Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:56

marissa119 schreef:
JacobusLucky schreef:
Volgens mij ben ik de enige die hier ppc verdedigt -O- -O-
Maarja

:+

I'm ppc lover and i proud of them! /3

Niet ik ben er ook nog :D alleen sommige dingen mogen wel verandere maar dat is bij alle vakantie parken zo, voorderest vindt ik het ook super!

Gelukkig! :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:58

Ik ga weleens naar ppc..
Ik zeg er altijd wat van als ze afracen!
Soms moet ik mn ogen gwn dichtdoen zo zielig :(
maar ik rijd zelf niet terwijl ik nog makkelijk op Bella kan.

Loopponys zijn idd superleuk
Julie is de leukste looppony!!! <3
En Bella de allerleukste <3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:59

Dieren horen niet gebruikt te worden in soort van "pretparken".

Dat vind ik erg verkeerd, want toezichthouders is er niet altijd overal bij.

Als men wil paardrijden, ga dan gewoon naar de manege.

Ik walg dan ook van PPC.

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:03

EvaLoveTobii schreef:
Ik ga misschien binnenkort waarschijnlijk ook een weekje naar ppc. Maar mij gaat het niet om het rijden, mij gaat het om een week plezier te hebben met een geweldige pony & hem/haar te vertroetelen ,verwennen enzovoort.

Ik vind het echt zielig allemaal grote kinderen op die lieve shetjes. Maar mag ik vragen wie jullie leuk vinden voor een weekje ?

Jacobus....
Kan wel bokken ofzoww maar niet veel...

Lucky
Super rustig en niet zo heel groot

Vinny

Alleen lastig met opstappen ;)
Mango

Super braaf!!!

En dan heb je nog de pony's

Snap
Peertje1 & Peertje2
Mister Ed
Jans
Cappuchino
Spikkel
Jaap
Turbo
Krent
Alex
Madonna
Bambi
Ylonka

En nog veel meer die super braaf zijn!
Ik denk dat je al bent geweest..
Wil je miss.. zegen welke pony je hebt gehad???? <3 <3

I'm ppc lover and i'm proud of them!

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:08

EskeGirl schreef:
Wat je eraan doet?
Meer controleren, niet alleen op centraal gelegen gebied, maar ook aan de buitenranden.
Want dit springen en met zandheuvels was duidelijk op buitengebied...

Vaak zijn er ook cowboys op buitengebied hoor :D ..
Maar niet altyd idd! _/-\o_

JacobusLucky

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:12

People who say that ponies in Pony Park City pathetic, his own pathetic! /3

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:16

Arwenride schreef:
Vreselijk, al die kinderen hobbelen rond op die arme pony's. Pony's worden uitgeput, word geen rekening met ze gehouden. Zou me niet verbazen als die pony's pijn hebben in hun rug. En er word ook nog eens met bit gereden.

Wedden dat je dit alleen maar zegt omdat je slechte verhalen van anderen hebt gehoort :j ..
Ga der zelf eens heen en bekijk het dan!
Nogmaals::

Die pony's hebben het goed daar!!!

People who say that ponies in Pony Park City pathetic, his own pathetic! _-:(

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:22

Raqueelx schreef:
JacobusLucky

IK STA HELEMAAL ACHTER JE!!!!!!!!!!!!!
We<3 ppc<3 Goldy&Mini zijn sweet

Fijn dat er ook maar iemand is die wel van ppc& de pony's houd!!!!
Goldy & mini zijn idd sweet...
Maar Jacobus en Lucky zijn beter ;) <3 :P ..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:29

Meis, ik geloof best dat ze goed worden verzorgt.
Maar ze worden als attractie gebruikt, als middel om geld mee te verdienen.
Ze krijgen zoveel mensen op hun rug dat het niet meer goed is...

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:04

JacobusLucky schreef:
Arwenride schreef:
Vreselijk, al die kinderen hobbelen rond op die arme pony's. Pony's worden uitgeput, word geen rekening met ze gehouden. Zou me niet verbazen als die pony's pijn hebben in hun rug. En er word ook nog eens met bit gereden.

