breyer paarden!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loveladdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:55

Ja ik zou ook voor de marwari gaan

paardkirsten

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:56

Die ziet er een stuk mooier uit. en de oren zie je op veel plaatjes zo, op howrse hebben ze ook die oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:21

Wauw ik vind juist de nokota erg mooi, alleen lijkt het hoofd idd wat groot!
Ik wil ook graag een nieuwe erbij maar kan ook nog niet zo goed kiezen. Ik wil totilas graag maar er zijn zoveel leuke modellen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:45

Nokota is gaaf, en nee, hoofd is niet te groot. Ik heb er meerdere van, en hij heeft zo'n prachtige uitdrukking in zijn gezicht!

Marwari heb ik nog niet in handen gehad, is een nieuwe mold.

Loveladdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:11

Ik ben denk ik een beetje besmet met het breyer virus. Ik blijf maar kijken en zoeken naar modellen en tack. Haha. Ga morgen naar Duitsland daar de winkels afspeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:25

Op die ene site, identify your breyer, wat betekent model number?
Hoeveel er van zijn gemaakt?

Kan trouwens 2 modellen die ik heb niet eens vinden op die site :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:09

Je dient onderscheid te maken in mold (dat is de vorm) en model (dat is het kleurtje op die vorm). Ieder model heeft een apart nummer om ze van elkaar te onderscheiden.

Dus als je op deze pagina kijkt, dan zie je alle modellen (=kleurtjes) op de Marabelle (=vorm) mold.

Als een model in de standaard lijn (RR= Regular Run) is uitgegeven is het moeilijk om te zeggen hoeveel ervan zijn gemaakt. Speciale Edities (SR = Special Run) worden in beperkte uitgaves uitgegeven, en daar staan dan wel de aantallen bij. En bij hele speciale Edities worden er maar een handvol gemaakt en alleen gegeven aan vrijwilligers bijv. van Breyerfest of aan Jury's van de show.

Als je een foto hebt van je modellen, kan ik even kijken of ik ze kan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:19

Heb wel een foto;

Afbeelding

Let verder niet op de schleich en dat gc-paardje betere foto had ik zo even niet :o
Die ene schimmel heb ik al gevonden, die kleinere. Maar de appaloosa en die andere grote schimmel kan ik echt niet vinden :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:00

Je hebt daar volgens mij als volgt:

Grote appaloosa:
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/SHS.htm
DZ Weedo.
De mold van dit model is de Stock Horse Stallion.

Grote Schimmel met kersttuig (is een kerst editie):
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/Rejoice.htm
Snow Princess, 10th Annual Holiday Horse, kerst model uit 2006.
De mold van dit model heet Rejoice, sommigen noemen hem ook wel NSH - national show horse).
(Deze wist ik toevallig omdat ik zelf ook een Rejoice/NSH thuis heb staan, mijne is alleen in een andere kleur)

Beide grote modellen zijn trouwens traditionals, misschien dat je ze dan ook wat makkelijker terug kan vinden :) De kleinere grijze is een classic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:23

Dankjewel voor het opzoeken! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:25

Graag gedaan hoor :D ik vind het ook erg leuk om zulke dingen op te zoeken (ben te erg verslingerd aan Breyer denk ik)

Vreugde en blijheid, ik heb mijn model besteld, het is de 'Nokota Horse, 2007 Benefits Model Limited Edition' (een hele mond vol := ) geworden :):) Kannie-wachten-tot-ie-binnen-is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Goede keus, het is echt zo'n gaaf model! En wat het mooiste is: zo'n dikke haarbos als hij ook heeft,er kan een doll op (zadel heb ik nog niet geprobeerd). Er is net voldoende ruimte bij de manen zodat de Breyer Ben er knap op past.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:37

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:46

De pose en het gezicht doen het op de Nokota mold voor mij. Ik herken er gewoon heel veel in van mijn jongste paard.

Kijk maar:

Afbeelding

En vergelijk ze met het gezicht van de mold in dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=JRQ-unjTNHM

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:56

De gelijkenis zie ik inderdaad wel ja! leuk zeg, als ik hem in huis heb ga ik nog eens goed kijken en foto's vergelijken, dan kan ik hem wat beter bekijken enzo :D nu moet ik het echt hebben van foto's.

Ik kan het mij goed voorstellen hoor, zoiets heb ik met de classic 'Scamper' daarvan lijkt het kopje en de pose vanaf een bepaalde hoek ook ontzettend op een paard dat ik ooit reed en waar ik erg veel van heb gehouden. Op een of andere manier maakt dat een model ook speciaal :) Ik zou mijn scamper om die reden ook liever nooit weg willen doen.

Edit:
Nu zit ik mij af te vragen, heeft jouw avatar soms ook te maken met een van je echte paarden? Het plaatje is maar klein maar de kleur komt overeen?

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:45

Ooh telpeva, ik ben jaloers! Hele goede keuze, ik vindt het een erg leuk model!

