Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Geryon schreef:Ik snap je reactie niet? Of hij van VT was of niet heeft er niets mee te maken en nergens staan nog verwijten of iets in die richting. Gaat er alleen om dat vt hem heeft getraind dus zij weet hoe en wat.
Dus hij kent het zeker! Alleen mijn zusje was op ten duur zo lenig dat ze er zo zonder krukje op kon klimmen 

boyca schreef:Kim, je ben lekker bezig met Shan.
Ik kan je maar een tip geven, en dat is: denk niet voor Shan wat hij evt. wel/niet eng zal vinden.
Daarmee gaat hij spiegelen en vindt hij het idd eng.
Bedenk ook niet wat er "mogelijk" kan gebeuren dit geeft hetzelfde effect. Paarden zijn zo gevoelig hier in.
Heel veel succes meis en je komt er wel samen met Shan
Allereerst snap ik heel goed dat het voor jou héél raar is nu, elk paard is anders & gedraagt zich ook heel anders, dat is gewoon logisch en natuurlijk een beetje vervelend nu maar dat komt zeker goed!
Probeer altijd positief te blijven want dat is het belangrijkste: dat je er zelf plezier in hebt! Je moet natuurlijk nog veel leren maar ook dit is helemaal normaal want er is wel degelijk een groot verschil tussen een (ex-)manegepaard en een "echt paard" met wat meer bloed en wat niet zoveel gewend is als die manegepaarden. Ik vind het heel goed dat je alle tips zo goed opneemt en dat je zorgt voor begeleiding, wees dus zeker niet bang om af en toe eens wat hulp te vragen! Jullie zijn zeker geen slechte combinatie (zolang jij je er goed bij voelt) en iedereen kan gewoon groeien als combinatie hoor