Schleich paarden [Deel 2]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Re: Schleich paarden [Deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:23

Gefeliciteerd Roosje01! Zelf koop ik al die 'speciale' paarden zoals Satchmo en die met dat brandmerk niet. Het wordt me een beetje te duur allemaal dan.

Ik heb foto's gemaakt voor de wedstrijd, maar door het slechte weer en slecht ingestelde ISO ga ik er nog geen inzenden van deze denk ik (of ik zou met niets beters kunnen komen).
Wat vinden jullie ervan?

1. Paintje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2. Friesje (2de zijn iets andere instellingen)
Afbeelding
Afbeelding

3. Percheron
Afbeelding
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:25

Ik vind de foto's wel mooi! Mijn paint heb ik verdorie net laten vallen :'( Het puntje van z'n staart is nu foetsie :'( Kan mezelf wel slaaaaaan!

Charlotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:26

en mijn vriendin dacht dat ze ze al allemaal had mooi niet! ;)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:28

Oh Hhilde, dat is poedersuiker zeg :( Ik ben ook nog altijd kwaad op mezelf dat ik m'n paardjes eens na een aankoop allemaal samen in 1 zak heb gegooid want nu zit er op veel van hen een boel krasjes en beschadigingetjes.. :/

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:32

Dat voorkom je toch niet. Ze slijten toch door de jaren heen al wat. Alleen al bij het afstoffen bijvoorbeeld.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:35

Dat weet ik, maar 1 van m'n warmbloeden heeft echt storende krassen op z'n hoofd nu, en ik had een supernette spierwitte andamerrie uitgezocht en die heeft zwart op dr zij.. M'n friese hengst is ook licht beschadigd aan z'n hoofd heb ik gemerkt. Kvind het wel zonde want ik vind het een ontzettend mooi model :=

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:47

Ja, dat is dan wel jammer. Al is het natuurlijk wel zo dat als je gaat kijken er altijd wel iets is. Ze zijn toch ook handbeschilderd en is het toch allemaal net iets anders.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:02

Dat is waar, maar daar kan ik op zich wel doorheen kijken. Zo hier en daar is de verf niet perfect, maar dat vind ik eigenlijk wel zo z'n charme hebben. Mijn oudere modellen zijn ook wel wat beschadigd doordat ik er vroeger nog mee gespeeld heb, en dat vind ik ook best. Maar de krassen op de fries bv zijn van die wrijvingskrassen. Je ziet ze vooral heel goed in het licht omdat ze weerkaatsen. Dan vind ik een spikkel verf van bv de verkeerde kleur minder vervelend.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:34

mooie foto's xhaithi.

Mijn aller eerste repaint is nu helemaal af *\o/* en heb er nog 2 die bijna af zijn.

Afbeelding

Afbeelding

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:39

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:47

dank je
ja klopt daar mag die niet ontbreken natuurlijk ons eigen schleich paardjes forum

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 12:18

Mooie foto's hoor!

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:44

xHaithi schreef:
Gefeliciteerd Roosje01! Zelf koop ik al die 'speciale' paarden zoals Satchmo en die met dat brandmerk niet. Het wordt me een beetje te duur allemaal dan.

Ik heb foto's gemaakt voor de wedstrijd, maar door het slechte weer en slecht ingestelde ISO ga ik er nog geen inzenden van deze denk ik (of ik zou met niets beters kunnen komen).
Wat vinden jullie ervan?

1. Paintje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2. Friesje (2de zijn iets andere instellingen)
Afbeelding
Afbeelding

3. Percheron
Afbeelding
Afbeelding

Welke wedsrijd?
*Is te lui om het allemaal nog terug te lezen*

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:06

Nevade, wil je geen foto's quoten? Dan wordt het zo onoverzichtelijk.
De fotowedstrijd die Natasha houd, te vinden op http://schleich.bbforum.nl/

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:07

De wedstrijd die Natascha organiseert :) Ik zou vandaag eigenlijk nieuwe foto's moeten maken want deze zijn niet helemaal oke. Ik vind het alleen zo lastig om een leuk model uit te kiezen Ö

En bedankt voor de complimenten aan de mensen hierboven.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:28

Eigenlijk zou ik vandaag ook foto's moeten maken. Maar heb geen zin om naar buiten te gaan & het stormt hier. xD

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:33

Het is hier echt bagger qua weer, vanmorgen zoveel tegenwind > halfuur langer fietsen.
Ik weet ook niet welk model ik moet nemen, maar met dit weer is er niets lente's aan.

Roosje, nog steeds vind ik het neusje iets te 'effen'. Voor de eerste keer vind ik de onderbenen ook leuk gedaan :j

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:51

Ja, zo krijg ik hier ook geen mooi effect, haha. Dat is wel jammer. Misschien is het leuk als we allemaal een ander model nemen? ThatsMe heeft de Shetland hengst, ik DENK dat ik de Knabstrupper merrie neem, maar ik moet nog even kijken. :P

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:54

Ik hou van de Tennessee walking horse en de hannoveraner hengst :)
Helaas doe ik niet mee met de fotowedstrijd i.v.m tijd te kort.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:55

TWH, de pony's en Tinkermerrie zijn toch echt wel mijn favorieten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:56

Naborah schreef:
Het is hier echt bagger qua weer, vanmorgen zoveel tegenwind > halfuur langer fietsen.
Ik weet ook niet welk model ik moet nemen, maar met dit weer is er niets lente's aan.

Roosje, nog steeds vind ik het neusje iets te 'effen'. Voor de eerste keer vind ik de onderbenen ook leuk gedaan :j

Ja blijft lastig punt die neus had het maar op gegeven haha. Benen heb ik met pastel krijt gedaan vond ik echter lijken dan ze maar gewoon zwart te verven. Mijn 2e model is ook bijna helemaal klaar staat nu te drogen en als ik straks weer terug ben uit werk ff ijzertjes eronder verven.

ik denk dat ik de dartmoor hengst of de lusitano hengst kies voor de foto. Maar vandaag is het geen foto weer stormt en af en toe regen er tussen door, wacht wel tot zaterdag dan word het mooi weer.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:09

Vandaag geen fotoweer, dus ook hier geen foto's vandaag. Weet ook nog niet welk model ik neem.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:34

Ik weet ook nog niet precies welk model ik neem. Jammer genoeg heb ik niet de TWH, die zou ook erg mooi staan op de foto. De dartmoor hengst blijft ook leuk.. en de przewalski staat in de natuur ook wel cool. :P Naja het is nu écht geen fotoweer, dus kies ik later!

Ik ben nu trouwens bezig met schleich fotograferen. had ik even zin in, maar buiten gaat nog even niet lukken xD

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:38

Ik ga ook al mijn paardjes weer eens netjes (zonder iPodkwaliteit haha) op de foto zetten, goed idee! Even batterijen pakken en ze dan op het Schleichforum showen. Edit: Hebben jullie paardjes eigenlijk namen? Of heten ze gewoon 'dartmoor' en 'fries'?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:09

De mijne hebben namen, zal ze op het forum zetten binnenkort. Zijn geen Piet en klaas namen iig :)