Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:27

@hierboven
idd !

Tarck

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:16

In pcc heb je nu ook looppony's. Deze zijn gratis en geven ze vaak mee aan kinderen die te oud/groot zijn of aan iemand die klein is en niet op een pony wilt, maar wel lekker wilt wandelen en poetsen. Ik vind ook dat er veel meer toezicht moet komen, maar ik denk dat als het super slecht was, de dierenbescherming er echt al lang mee bezig was geweest.

En ik ben er mee eens dat sommige kinderen de gekste dingen met de pony's uithalen, dat was ze doen echt niet normaal is....

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:02

Jitske schreef:
Moderatoropmerking:
Ik vraag jullie nog een keer om op de juiste manier in dit topic te reageren. Dus alleen ervaringen uit eerste hand (je mening kan niet van een filmpje afkomen, je moet het echt zelf gezien hebben) en het is niet toegestaan om filmpjes of foto's te plaatsen die niet door jouzelf gemaakt zijn. Houdt je alsjeblieft aan deze regels, anders moet ik het topic op slot gooien.

Dit is echt de laatste waarschuwing. Ik heb alweer een hele hoop kunnen verwijderen: verhalen als "ik heb gehoord dat" en filmpjes van andere mensen. Dit is echt niet de bedoeling.
Bij de volgende reactie die niet aan deze regels voldoet sluit ik het topic.

Arwenride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:09

Vreselijk, al die kinderen hobbelen rond op die arme pony's. Pony's worden uitgeput, word geen rekening met ze gehouden. Zou me niet verbazen als die pony's pijn hebben in hun rug. En er word ook nog eens met bit gereden.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:17

Arwenride schreef:
Vreselijk, al die kinderen hobbelen rond op die arme pony's. Pony's worden uitgeput, word geen rekening met ze gehouden. Zou me niet verbazen als die pony's pijn hebben in hun rug. En er word ook nog eens met bit gereden.

Er wordt niet meer met bitten gereden tenzij er van die domme kinderen zijn die een eigen hoofdstel meenemen :( dat mag ook niet meer word wel wat van gezegd maar achter in het park doen ze het gewoon weer

Joerielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:27

ik vind ppc dat er goed word gezorgd als je iets slechts ziet helpen ze het als het nodig is,en de pony's hebben tussendoor ook gewoon vakantie op de wei.
Oke zonnig mensen doen idioot zoals de pony's afracen,takken als zweep gebruiken,volwassen op mini pony's.
Dat ben ik al allemaal tegengekomen.
Het is dat ik me er niet mee mag bemoeien maar anders hadden die mensen echt flinke reuzie met mij :( :D
En ja er zijn kindern zonder rijkleren maar er zijn geen zadels dus je krijgt er geen last van.En om nou een rijkleding voor een keertje ponypark te kopen word erg duur.En er zijn mensen die zonder cap rijden laat dat ze zelf weten.
Maar met vroeger en nu is er genoeg veranderd zoals: geen bitten meer,letten strenger op het niet draven en galopperen,zeggen als je te groot bent(oke dat soms) en dt soort dingen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:13

ik vraag me al een heel tijd af wat als je bv met je kind naar het park gaat voor een weekje en je kind en je zelf vinden de pony hellemaal geweldig en je wilt eigelijk het liefst de pony mee naar huis nemen verkopen ze deze pony's dan of totaal niet?
( ben er nog nooit geweest maar vroeg het me gewoon af)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:27

wat ik niet snap is dat mensen ppc nog verdedigen .gewoon sluiten, ik hoor hier de hele tijd "er is soms iemand die er nie mee omkan" wel die kinderen horen in de maneges met begeleiding en niet alleen op een pony.
de pony's staan misschien wel goed in hun stal maar als ze "verhuurd" worden staan ze niet ideaal, er wordt hier ook vaak gezegd dat er meer leiding is en meer drinkbakken enzo. maar dat maakt niet uit je kan ze nooit allemaal in de gaten houden en als ze dat wel doen is het hetzelfde als een manege. dan kunnen ze beter de manege op of niet?
de "cowboys" zullen het wel goed voor hebben maar iedereen weet dat dit idee niet kan gewoon omdat ze nooit overal kunnen zijn en omdat er altijd rotte appels tussen zitten. boel sluiten en misschien een manege van maken ofzo, de dierenbescherming zal hier niks aan kunnen doen, zover ik weet is iemand die te groot is voor een pony niet strafbaar, en het wordt nog snel door de vingers gekeken omdat het maar 'even' is en omdat het 'super schattig' is.

DeemPeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:57

xmarlies96 schreef:
Ja idd de maximale leeftijd moet gaan 6/7 jaar zijn.
Ik zag bij DeemPeer in het profiel dat ze 20 is dus gaat zij nog op die shetlanders rijden? :\
@DeemPeer: Rijd jij op die shetlanders?

nee ik rijd niet meer en ik ben niet 20 !!
Iemand heeft mijn profiel aangemaakt en heeft gedaan dat iik 20 ben!! ik ben 10!!

