Schleich Paarden [Deel 3]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:42

Naborah schreef:
Bedankt Lia :o . Het was wel nodig.
Ik wil nog wel één of twee elven, maar vooral om de paarden. Helaas doet mijn geldboom het niet en moet ik wachten op de nieuwe oogst :+ .

Ik bedacht mij dat mijn oma ook nog wat modelletjes heeft (niet meer in de beste staat), wie weet zit daar wel een 'speciaal' model tussen := .

wow dat is wel heel spannend vast super oude gaaff

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:43

Roosje01 schreef:
is dit hem ook furyke kan het nie zo goed zien :o

http://cgi.ebay.nl/schleich-retired-shi ... 4cf70c54ac

Dat is de shire met liggende manen. Je hebt hem in twee verschillende edities. Namelijk deze met liggende manen en eentje met staande manen. Die met staande manen is zeldzamer.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:44

Kan ik me melden? :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:45

ja die kwam ik net ook tegen en wist dat iemand hem hier nog zocht maar deze is dus die andere

tuurlijk marloes ook verslaafd :D ?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 20:46

Roosje, dit is een ander. Je hebt dit model met hangende en met rechtopstaande manen. De eerste had rechtop, en deze (tweede) hangende.

Edit: Lia was me voor.

Tuurlijk Marloes! Welkom :D .

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:47

:o :o :o jaaaah :D maar ik heb er nog niet superveel(vanmemoeder mag ik er niet steeds wat kopen :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:48

MarloesNatje schreef:
:o :o :o jaaaah :D maar ik heb er nog niet superveel(vanmemoeder mag ik er niet steeds wat kopen :(

Dat heb ik nu met m'n badeendenverzameling :').

Maar ik ga weer offtopic...
Welkom! :D

MarloesNatje

Re: Schleich Paarden [Deel 3]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:49

:D bedankt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:49

Welkom Marloes!

Hi hi ja, sorry kon het eigenlijk niet laten om te melden na het zien van de foto := Terwijl ik vorig jaar eigenlijk nog maar weinig van schleich af wist. Dit topic en de website van schleichtiersammler.de zijn echte goede informatiebronnen :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:51

MarloesNatje schreef:

Ik zal je even gerust stellen. Ik heb "vroeger" oeh wat klinkt dat oud. Vaak 1 paardje per jaar gekocht. En eigenlijk ook alleen maar als we op vakantie naar Duitsland gingen. Pas sinds 2,5 jaar (was toen 23) ben ik meer gaan kopen en verzamelen. Gewoon omdat ik toen het geld er eindelijk voor had :D

En stiekem.. is het eigenlijk ook best wel leuk om langzaam aan wat te kopen. Dan heb je ook wat om naar uit te kijken en voor te sparen.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:54

ik heb me ook helemaal verdiepd in schleich en ken nu eigenlijk elk model uit mn hoofd.
van de paarden dan.

Welkom marloes.

Die shire mis ik idd ook nog. maar komt wel ooit

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:58

ik weet de meeste paarden wel als ik ze zie alleen met de veulens kom ik dr nog niet helemaal uit.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:01

dat komt nog wel ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:03

Op zich ken ik de modellen wel en weet ik ook welke ik wel en niet heb. Maar toch ga ik in de winkel staan twijfelen :oo Ik heb nu zo'n boekje van 2011 waarin ik dus de modellen heb aangekruist die ik al heb. Die neem ik dus mooi mee als ik weet dat ik weer eens schleich ga kopen in Duitsland. Dan hoef ik "maar" een half uurtje voor het schap te staanom gewoon het mooiste paardje van het model uit te kiezen dat ik wil hebben :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:05

ja is echt erg he, sta je daar een half uur alles te bekijken.
En anderen die denken dan "ben je nu nog niet klaar met uitzoeken?"

