Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:38

sophie fleur: ik geef je een aantal tips voor op dit forum: sommige mensen worden beste wel pissig van de korte berichtjes die sommige plaatsen. wat bijv. geen informatie bevat of maar aan een persoon gericht is. en als je nog je bericht kan bewerken, zal ik dat ook doen.
maar ik weet hoe dik jouwn leer wordt. maar ik doe altijd 2 lagen.

ik heb nu ook namen voor de nieuwe schleichpaarden van mij:
hickstead (naar dat ene overleden springpaard)
drottning (dat is koningin in het ijslands)
en bera (beer in het ijslands)
en bán (wit in het iers)

carmenbrum: ik reageer best wel laat erop, maar een gaaf poppetje! laat je ook weten wat je vriendin ervan vond?

PBL: misschien kan je meerdere provincie dekjes maken? misschien leuk om ook te verkopen? bijna niemand doet dat namelijk!

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:47

Eclair98: Sorry,ik zou ze voortaan wat langer maken.
En dankjewel voor de uitleg iedere keer!
Ik ga morgen naar eenn Stoffenwinkel om een stuk leer te kopen.
Hopen dat het niet al te duur wordt
want ik spaar voor een nieuw hoofdstel.
Dan kan ik weer wat experementiren met wat ijzerdraad en superlijm.
(Hopen dat er iets uitkomt wat een beetje op een zadeltje lijkt)
Ik zal kijken of ik foto's kan maken als het af is.

Nathas: Als de accu van mijn Minicameraatje straks opgeladen is, ga ik foto's maken in de tuin.
Denk niet dat het iets wordt, maar ik kan het proberen. Misschien iemand wat tips voor leuke foto's??

Palmbierlove: Ik wou even zeggen dat je echt supermooie dingen maakt!!

Howrse: Wat een leuk dingetje!
Misschien kan je d'r iets van maken voor een Arabier??
Miss een knalrood dekje met gouden naadjes en die oorbel er achter ingehaakt??
Zomaar een ideetje hoor. Maar bij een Arabier zou zoiets wel leuk staan.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:08

als ik een blauw-wit gestreept stofje heb, dan wil ik mijn zeeuwse creatie wel gaan verkopen,
ik heb nu ook weer wit lint, dus mijn friese creaties wil ik ook gaan verkopen, alleen nog even een prijs verzinnen en dan komt die binnenkort op mijn site te staan,
zal nog eens even kijken naar andere provincies..

hierbij mijn nieuwe creaties

mijn reflectieset is nu helemaal klaar <3 Nu kunnen we veilig op pad
Afbeelding
hoofdstel ben ik niet helemaal tevreden over, mijn suedine is van slechte kwaliteit waardoor hij snel breekt, mijn volgende hoofdstel even op meerdere plekken verstelbaar maken, er zitten wel gespjes bij de bakstukken, maar hij is daar nu nog niet verstelbaar..
de bandages moet ik ook nog even naar kijken..

close up van het halster
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXMJUXWI.jpg
ik moet nog op zoek naar ander geel lint, dit lint was te breed, en heb het nu dubbelgevouwen, maar door de lijm werd het lint hard

de uitrijdeken kan ook in een andere kleur
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VO84IMR7.jpg

Nu ook dekentjes voor de allerkleinste <3
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EHEHU7C6.jpg

En nog een groen setje voor Camarque hengst Question
hij lijkt wel een kikkertje :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 22-05-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:21

Wauw PBL wat een leuke creaties allemaal! Echt heel leuk bedacht :P
SanneFleur welkom! Je eerste post was geen oneliner hoor, maar echt 1 of 2 regels is wel oneliner.. De rest heeft eclair wel gezegd...
Zoww Heleenn die lijkt echt sprèkend!!
Mn vriendin was erg blij met de repaint, ik vond m zelf ook erg mooi geworden. Daarom laat ik er nog een bij daf3 maken voor een andere vriendin ;)
Gisteren toch nog even tijd gehad om te prutsen aan mn eerste halstertjes en peesjes. Vandaag weer bezig geweest met mn site, het schiet al aardig op :) De halstertjes en peesjes staan erbij.
http://havefun.luondo.nl/nl