Bij mij begint het nu ook weer te kriebelen om iets te gaan maken enzo voor mijn modelpaarden. Ik ben een hele tijd niet echt actief geweest, maar als ik dan dit en het schleich topic lees, ga ik toch weer naar leuke ideeen etc zoeken... ;)

Ik ben een beetje op marktplaats aan het snuffelen of daar nog leuke betaalbare breyers zijn. Helaas nog niet echt iets gevonden, en zit ook een beetje krap bij kas... ;(

Heeft iemand van jullie trouwens een koets van breyer, of een tuig of iets anders leuks? Ik ben dol op foto's! <<)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:50

Nee, mijn avatar is van een resin van Kathleen Moody , genaamd Hearts Afire, en heeft niets te maken met een van mijn eigen paarden. Ik vind de resin schitterend, en dat kleurtje op dat modelletje doet het hem helemaal.

http://www.modelhorsegallery.info/m/Moo ... afire.html

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:00

Jolinem schreef:
Ooh telpeva, ik ben jaloers! Hele goede keuze, ik vindt het een erg leuk model!

Bij mij begint het nu ook weer te kriebelen om iets te gaan maken enzo voor mijn modelpaarden. Ik ben een hele tijd niet echt actief geweest, maar als ik dan dit en het schleich topic lees, ga ik toch weer naar leuke ideeen etc zoeken... ;)

Ik ben een beetje op marktplaats aan het snuffelen of daar nog leuke betaalbare breyers zijn. Helaas nog niet echt iets gevonden, en zit ook een beetje krap bij kas... ;(

Heeft iemand van jullie trouwens een koets van breyer, of een tuig of iets anders leuks? Ik ben dol op foto's! <<)

Ik heb meerdere modellen, o.a. het Kerstmodel van de Misty met de slee, het Horse Guard model, de Peruvian Paso met Doll, en de sidesaddle kit.

Ik heb een sidesaddle kit te koop, origineel in doos, voor 80 Euro.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:54

Nou... <<) heel toevallig heb ik vanmiddag nog een witte trouwkoets gevonden, ik zet alleen liever even nog geen link of foto neer, pas als de koop compleet is en ik hem daadwerkelijk in huis heb.
Mocht je de Zwarte Andalusier nog steeds leuk vinden, dan heb ik die ook nog te koop staan (hij staat mij niet in de weg, hij ligt netjes in een doos veilig in de bubblewrap te wachten op een nieuw baasje, hoef er ook geen hoofdprijs voor)

Dat veulentje door Kathleen Moody vind ik cute! en de Guard Horse kende ik nog niet, wat een gave doll en tack zit daarbij <3 zeker te duur voor mijn budget, maar wel leuk om te zien!

Edit:
Mwah, ik ben met de eigenaar aan het onderhandelen, ik denk dat ik wel veilig wat beeldmateriaal kan posten :D het is een trouwkoets model dat lijkt op dit echte model:
(wederom, plaatje van internet, niet mijn eigendom)
http://trouwkoets-zuidlimburg.nl/oneweb ... C_0132.JPG
Als ik hem binnen heb komen er 2 schimmel warmbloeden voor te staan, Ideal (showjumper) en een witte Flash

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:52

Vreugde <3

Ondanks dat de webshop aangaf dat de levertijd ongeveer 5 tot 7 werkdagen (iets in die richting) zou duren, kreeg ik hem dus vanochtend binnen <3 terwijl ik hem gisterochtend pas heb besteld, dat vind ik toch wel reuze tof van de webshop!

Mijn nieuwe pretty Nokota!
Afbeelding

Toevoeging: Ik kan mijn post nog wijzigen dus dat doe ik maar;
De koop van de koets gaat als het goed is gewoon door, en ik hoop de koets nu snel binnen te hebben. Dus... om maar goed gebruik te maken van de tijd die ik voorlopig tóch nog moet wachten, ben ik begonnen met een traditional formaat mentuig, een bruin onderlegd zwart tuig met zilveren hardware en accessoires. Lamoenen e.d. heb ik helaas niet in huis, moet ik nog bestellen, maar gelukkig heb ik wel al het overige materiaal :D uiteraard snel foto's wanneer zodra ik iets af heb dat er een beetje representatief uit ziet, op dit moment is er nog niet veel te zien.

Het tuig op deze pagina gebruik ik om af te kijken hoe en wat, ik hoop dat het er een beetje als deze uit komt te zien als hij af is
http://www.overpaarden.nl/viewtopic.php?f=12&t=325

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:41

En wat vind je van Nokota? Hoofd te groot of niet?

Ben erg benieuwd naar het mentuig. Ik heb overigens ook nog een sulky te koop, voor de liefhebbers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:39

Nee het hoofd valt echt reuze mee, dat hij zo groot leek komt echt door de hoek waarop sommige foto's van internet waren genomen :) zo in het echt vind ik hem prima in verhouding!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:00

En vind je hem ook gelijken op het hoofd op de foto die ik hierboven heb geplaatst? Het lijkt er toch op?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:07

Jazeker, ik zie wel gelijkenis, de kaaklijn niet echt maar het voorhoofd en de uitdrukking van de ogen daarin zie ik geloof ik wel iets in terug.

Loveladdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:13

Weet iemand wanneer er in Nederland een breyerfest is? Kan het niet zo goed vinden.