Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emilyslaluna schreef:sardientje schreef:Hallo bokkers!
Iemand van 1,62 en 58 kilo, is dat te groot en zwaar voor een welsh pony van 1,32?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee en vraag het daarom maar hier haha.
groetjes
Ik denk wel te groot inderdaad. Ik ben zelf 1.61m en 61kg en ik vind mezelf nog net passen op mijn pony van 1.47m. Kleiner zou ik niet durven te gaan.
prugelpiet schreef:Ligt aan de bouw van de pony. Ik ben 1,64 en pas op brede C pony's. Smalle kleine D pony's daarintegen ziet er weer niet uitJe kan het niet weten zonder het te proberen.
Juliezwaan95 Ik hoop dat je daar niet te serieus over twijfelt?Daar pas je makkelijk op
little_birdy schreef:Ik vind het gewoon leuk om af en toe deze discussie op te laten komen.
Want wat is te groot ?
Wanneer een paard er last van heeft en de combinatie overduidelijk niet klopt .
Wanneer het paard uit balans raakt door ruiter is de ruiter ook te groot .
Maar ik vind zolang het paard happy is en goed loopt onder een wat te lange ruiter dat het niet te groot is maar eerder niet mooi ..
Ik heb nog een mooi voorbeeld
[ [url=m/YuIn3t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit ben ik met arento een paard waar ik te groot voor ben .
En waarom dan vraag je je af want arento is ruim 1,70
Maar hij is smal in de rug en schouders .
Heeft een lange zwakke rug
Ik kon duidelijk aan dit paard merken dat hij last van mij had met zijn balans en door mijn gewicht icm zijn slechtere rug.
Lang paard smal geribt niet breed in de schouders .
Jullie zeggen dat past !
Nee past niet paard lijd er onder als ik erop zou blijven rijden
Kort paard
Breed geribt
Brede schouders korte rug
Jullie zeggen past niet te groot .
Paard is een happy athlete loopt graag
Totaal geen moeite met mijn lengte balans of gewicht dus vandaar wat past ?
Arento groot paard
[ [url=m/k9wxYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zefyra klein paard
[ [url=m/kSttWT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaar dat ik me niet zoveel aantrek van wat hier gezegd word .
Ik heb er over nagedacht.
Een plaatje zegt niks
emilyslaluna schreef:prugelpiet schreef:Ligt aan de bouw van de pony. Ik ben 1,64 en pas op brede C pony's. Smalle kleine D pony's daarintegen ziet er weer niet uitJe kan het niet weten zonder het te proberen.
Juliezwaan95 Ik hoop dat je daar niet te serieus over twijfelt?Daar pas je makkelijk op
Ze heeft het over een welsh. Die zijn meestal niet grof gebouwd.
Anoniem schreef:Welsh cob ja, maar is toch niet te vergelijken met een Welsh B of C. Ligt er dus aan welke het is. Als het een cob is zou ik denken ja, is het er geen dan ben ik geneigd naar nee. Maar dat is niet te beoordelen vanaf enkel lengtes.
Little_birdy vind ik toch echt te lang;
Robijntjah ook;
Juliezwaan95 vind ik goed passen! Wat een leuk dier.
Juliezwaan95 schreef:ik ben benieuwd naar jullie mening. ik ben niet erg groot maar mijn pony is wel vrij smal in de schouders.http://www.bokt.nl/img/avatar/7c5a44.jpg
hopelijk staat de afbeelding er bij. Ik ben niet zo handig met computers.
[ [url=m/7c5a44.jpg]Afbeelding[/url] ]
mijn pony is overigens 1,43 meter en ikzelf ben 1.58
Hshy schreef:[naam] schreef:Welsh cob ja, maar is toch niet te vergelijken met een Welsh B of C. Ligt er dus aan welke het is. Als het een cob is zou ik denken ja, is het er geen dan ben ik geneigd naar nee. Maar dat is niet te beoordelen vanaf enkel lengtes.
Little_birdy vind ik toch echt te lang;
Robijntjah ook;
Juliezwaan95 vind ik goed passen! Wat een leuk dier.
War vind je van mij?