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:48

booster schreef:
ik vraag me al een heel tijd af wat als je bv met je kind naar het park gaat voor een weekje en je kind en je zelf vinden de pony hellemaal geweldig en je wilt eigelijk het liefst de pony mee naar huis nemen verkopen ze deze pony's dan of totaal niet?
( ben er nog nooit geweest maar vroeg het me gewoon af)

Neej de pony's verkopen ze niet :) ..
Ik zou niet willen dat lucky en jacobie daar weg gaan :( <3

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:57

craiester schreef:
wat ik niet snap is dat mensen ppc nog verdedigen .gewoon sluiten, ik hoor hier de hele tijd "er is soms iemand die er nie mee omkan" wel die kinderen horen in de maneges met begeleiding en niet alleen op een pony.
de pony's staan misschien wel goed in hun stal maar als ze "verhuurd" worden staan ze niet ideaal, er wordt hier ook vaak gezegd dat er meer leiding is en meer drinkbakken enzo. maar dat maakt niet uit je kan ze nooit allemaal in de gaten houden en als ze dat wel doen is het hetzelfde als een manege. dan kunnen ze beter de manege op of niet?
de "cowboys" zullen het wel goed voor hebben maar iedereen weet dat dit idee niet kan gewoon omdat ze nooit overal kunnen zijn en omdat er altijd rotte appels tussen zitten. boel sluiten en misschien een manege van maken ofzo, de dierenbescherming zal hier niks aan kunnen doen, zover ik weet is iemand die te groot is voor een pony niet strafbaar, en het wordt nog snel door de vingers gekeken omdat het maar 'even' is en omdat het 'super schattig' is.

Eerlijk gezegt snap ik niet wat jou probleem is!! Die pony's worden daar super goed behandelt! /3
Als ze een heel klein wondje hebben mogen de al niet meer "verhuurt" (zoals jij dat noemt) worden!
Deze pony's hebben het veel beter dan pony's die de hele dag rondjes lopen omdat er kindjes op hun willen rijden in een vak. park!
Er zijn kinderen (zoals ik) die er ieder jaar heen gaan omdat ze van die pony's houden!!! <3
Deze pony's hebben het goed!!!!! /3 /3
Beginners heb je ook op een manege....
Hier rijden de niet met bit dat is verboden en ook niet met zadel dat is ook verboden

Jacobus en Lucky zijn de besteee!!!

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:00

marissa119 schreef:
Arwenride schreef:

Er wordt niet meer met bitten gereden tenzij er van die domme kinderen zijn die een eigen hoofdstel meenemen :( dat mag ook niet meer word wel wat van gezegd maar achter in het park doen ze het gewoon weer

Als je nu nog met bit rijd en er is al weer iets van gezecht mag je geen pony meer de hele week/midweek of weekend niet....
Al die cowboys/grils kennen al die pony's uit hun hooft,, ze letten daar echt wel op!
Cowboys/grils lopen door het hele prak met normale kleding dus dat zie je als kind echt niet hoowrr!!

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:03

EskeGirl schreef:
Ze worden toch al bitloos gereden?

Jha....Als je het toch doet en je bent al een paar keer gewaarschuwt krijg je de hele vak. geen pony meer *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:04

Ik ben ertegen omdat ze simpelweg zoveel kinderen op hun rug krijgen.
Een maand of 5-6 lang, week ik week uit iedere keer weer een ander kind, dat is ook niet geweldig hoor :n
En vaak zijn ze ook te groot, laten we zeggen 6 op de 10 kinderen...

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:06

Leinearthur schreef:
ik vind het ook onverantwoordelijk want ze kunnen nooit overzicht hebben over 400 pony's , dan kan je er op rekenen dat het fout gaat.

Het zijn er nu meer dan 500 en hebben nu meer dan 75 cowboys :)

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:08

HindaFree schreef:
ja vind het ook bizar :S een paard een dag geen water en drinken geven is mishandeling en dat niet... hmmm klopt veel niet..

:(

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:09

Kaitlyn schreef:
Hein liep als klein ventje al rond in pony park Slagharen. :) Mijn vader kent hem nog van vroeger! Zijn dochter heeft ook gewerkt bij Collendoorn. Ik denk dat Hein daar ook blijft totdat het niet meer kan. :=

Als je 1.55 bent vind ik niet dat je nog op een pony kan stappen van max. 1.10 :o

Hein is de eigenaar van ppc :) :) ..
Zijn dochter (Amber) heeft in ppc haar eigen pony..Pepper

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:11

Maar JacobusLucky, wat vind jij er nou van dat die pony's zoveel verschillende (te grote) kinderen op hun rug krijgen.
Zoveel dingen moeten doen en niet altijd even goed behandeld worden?
Ja, als de cowboys in de buurt zijn, maar voor zover ik heb gehoord gebeurd er veel aan de randen en daar zijn de cowboys niet. Correct me if I'm wrong.

