Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:48

Dat is raar,ik kom er niet in.
Ik probeer het nog een keer.

Bizzy_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:48

Chatbox zat trouwens echt vol ;)
Maar super thanx voor de tip Mioux... ivm werk kan ik ze niet bellen, maar chat is dus super. (moet even wat vragen, paard gerelateerd, maar gaat niet over het verhaal van de pony)
En idd... na een keer of 10 verversen kwam ik er ook door. Sta nu alleen wel in de wacht met 4 voor mij :o
Dus nogmaals Thanx!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:52

Gewoon volhouden :) geduld word vaak beloond

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:54

Tot half 1 zeg je? Dan kun je het nog proberen. Niet gelijk opgeven.

Bizzy_Bee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:55

Zal wel druk zijn door dit topic... :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:55

Tja, ik denk niet dat iemand het nog makkelijker kan maken voor je dan een chatbox te geven. Je moeder is geen hindernis meer want je kan het perfect zonder haar hulp. Je moet geen schrik hebben dat de tegenpartij het te weten komt want het is volledig anoniem. En als andere in het topic er wel in kunnen geraken, kun jij het ook. Al moet je er honderd keer voor refreshen.
Ik weet niet of het een noodzaak is dat je nu al naar je verzorgponys gaat? Als ik in je schoenen stond, had ik gevraagd of het erg was dat ik een half uurtje later was. En gewoon geprobeerd binnen te geraken. Je bent heel erg beperkt omdat je minderjarig bent en afhangt van de goodwill van volwassen mensen, maar hier had ik toch die strohalm vastgenomen...

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:58

Wij zijn net klaar met het gesprek..

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:59

Ik werk daar,dan bel ik hem wel even. Maar mijn mobiel werkt niet mee met die Chat..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:01

werkt bij je verzorg pony's? dus een baan? maar je bent nog te jong om bepaald aantal uren te werken ?

Je kan ze ook bellen dan kan je zelf informatie op vragen dat nr kan je vast wel opzoeken en dan in je telefoon zetten dan kan je bellen straks

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:03

Het is 10cent per minuut ;)
Ik doe daar de stal en daar word ik.voor betaald.

Edit; er zijn er nu nog 3 voor mij }>
Laatst bijgewerkt door sharontucker op 17-07-12 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:06

Dt hadd wij ook. Je moet gewoon door proberen

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:25

Oke, ik heb met hun gepraat en ze zeggen dat ik een aangetekende brief moet sturen naar de vorige eigenaar.
Er moest instaan :

dat er mondeling een overeenkomst tot stand ik gekomen met betrekking tot de koop van een pony
dat er verplichtingen voortvloeien uit een overeenkomst
uw ouders hebben de plicht te betalen en de vorige eigenaar heeft de plicht de pony te leveren
geef in de brief een termijn waarbinnen alsnog geleverd moet worden
dit moet een redelijke termijn zijn, vaak 10 of 14 dagen

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:33

Heel goed Sharon! Vanavond even met je ouders samen een goeie brief opstellen, dan kan deze morgen op de bus.
Misschien is het handig om te vragen of bijvoorbeeld JoyCie007 uit dit topic zo lief zou willen zijn om de brief te lezen voor je deze verstuurd. Zij heeft een juridische achtergrond en komt over als iemand die de dingen goed kan verwoorden. Zo heb je een extra stukje controle dat alles wat gezegd moet worden er daadwerkelijk in staat en dat het zo duidelijk wordt omschreven dat het niet anders opgevat kan worden.

Succes!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:34

Ik denk niet dat je veel aan zo'n brief hebt. Dan is het namelijk heel makkelijk voor de andere partij om een x bedrag als koopsom te noemen, die jij niet betaald hebt en waardoor de "koop" dus nooit is doorgegaan.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:37

Ik sms Joyce even of we samen een brief in elkaar kunnen zetten.
Ik ben bereid Tucker alsnog te gaan kopen,hoop dat dit een oplossing is!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:37

@MyLittleJoy: Vandaar dat ik voorstel om de brief aan iemand te laten lezen met kennis van de wet en contracten, zodat dergelijke problemen voorkomen kunnen worden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:41

Die tip kregen wij toen ook. Mensen deden er alleen niks mee....

