[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:34

past dit nog? het is geen hele duidelijke foto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door melanie0906 op 13-12-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:36

ik vind deze nog wel passen

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:38

xDaantjxx schreef:
Laatste: graag betere foto
Enalaatste: nee sorry ik vind je te lang en al helemaal hoe je erop zit. Beugel 1-2 gaatjes langer en het zou nog optioneel zijn, maar omdat je nu kort zit en achter op de lepel zit zeg ik nee

Dit. Je kunt beter met je voeten onder de buik uitkomen en een goede zit in het zadel hebben, dan zo kort zitten zonder uitstekende benen, maar met een verkeerde zit.

melanie0906, de foto die je nu hebt is te onduidelijk (je lijkt nu kleiner dan de vorige ruiter). De vorige foto vond ik namelijk nog passen, maar wel aan de lange kant. Heb je een foto van jezelf van opzij?
p. 286
eva0106, lijkt nog gewoon te passen :)
p. 285
Terrabeertje vind ik dus niet meer
Nienke555, je bent zeker aan de grote kant, maar ik zou niet té groot zeggen.
p. 284
kusxamy, vind ik niet fijn meer ogen, mede door haar zit
caittom lijkt me nog gewoon passen

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:43

nee ik heb geen dudelijkere foto ik heb tot nu to 2 keer op hem gereden alleen we zitten te twijfelen of het nou wel of niet past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:07

caittom -> volgens mij pas je wel
kusxamy -> ik vind ze voor 'het plaatje' te lang
nienke555 -> ik vind ze voor 'het plaatje' te lang
terrabeertje -> voor het plaatje te lang, als je nog groeit ga je er niet meer op passen
eva0106 -> past
melanie0906 -> past

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:03

eva0106 schreef:
[ Afbeelding ]

hier heb ik mijn beugels wel heel kort ivm springen
Pas ik nog op Maaike? Ik ben 1.72 en 51 kilo, Maaike is een D pony en er zit arabier in :)

Past nog prima ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:04

Laatste: Ik vind je er persoonlijk wat te groot uitzien, maar de foto is té onduidelijk om dat met zekerheid te zeggen ;)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:28

Melanie ik denk dat je nog net past!
Ik had een vraagje: Ik heb geen foto sorry, maar ik rij op de manege regelmatig op een c pony best wel iel gebouwd en ik ben ongeveer 1,64 denken jullie dat ik te groot ben

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:34

naomi_g1998 schreef:
Citaat:
- Alleen vragen mét foto.
zonder kunnen we niet oordelen elk paard/pony is anders en zo ook de bouw.

Dan maak je een foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:34

jillhorses schreef:
Ik had een vraagje: Ik heb geen foto sorry, maar ik rij op de manege regelmatig op een c pony best wel iel gebouwd en ik ben ongeveer 1,64 denken jullie dat ik te groot ben

Alleen vragen mét foto, zie OP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:35

Oh lol tegelijk met Femke. Nouja twee keer maakt ook niet uit. :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:38

Haha :') Achja, dan weet ze het in ieder geval zeker :+

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:08

Ik rijd weer op mijn vorige bijrijd pony (nu dus weer huidige) *\o/*
Alleen pas ik wel voor het mooie plaatje? want ik weet dat ik niet TE groot ben!
Ik ga vanaf januari starten, en de selecties rijden dus wil wel een mooi plaatje :o
Pony is 1,48 en 5 jaar en ik 1,63 en 15 jaar (groei niet meer) .
Foto is vanmiddag genomen, toen hij helemaal opgefokt werd van een paard dat langs kwam rijden, en net weer rustig was :+ (overigens niet mijn laarzen, die van mij had ik op stal van mijn eigen pony laten liggen -O- )
Afbeelding

Afbeelding

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:10

Laatste past makkelijk :j

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:11

Past prima :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:16

Antwoord op je vraag, je past voor het mooie plaatje niet. Je hebt je beugels nu op springmaat, als je ze lang doet kom je echt een stuk er onder uit. Je bovenlichaam is qua lengte wel 'mooi', je benen zijn voor het 'mooi' te lang.

