Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Palmbierlove schreef:Palomino kleur heb ik gemaakt met napelsgeel donker, sienna gebrand en wat beige..
Haflinger kleur heb ik gemaakt met napelsgeel donker, sienna gebrand en omber gebrand (gloof ik, had die niet opgeschreven), mss nog bijsturen met wit..
en met welke kleuren heb jij je valkkleur gemaakt?
Paardengek0 schreef:Ik doe het zo, heel simpel uitgelegd:
1. Maak met vilt 2 stroken, 1 strook moet om de buik passen, 1 strook om de nek.
2. Maak met klittenband de stroken vast
3. Maak 2 grote stroken en plak die dan aan de zijkanten van de 'nekriem'.
4. Aan het uiteinde van die 2 stroken doe je een haakje, ik deed het zo: stukje ijzerdraad aan haakje - stukje ijzerdraad tussen 1 strookjes aan het uiteinde - dubbelvouwen en vastlijmen - ijzerdraad wat er nog uitsteekt dubbelvouwen of afknippen - andere strook met uiteinde tegen andere uiteinde plakken, niet alles lijmen, maar een klein stukje van het uiteinde.
5. pak een touwtje en doe er een ringentje om, dat touwtje kan je om bijvoorbeeld takjes binden en het ringentje gebruik je om het aan het tuig te haken.
birrie1709 schreef:omdat ik veel vragen kreeg over mijn fjordje ga ik een tutorial maken (ook hoe je een fjorden kleurtje krijgt)
maar dat duurt denk ik nog wel ff voordat die af is
Thats_Me schreef:birrie1709 schreef:omdat ik veel vragen kreeg over mijn fjordje ga ik een tutorial maken (ook hoe je een fjorden kleurtje krijgt)
maar dat duurt denk ik nog wel ff voordat die af is
De kleur is toch gewoon op gevoel maken? Kun je wel een tutorial van maken maar dat blijft bij iedereen toch anders. Eigenlijk zal je met de kleuren rood, blauw, geel, zwart en wit alles moeten kunnen maken wat je zou willen. Het is gewoon een kwestie van gevoel en goed mengen.
Paardengek0 schreef:Zo ziet mijne er ook ongeveer uit, allen dan zonder hoofdstel en de dingen op de rug (die zonder bontje) en alles is ongeveer zo dik als de ''bontjes'' Trouwens, mijn uiteindes die dan zegmaar de boomstam slepen, die zitten aan elkaar met een haak, om de boomstammen gaat een touw met een ring eraan, de haak word aan de ring gehaakt. Wat gebruik jij als 'boomstam?' ik heb gezocht naar takjes maar die lagen niet op het dakterras/balkon, geen goede iniedergeval dus doe het tot nu toe gewoon met een niet schleich koe die heel vaak een zadel opkrijgt en dan word er mee gereden xd. (hoe ik dat doe: touw om koe'tjes nek en haken aan het tuig, slepen maar!