Wedden dat je dit alleen maar zegt omdat je slechte verhalen van anderen hebt gehoort :j ..
Ga der zelf eens heen en bekijk het dan!
Nogmaals::

Die pony's hebben het goed daar!!!

People who say that ponies in Pony Park City pathetic, his own pathetic! _-:(

Ik ben er zelf geweest, meerdere malen, en heb genoeg dingen gezien die niet kunnen.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:06

EskeGirl schreef:
Meis, ik geloof best dat ze goed worden verzorgt.
Maar ze worden als attractie gebruikt, als middel om geld mee te verdienen.
Ze krijgen zoveel mensen op hun rug dat het niet meer goed is...

Hoeveel mensen ze op hun rug krijgen is in mijn ogen niet fout hoor. Het gaat erom hoe deze mensen de pony's behandelen. Er zijn genoeg kinderen die ze goed behandelen, echt rekening houden met de pony's. Maar genoeg ook niet, en dat is jammer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:39

Die ponys hebben het er niet goed en daar blijf ik erbij.

Degenen die zeggen dat ie t wel goed hebben is of blind of niet weten hoe t hoort.

Ik blijf erbij dat het misbruik is van dieren ter vermaak en ten koste van de ponys.

ninepien12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:16

HindaFree schreef:
ja vind het ook bizar :S een paard een dag geen water en drinken geven is mishandeling en dat niet... hmmm klopt veel niet..

Overal zijn waterbakken, en als de pony's dorst hebben gaan ze daar echt wel heen,
en je hebt hooi zat, dat haal je 's ochtends bij de nachtstal xd

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:22

De meeste pony's zijn bijdehand genoeg om naar de drinkbak toe te lopen toen ik er was was er ook een klein meisje die had een pony en ze was aan het rijden en de pony wou naar de drinkbak zij kon sturen wat ze wil maar hij deed het toch haha ;) ( later zei ze wel dat ze niet wist dat hij wou drinken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:00

Mwah, niet mijn ding :)

Horsslover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:02

Ik ben zelf een keer in ponypark geweest, omdat mijn vriendin daar op vakantie was en ik was toevallig op vakantie in de buurt. Ik besloot een dagje langs te gaan, omdat ik met eigen ogen wilde zien hoe het er in ponyparkcity aan toe gaat. Ik heb daar een dag rondgelopen en gewoon gekeken. Zelf had ik al veel filmpjes ervan gezien en ik had niet bepaald een positief beeld van ponypark. De ervaringen die ik jullie kan vertellen:

De ponys staan in een grote stal met zijn allen. Ze hebben in stal genoeg ruimte om te rennen en kunnen zich echt als pony gedragen, rennen en lopen wanneer ze willen en contact hebben met soortgenoten. Ik heb weilanden gezien waar de pony's op stonden, dus qua stalling en weidegang (winterstop) heb ik geen commentaar!

Het is wel zo dat er in het park geen goed toezicht is. Er rijden wel 'cowboys' rond in een busje, maar dit heefr geen zin. Ik ben meerdere keren meisjes tegen gekomen die alleen maar aan het galloperen waren en zelfs toen deze 'cowboys' het zagen zeiden ze er niks van. De kinderen weten niet hoe ze verantwoordelijk met ponys om moeten gaan en.hierdoor krijg je dus zogenaamde 'afracers'. Ook zag ik shetlanders die de kinderen alle kanten op sleurden en gewoon deden wat ze zelf wilden, de shetlanders hebben.het op dit punt dus wel naar hun zin, maar het is niet veilig. Zo gallopeerde er opeens een losse pony langs en het kindje lag verderop op de grond.

Over het gewicht van de kinderen valt heel veel op te merken. Mijn vriendin is namelijk 18 en krijgt nogsteeds een pony mee. Zij is VEEL te groot en weegt meer dan 60 kilo. Toch doet ze nog mee aan de barrelrace en rijdt ze nog op de ponys. Hoe vaak ik haar ook vertel dat ze te groot is, het park blijft haar een shetlander meegeven. Over de leeftijd liegen veel meisjes ouder dan 12 door kinderlijke kleding aan te doen en vlechtjes, waardoor het lijkt alsof ze jonger zijn, zodat ze een pony meekrijgen. Ik heb in het park vooral kleine kinderen gezien, die nog goed op de ponys pastten, maar ook een aantal te lange of te zware "kinderen". Dit is wel een minderheid, maar het gebeurt toch. De leiding van het park lijkt geld belngrijker te vinden dan het welzijn van de pony's.