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:35

Heleennn schreef:
MarloesNatje schreef:
jullie gaan al weer hard :)
iemand nog misschien interesse in deze? :o [ Afbeelding ]

Dat hoofdje lijkt als twee druppels water op mijn paard :D
Kijk maar eens, [ITP] Even voorstellen, Markus :D

die lijkt er echt op! :+ maar ik heb hem nageschilderd van een veulen waar ik weleens geweest ben.

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de repaintwedstrijd!!

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:48

Dankje! Ik vindt dit echt een supergezellige site!

PBL:
Wat een superleuk setje! Dat groene is echt super cute!
Ik vindt hem echt leuk!

Ik heb denet wat foto's gemaakt voor de wedstrijd van Roosje01. Niet echt superfoto's maar ik kan het proberen en meedoen.
Eigenlijk wou ik de foto's maken van m'n lievelingsschleich paardje Acela.
De Andalusier Merrie.
Maar omdat ze wit was kon het niet.

Nu heb ik foto's gemaakt van de zwarte woud hengst.
Hebben jullie ook ''lievelingspaardjes'' of ben ik de enige hier??

Ik wil eigenlijk een stal maken van hout. Heeft hier iemand ervaring mee??
Of tips??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:54

Erg leuk gedaan weer Palmbierlove, er zit al veel verschil in je werk van toen je net begon met tuig maken, en nu! je bent heel ver vooruit gegaan, echt leuk om te zien! niet alleen met deze creaties, maar ook de creaties van eerdere pagina's +:)+

SophieFleur: Ik denk dat iedereen wel zijn of haar favorieten heeft :D mijn favoriete model is de Percheron hengst, door zijn rustige en lieve koppie en uitstraling. Hij wordt alleen al een tijdje niet meer gemaakt helaas :\ In mijn profiel staat er nog eentje (een repaint, dat dan weer wel...)

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:37

zo weer 4x getemt op deze pagina gaat weer aardig de verkeerde kant op zo...

Ik heb inmiddels 1 inschrijving ontvangen voor mijn wedstrijd. Iedereen die mee wilt doen graag even een mailtje sturen. De foto stuur je in zodra je repaint af is. Ik hou dan bij op de site wie er mee doet en wie er al foto's heeft ingeleverd.

@palmbier leuke setjes weer dat groene staat hem idd leuk!

mijn favo model is de dartmoor hengst heb er ook nog steeds eentje liggen om te repainten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 23:12

De Dartmoor hengst vind ik ook erg leuk, maar ik ben hem nog niet 1x tegen gekomen in een winkel! die lijkt me leuk om te repainten, het detail in dat model lijkt erg verfijnt.

Vandaag weer lekker bezig geweest, heb 2 modellen in de primer gezet zodat ik die meteen kan beschilderen zodra ik genoeg tijd en zin heb. Het western zadeltje is ook weer wat verder af, één singel riempje is helaas gesneuveld (ik schoot uit met secondelijm, haha oeps...) dus die moet even overnieuw... maar verder is de gehele onderkant nu zo goed als af, alleen de zitting en afwerking moet nog.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:43

Mijn wedstrijd loopt bijna ten einde en heb in totaal 8 foto's ontvangen. Thema natuur en zo realistisch mogenlijk en aangezien het nu super weer is schrijf je in en stuur me een foto mag ook via PB.

Mijn favorite model is*even nadenken* denk dan toch de dartmoor merrie. Maar eigenlijk vind ik vele erg leuk.

Ik ga vanavond nog weer even verder met een nieuw rijsetje ben benieuwd of deze dan ook goed gaat lukken...

