Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnucksZooi

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:14

Weet iemand een leuke kleurencombinatie met twee of drie kleuren voor een donkerbruin paard?

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:51

Laat maar ik heb al wat leuks gevinden: Lichtgrijs met oranjig/geel.
Ik zat net trouwens te denken, zou het niet handig zijn als je de laatste post op een topic (indien het die van jezelf is) kon bewerken?

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:08

AnnucksZooi schreef:
Laat maar ik heb al wat leuks gevinden: Lichtgrijs met oranjig/geel.
Ik zat net trouwens te denken, zou het niet handig zijn als je de laatste post op een topic (indien het die van jezelf is) kon bewerken?

Als het goed is kan dat ook. Anders wordt het een dubbelpost namelijk :)

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:24

Okay, ik hem nogal wat gemaakt vandaag en gisteren, duss fotospam!
Ik heb dit alles gemaakt op een papo paard en ik hem hem deeze naam gegeven: Papino Tusco.
Het is eigenlijk een merrie maar mijn instinct zegt dat het een jonge hengst is :+

Dit springsetje met dekje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

David 'de eigenaar' van Tusco. ( Ja, eigenlijk ben ik de eigenaar ;) ) gaat natuurlijk ook even rijden met het nieuwe tuig:

Afbeelding
Afbeelding

Nog een halster:
Afbeelding
Afbeelding

En de laatste:
Afbeelding
Een longeersingel met een pad en elastiek.
De teugels van het hoofdstel zijn afneembaar. Ik heb het met een gespje gedaan dat niet vastgelijmd is, maar dat ik er gewoon los op geregen heb.
En nu vroeg ik me af: Waarvan maken jullie een longeerlijn?

SchleichSief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:25

Hoi schleichers!
Ben nu ook erg druk met bestelling Maar agh blijft leuk telkens weer een nieuw adventuur!
Ik ween niet of jullie het al wisten maar voor de wat oudere schleichers die al een lange tijd in deze wereld zitten kennen haar miss nog wel Aangezien 'A Heart For Horses' terug is met tuig maken!Ik ben echt zo blij, dus heb gelijk 2 setjes gescorded, OOPS! Maar het is voor mij een 2e verzameling

Afbeelding

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:20

Wat een leuke spullen allemaal!

Heeft iemand toevallig Schleich paardjes te koop? Ik heb er nog maar twee maar ik wil graag weer beginnen met er dingen voor te maken :o .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:08

Het materiaal voor de zadels en die kettinkjes voor een halstertouw (of maken jullie deze zelf met ijzerdraad?) ofzo, waar halen jullie die nu ook alweer? :o

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:41

MoppieFilou schreef:
Het materiaal voor de zadels en die kettinkjes voor een halstertouw (of maken jullie deze zelf met ijzerdraad?) ofzo, waar halen jullie die nu ook alweer? :o

Een haakje kun je zelf maken van ijzerdraad, of je kunt kalotjes kopen, hobbywinkels, so low, en xenos hebben die wel. Ringetjes maak ik soms zelf van ijzerdraad en een rondbektang, maar meestal koop ik ze bij de hobbywinkel of de Xenos. Het driehoekje in een halster maak ik wel altijd zelf want die kan ik nergens vinden lol. Leer haal ik bij de schoenmaker. (Ik mag zijn restjes hebben hihi) En onze lokale hobbywinkel verkoopt hele fijne lapjes dun leer! Ook kun je van een oud leren jasje, leren handchoenen die kapot/oud zijn, handtassen, etc, het leer afhalen. (Ik krijg altijd oude handtassen van mama :Y) )
kettinkjes voor een halstertouw kun je bij de xenos halen, die heeft meestal wel dunne kettinkjes. Stijgbeugels en gespjes maak ik altijd zelf met een dunne platbektang/puntbektang of een rondbektang.

Waar maken jullie een longeerlijn van? Katoengaren om elkaar heen draaien, daar ben ik gewoon te lui voor. Voor een halstertouw vind ik het wel oké maar een longeerlijn is me te lang lol, dan verlies ik mijn geduld en blablabla. :z

Citaat:
Wat een leuke spullen allemaal!

