[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:30

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat aan jou is om te vertellen als het niet je eigen pony is

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:39

Renee_S schreef:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat aan jou is om te vertellen als het niet je eigen pony is

Dat is waar. Maar wie doet het anders? De eigenaaresse ziet het zelf niet in want rijd zelf en vind dat het prima kan en de bijrijdster krijgt geen commentaar dus die rijd ook mooi verder maar ik zie wel dat de pony last ervaart..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:42

Je kan het aankaarten. Maar de kans is ook aanwezig dat er 'ruzie' ontstaat en jij aan het kortste eind trekt en op zoek kan naar een andere verzorgpony. Dus ik zou hier persoonlijk wel echt voorzichtig mee zijn! Overigens wel super goed dat je er iets mee wil doen en het beste voor de pony voor hebt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:44

Renee_S schreef:
Je kan het aankaarten. Maar de kans is ook aanwezig dat er 'ruzie' ontstaat en jij aan het kortste eind trekt en op zoek kan naar een andere verzorgpony. Dus ik zou hier persoonlijk wel echt voorzichtig mee zijn! Overigens wel super goed dat je er iets mee wil doen en het beste voor de pony voor hebt

Ik doe de pony’s ( deze merrie en nog een ruintje ) al 8 jaar. Ik denk dat ze het wel kan hebben van mij en daarbij heeft ze mij nodig ik ben er het meest van allemaal. Het vervelende is dat iedereen naar mij toe komt dat zowel de eigenaaresse als de bijrijdster te groot/zwaar zijn maar ik weet echt niet wat ik er mee moet doen.. of hoe.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:21

Het is natuurlijk niet echt fair als je de verzorger er op aan gaat spreken terwijl de eigenaar groter/zwaarder is. Ik snap je wel hoor. Maar als je er al wat van wil zeggen dan tegen de eigenaar en niet de verzorger. Uiteindelijk is de eigenaar die de keus maakt en vindt ook dat zoiets vanuit de eigenaar moet komen. Denk ook dat het verkeerd kan uitpakken als het van jouw als andere verzorger komt. Zou ik in die situatie ook niet zo blij van worden.

Foto doorsturen in pb van verzorger zou ik echt niet doen dat vindt ik niet kunnen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:54

Tja. Op zulke momenten zeg ik altijd "niet mijn paard, niet mijn probleem"
Niet mee bemoeien dus :)

Wat tigra zegt; niet eerlijk om de andere verzorgster er op aan te spreken terwijl de eigenaar nog meer in de weg zit.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:24

prugelpiet schreef:
Tja. Op zulke momenten zeg ik altijd "niet mijn paard, niet mijn probleem"
Niet mee bemoeien dus :)

Wat tigra zegt; niet eerlijk om de andere verzorgster er op aan te spreken terwijl de eigenaar nog meer in de weg zit.

Wilde er dan met beide over hebben maar ik zal het laten indd :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:40

Ligt eraan hoe erg het is en of het diertje er echt onder lijdt...
Als dat laatste het geval is, ben je in mijn ogen toch echt tegenover de pony verplicht om het bespreekbaar te maken.
Je gaat toch niet bewust je ogen sluiten voor wat voor manier van mishandeling dan ook?
Lekker makkelijk...niet mijn paard, niet mijn probleem... -O-
Jij bent blijkbaar de enige die het inziet en verandering in de situatie kan aanbrengen, kom dan voor dat dier op, zelf kan ze het niet :(:)

Zet 'm op!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:44

Shirley schreef:
Als dat laatste het geval is, ben je in mijn ogen toch echt tegenover de pony verplicht om het bespreekbaar te maken.
Je gaat toch niet bewust je ogen sluiten voor wat voor manier van mishandeling dan ook?
Jij bent blijkbaar de enige die het inziet en verandering in de situatie kan aanbrengen, kom dan voor dat dier op, zelf kan ze het niet :(:)

Zet 'm op!

