PaardenliefJ schreef:ja want op google zie ik allemaal zulke kleine ponies staan, wat is nou echt een grootte van een b pony?
1.17 t/m 1.27

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chalinka schreef:en zelf
ik heb een paard van 1m68, zeker niet breed gebouwd (en eet niet goed wegens tanden missen dus komt niet goed bij
ik ben zelf 1m79 ong.
en dan
ik heb nu een 2-jarig paardje staan (april 2009) en is nu rond 1m50... moet nog een groeispurt krijgen maar zou ik voor hem passen?
minikatje schreef:nee, het is echt meer onzekerheid.
net zoals die sprietjes die hier foto's plaatsen van zichzelf op een fjord.
soms zijn jullie zo hard in oordelen in dit topic dat er mensen zich gaan afvragen of het wel verantwoord is om nog te rijden.
opzich wel goed, maar er is zoveel meer dat erbij komt kijken als je gaat rijden
vooral het perfecte dressuurplaatje kan me gestolen worden, en de hefboomwerking (driekwart hier weet niet eens wat het is of kan het berekenen) en het " je brengt hem uit balans" is ook zo'n lekkere dooddoener.
weet je hoevaak je een paard uit balans brengt ookal ben je eerder te klein dan te groot?
weet je hoeveel gewicht er op 1 been komt als je draaft?
weet je hoe je aan de natuurlijke scheefheid van je rijdier kan werken zonder dat je hem verder vastrijdt?
het is niet alleen gewicht en lengte, en al helemaal niet het " perfecte plaatje" ..
dit is geen persoonlijke aanval, maar gewoon een mening