Heeft iemand toevallig Schleich paardjes te koop? Ik heb er nog maar twee maar ik wil graag weer beginnen met er dingen voor te maken :o .

Boktmarkt of Marktplaats heeft vast wel wat, anders kun je ze bestellen of even langs de speelgoedwinkel wippen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:10

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Ben net even langs De Banier (Belgische winkel) gepasseerd en het een lapje nep leer (goed genoeg om mee te starten ;) ), twee lapjes vilt (thuis heb ik ook nog wel wat restjes) en dunne en dikke ijzerdraad gehaald :D . Thuis heb ik ook nog een heleboel lintjes, touwtjes en wol dat ik ook nog kan gebruiken. Bij de Xenos moet ik dan ook maar eens langs!

Ook al even op Marktplaats gekeken en heb een heleboel leuk paardjes gevonden! Bokt markt is ook een idee! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:46

Ik heb net twee paardjes besteld om mee te beginnen :) . Zelf heb ik thuis nog één paard en een veulen liggen. Ik ga er dan ook een ruiter en een ander figuurtje bij bestellen. Spullen heb ik ook al in huis :j . Ga morgen beginnen aan de stal terwijl ik wacht op de paardjes die aankomen :) .

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:17

Ik heb nu ik op vakantie was echt zin weer in schleich, dus ik ga ook weer actief worden hoop ik haha.

Want heb natuurlijk in "real" wel 4 paarden waarvoor ik zorg. Nu wil ik heel graag mooie realistisch foto's maken, maar dan weet ik nooit welk model of welk poppetje enz.

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:36

Heii, heeft iemand een idee wat ik op een wit dekje voor een springzadel kan doen? Ik heb al heel veel dekjes met gewoon een grijs of zwart randje ofzo. En rabobank/KNHS dekjes heb ik ook al. Maar nu ben ik een beetje inspiratieloos. HEt is voor een hengst en de éigenaar'os een jongen, dus roze zou een beetje ongepast zijn XD

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:08

Gewoon een blauw randje? Dat is ook weer eens iets anders :D .

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:48

AnnucksZooi schreef:
Heii, heeft iemand een idee wat ik op een wit dekje voor een springzadel kan doen? Ik heb al heel veel dekjes met gewoon een grijs of zwart randje ofzo. En rabobank/KNHS dekjes heb ik ook al. Maar nu ben ik een beetje inspiratieloos. HEt is voor een hengst en de éigenaar'os een jongen, dus roze zou een beetje ongepast zijn XD

*wandelt hier binnen*
Rood of groen? Of gewoon iets fels? Dat is ook wel hip :)

Ik heb zelf ook Schleich, doe er alleen niet zoveel meer mee, gezien mijn ouders me te oud vinden worden en ik repainten niet aandurf :") heb geen schildertalent hier zo :P

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:05

Uiteindelijk heeft het dekje een knalgroen randje met een Equiline logo gekregen.
Ik heb allemaal dekjes gemaakt vandaag en ik ben begonnen met een winterdeken.

Afbeelding
Afbeelding

WIP deken
Afbeelding

En laatst heb ik nog een dressuurzadel met een dekje gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:16

Mooi! :j

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:44

Het topic is weer lekker levendig ;)

Hier ook weer een leuk setje gemaakt. Dit keer in grijs.

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:41

Wauw, prachtig! <3 :wow:

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:47

Net een stal in elkaar gezet zodat de paardjes meteen gesetteld zijn :P .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:56

Mooi hoor!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:49

Bedankt :) .

Isaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:43

Afbeelding
Hey, ik ben nieuw hier! Ik maak nu al 2 jaar tuig voor Schleich paarden. Ik heb alleen een vraagje: ik heb het laatst deze pony gekocht en ik weet niet hoe het paardje heet. Ik weet wel hoe het poppetje heet, oleana. Dus weet iemand hoe dit paardje heet?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:30

Mag je zelf verzinnen zoals alle paaarden

Isaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:42

Okeej

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:43

Net dit hoofdstel gemaakt, ben er super tevreden mee Afbeelding