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:14

ElineB schreef:
xJess schreef:
Het is niet 60 weken in een jaar, ze hebben sowieso een half jaar winterstop, en in de weken dat het geen vakantie is, zoals nu, krijgen ze vaak met z'n alle een weekje vrij. (dr blijven dan een paar pony's over voor de mensen die er zijn, maar dat zijn er dan maar heel weinig)
Grote kinderen wandelen er ook vaak mee. :) Maar je heb ook inderdaad ook mensen die dat niet doen. Ze kunnen moeilijk iedereen gaan wegen voordat ze op de pony gaan. En ze hebben wel een tijd gehad dat grote mensen écht niet meer meekrijgen. Maar daar kregen ze ook heel veel gezeik mee enzo. Want die was dan ook boven de 12 en die kreeg wel mee enzo. Want de ene is 12 en 1.70, en de ander is 12 en 1.50.

Oké, maar dat is dus juist wel onhandig lijkt me idd. Niemand is hetzelfde, zeker qua lengte en gewicht niet. Hoe kunnen ze dan ooit een regel maken van bijv. vanaf 12 jaar geen pony meer? Het verschild idd zo erg met gewicht en lengte.

Ze hebben daar nu ook looppony's
Die zijn voor die kinderen :)
Die klientjes zijn zo cute <3
Bvb Maradonna(L)

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:16

EskeGirl schreef:
Maar JacobusLucky, wat vind jij er nou van dat die pony's zoveel verschillende (te grote) kinderen op hun rug krijgen.
Zoveel dingen moeten doen en niet altijd even goed behandeld worden?
Ja, als de cowboys in de buurt zijn, maar voor zover ik heb gehoord gebeurd er veel aan de randen en daar zijn de cowboys niet. Correct me if I'm wrong.

Als je echt veel te groot bent geven ze je de pony die je wilt niet!
Daar zijn de cowboys ook,, je merk het alleen niet..Ze lopen in normale kleding..
Weet ik omdat ik, Joop, Brenda en Hein heel goed ken ;)..
En ik ben er supervaak gweest! :)

I'm ppc lover and i proud of then! /3

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:18

Volgens mij ben ik de enige die hier ppc verdedigt -O- -O-
Maarja

:+

I'm ppc lover and i proud of them! /3

Raqueelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:32

JacobusLucky

IK STA HELEMAAL ACHTER JE!!!!!!!!!!!!!
We<3 ppc<3 Goldy&Mini zijn sweet

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:17

Er wordt niet meer met bitten gereden tenzij er van die domme kinderen zijn die een eigen hoofdstel meenemen :( dat mag ook niet meer word wel wat van gezegd maar achter in het park doen ze het gewoon weer[/quote]

Als je nu nog met bit rijd en er is al weer iets van gezecht mag je geen pony meer de hele week/midweek of weekend niet....
Al die cowboys/grils kennen al die pony's uit hun hooft,, ze letten daar echt wel op!
Cowboys/grils lopen door het hele prak met normale kleding dus dat zie je als kind echt niet hoowrr! [/quote]

Rustig :roll:

Ik vind dat de pony's wel goed verzorgd worden maar toen ik er was dit jaar waren er van die meisjes die galopeerde alleen maar en deden een bit in toen ze in de city kwamen werd er wat van
gezegd toen deden ze het bit ui maar achter in het park deden ze het gewoon weer en gingen er ook mee springen. En de pony's waren vaak bezweet. En cowboy's in normale kleding heb ik nog nooit gezien mischien in het nieuw ;)

Bronzo & Talana <3

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:18

JacobusLucky schreef:
Volgens mij ben ik de enige die hier ppc verdedigt -O- -O-
Maarja

:+

I'm ppc lover and i proud of them! /3

Niet ik ben er ook nog :D alleen sommige dingen mogen wel verandere maar dat is bij alle vakantie parken zo, voorderest vindt ik het ook super!

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:55

korrie22 schreef:
als je wil rijden is het dan tot en met 12?

maar ik wil er ook heel graag heen maar als ik te groot en/of te zwaar ben voor de pony zou ik er sobieso niet op rijden maar idd lekker verzorgen dat verdienen ze wel <3

Er zijn gratis loop pony's, die kan je vragen en dan krijg je er gwn een mee <3 <3 ....
Die zijn wel klein enzoow maar dat maakt niks uit, tog??
Jha het is tot en met 12 maar als je nou heel klein en ligt voor je leeftijd bent mag je er vast ook wel een!
(Als je ouder bent dan)...
Ik heb Iederjaar Jacobus of Lucky <3 <3 ..
Maar op Lucky kan ik niet meer ryden :( :( :( :( .......
Maar nogsteets hou ik super veel van hem!

I'm ppc lover and i'm proud of then! /3