Verder pas je zeker nog en kun je heel goed verder rijden imo. Maar het ideaalplaatje? Nee.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:17

Past hoor!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:45

Safiera schreef:
Antwoord op je vraag, je past voor het mooie plaatje niet. Je hebt je beugels nu op springmaat, als je ze lang doet kom je echt een stuk er onder uit. Je bovenlichaam is qua lengte wel 'mooi', je benen zijn voor het 'mooi' te lang.

Verder pas je zeker nog en kun je heel goed verder rijden imo. Maar het ideaalplaatje? Nee.

Inderdaad ik heb erg lange benen, ook al vind ik het op foto's van het rijden wel minder erg dan op deze foto.
Ik ga proberen om van de week een rij foto te maken.
Dit is de enige foto die ik heb die helemaal van de zijkant is. (was de periode dat ik last van me rug had :o )
Hierop vind ik het dus iets minder, maar indd ook te lang voor het mooie plaatje :j
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:54

Op die foto zit je erg met je benen naar voren. Als je hier je hak onder je heup zou houden, zouden je knieën toch nog behoorlijk gebogen zijn. Dus korte beugels. (zadels vinden voor jouw lange benen + smalle bouw zal ook wel lastig zijn)

Als je kijkt naar het mooie plaatje, niet echt dus. Zeker op wedstrijd met lichte broek aan valt het op dat je lange benen hebt.

Toch zou ik daardoor niet zeggen dat je niet op wedstrijd moet gaan; wie weet kun je veel met de pony bereiken, en te groot ben je niet. Voor het mooie heeft bijna iedereen een paard nodig hè...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:10

Je benen zijn voor het mooie te lang, maar daarintegen past je bovenlichaam wel heel mooi.
Het probleem lange benen kan ik meepraten. Elk paard (behalve trekpaarden of reuzen van 1.75 of hoger) kom ik met mijn benen niet mooi uit. Plus nog een goed zadel hebben voor smalle bouw met lange benen is errug lastig.
Bij huidige paardje (1.62 dacht ik) heb ik 17 inch zadel en (voor zadel halflang) redelijk goede zweetbladen voor mijn benen.
Zal nog effe aan de eigenaresse vragen voor de foto's :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:20

xIrlijn schreef:
xDaantjxx schreef:
Laatste: graag betere foto
Enalaatste: nee sorry ik vind je te lang en al helemaal hoe je erop zit. Beugel 1-2 gaatjes langer en het zou nog optioneel zijn, maar omdat je nu kort zit en achter op de lepel zit zeg ik nee

Dit. Je kunt beter met je voeten onder de buik uitkomen en een goede zit in het zadel hebben, dan zo kort zitten zonder uitstekende benen, maar met een verkeerde zit.

Ik wil nog iets toevoegen aan het hele stukje. Ik heb nog eens beter gekeken en buiten dat ze compleet op de lepel zit, te korte beugels en de voeten erg ver, lijkt ze geen balans te hebben en daarom de teugels helemaal bij haar bovenbenen heeft om zichzelf steun te geven.
Daarbij zit ze achterop de lepel en als je de beenligging volgt zie je dat ze net niet met haar knieën over de kniewrongen gaat. Zal zijn goed in zadel zitten, gaat ze met haar knieën over de wrongen heen.
Mijn springmaat is ongeveer op haar lengte. Misschien zelfs nog 1 langer. Ik ben 1.77/1.78 lang en met springmaat (korte beugels voor het gemak) kan ik mijn hak blijven uitdrukken.
Dressuurmaat is zo'n 2/3 gaten langer.
Dus zal zij de beugels op dressuurmaat (of veelzijdigheid, dus 1/2 gaatjes langer) doen, dan zal ik zeggen: stap af (a)

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:19

jillhorses schreef:

Ligt er denk ik ook een beetje aan hoeveel je weegt. Ik wordt met mijn 1.62 ook nog vaak op een grote B pony of kleine C pony gezet, omdat die pony's bv. de les ervoor vervelend waren bij de beginners. Maar dat doen ze dan ook alleen maar omdat ik 39 kilo weeg en (denk ik) een goede balans heb. Dus het ligt aan je houding en je gewicht denk ik :j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:25

Safiera schreef:

Mee eens :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:37

Afbeelding

Beugels moeten 1 gaatje langer en verder zit ik erg raar. Normaal zit ik nooit zo hahaha

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:38

Ik vind het wel passen :j