Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:36

Maar dat is een mondelinge afspraak en erg lastig te bewijzen, en misschien vind hij het nu anders nu het uit is met dat vriendje ? Ook vind ik het raar dat hij de pony zou "geven" en dat hun hem dan van jouw zouden "kopen" plaats van teruggeven?
Hoe weet je ook zeker dat hij geen aankoopbewijs kreeg toen hij de pony kreeg?

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:39

Pony's worden daar onderling verkocht zonder aankoopbewijzen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:52

ja ik zei het al eerder....dat wordt een civiele procedure. Ik denk ook niet dat de politie terug gaat bellen helaas. Die zijn drukker met andere zaken. Maar goed..ik kan me vergissen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:57

Dat denk ik ook piecon.
Je moet er zelf achteraan blijven bellen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:05

Beste TS. Je hebt er weinig aan als de eigenaar zegt dat je haar mag hebben. Waarschijnlijk is het pijnlijk, maar bedoelde hij dat helemaal niet zo. Mogelijk is de eigenaar in een goede bui geweest en heeft met je meegepraat, maar heeft hij nooit de bedoeling gehad om Tucker daadwerkelijk aan jou te geven. Stond hij niet helemaal stil bij wat hij zei, begreep hij zelf de consequenties niet. Als hij zegt: 'Je mag haar hebben', betekent dat nog niet meteen dat hij de pony cadeau heeft gegeven. Zeker als je ouders of andere mensen niet achter je staan om Tucker op te halen houdt het op. Heb je trouwens uberhaupt wel geld om Tucker ergens ander onder te brengen en de maandelijke lasten te betalen? En als het allemaal zo serieus is, waarom hebben je ouders dan nooit geholpen om het vast te leggen op papier?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:07

Ik heb altijd zelf het weiland + de hoefsmid betaald. Dus geld is geen probleem.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:08

hier een stille mee lezer, wat een nare situatie zeg voor je! het paardje waar je een hele poos voor heb gezorgd, al je liefde en tijd en geld in heb gestoken. Niet opgeven hoor, als het ECHT jou paard is ga er dan voor. en indd niet alle kampers zijn zo. Maar ze staan vaak op een strepen en wat van hun is , is van hun. Maar wat ik me nou steeds nog afvraag een hele boel pagina's terug zeg je, dat je niet met die man kan praten omdat hij boos op je is, Waarom is hij dan zo boos??
( als ik het antwoord gemist heb, sorry dan)

succes verder hoor, hoop dat je je paardje snel weer zal zien!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:09

Ik heb 1keer gezegd dat hun shetlander niet goed liep,toen was ik inneens bijdehand en mog ik niet meer komen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:11

sharontucker schreef:
Ik heb altijd zelf het weiland + de hoefsmid betaald. Dus geld is geen probleem.

Het houd niet op bij alleen hoefsmid en weiland he ;) Wat als jou shet koliek krijgt, en je een uitgave van 1000,- voor iets weet ik veel wat voor medisch iets moet doen, jaarlijkse entingen? enz.? Maar dit topic gaat niet over of jij het kan betalen... Maar weet wel dat het niet bij 2 dingetjes ophoud!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:13

Tuck heeft een keer koliek gehad en dat heb ik makkelijk kunnen betalen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:13

Het stomme is dat je pony al die tijd op dezelfde plaats heeft gestaan bij de andere partij. Hierdoor is het voor hun heel gemakkelijk om te zeggen "jamaar, dat was niet zo bedoelt. Ze mocht hem beschouwen als haar eigen paarden en kosten op zich nemen(dat is niet ongebruikelijk bij verzorgen/leasen), maar het was nooit de bedoeling dat de pony van haar was." Dan sta je al helemaal niet meer sterk in je schoenen.
Mocht je de pony nu ergens anders hebben staan en al die tijd er volledig voor betaald en verzorgd hebben, stond je al heel wat sterker.

TS, ik heb even op de site van het juridisch loket gekeken en ik zie dat ze een chatbox hebben:
https://chat.juridischloket.nl/chat/

Misschien heb je daar iets aan? Dan kan je al-volledig anoniem-je vraag stellen en weet je wat je kan verwachten.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:16

Ze staat nu ook in een andere wei ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:18

Maar een wei waar jij haar zonder overleg met de andere partij naar toe hebt gebracht en waar jij als enige komt om hem te verzorgen, op een geheel andere locatie?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:22

Die snap ik niet helemaal,
Ze staat Niet in hun weiland.

Chat van Juridish locket zit vol.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:28

Ze bedoeld dat jij het paardje daar heen heb gebracht, zonder overleg met de eigenaar van tucker, de oom van dat vriendje van het kamp.

En jij komt daar als enige om hem te verzorgen?

De chat kom je zo in, die is niet vol heb zojuist geprobeerd, gewoon even aantal keer refreshen denk ik

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:32

O zo,Tucker is 3x verhuisd zonder overleg omdat het mijn pony is.

Ja,ik ben de enige die daar komt,hun shetlander heeft ontzettend lange hoeven,Tucker heeft nu allemaal knopen in haar mamen etc.
Er word weinig naar omgekeken en omdat Tucker wel volgepropt word met vanalles en nogwat en geen beweging krijgt is ze nu ontzettend dik.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:35

Je kan ook met tucker gaan wandelen? en de manen zou ik dan of inkorten of even goed uitkammen? Dan als er iemand komt kijken kan jij laten zien dat die goed verzorgd is. Als die verhuisd is naar een andere weide neem ik aan dat de oom van dat vriendje van t kamp er niet in de buurt bij zit dus kan je er gewoon bij ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:37

Als jij Tucker al drie keer ergens anders naar toe hebt gebracht (dus ook echt een andere stalling, niet gewoon de wei ernaast) zonder hun daarvan in kennis te stellen en ze daar nooit bezwaar tegen hebben getekend, zou ik eens aan het juridisch loket vragen hoe het zit. Misschien sta je dan wel weer wat sterker in je schoenen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:37

Dat kan ook gewoon,maar als ik dus met haar bezig wil,wil ik niet alleen zijn en dat is het probleem.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:39

Het wordt steeds vager allemaal....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:41

Ik gaf in eerste instantie TS nog het voordeel van de twijfel, maar zo langzamerhand...het lijkt wel alsof elke keer dat iemand je een kant-en-klare oplossing biedt (nu de chatbox van Juridisch Loket) er een of ander excuus komt. Meid, als je die pony "terug" wilt, doe dan iets! Ik had m'n F5 allang door het bureau heen gedrukt oid. Maar ik hoor alleen maar smoesjes: "M'n moeder wil het niet", "ze bellen me terug", "ik moet afwachten", "de chatbox is vol".

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:42

heb je al met juridisch loket chat gesproken ?

Ik vind nu langzamerhand ook dat er steeds meer neigt naar het verhaal klopt van geen kanten..

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:45

Zoals ik al zei: er is een wachtrij! Politie had geen tijd , bellen me zo.

Ik ga nu naar mijn verzorgpony's.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:46

Je kunt tot half 1 bij Juridish locket,dus vandaag word het m niet. Ik probeer het morgen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:47

O wij zijn nu ook aan het praten met juridisch loket over onze ponys.