopprijs in geld voor betaald te zijn, het ligt aan de omstandigheden van het geval.

Indien jullie mijn hulp willen moet mij even pb-en met het hele verhaal tot in de details in duidelijk taal opgeschreven, dan check ik jullie brief op juridische correctheid.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:55

Ik hoop echt voor Sharon dat ze hiermee Tucker terug krijgt.
Maar ik ben bang dat ze daardoor nog veel meer ellende en problemen krijgt.
Met sommige mensen kan je nu eenmaal niet praten,en daar wil je geen ruzie mee hebben!

Sommige bokkers zeggen wel: als het mijn pony was had ik hem allang terug gehaald.
Ik wil wel eens zien als je er echt zo voor staat als de TS.Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn mening? laat die shet los.Je krijgt er nóg grotere problemen mee dan je nu al hebt.
Die mensen ontploffen als ze die brief onvangen! :j

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:57

@Batlow

Het is een fictief voorbeeld...
Maar ts heeft ook kosten gemaakt die ze kan bewijzen!!

Maarre.. Ts.. Is het niet omgekeerde wereld een beetje als je zo'n brief gaat sturen dat zij de pony moeten leveren????????
Hij staat ergens.. Jij hebt daar de sleutel van.. Dus ze houden hem niet ergens verborgen voor je en je kunt hem zo pakken.
Als jij netjes gaat vragen om hem, gaan zij hem niet 'leveren'.
Als jij begint over het feit dat je hem wilt kopen, geef je meteen aan dat hij niet van jou is en ze zullen hoe dan ook nee zeggen.
Ze zijn boos op je en willen hem daarom niet geven. Een klein geldbedrag zal ze niet anders laten besluiten.
Ophalen die pony zou ik denken...

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:59

Tja,ik had Tucker los kunnen laten,maar doordat Tucker nu alweer last heeft van haar oog en hier echt wat aan gedaan moet worden en dit alleen door mij gedaan word wil ik haar gewoon terug.
Het maakt me niet meer uit of ik nu problemen krijg ofniet,natuurlijk op zekere hoogte maargoed.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 17:59

amsterdam_30 schreef:
@Batlow

Het is een fictief voorbeeld...
Maar ts heeft ook kosten gemaakt die ze kan bewijzen!!

Maarre.. Ts.. Is het niet omgekeerde wereld een beetje als je zo'n brief gaat sturen dat zij de pony moeten leveren????????
Hij staat ergens.. Jij hebt daar de sleutel van.. Dus ze houden hem niet ergens verborgen voor je en je kunt hem zo pakken.
Als jij netjes gaat vragen om hem, gaan zij hem niet 'leveren'.
Als jij begint over het feit dat je hem wilt kopen, geef je meteen aan dat hij niet van jou is en ze zullen hoe dan ook nee zeggen.
Ze zijn boos op je en willen hem daarom niet geven. Een klein geldbedrag zal ze niet anders laten besluiten.
Ophalen die pony zou ik denken...

Van mij mag je komen en haar pakken ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:00

Als de TS niet 100% zeker de rechtmatige eigenaar is, is ophalen een heel slecht idee. Dan gaan ze haar nog aanklagen voor diefstal en dan staat ze nog veel verder van huis.

Maar ik ben het wel eens met gohya dat je goed moet overleggen met je ouders en ook goed moet nadenken hoeveel die pony je waard is. Voor hetzelfde geld jaag je ze vreselijk in het harnas tegen je met zo'n brief. Ik denk dat je zelf wel beter kan inschatten dan wij tot hoe ver deze mensen zouden durven gaan als ze op hun tenen getrapt zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:03

Als de shet niet goed verzorgt word kan je altijd 114 bellen.De dierenpolitie gaat dan kijken en ziet dat oog.Zij gaan naar die ´eigenaars´ en krijgen een waarschuwing.
Ik ken nu eenmaal mensen waar je liever geen ruzie mee krijgt.Dat word dan geen ruzie maar oorlog!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:06

Ik wil me nu niet inneens gaan terugtrekken,maar om die brief aan te gaan passen lijkt me een beter idee.
Om nu inneens te gaan zeggen in de brief dat ik Tuck wil kopen dan geef ik dus toe dat Tuck van hun is.
Is er geen andere manier om ze misschien een beetje ''onder druk te zetten'' ?
bijvoorbeeld: Of ik neem Tucker mee en betaal de dierenartkosten etc,of ik schakel 144 in.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:08

Ik zou zeggen:kies voor dat laatste!
En dat heb nix te maken met terug trekken,maar met je verstand gebruiken TS.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:11

Of kan een vriendin Tucker niet voor 'jou' kopen? :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:11

Lailaa, even het topic doorlezen voordat je met "tips" komt, dat is al gevraagd.