Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:18

ik ben were terug, snel he:p ik had niet zoveel zin om nog zz te gaan springen. Wel nog gaan dressuren! (wat heb ik ook veel fantasie:p)

roza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:04

arme Anky ze krijgt overal van alle kanten te horen dat ze slecht is. Jammer genoeg wil niemand het bewijzen.

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:38

ik denk dat er genoeg mensen zijn die het willen bewijzen...ze moeten het ook nog kunnen bewijzen
mijn witte paardje dat nu helaas weg is had wel ff willen demonsteren dat zelfs anky niet alle paarden aankan hoor....en ik had dat dan ook graag voor gedaan....maar ya ik zal niet te veel opscheppen hoor want dat paard is weg omdat ik het niet voor elkaar kreeg met haar als we eenmaal in de wedstrijd ring waren...

Brittol

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:47

nielsd schreef:
Weer een marktplaats advertentie wat gewoon niet waar KAN zijn
Namen heb ik wel even weggehaald.

Hallo,

Ik ben ***** 15 jaar oud en ben opzoek naar een plekje waar ik met paarden/pony's kan werken voor een klein bedragje.

Ik werk al 11 jaar met paarden en pony's. 8 jaar daar van heb ik 7 pony's verzorgt en gereden, waaronder mijn eigen pony (waar ik op dit moment dressuur mee rij)
de eerste 3 jaar heb ik alles alleen onderhouden.
Hier kreeg ik dan ook betaald voor

3 van die pony's heb ik zelf ingereden en 2 voor de kar gezet
(ik heb mijn koetsiersbewijs een jaar geleden gehaald).
Ook heb ik 2 jaar les gegeven aan beginnende ruiters.
Wegens omstandigheden werk ik daar nu niet meer en ben ik alleen nog bezig met mijn eigen pony.

Ik heb ervaring met: western, dressuur, springen (Al doe ik lieverd dressuur of western), beleren onder zadel (geen ervaring met paarden, alleen pony's), beleren voor de kar, les geven aan beginners en ik heb gewerkt met probleem paarden.
Ik ben ook erg geintereseert in natural horsemanship.

Ik wil graag weer ergens aan de slag, om eerlijk te blijven ook vanwege het zakcentje.
Ik ga liever niet werken in een supermarkt (als vakkenvuller bijvoorbeeld).

Als u iets voor mij weet of u heeft zelf nog iemand nodig bel of mail mij dan.

Vr. groet

P.s. ik moet er op die fiets heen kunnen.

Goh kanp hoor, ze begon al 11 jaar met werken met paarden
en ze kreeg daar ook voor betaald, natuurlijk kan ze alle takken vd sport en rijd ze pony's in

Juist.. Meisje heeft veel fantasie.. Vind het ook knap als je met je 4e begint met paardrijden En je mag natuurlijk altijd voor je 15e les geven.. Doe ik ook altijd hoor

Btw, als ze een eigen paard heeft. Waarom zoekt ze dan bijrijdpaarden? En als het om het geld gaat, dan moet ze maar even bij de manege vragen.. Kan je lekker vegen

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:52

niet echt penny maar wel grappig:
Een paar jaar geleden reed ik een kleine witte shetlander, ging ik samen met een vriendin van me het bos in, die reed op haar eigen kwpn (meisje is een paar jaar ouder)

Komen we een paar jongens tegen:
"kijk een paard! He en die daarachter is gekrompen in de witte was!"
Ik heb veel 'scheldwoorden' om mn oren gekregen over die shet maar deze vond ik wel erg grappig

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:02

britjuh

t is maar dat je het weet
ik wil je niet af kraken of zo hoor maar ik ben ook beginnen te rijden op m'n 4 jaar
maar natuulijuk was dat op zo'n zeer oude makke pony :p hihi

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:10

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:30

haha wat grappig..

