[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:30

Geen mooi beeld nee, maar past gewoon hoor! :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 06:26

Om eerlijk te zijn vind ik dat hier heel snel gezegd wordt dat iemand past, maar dat terzijde. :')

Met zadel is je bovenlichaam veel te lang en zonder zadel zijn je benen veel te lang. Ik heb geen idee of het dan wel zou kunnen met een barebackpad.:)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:48

DezeNaam schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik dat hier heel snel gezegd wordt dat iemand past, maar dat terzijde. :')

Met zadel is je bovenlichaam veel te lang en zonder zadel zijn je benen veel te lang. Ik heb geen idee of het dan wel zou kunnen met een barebackpad.:)

Meen je dat serieus? Ik vind juist dat de meesten hier vrij streng zijn.
Ook je mening over de laatste foto's ben ik het totaal niet mee eens. Aan de lange kant ja maar VEEL te lang? Nee zeker niet, ze past er nog prima op. Voor het plaatje is het zonder zadel niet mooi meer maar zolang je je pony niet uit evenwicht brengt moet het prima kunnen lijkt me.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:32

Delaja schreef:
DezeNaam schreef:

Ook je mening over de laatste foto's ben ik het totaal niet mee eens. Aan de lange kant ja maar VEEL te lang? Nee zeker niet, ze past er nog prima op. Voor het plaatje is het zonder zadel niet mooi meer maar zolang je je pony niet uit evenwicht brengt moet het prima kunnen lijkt me.

Ja, ik ben serieus. :+
En hoeveel mensen kunnen hier zo perfect rijden dat ze altijd in evenwicht zitten? Zeker als je dan nog eens te groot bent..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:35

Ik baseer mijn antwoorden ook niet op dat ze perfect zitten of niet. Dat kan ik namelijk niet beoordelen van een foto. Ik zeg alleen of ik vind dat ze passen naar aanleiding van enkel foto's.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:32

Maar niet perfect rijden en compleet uit evenwicht brengen zijn twee totaal verschillende dingen. Iedere ruiter zal wel eens een klein beetje scheef zitten waardoor het paard moet compenseren maar op het moment dat een ruiter echt te lang is brengt diegene het paard met alleen zn lange lichaam al uit evenwicht. Pas op dat moment is iemand echt te lang voor een paard (het gewicht nog even daarbuiten gelaten).

AnnaLovePony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:42

Delaja schreef:
DezeNaam schreef:

Ik ben het met Delaja eens. Zolang ze het paard er niet mee belast, wat me niet snel het geval lijkt want het is een fjord en die zijn sterk en steving.
En als ze met zadel rijd komen haar benen niet onder de buik uit dus kan ze gewoon nog goed de hulpen geven. Ik vind dat ze misschien iets aan de grote kant is maar ze kan zeker nog wel een tijdje op haar fjord rijden ;D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:06

De fjord past nog, die daarvoor: zelf ben je denk ik te groot, bijrijder niet.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:30

AnnaLovePony schreef:
Ik ben het met Delaja eens. Zolang ze het paard er niet mee belast, wat me niet snel het geval lijkt want het is een fjord en die zijn sterk en steving.
En als ze met zadel rijd komen haar benen niet onder de buik uit dus kan ze gewoon nog goed de hulpen geven. Ik vind dat ze misschien iets aan de grote kant is maar ze kan zeker nog wel een tijdje op haar fjord rijden ;D

Tuurlijk, ze komt niet met der benen onder het zadel uit, mensen hebben ook nog een bovenlichaam waarmee ze hun paard uit evenwicht kunnen halen. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:33

Dat ze met iemand met zijn benen niet onder het zadel uitkomt heeft niks te maken met lengte. Ik kan ook op een shet gaan zitten en mijn beugels op het kortste gaatje doen. Kijk, nu kan ik er op rijden. Bovenlichaam speelt enorm mee. Met een te lang bovenlichaam kun je je paard enorm uit balans halen als je zelf niet recht zit. Ik heb het nu niet specifiek over bokkers! Maar ik vind wel dat er hier voer het algemeen goed beoordeeld wordt. Natuurlijk heeft iedereen een andere mening, amar ik vind dat de meesten wel gelijk hebben.

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:57

voorlaatste zelf nog net aan bijrijdster iets makkelijker
laatste je ben aan de lange kant maar absoluut niet te lang!

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:15

Voor het plaatje vind ik het niet zo mooi, maar het past opzich wel nog.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:23

Klasgenootje heeft haar pony verkocht omdat ze te lang was. Haar benen nog niet hoor, maar haar boven lichaam en zijzelf moest haar balans gaan zoeken als ze reed dus dat kon gewoon niet meer.
Als meer mensen hier nou voorbeeld aan nemen :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:25

Ik vind de laatste prima passen :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:13

De laatste vind ik nog wel kunnen, maar voor het mooie plaatje niet meer.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:11

Ik vind het op de eerste en tweede foto nog wel kunnen, maar dan zie ik de derde foto en dan twijfel ik toch. Het lijkt wel alsof mensen er van uit gaan dat je niet te groot kunt zijn voor een fjord.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:28

Oeps, het was niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken. Maar ik vind het wel interessant om jullie verschillende meningen te lezen :j NesxNas, xDaantjxx en korrie22, bedoelen jullie met jullie reactie dat ik te groot ben om er nog op te rijden, of was het in het algemeen bedoeld?

Foto's blijven momentopnames (zie het verschil tussen de vorige pagina en deze pagina), dus ik zal het ook nog eens tijdens de les vragen. Ik zal jullie laten weten wat daaruit komt, maar allemaal al bedankt voor jullie reactie!

Ik zal ook nog even mijn mening over de laatste pagina's geven:
helloanoukx: Op de laatste foto lijkt het alsof je wat ver achterin het zadel komt te zitten. Te zwaar ben je niet, maar let er wel op dat het zadel de druk goed blijft verdelen :)
othelloster: past makkelijk
Floor_M: past makkelijk
Lady_Jacoba: ik vind je aan de grote kant, maar niet té groot. Al is de foto uit een wat rare hoek genomen, dus lastig te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:56

Die van mij was in het algemeen bedoeld. ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:17

Die van mij in algemeen en voornamelijk naar mensen fie stug blijven zeggen: ja maar beestje heeft er geen last van. Terwijl bovenlichaam duidelijk ye groot is

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:22

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:25

Lijkt van wel maar ik zie niet het hele paard dus beetje onduidelijk om te beoordelen.

kusxamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:06

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan?

Dit ben ik zelf niet, is een vriendin van mij.

Pony is rond de 1,38m en de ruiter is 1,74m, gewicht ong 60 kg

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:14

Echt? Ik vind het er prima uit zien.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:35

Bovenlichaam aan de (te) lange kant. Plus ze lijkt een erg gedwongen zit te hebben door zadel... Ik vind niet fijn ogen...

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:10

Vorige twee passen netjes :j