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:07

ohja dat is ook nog een idee het boekje mee nemen haha zou ook graag keer naar duitsland willen maar woon in westen dus tis zo ver weg. Of moet als me ouders weer richting me oma gaan regelen dat ik mee kan want dan gaan ze meestal 1 dagje naar duitsland toe.

ik stond vandaag ook ruim 10min voor het schap haha :D

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:08

ik kom bijna nooit in duitseland mishcien 1 keer per jaar om bij me opa en oma te loseren

maar dan neem ik zeker ook schleich mee

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:09

Ik heb ook het eea aangekruist, vandaag ook weer een hele tijd voor het schap gestaan.
Zag de dartmoor hengst en het tinkerveulen,...beide beschadigd. Toen heb ik het knabstrupper veulentje maar meegenomen :D

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:11

zo had ik bij mn tante nog de oude friese hengst van schleich gevonden op een plankje. hoopelijk vind je wat.
als ik 's avonds niet kan slapen blader ik het boekje van 2011 nog even door. ken inmiddels de volgorde van de rassen uit mn hoofd :P.
welkom!! :D
wat ik altijd doe is een lijstje maken met 5 paardjes die ik dan wil. kijk je gewoon alsof ze die hebben, altijd wel 1 van de 5. maar het ptobleem is als ze 4 van de 5 paardjes hebben die je had opgeschreven.
Laatst bijgewerkt door carmen99 op 11-05-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:12

Sommige veulens vind ik idd ook lastig uit elkaar te houden, je hebt ook zoveel zwarten..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:19

ja en bruine

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

ik zal wel foto's maken van de repaint ik moet eerst nog wel een aantal spullen kopen voor ik kan beginnen :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:04

Cyntje schreef:
Ik heb ook het eea aangekruist, vandaag ook weer een hele tijd voor het schap gestaan.
Zag de dartmoor hengst en het tinkerveulen,...beide beschadigd. Toen heb ik het knabstrupper veulentje maar meegenomen :D

Dat vind ik een heel goed excuus <<) .
:')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:25

Waah! Gaat snel hier!

Allereerst: Welkom Marloes! Heel veel plezier met het sparen van Schleich :D
Het leuke aan Schleich is inderdaad dat je collectie langzaam maar zeker raakt aangevuld. Vooral het wachten op pakketjes met specialere modellen is erg leuk en erg spannend!

Over de elven, in het allereerste jaar dat ze uitkwamen heb ik de hele collectie gekocht die ze toen op dat moment hadden. Dit waren 6 paarden en 2 staande elven denk ik. Daarna ben ik met de elven gestopt omdat ik het te duur vond worden. Als ze de elven ook uit de collectie halen en nieuwe toevoegen, dan denk ik niet dat ik ooit nog begin met sparen. Geen zin in het aankopen van oude modellen.

Thats_Me schreef:
Op zich ken ik de modellen wel en weet ik ook welke ik wel en niet heb. Maar toch ga ik in de winkel staan twijfelen :oo Ik heb nu zo'n boekje van 2011 waarin ik dus de modellen heb aangekruist die ik al heb. Die neem ik dus mooi mee als ik weet dat ik weer eens schleich ga kopen in Duitsland. Dan hoef ik "maar" een half uurtje voor het schap te staanom gewoon het mooiste paardje van het model uit te kiezen dat ik wil hebben :D

Dit is werkelijk Te herkenbaar :')
Heb onlangs in de stad zowat het hele schap lippi's leeggehaald om er de mooiste uit te zoeken _O- En dan elk model met elkaar vergeleken. M'n vriend stond erop te kijken en dacht: '*zucht* Hier zit ik nog wel even! *neemt er een stoeltje bij*'
Ik heb nu wel 2 erg nette WITTE lipizanners :)) Het werpt dus wel z'n vruchten af :Y)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:30

vandaag verder gegaan aan mn repaint van de safari.
kom ik tot de ontdekking dat t een hengst is en ik een merrie erop wil maken.
kan dus lekker opnieuw beginnen