Mijn stalgenoten komen massaal naar mij dat ik er wat van moet zeggeb omdat ik als enige eigenlijk nog pas. Maar ik vind het ontzettend moeiljjk. De eigenaar rijd dus zelf amper omdat ze het denk ik wel snapt dat ze een beetje aan de maat is maar de verzorger is ook gewoon veel te groot maar ik denk dat ze allang blij is dat ze iemand extra heeft..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:36

En waarom zeggen die stalgenoten er zelf niet wat van?
Ook wel makkelijk, maar tegen een verzorgster zeggen dat die er wat van moet zeggen..

zelf zou ik het toch wel melden, ook al loop je de kans dat je de pony dan kwijt raakt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:54

Nou, inderdaad...deze stalgenoten zijn ook pensiongasten en paardeneigenaren?
Deze staan dus op gelijke voet met de eigenaresse van je verzorgpony's?
Zou het ook logischer vinden dat zij dan de betreffende dame zelf aanspreken en niet jou...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:29

SavannahNx schreef:
Shirley schreef:

Zet 'm op!

Mijn stalgenoten komen massaal naar mij dat ik er wat van moet zeggeb omdat ik als enige eigenlijk nog pas. Maar ik vind het ontzettend moeiljjk. De eigenaar rijd dus zelf amper omdat ze het denk ik wel snapt dat ze een beetje aan de maat is maar de verzorger is ook gewoon veel te groot maar ik denk dat ze allang blij is dat ze iemand extra heeft..

Dan moet je tegen de stalgenoten zeggen dat ze zelf naar de eigenaar moeten gaan. Lekker makkelijk om je beklag te doen bij een verzorger waarvan ze echt wel weten dat die eigenlijk niet in de positie staat om de eigenaar daar op aan te spreken. De gevolgen kunnen voor de verzorger groter zijn dan voor de stalgenoten.
Volgens mij willen ze je gewoon voor het karretje spannen zodat hun de boeman niet zijn. Laat je niet gek maken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:40

Dat is zeker waar bedankt!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:07

Shirley schreef:

Zet 'm op!

Dat is zeker makkelijk, en daarom doe ik het ook. Ik ben het eeuwige gezeik op stallen zat en bemoei me daarom nergens meer mee. Ze zoeken het maar lekker uit met hun paard :=

Als iedereen op stal het vind, zeggen ze er toch zelf wat van?

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie van ons? Ik heb nu les en mijn beugels zijn al een gaatje langer. Over een tijdje gaan we de beugels weer een gaatje langer doen! :o

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:49

Of je beugels langer of korter zijn heeft niets met je werkelijke lengte of gewicht te maken. Op de foto vind ik je nog wel passen. Voor het “mooie” misschien iets te lang.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:56

LillyMedley schreef:
Of je beugels langer of korter zijn heeft niets met je werkelijke lengte of gewicht te maken. Op de foto vind ik je nog wel passen. Voor het “mooie” misschien iets te lang.

Het feit dat ik dat er bij vermeld is omdat menig mens hier nogal over de maat van beugels valt. Ik weet dat dat geen invloed heeft op mijn lengte in verhouden met die van hem?
Goed, verder bedankt voor je input! :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:08

Deze tinker kan je gemakkelijk hebben hoor.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:53

Past prima!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:54

Past prima en je bent echt niet te lang. Ook niet voor het mooie.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:08

Dankjullie! Twijfel af en toe, t is echt een ukkie. Fijn om te weten.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:35

Ik moet zeggen dat ik nog nooit van iemand gehoord heb dat ik te groot ben, maar ik twijfel zelf af en toe wel een beetje. Vandaar dat ik ‘m hier alsnog plaats:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:44

Past makkelijk! Ongelofelijk mooi paard <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:45

Past! En wat een mooi paard inderdaad! :~ <3

terrabeertje