Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:23

[/quote]ik vind de normale deken het mooist!
hoe neem je eigenlijk de ''maat'' van je schleich op?[/quote]

Ik gebruik de orginele deken van schleich om dekens te maken, ik leg de deken van schleich op een stofje en trek een lijn met pen of stift, dan knip ik hem uit. Daarna komt het allerleukste: namelijk de versieringen & riemen enz. Vind ik zo'n leuk werk. :9

@Ozette88 Laat ik nou toevallig net een paar foto's van de sluitingen enzo hebben gemaakt :)
Ik doe ze alleen wel even in link want ik plaats de laatste tijd nogal veel foto's.
Normale deken
voorsluiting» https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 4432386690 Singel» (een soort Bh sluiting.) https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 5829939090
Luxe deken
Voorsluiting is gewoon gesp & de singel heb ik even met een sluitinkje gedaan...
Let niet op zn pieletje!! :') https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 8756096050

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:27

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

Laatst bijgewerkt door Suzie99 op 09-02-12 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

Rosan2001 schreef:
Leuke foto's van 'mohombie' < vind het zo leuk klinken! :D :D

eeeh fout, t is Mohombi zonder e :o

Jullie kennen toch wel Mohombi, die zanger van dat liedje Bumpy Ride? ;o stond heel lang op 1 in nederland :o (sorry voor mijn offtopicheid)

daf88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:29

Echt prachtig paardje! <3 Leuke foto's Annickx. Ik ga nu meteen vragen of ik eens bij sanne mag repainten!
Laatst bijgewerkt door daf88 op 09-02-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shettepret

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:40

Bij deze mijn tutoral!!

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:42

oeh sanne, jij bent echt goed joh! miss ga ik is een repaint bij jou kopen ?

shettepret, bij mij doet dat filmpje het niet ! jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:44

Rosan2001 schreef:
Ik vind die pinto erg leuk, de repaint! Ik vind zelf de deken van Jupiter ooik het mooiste, maar dat komt omdat ik paars zo'n mooie kleur vindxD

daf3, ik snap ook helemaal dat JIJ die repaint hebt gemaakt dus inderdaad zand erover.

Paardengek0, wat zonde van al je werk! ( of was het niet heel veel werk? ik weet het niet :? )

Echt Belachelijk veel werk was het niet, maar was wel trots. Heb hem toch kunnen redden! Alleen is helaas het voortuig erg wijd geworden. Naja, het lijkt niet echt middeleuws meer maar ook niet lelijk.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:44

@Daf3 wil je A.U.B even ophouden met foto's quoten? het is namelijk erg irritant.
Als je wil quoten kan je de foto's dan even verwijderen (Link selecteren+backspace.!)
Niet aanvallend bedoeld hoor!
@annickx ik vind je hoofdstellen en zadels altijd prachtig! :o ik vraag me altijd weer af hoe je dat zo mooi maakt! :')

Zelf vind ik Mohombi (ook jupiter vind ik super!) ook erg mooi, zit nog te twijfelen als ik een repaint ga bestellen bij sanne... Moet ik ook nog even vragen dan... :P

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:51

Super handige tutorial Shettepret! echt heel duidelijk!

ben nog steeds aan het bedenken hoe ik nou mijn westernzadel moet maken, maar ik ga denk ik zometeen maar beginnen :P

daf88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:53

Horwse schreef:
@Daf3 wil je A.U.B even ophouden met foto's quoten? het is namelijk erg irritant.
Als je wil quoten kan je de foto's dan even verwijderen (Link selecteren+backspace.!)
Niet aanvallend bedoeld hoor!
@annickx ik vind je hoofdstellen en zadels altijd prachtig! :o ik vraag me altijd weer af hoe je dat zo mooi maakt! :')

Zelf vind ik Mohombi (ook jupiter vind ik super!) ook erg mooi, zit nog te twijfelen als ik een repaint ga bestellen bij sanne... Moet ik ook nog even vragen dan... :P

Ja, ik snap dat je dat vervelend vind. Ik heb het weggehaalt :j en ik zal het niet meer doen

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:55

@Elena erg leuke tutorial. Trouwens wat heb jij een jonge stem :P Hahaha dat was even wennen aangezien je alleen dingen leest van elkaar zonder stemgeluid. Hahaha en dat paard overleden juist :P Lol

@Sanne jammer dat hij vandaag niet is aangekomen (mijn schleich is ook nog niet binnen gekomen) Hoop dat hij er morgen is.

daf88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:01

@shettepret: hadige tutoral! Hij zag er al leuk uit! Arm paardje overleden. :P

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:19

Ozette, probeer nog eens... denk dat ie nog niet helemaal geupload was.
Jou dekentje trouwens op de achtergrond!

Ja er overlijden heel wat paarden als ik aan de Schleich ben hihi!!
Ben verkouden, zit de hele tijd mijn neus op te halen whaha!! Moet zeggen dat mijn stem best kleintjes klinkt, want ik vond het in het begin wat spannend om te doen zeg maar. Wel heel leuk hoor!!

Inmiddels is de Welsh merrie al een heel eind klaar. Morgen mag ze in de vernis en dan ga ik haar verder afwerken. Heb weer eens een geniale ingeving dus moet flink aan de experimenteer!! Gelukkig wel zo dat als het niet is wat ik hoopte, ze niet verpest is.
Als ze klaar is plaats ik nog een foto uiteraard!!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:36

Zo lang hier niet meer gepost, wel meegelezen,
Maar er kwamen weer veel oneliners voorbij, en dubbelposts voorbij..

