.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiimmiie

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:32

Afbeelding

hier een betere foto, wat vinden jullie?
net kunnen of echt te groot?

groettjes kim

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:37

je beugels 2 of 3 gaten langer, maar ik vind je sowieso te groot. Voor het mooie dan.. Ja

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 21:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:50

klopt, ben ik met jullie eens.. beugels mogen langer maar ik vind dat lekker zitten zo kort, ik weet niet waarom..
alleen er is geen mogelijkheid voor een andere pony, dus moet het met haar doen maar ik vind dat niet erg.. ben echt gek op haar.. maar kan het voor jullie nog net aan?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:50

Ook zie ik net dat je in januari je eerste wedstrijd hebt. Ik wil niet heel vervelend zijn, maar je bent 16 en gaat dus nog groeien, niet alleen in lengte Knipoog Ik vind het niet mooi staan en denk dat je voor wedstrijden beter op zoek kunt naar een maatje groter Ja Maar om even alleen antwoord te geven op je vraag of het nog kan, Het kan nog. Het ziet er al een stukje beter uit dan zonder zadel. Op de wedstrijden zou ik je beugels langer doen hoor, anders krijg je daar een opmerking over Knipoog

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:03

Hoe vinden jullie ons (mijn e-pony en ik) er uitzien?

Het was me gelijk toen ik de foto's zag al opgevallen dat het zadel verder naar achteren moet. Dit zijn de enige foto's waar het zadel zo ver op naar voren ligt, maar ben er gelijk extra op gaan letten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 10-11-07 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:04

kun je anders alleen de links plaatsen ?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:07

edit: het is je al gelukt Haha!
Laatst bijgewerkt door k4tink4 op 10-11-07 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:08

Ik vind het nog wel passen, maar je moet niet veel langer worden. Voor het mooie.. Zwaarder kun je nog wel iets worden, maar niet te veel Haha!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:11

Langer ben ik met je eens. Zie ik zelf op de foto's ook. Weeg ong 57 kilo, dus een paar kilo erbij zou kunnen, maar ook weer niet te veel :-P

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:27

Het zou jammer zijn als je langer werd! Ik vind jullie nu namelijk een leuk stel. Pony heeft zelf ook vrij lange benen dus vind het niet storend dat je nu al vrij hoog boven hem uitkomt. Hij moet natuurlijk ook nog een stukje lager gaan lopen Lachen Leuk beestje trouwens!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:40

Ik ook niet meer, ze staan ook nog in haar profiel Merel_gomez Lachen

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:50

k4tink4 schreef:
Het zou jammer zijn als je langer werd! Ik vind jullie nu namelijk een leuk stel. Pony heeft zelf ook vrij lange benen dus vind het niet storend dat je nu al vrij hoog boven hem uitkomt. Hij moet natuurlijk ook nog een stukje lager gaan lopen Lachen Leuk beestje trouwens!

Ik zag de foto's ook opeens niet meer, en het is me tot nu toe ook alleen maar gelukt om er ééntje weer goed op te zetten. Maargoed, daar kunnen jullie het vast ook wel van zien.

Luck zijn lage beentjes
Afbeelding

Enne, zeer waarschijnlijk ben ik uitgegroeid (en lucky nog niet helemaal) dus hoop dat het zo blijft Lachen. Lucky heeft inderdaad ellenlange stelten. Op deze foto ('s) valt het nog minder op dan in het echt.
Dat hij lager moet gaan lopen (en vooral ontspannender) klopt helemaal. Dit zijn de eerste foto's waarop je het verschil tussen Lucky en een giraf kan ontdekken :-P

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:53

Het is echt een prachtplaatje om te zien!

Maar ontopic!
meer mensen die willen weten.. ik heb zelf (nog) geen eigen pony dus kan ook niets laten zien Tong uitsteken

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:04

Dankjulliewel Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:25

merrieveulen schreef:
ik denk wel dat het past, zo op die foto afgaand. maar ook ik wacht even een foto af waarbij je erop zit.

ik hoop overigens wel dat haar condtitie beter is dan op de foto's in je profiel, want daar zie ik een paardje dat echt nog niet aan rijden toe is namelijk.

jazeker, dat was in de allereerste week dat ik haar had, ze is nu al veel meer aangekomen en we hebben veel met haar gewandeld enzo, dus gaat nu veel beter

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:34

lovelucky: kan nog makkelijk hoor Ja
kiimiie: kan ook nog

ik vind dat veel mensen hier zich storen aan "het plaatje" dat vind ik echt vreemd, ik rij gewoon voor mijn plezier, is het plaatje niet mooi maar hinder ik mijn pony niet dan zal ik gewoon door blijven rijden Ja