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:43

Dan maken we 2 dezelfde briefen,filmen we dat ik heb op de post doe en mocht hij binnen 10 dagen niet reageren oid,dat we Tucker dan weghalen :') *kom ik aan met mijn fantasie*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:45

Waarom verstuur je hem niet aangetekend?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:45

@SaskiaKa: We waren tegelijk aan het typen. Sowieso laten lezen door iemand met juridische achtergrond, dat spreekt voor zich lijkt me.

Maar alsnog denk ik dat je het met zo'n brief niet redt. Als TS nu alsnog Tucker wil kopen, kan ze beter een brief opstellen waar dat in staat, dan met een brief te komen waarin staat dat ze hadden afgesproken dat Tucker gekocht zou worden voor een bepaald bedrag, terwijl dat niet zo is. Dan jaag je die andere mensen alleen maar verder tegen je in het harnas. Dan kan ze in die brief wel verwijzen naar de afspraak die destijds gemaakt is, maar dan (coulancehalve en om een en ander af te sluiten) een bedrag aanbieden om alsnog Tucker definitief over te nemen. Op die manier verwijst ze dan wel naar de eerder gemaakte afspraak, zonder dat er dingen bij worden gehaald die niet waren afgesproken. Maar daar kan Joyce haar vast bij helpen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:45

Oja,dat moest ook :')
Heeft Joyce nog wel hetzelfde nummer?
Laatst bijgewerkt door sharontucker op 17-07-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:48

Je moet een aangetekende brief sturen. Dan moeten hun namelijk tekenen voor ontvangst. Alleen kan het wel zijn dat ze de brief weigeren. En als hun denken in hun recht te staan, zullen ze er waarschijnlijk niet op in gaan. Maar dan heb jij wel het gevoel er alles aan gedaan te hebben.

Ik denk dat dit heel erg moeilijk gaat worden om je gelijk te krijgen. Er staat niets op papier en bij de mondelinge afspraak waren je ouders niet bij (en jij bent minderjarig). En het bedrag tot nu toe hebt betaald is ook niet heel erg hoog. Succes!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:28

Ik heb Joyce gemaild,mannn wat ben ik slecht in brieven maken :')

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:35

Ik hoop voor je dat ze de brief niet weigeren, al ben ik er wel bang voor..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:45

@ mylitlejoy : Ik denk dat je gelijk hebt. Echter heb ik dit al eerder aan Sharon voorgesteld en dit was geloof ik geen optie?

SaskiaKa schreef:
Sharon, is het een mogelijkheid om naar de vorige eigenaar te gaan met een voorstel om alsnog de pony officieel te kopen. Inclusief een koopcontract en gewoon betalen voor de pony. Wat kan een papierloze shet kosten, max 100 euro? Je koopt dan wel als het ware je eigen pony en natuurlijk zou dat niet nodig moeten zijn, maar nu blijf je met de vorige eigenaar in een welles-nietes situatie zitten. Hij vindt dat de pony van hem is, jij wil haar hebben. Geef die man een meier en zet alles op papier.

SaskiaKa schreef:
sharontucker schreef:
Nee zo bedoel ik het niet :')
haha beetje onduidelijk sorry, ik kon haar het beter afsluiten en een ander paard gaan zoeken oid.

Met die mensen praten,denk niet dat dat hem word, mijn moeder wil niet dat ik naar zijn huis ga.

Dan stuur je een email of een brief. Wil je je pony nou terug of niet?

Maar hierop antwoordde ze dat ze van haar moeder liever helemaal geen contact mag opnemen.