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:34

oe ik ken een meisje die serieus penny is laatst zij ze dat ze naar een fok stal ging met allemaal witte arabiesche hengsten, die ging ze dan stuk voor stuk in rijden zonder zadel en hoofdstel . Ook waren alle hengsten nog erg jong Hoezo penny? .
Ze rijd altijd op wilde paarden die altijd aan de kletter gaan met haar op het strand die zijn dan weer op heldhaftige wijze weet te stoppen terwijl ze andere mensen red waarvan hun pony's er vandoor gaan.
Ze had altijd de meeste wilde verhalen over een wild paard hercules en een paard die van haar was. Toen ging ik een keer mee en wat bleek, dat paard van haar was van der opa, dat wilde paard hercules (daar moest ik dus op) was zo mak als een lammetje en dat paard van der opa was ook zo mak als een lammetje en daar ging zij op. Ze reed achter me en mepte der helemaal in elkaar en elke keer zij ze dingen als: "Houd op!" "DOE NIET ZO WILD!" "NIET AANSPRINGEN!" en toen kwam der opa in actie . En die zij van wat mep je mijn paard ze doet hardstikke braaf . Toen was het wel over (voor die dag dan tot op de dag van vandaag blijft ze stug volhouden dat het HAAR paard is terwijl het ondertussen ruim 3 jaar geleden is gebeurt )

*edit: Drukte te vroeg op enter
Laatst bijgewerkt door Fietspomp op 05-06-06 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:37

we hadden vandaag een 4 uur durende buitenrit en alle penný's zch natuurlijk aangemeld en de manege eigenaar wist dit wat doet hij zet hij na een lange tijd lekker gereden te hebbene en flinke rengalop in en die kinderen huilen en schreeuwen toen we klaar waren en ik zo van dit doe je toch elke dag ja maar die pony's zijn liever oo in je verhalen niet heb me kapot gelachen en we hadden ene stukje waren koeien los gekomen dus wij de boer helpen met vangen beginnen hun weer te huilen de koe kwam dichter bij heb me vandaag dus kapot gelachen

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:21

In de les voor mij rijdt ook een penny-meisje, denkt dat ze alles kan en alles beter weer en alle pony's aan kan enz.
Nou rijd ik altijd op paulien en ken haar door en door. Dat meisje heeft ook al 2x op paulien gereden.
Ze kwam aan op de manege, keek op het bord op wie ze moest:
Paulien.
En toen barstte ze in huilen uit...
ging zo'n ander meisje erop, omdat die het zielig vond voor haar. Barst zij vervolgens ook in huilen uit toen ze op paulien zat.
Want ze vond het eng als paulien liep...

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:30

whaha.. huilen als een paard loopt. ik zou eerder gaan huilen als ie Niet loopt

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:31

hallo, nou ik heb me toch een pebnny verhaal hihihihihi,

ik ben Maike en ik rij op een stal daar staan 4 paarden waar onder 2 haflingers en nog een 2 jaarling haflinger veulen een shetlander. Ik rij daar samen met een ander meisje en dat meisje is best verwend en verwaant ze meent dat ze alles mag en alls kan en alles weet ze rijd net 1 jaar wedstrijd. ik geef vaker mensen lessen om ze te helpen zeg maar en laats gaf ik een meisje les en toen was zei erbij maar op een gegeven moment moets ik even iets halen en toen ik terug kwam stond dat meisje die persoon les te geven en dat terwijl ik had gezegt dat dat niet mocht. Ik rij momentueel nog op een jonge haflinger die ik zelf heb in gereden en tja alles wat ik nodig heb voor der moet ik zelf komen maar dat kind krijgt alles en is heel erg over het paard getild en telkens op wedstrijd wint zijn best veel en ik heb in 1 jaar tijd net 3 keer prijs gehad met de jonge pony maar het isbest vervelend dan wint zij iets dat wordt ze op gehemelt en ze is geweldig dit en dat en bla bla bla je weet wel allemaal complimentjes en laats had ik een keer prijs en iedereen zei zo tegen mij van oww heb je prijs leuk voor echt zo van jij hebt altijd prijs maarja dat ergerde me heel erg en dat is heel vaak zo dan vraag ik iets of ik dat mag doen is het nee vraagt zij het zeggen ze ja dat is echt een meisje die haaltje het bloed onder je nagels vandaan maarja tja dat heb je he met van die beterwetertjes maar goed l ze heeft dus een goud eerlijke haflinger om op te rijden laats viel ze der van af toen het paard stil stond en toen een dag later ging ze 2 dagen niet rijden en had rug pijn van het vallen maar dat vond ik raar want ze stond recht op toen ze viel. ze lande op haar voeten.