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:42

klopt, ben ik ook helemaal met je eens. Maar ik denk dat niet iedereen doorheeft wanneer het plaatje niet meer mooi is. Het is ook niet de bedoeling dat je opeens je pony wegdoet omdat het niet meer mooi zou staan.. Als ik vind dat het nog past, maar het plaatje niet meer mooi is wil ik dit er nog wel even bij vermelden Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 02:41

Leentje_ schreef:
lovelucky: kan nog makkelijk hoor Ja
kiimiie: kan ook nog

ik vind dat veel mensen hier zich storen aan "het plaatje" dat vind ik echt vreemd, ik rij gewoon voor mijn plezier, is het plaatje niet mooi maar hinder ik mijn pony niet dan zal ik gewoon door blijven rijden Ja

inderdaad, dit topic gaat niet om plaatjes kijken, of om hoe mooi het staat. het gaat erom of het voor de gezondheid van de pony nog acceptabel is of niet.

@ kimmie, nee ik vind het op dit moment niet kunnen. je bent al aan de zware kant, maar de pony ook. ik denk dat deze pony alles bij elkaar meer dan 100 kilo overgewicht mee moet zeulen, en dat gaat haar opbreken. de haf van mijn zusje is 1,46 meter, en werd voor mijn zusje haar kreeg bereden door een meisje van zo'n 55 kilo. omdat het dier te dik was, was zelfs die 55 kilo extra (op een grote haf dus!) al teveel, en het dier is er kreupel van geweest. de eerste tijd heeft mijn zusje haar veel beweging gegeven (lang en licht, dus lange wandelingen) en op dieet gehad, en pas toen de nodige kilo's eraf waren is mijn zusje erop gegaan (zusje weegt rond de 50 kilo).
een paard kan echt veel minder hebben qua te dragen gewicht dan de meeste mensen denken. in jouw geval, kimmie, is het zaak dat je pony eerst afvalt en het lijkt mij verstandig om er tot die tijd niet meer op te gaan.

@ sander_lotte, nee dat gaat nooit lukken. mijn Welsh veulen is nu 1,5 jaar, en 1,19 groot. op 12 maanden was hij 1,13 meter. hij zal volgens de berekeningen tussen de 1,265 en 1,295 uitkomen (dit kan uiteraard ietsje meer zijn, mijn osteopaat denkt dat hij wel over de 1,30 kan gaan, aan de andere kant zijn er ook gevallen bekend van zulke grote veulens die toch niet hoger werden dan 1,22). zelf ben ik 1,63 lang, en weeg rond de 50 kilo. als mijn veulen zo enorm blijft groeien, en die 1,30 ongeveer bereikt, kan ik er misschien op. anders niet. mijn pony is van het zwaardere type.

jouw pony is ook een welsh, en Welshjes staan erom bekend dat ze op jongere leeftijd snel groeien, en op latere leeftijd erg langzaam, en dus nog maar een klein stukje. wel groeien ze laat uit (dwz de groeiplaten sluiten niet voor je pony zo'n 7 jaar oud is). een tweejarige Welsh A pony ziet er vaak uit als een vijfjarige, en groeit dan ook niet veel meer in grootte vergeleken met veel andere rassen.

maar met een lengte van 1,78 gaat een pony van 1,30 meter (1,40 wordt hij echt niet, geloof me) echt niet meer passen, qua gewicht is het nét aan, maar dat hangt er ook vanaf hoe de pony uitgroeit, als je een zwaarder (mountain) type hebt heb je geluk, deze worden breder en steviger, te vergelijken met Welsh Cobs maar dan in het klein.
het probleem is dan dus je lengte, je zult er ver bovenuit torenen en je benen zullen dusdanig uitsteken dat je een hefboomwerking krijgt op de rug van je pony, wat erg schadelijk is.
maar goed, dat hoeft geen probleem te zijn, want Welshjes staan niet voor niets bekend om hun talenten als menpony!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:14

merrieveulen: oh handig dat je dat zegt over Welshjes dat wist ik helemaal niet
mijn 2,5jarige heeft een groeiachterstand dus heeft zoiezo een beetje extra tijd nodig maar mijn DA zat heel de tijd te zeggen dat ik hem op 3 moést inrijden want dat er anders niets meer aan te leren valt Verward

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:45

1.78 op een pony van 1.30? Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben 1.62 en mijn pony is 1.30 en dat is voor het plaatje
al niet meer echt mooi.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:10