Wat wel verbeterd is is het feit dat er geen bitten meer mogen worden gebruikt, de ponys worden nu in ieder geval niet meer in hun mond getrokken door onervaren ruitertjes.

Mijn mening over ppc in het kort: Stalling en weidegang zijn goed, maar op het gebied van veiligheid voor mens en dier en op het gebied van de gezondheid van de plny's kan nog veel veranderd worden!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:07

Hein is niet de eigenaar van ppc, dat is familie Bemboom @een bericht een stuk terug

Er wordt hier ook gezegt het is slecht dat de pony's elke keer iemand ander op hun rug hebben. Maar dat is bij manegepaarden toch ook het geval? En deze pony's hebben nog het hele weekend/midweek/week dezelfde mensen. En het kan inderdaad zo zijn dat ze het af en toe niet treffen, maar die pony's zijn super slim en doen dan gewoon vervelend. En er zijn ook pony's die het gewoon leuk vinden om lekker te rennen. Spreek uit ervaring :+ Want ik rijd zelf bijna niet meer, omdat ik mezelf vooral te lang vind. Maar ponylief wil maar al te graag rennen als ik er even op ga zitten. Of als ik met haar ga wandelen. Mede omdat het ook een pony is die gewoon lekker van zich afbijt als mensen niet goed met haar omgaan. ;) En ze dus niet heel vaak uitgeleend wordt.
De pony's staan nooit in een klein stalletje, kunnen altijd naar buiten. Ze hebben meer bewegingsvrijheid dan het gemiddelde 'eigen paard'.

De pony's verkopen ze inderdaad niet. Ik heb er wel eens naar geïnformeerd, omdat ik altijd dezelfde pony heb, en het gewoon m'n maatje is geworden. Bijvoorbeeld als ik aankom de eerste dag dat ze mij gewoon herkend. Maar de pony's worden helaas dus niet verkocht.
Ik ben het er mee eens dat er soms meer controle mag zijn. Maar de cowboy's doen echt wel hun best. Ook vind ik zeker niet dat de pony's als 'attracties' worden gebruikt. Ze gaan allemaal om en om lekker een paar weekjes het land op in de periode dat het park open is. En afgelopen zondag ik het park gesloten en gaan alle pony's tot 30 maart het land op. Dus 5 maanden lang hebben ze lekker vrij.

Nee ik vind echt niet dat ppc slecht is, en dierenmishandeling. Tuurlijk gebeurt het wel eens dat de pony's niet rechtvaardig behandeld worden. Maar dat gebeurt ook op maneges. En zeker ook bij eigen paarden, er zijn mensen bij mij op stal waarvan ik vind dat die ook niet goed met hun paard omgaan. En dat paard moet dat de rest van z'n leven/ een paar jaar uithouden.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:28

het is er echt ZIELIG voor de pony's! als je een keer het eten\water vergeet krijgt het paard geen eten\drinken! en de pony's worden ook gereden door baby's ectcetra! en ook niet alle paarden zijn even lief daar en ze staan in hele kleine stallen en volgensmij kun je daar niet eens met zadel rijden!(gehoren van een vriendin)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:14

@pien2010

Kan je alsjeblieft niet zomaar iets opschrijven, terwijl je niet eens weet of het waar is?
Er klopt namelijk helemaal niets van je verhaal.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:26

pien2010 schreef:
het is er echt ZIELIG voor de pony's! als je een keer het eten\water vergeet krijgt het paard geen eten\drinken! en de pony's worden ook gereden door baby's ectcetra! en ook niet alle paarden zijn even lief daar en ze staan in hele kleine stallen en volgensmij kun je daar niet eens met zadel rijden!(gehoren van een vriendin)

ga eerst eens kijken... die pony's staan met zijn allen in een hele grote stal.. wie dat klein vind..

de pony's moeten om een bepaalde tijd weer terug gebracht worden. dus eten krijgen ze wel.
veel bedrijven voeren maar 2 keer per dag.. deze pony;s kunnen van eind van de middag tot de ochtend door eten.
en overdag ook waterbakjes staan door het hele park..

en zadels zitten er niet bij nee, dat is helemaal niet slim.. gaan ze die verkeerd omleggen.. op een andere pony leggen..