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:47

Palmbierlove: erg leuk! Vooral dat groene setje vind ik leuk!

Heb gisteren ook een hackamore in elkaar gezet, vind hem niet zo leuk geworden, ik moet het een met nepleer gaan doen. Ook mijn dekentje is bijna af, alleen de staart riemen nog. Mijn lievelingsboek die ik heb is de shetlandermerrie, die ik niet heb is de oude Welsh, deze:
http://www.fytovrancken.be/afbeeldingen ... 98pony.jpg

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:34

Oeps heb laatst een hele zooi foto's gemaakt voor je wedstrijd maar nog steeds vergeten in te zenden zal het vanaaf gelijk even doen.

Ik krijg heel veel pb's over de wedstrijd maar willen jullie aub het mail adres gebruiken anders raak ik het overzicht kwijt.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:45

heb een filmpje gemaakt :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:15

leuk filmpje alleen jammer dan er een paar foto's dubbel in voor komen :S

ik heb jeans stof dus dat word na het huiswerk, dekentjes maken!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:56

dank julliie voor de reacties! :D
mijn tuigmaak ideetjes zijn nu bijna op, alhoewel ik gisteravond in bed nog een paar ideetjes kreeg ;)

leuk filmpje, mooie heldere foto's

mijn lievelingspaardje is mijn repaint op de lippi hengst als haflinger Palm Bier (in real ook mijn lieveling)
vandaar dat ik ook zoveel spulletjes maak op de lippi hengst
mijn andere repaints vind ik ook leuk (de meeste zijn ook gerepaint naar oude lievelingen in real)
maar de friezen vind ik ook mooi en de pony's, zoals de dartmoors en de welsh zijn ook leuk

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:00

Hier is mijn eerste dekentje met staartriemen en van die riemgespjes.
Afbeelding
En een thema deken (zo noem ik dat)
Afbeelding
Ik had hem eerst voor de lipizzaner gemaakt, maar daar was hij aan de zijkanten te kort voor. Daarom is hij iets te lang aan de achterkant.
Ik heb ook nog een winnaarslint gemaakt.
Afbeelding
Mijn lipizzaner heeft vlekjes, ik vind het erg jammer en met water krijg ik het niet weg, hoe wel?
Afbeelding

Telpeva, zijn er nog vorderingen ( :+ ) van jou pecheronmerrie?
Ik heb trouwens niet van die kalotjes (gespjes die je gebruikt bij de buikriemen van een deken) kan ik die ook maken?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:25

anikai: dat heeft de mijne ook hoor :S
maar ik buig die dingetjes meestal zelf. ik buig een 8je, of bedoelde je dat niet?

mijn lievelingspaardje is de knabstrubber merrie. ik vind paarden met stippen en vlekken gewoon erg leuk om te zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:26

De percheron merrie mist momenteel een been (ben iets te ruig geweest met haar... oeps) en het veulentje staat weer helemaal stevig en netjes in elkaar :) Ik moet ze alleen nog wel beiden bijwerken, gaten rondom snijpunten opvullen en vacht toevoegen en dergelijke :) De merrie krijgt ook deels nieuwe manen die wat meer in de lucht wapperen ipv manen die plat op de nek liggen, om de snelheid wat meer te accentueren. Verder heb ik even geen updates over ze, ze liggen qua project weer even stil omdat ik nu projecten heb die voorrang hebben.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:00

Eclair98: nee, die bedoel ik niet. Zoiets:
Afbeelding
Telpeva: oké, ik ben benieuwd hoe hij wordtals hij klaar is.
Ik heb vandaag vilt gekregen en mooi dun lint.
Ik ga ook een haflinger in een fjord veranderen, moet ik de zwarte streep in het midden van de manen hoger maken dan het midden of niet?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:08