Vanmiddag mocht dat meisje dus op mijn pony rijden want ze moet daar 1 keer B springen mee strarten dus vroeg ik of ik op haar haflinger mocvht maar dat mocht niet want dat zou ik hem verzeurten en dan ging die slecht lopen terwijl zij wel op die van mij mocht en ze kan nog niet een goed rijden maarja aan ut eind van de rit zat mijn pony dus te kijken met een snee in zijn mond toen zij er op had gereden.

nou dit was mijn pony story

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:53

ik was vandaag na het rijden gaan buiten rijden mijn peerd lekker aan het dribbelen langs de weg grrrr komt er een jongen incl. vrienden op me af lopen jaar of 19 vraagt mag ik achterop ? ik zo zeker maar dan gaan we wel racen hé...hij ehm ehm ehm....ik en durf je niet bang om af te gaan voor je vrienden ? hij ehm nee hoor....dan kom hij uiteindelijk achterop komen zitten ik stukje stappen hij zo ooooh dat wiebelt ik klein stukje aangedraaft hij zo stop stop stop help stoppen nu ik zo enne jochie ben je bang haha toen is ie snel van mijn paardje af gesprongen hahaha niet penny maar heb me kapot gelachen

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:57

Ik rijd met een paardje met een enorm hoge barbie-factor (beige pony met enorm lange witte manen en staart die mooi golven). Vaak is het uiteraard een wilde hengst die getemt moet worden door een 8-jarige superamazone, maar vorige week kwam een lief meisje met een knalrode kop vragen of ik een foto wilde nemen van haar en mijn eenhoorn

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:10

Ik heb vandaag iets best wel bijzonders meegemaakt: weet nu eigenlijk niet of dit een op en top penny verhaal is, of juist niet.

Ik ging een merrie van ons wegbrengen naar de hengst want ze moet gedekt worden. De betrefende hengst is nog erg jong, 3 jr (alleen nog aan de hand gekeurd: ijslander).
Nah merrie erbij gezet, en gekeken of t ook met de andere merrie klikt die ook dor die hengst gedekt moest worden. Allemaal koek en ei, beide merries waren nog niet hengstig, ze vonden elkaar eigenlijk gezelliger dan die hengst en die stond er nog een beetje voor spek en bonen bij. Zegt dat dochtertje van de eigenaresse van de hengst (meiske is 5 jaar oud). Mam, zal ik Tofri(zo heet de hengst) anders longeren, dan heeft hij ook iets te doen.
Nah, ik dacht dat t een beetje een grap was, beetje wijs doen.
Nah die eigenaresse zegt: is goed hoor, laat hem maar even lopen.
Dat meiske loopt zo op die hengst af (moet wel toegeven dat het een heel beleeft en kindvriendelijk exemplaar betreft), duwt hem richting de longeerkraal en gaat een longeer zweep halen. Wij hadden hengst ff in de kraal opgesloten, dat meiske erin en gaat in het midden staan en gaat gewoon die hengst freestylen en hij luisterde ook nog kei goed naar haar. M'n ogen vielen echt uit m'n hoofd, zo'n kei klein meiske (type: blonde vlechtjes en roze laarsje) dat gewoon de baas is over een goedgekeurde dekhengst van 1.44m. Ze had het schijnbaar al vaker gedaan, want voor de keuring moest de hengst kilometers maken om op conditie te komen en dan ging zij hem vaak "longeren".
Is dit penny? Bedoel: als dat meisje ergens anders zou zeggen van: wij hebben een goedgekeurde dekhengst en die train ik soms zou iedereen haar voor 200% penny verklaren, maar ik stond er nu met m'n neus bovenop.