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:48

JacobusLucky schreef:
booster schreef:
ik vraag me al een heel tijd af wat als je bv met je kind naar het park gaat voor een weekje en je kind en je zelf vinden de pony hellemaal geweldig en je wilt eigelijk het liefst de pony mee naar huis nemen verkopen ze deze pony's dan of totaal niet?
( ben er nog nooit geweest maar vroeg het me gewoon af)

Neej de pony's verkopen ze niet :) ..
Ik zou niet willen dat lucky en jacobie daar weg gaan :( <3

Ze hebben heel wat pony's aan slagharen verkocht, ook Harley 2. Niet Harley 1, die is naar het zoontje van de eigenaar gegaan, maar Alfons is weg, Grote Choco is weg, en de rest weet ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:53

die pony's worden daar gewoon goed verzorgt hoor, ga dr al 2 jaar heen en ik vindt het geweldig.
als ik zie dat mensen niet over weg kunnen met hun pony of dat ze iets niet snappen of mis doen, zeg ik er meestal wat van of help ik die mensen met hun pony, mijn lieveling zelf is poohbear die zowat dag en nacht op stal staat omdat ie iedereen eraf bokt enzo. maar ik neem hem gewoon, als hij me vertrouwt ga ik er pas op zitten, tuurlijk er lopen daar mensen rond die niet goed met pony's om kunnen gaan maar dat is sowiezo minder dan de helft van alle mensen.
sommige cowboys vindt ik ook niet echt aardig, die jonge snollen die niks doorhebben van paarden, ik bracht poohbear terug om half 6, kan hij niet de stal in om dat er ponys voor staan, wordt ie op zn kont geslagen.. nou sorry hoor, ook met de pony uitleg, stond ik zo aan de zijkant en kwam ie naar me toe, en evenlater wou die niet meer weg, werd ie door een cowboy met sleutels op zijn kont geslagen, nou sorry hoor beetje respect mag ook wel..
maar sommige cowboys zijn ook hardstikke aardig.
en als ik een dag me lieveling niet heb of een grote pony, neem ik een mini pony om te verzorgen en een leuke dag te bezorgen. (: net zoals mijn vriendin en ik hebben gedaan met muis en marcel. :P

--------------------------------------------------------------------

love poohbiix. :o

Ffhdtjhfyjg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:07

Heyy
Ik wil er graag een keertje heen.
1 Maar waar kunje doe grote lichtbruine luxe huisjes huren??
2.En wat zijn de leukste grootste ponys??
Ik heb namelijk wel een grote nodig.
3.En als je er 1 gaat huren(pony) kan je dan ook tegen die man zeggen ik wil....bijv. Madonna?
4. Hoe vroeg moet je er zijn om in de rij te staan?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:27

Shaggysophie schreef:
Heyy
Ik wil er graag een keertje heen.
1 Maar waar kunje doe grote lichtbruine luxe huisjes huren?? http://www.ranchhouse.nl/nl/vakantiehuisjes.php?id=2
2.En wat zijn de leukste grootste ponys?? Er zijn een heleboel leuke, je kan het best een lieve grote pony vragen aan één van de cowboys. :)
Ik heb namelijk wel een grote nodig.
3.En als je er 1 gaat huren(pony) kan je dan ook tegen die man zeggen ik wil....bijv. Madonna? Ja, dat kan als de pony niet al gereserveerd of al uitgegeven is.
4. Hoe vroeg moet je er zijn om in de rij te staan?Je krijgt om 2 uur je pony, maar als je een grote pony wil zou ik als ik jou was wel eerder komen, want die zijn allemaal snel weg.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:46

JacobusLucky schreef:
People who say that ponies in Pony Park City pathetic, his own pathetic! /3

Kind probeer geen engels te typen als je het niet kan.

Het is wel verschikkelijk, en iedereen die er naar toe gaat en gebruikt maakt van die pony's, die zijn zielig!