Vraagje aan jullie. Ik kreeg vandaag de oude grazende haflinger binnen zou in goede staat moeten zijn. Maar hij is egt super lelijk beschadigt met diepe krasse en vage vlekken erop. En de hoeven zijn bewerkt met een mesje. Heel lelijk en hoekkig besneden. Wat zouden jullie doen terug sture? Heb er bijna 18 euro voor betaald.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:23

Dat vind ik persoonlijk geen goede staat, maar eerder een 'body' zoals het in modelpaard termen genoemd wordt. Die zijn minder waard dan wanneer het model in goede staat had geweest. Kijk bijvoorbeeld ook eens op MPV, bij 'krushkiste' daar staan ook modellen bij met beschadigingen, die zijn gewoon minder waard dan mint modellen (mint = net uit de winkel/verpakking kwaliteit)

Ik zou er zeker een mailtje aan wagen, een bewerkt en beschadigd model aanbieden als goede kwaliteit is gewoon misleidend.... Wie niet waagt, wie niet wint... misschien kan je bijvoorbeeld wel een deel van je geld terug krijgen :) Kan je hem eventueel wel zelf repareren denk je?

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:29

Anika1love: Wat een leuke dekentjes!

Gister heb ik leer,suede en ringetjes gekocht.
Maar het zadeltje is echt supermislukt. Echt jammer.
Misscxhien lkukt het de volgende keer beter!

Elinevandijk: Leuk filmpje, heb even het begin gezien.

Wel leuk dat jullie ook
lievelingsschleich paardjes hebben.

Roosje01: Wat raar, dat ze dan zeggen dat het van goede kwaliteit is.
Misschien even contact opnemen??

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:24

anikailove, ik heb pas wel kalotjes bij de xenos gekocht,
maar toch heb ik voor de buiksingels zelf haakjes gemaakt van ijzerdraad,
dat deed ik voor mijn halsters ook al, ik zal eens kijken of ik ze een keer beter op de foto krijg..

roosje dat is wel heel vervelend zeg,
ik had dat dus met de huifkar, op de foto stonden de 2 originele paarden, maar ik kreeg er maar 1 en een ander paard erbij, maar ook 5 euro terug, dus heb niet geklaagd,
maar wil nu nog wel steeds het bonte paard van de huifkar hebben..
nu zit ik dus met een arabier hengst extra, kreeg er net trouwens een idee voor,
wil hem dan opgewonden dravend gaan maken, dus met staart omhoog enzo, eens even kijken,
maar eerst kijken of mijn quarter cust wil lukken ;)
en mijn andere repaints..

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:14

Telpeva schreef:
Dat vind ik persoonlijk geen goede staat, maar eerder een 'body' zoals het in modelpaard termen genoemd wordt. Die zijn minder waard dan wanneer het model in goede staat had geweest. Kijk bijvoorbeeld ook eens op MPV, bij 'krushkiste' daar staan ook modellen bij met beschadigingen, die zijn gewoon minder waard dan mint modellen (mint = net uit de winkel/verpakking kwaliteit)

Ik zou er zeker een mailtje aan wagen, een bewerkt en beschadigd model aanbieden als goede kwaliteit is gewoon misleidend.... Wie niet waagt, wie niet wint... misschien kan je bijvoorbeeld wel een deel van je geld terug krijgen :) Kan je hem eventueel wel zelf repareren denk je?

Ik had laatst ook zo'n geval :S Mijn eigen holsteinermerrie is na een ongelukje beschadigd en na lang wikken en wegen besloten haar te vervangen...
voor 5 euro een 'onbeschadigd model' Dus daar was ik hartstikke blij mee, zag er ook mooi uit op de foto.
2 dagen later komt ie aan: Bijna geen verf meer op, driekwart wit en nog geen 50 cent waard :S
M'n zusje heeft hem gerepaint, we zoeken nu een nieuwe...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:15

Nee zelf kan ik hem niet fixen die hoeven zien er niet uit. Enige waar die goed voor is dat is custen ga kijken of ik hem terug kan sturen en me geld terug krijg. Want vind veel geld voor dit model.