Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nee oke even redelijk, als tucker van hem is mag hij wel zelf de prijs bepalen dat is het nadeel :/ maar 3000 vind ik zelfs nog teveel voor een papierloze haflinger of dergelijke..
meer dan dat heb ik ook niet 
sharontucker schreef:Oke, ik heb met hun gepraat en ze zeggen dat ik een aangetekende brief moet sturen naar de vorige eigenaar.
Er moest instaan :
dat er mondeling een overeenkomst tot stand ik gekomen met betrekking tot de koop van een pony
dat er verplichtingen voortvloeien uit een overeenkomst
uw ouders hebben de plicht te betalen en de vorige eigenaar heeft de plicht de pony te leveren
geef in de brief een termijn waarbinnen alsnog geleverd moet worden
dit moet een redelijke termijn zijn, vaak 10 of 14 dagen
heb ondertussen wel een idee. Bovenstaand pakken we aan als een soort van ingebrekestelling, maar omdat het je gewoon echt niet lekker zit (en dus om hen nog meer te bewegen toe te geven zodat Tucker weer bij jou komt) krijgen ze dan als toegift nog een bedrag. Alleen wel even goed met je moeder doorspreken wát voor bedrag. Want je wilde nu wel betalen, toch?

sharontucker schreef:Me ouders gaan akkoord,ze zeiden: Probeer het maar. en dan nog,ik kan altijd nog kijken als Joyce de brief klaar heeft. Ik laat hem sowieso mijn moeder lezen
amsterdam_30 schreef:@Batlow
Het is een fictief voorbeeld...
Maar ts heeft ook kosten gemaakt die ze kan bewijzen!!
Maarre.. Ts.. Is het niet omgekeerde wereld een beetje als je zo'n brief gaat sturen dat zij de pony moeten leveren????????
Hij staat ergens.. Jij hebt daar de sleutel van.. Dus ze houden hem niet ergens verborgen voor je en je kunt hem zo pakken.
Als jij netjes gaat vragen om hem, gaan zij hem niet 'leveren'.
Als jij begint over het feit dat je hem wilt kopen, geef je meteen aan dat hij niet van jou is en ze zullen hoe dan ook nee zeggen.
Ze zijn boos op je en willen hem daarom niet geven. Een klein geldbedrag zal ze niet anders laten besluiten.
Ophalen die pony zou ik denken...