@ howrse idd erg mooie site!

@ paardengek Ik ben ook erg fan van fantasy en middeleeuws tuig, dus ben ook wel nieuwsgierig

@ shettepret wat een leuke tutorial, idd erg leuk om de stem bij de persoon te horen ;)
Ik doe idd meestal eerst met potlood de aftekeningen neerzetten en dan inkleuren,
Nu wil ik ook weer heel graag verder met mijn repaints,
Maar van het weekend wil ik proberen heel veel foto’s maken voor 2 filmprojecten en nog steeds mijn sneeuwfilmpje afmaken..
En natuurlijk ook nog de prijzen voor mijn valentijnswedstrijd maken, die zondag afloopt, er kan nog steeds meegedaan worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:39

Iets gemaakt wat telpeva denk ik wel leuk vind: een riddertuig, zo'n deken met zo'n harnas dat over de manen gaat. Ik ga er denk ik ook nog een voortuig bijmaken :)

Filmpje ga ik dalijk kijken, heb op mijn eigen pc nog geen geluid xD

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:43

Ik vind het erg leuk om te zien hoe iemand anders aftekeningen op een repaint zet.
Ikzelf, doe het namelijk altijd uit de losse hand en vind het grappig om te zien hoe andere dit oplossen!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:22

foto's va mijn halster! morgen even halstertouw erbij maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben er eigenlijk best wel trots op!

p.s. de achtergrond was huiswerk :') voor frans moest ik een ansichtkaart maken :D en kon zo snel geen andere achtergrond vinden!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:34

Paardengek0 schreef:
Iets gemaakt wat telpeva denk ik wel leuk vind: een riddertuig, zo'n deken met zo'n harnas dat over de manen gaat. Ik ga er denk ik ook nog een voortuig bijmaken :)

Filmpje ga ik dalijk kijken, heb op mijn eigen pc nog geen geluid xD

*\o/* *\o/* *\o/*
Zien! Zien! Zien!

Mooi halstertje Eline, die kleur spreekt me ook aan :j Chique!

Leuk ook om meerdere technieken voorbij te zien komen voor de aftekeningen en vlekken en dergelijke, met potlood uittekenen had ik nog nooit aan gedacht, ik doe het altijd direct erop net als Sanneleoni. Ik doe meestal eerst één kleur helemaal uitwerken (dus inclusief schaduwen, highlights, etc.) dan maskeervloeistof aanbrengen met een (oud!!) penseel, en dan de andere kleur volledig uitwerken. Dan als je klaar ben kan je de maskeerprut van je paard afhalen, en dan heb je plotseling een pinto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:41

Het is te donker voor foto's.. sorry. GRRR! Ik wou me schleich hoofdstel ombouwen tot riddershoofdstel, knapt dat rondje waarin je de teugel drukt.. naja,

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 23:31

dat heb ik ook heel vaak dat er riempjes breken ofzo :S meestal als ik bijna klaar ben..

hierbij mijn sneeuwfilmpje, eindelijk ;) (niet alles is Schleich)

ik had me een ongeluk gezocht naar muziek, totdat ik erachter kwam dat ik de muziek gewoon voor de hand had liggen XD (muziek uit de musical Droomvlucht en van de efteling attractie Droomvlucht)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:09

SanneLeoni schreef:
Nathas schreef:
@Sanne als het goed is komt vandaag jou shire met opstaande manen aan *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop het! *\o/* Nu nog maar 2 paardjes te gaan!

@Daan, volgens mij heeft de post best wel wat vertraging opgelopen door de sneeuw.

@Elena, aah op die manier. Jammer dat dit toch weer elke keer gebeurd.

nou mijn paketje die ik maandag weggebracht had is gewoon de dag erna aangekomen. Heb nog altijd niks ontvangen heb de verkoper maar even gemailt. heb vandaag wel mijn 4 lappen restjes skai over de post gehad en tis nog best veel zeg! Daar kan ik flink wat zadels enzo van maken. Als het goed is krijg ik morgen ook nog wat restjes echt leer binnen van iemand anders.

@shettepret leuke tut! idd heel grappig om een stem bij een persoon te horen. wel zielig voor al die schleichjes van je de je steeds "vermoord"

@daf ik wil niet banketstaaf doen ofzo en ze zullen ook best van jou zijn, maar jij had wel een topic geopend met daarin foto's van ironic gemaakt door bonjoy(joyce) waarbij je deed of je die zelf had gemaakt.

ik weet niet meer wie het zei maar ik was het niet van dat niet meer kunnen wijzigen.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:54

@Sanne: aftekeningen doe ik dus inderdaad ook uit de losse pols.
Het bonte paard (Ferry) is mijn eerste bonte dus wilde dat wel goed doen en die heb ik dus idd eerst getekend.

@Roosje: ik vermoord ze niet hoor! Zijn gewoon suicidale paardjes.... _O-
Dat was overigens niet Daf die beweerde dat Ironic van haar was, maar een andere bokker die in haar topic reageerde.

Het maken van de tutoral beviel erg goed! Ga er denk ik meerdere maken!
Verzoekjes kunnen ingediend worden!

daf88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:55

Neej dat was iemand anders. Dat was een meisje die zogezecht haar repaits liet zien in dat topic. Kijk maar :j

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:11

Ben blij! Net bij Intertoys geweest in Amersfoort. Heb de IJslander hengst en veulen en de Camergue hengst gekocht. Ook stonden er nog 2 percheron merries!! Heb ze allebei meegenomen!!! :D
Mijn experiment is geslaagd!! Straks foto's!! Helemaal happy!!!