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:47

Dat ik volgens mij geen penny !
Wow knap!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:03

ruig als ik zeg ik heb in drie maanden 22 paarden zadelmak gemaakt lacht ook iedereen me uit maar ik denk dan laat ze maar lachen ik verdien er ondertussen goed aan....
wow 5 jaar penny uiterlijk en dan al wilde hengsten temmen ruig.....

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:00

nou dat is allemaal nog niks! ik heb toen ik 4 was een wilde grote (euuhh shire dan maar??) hengst ingereden! hij luisterde alleen naar mij en verder kon er NIEMAND!! bij hem in de buurt komen!

whahahahaha

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:21

oooh my en toen eet ie nou al uit de hand ???

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:07

Geweldig topic dit
Zo hadden wij een meisje, Melissa, op de manege die stug bleef volhouden dat ze een haflinger (geslacht onbekend) van 3 jaar kreeg en die ging zij dan even inreden... Nou, wij (paar meiden van de manege) dachten van, nou oke, het kan best dat je een haflinger krijgt ofzo, leuk voor je alleen dat inrijden is wel overdreven...
Zij moest die middag op Jack rijden. Hij was nog niet zo lang op de manege maar het was de braafste pony van stal. Zij zou dus wel even op hem gaan rijden. Nou, zijopgezadeld en de bak in. Het eerste kwartier ging het goed wantja, dat was instappen. Tja, toen werd het draven en dat is toch wel eng hoor!! Zeker op Jack want die haalt rare streken uit en hij is natuurlijk errug groog, nl. al wel tussen de 1.30 en 1.40!! Halverwege de les is ze huilend gestopt...
Na de les confronteerde we haar nog even met het feit ze een 3 jarige haflinger in dr achtertuin van een meter bij n meter zou krijgen en dat ze die dus wel moest gaan inrijden!! Toen is ze snel naar huis gegaan. Ze heeft nog een paar maanden onze vraag moeten aanhoren: Hoe is het met je haflinger?? Ben ja al aan de wissels om de pas toe??

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

nou weeten jullie!! Ik heb toch echt vanaf dat ik 2 was tot nu (14 jaar) al 3050 paarde ingereden!! jaja.. dat is pas penny-tastisch!!! haha

kgeef nu les van anky en ik heb al haar paarden ingereden en gereden tot de penny-spelen want ja ik ben de beste en ik heb alle gouden plakken gewonnen.

ik heb ookk alle paarden van jos lansink ingereden en gereden naar de penny-spelen en alles gewonnen in springen, puisance en cross!! ja en ik geef hem ook les!!

nu heb ik 20 volbloed arabieren 35 spring en 35 cros en 159 dressuurpaarden en ik heb een eigen stal met 300 stallen!!

haah..

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:37

mijn 8 jarige leerling heeft best spannende avonturen over mij. vorige week had ze les en haar vriendinnetje kwam kiken. ik liep even naar haar toe en hoor mijn leerling net vertellen dat het zadel goed vast moet zitten, want anders lig je onder de buik ( dat heeft ze geleerd hier dus) en dat ze zelf nog niet goed genoeg is om dan weer omhoog te komen.
maar Cynthia, jaahhh die had ze al een paar keer gezien dat die dan wel weer terug kon komen op de rug. ehm.. ja.. OK.... teveel aan het doordraven dus.

* krijgt visioenen van mizjelf op een wild galloperend paard met los zadel met mij eronder en dan heldhaftig terug springend op de rug*

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:58

oeh ruig kan je mij ook les geven want dat wil ik ook wel leren

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:10

hahaha wat een verhalen weeer.. best jammer dat ik nooit penny's tegen kom..