Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:19

Haha dankje,

is het haaar filmpje? :oo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:56

Weet niet, volgens mij vermoedt ze het...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:06

mensen zo blijven jullie bezig , er zijn vast kinderen die welleens hun handje gebruiken tegen de pony, dit gebeurt ook op manege's , ik reed op een manege en er werden daar ook jarenlang kinderen op te kleine pony's gezet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:10

Zo blijven we inderdaad bezig.
Maar ondertussen zie je ook dat ze met die pony's over greppels springen, ze pesten en zware vrijheidsdressuuroefeningen doen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:37

inderdaad, of moeten we het maar negeren en doen alsof we het niet zien?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:22

Jullie hebben gelijk, er zijn altijd wel mensen die er niet verstandig mee omgaan, maarja wat doe je eraan? Het park heeft echt het beste met de pony's voor. En gelukkig is het grootste deel echt hartstikke lief voor die pony's. En vooral de grotere kinderen, die komen daar nog omdat ze echt om die pony geven. Rijden kan ik thuis zovaak als ik wil. Dus dat is echt niet de reden dat ik daar nog heen ga.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:23

Wat je eraan doet?
Meer controleren, niet alleen op centraal gelegen gebied, maar ook aan de buitenranden.
Want dit springen en met zandheuvels was duidelijk op buitengebied...

elinaaa171

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:31

EskeGirl schreef:
Weet niet, volgens mij vermoedt ze het...

nee ik weet het, ik ken haar wel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:32

Hm, Oké

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:05

EskeGirl schreef:
Wat je eraan doet?
Meer controleren, niet alleen op centraal gelegen gebied, maar ook aan de buitenranden.

Ik bedoelde meer, wat kunnen wij eraan doen. Vanuit onze stoel achter de computer. :+
Er wordt ook gecontroleerd, maar niet elke minuut op elke plek. Maar er is ook veel sociale controle, dus als mensen zien dat je springt of met bit rijd wordt het vaak doorgegeven. Of er word gelijk wat van gezegt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:49

EskeGirl schreef:
Wat je eraan doet?

Oke meld jij je dan aan om te controleren?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:50

het is een leuk park ik ben zelf verliefd op de kleine shet cindy een lief trouw en rustig beestje zij is pas begin dit seizoen gekomen en ik was de eerste die er op reed en mij beviel het heel goed

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:52

Ruby1995 schreef:
EskeGirl schreef:
Wat je eraan doet?

Oke meld jij je dan aan om te controleren?

Waar slaat dit op? Ik neem aan dat EskeGirl bedoelt dat als hun een park nemen ze er ook zelf op moeten letten. En já het zal heus wel een groot park hebben, en já ze kunnen niet overal te gelijk zijn.. Maar wat heeft EskeGirl daarmee te maken en hoezo moet zij daar op letten?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:08

ElineB schreef:
Waar slaat dit op? Ik neem aan dat EskeGirl bedoelt dat als hun een park nemen ze er ook zelf op moeten letten. En já het zal heus wel een groot park hebben, en já ze kunnen niet overal te gelijk zijn.. Maar wat heeft EskeGirl daarmee te maken en hoezo moet zij daar op letten?

Ik denk dat ze het op een andere manier bedoelde.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:17

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen... :o
Maarre, hoe dan wel ? Dat zeg je er ook niet bij. :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:36

Nou mijn reactie slaat ergens op , controle is meer mensen dus meer kosten , dat doen ze gewoon niet en overal gebeuren gewoon nare dingen ook bij particulier!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:38

Dat klopt, maar omdat dit een groot, open bedrijf is vind ik dat ze verantwoordelijkheid moeten tonen, en een goed voorbeeld moeten geven. Natuurlijk is er overal, in ieder land dierenleed. Maar dat betekend niet dat we er niets van kunnen zeggen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:42

Tjaa.. ik vind het altijd moeilijk, ik zou mijn shetlander en nog voor geen 100.000 euro heen doen (nouja, als ik er echt zoveel voor zou krijgen denk ik wel :+ ), maar hoe slecht hebben die beestjes het nou? Op het rijden na worden ze prima verzorgt volgens mij :) staan in een grote loop stal met zn allen, en dat is beter dan menig (sport) paard heeft, die 1 uurtje per dag uit zijn stal van 3 bij 4 komt om te rijden... Maarja.. Als ze de regels nog wat aanscherpen over de max. grote van de kids dan is het helemaal top :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:57

Ben het eens met de laatste reactie ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:40

loveidefix schreef:
Tjaa.. ik vind het altijd moeilijk, ik zou mijn shetlander en nog voor geen 100.000 euro heen doen (nouja, als ik er echt zoveel voor zou krijgen denk ik wel :+ ), maar hoe slecht hebben die beestjes het nou? Op het rijden na worden ze prima verzorgt volgens mij :) staan in een grote loop stal met zn allen, en dat is beter dan menig (sport) paard heeft, die 1 uurtje per dag uit zijn stal van 3 bij 4 komt om te rijden... Maarja.. Als ze de regels nog wat aanscherpen over de max. grote van de kids dan is het helemaal top :D

Inderdaad, en daar heel streng op blijven controleren.
Er zijn meisjes die zijn bijvoorbeeld 13, en die zijn in het weekend bij ppc eventjes 12, dus moeten ze ook iets van ID vragen oid.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:01

EskeGirl schreef:
loveidefix schreef:

Er zijn meisjes die zijn bijvoorbeeld 13, en die zijn in het weekend bij ppc eventjes 12, dus moeten ze ook iets van ID vragen oid.

Je hoeft pas vanaf je 14e verplicht een ID, dus dat is ook geen optie. ;)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:49

xJess schreef:
EskeGirl schreef:

Je hoeft pas vanaf je 14e verplicht een ID, dus dat is ook geen optie. ;)

Inderdaad, da's geen optie dus die 13-jarigen zullen toch wel blijven komen, ook al controleren ze het op ID. En dan nog, ook 12 jarigen kunnen (te) groot zijn voor die pony's..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:45

Ja, dat weet ik.
Ik was met mijn 12 jaar 1.73...

Dus ik zou zeggen, geen leeftijd, maar lengte!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:50

breg_JORS schreef:
Daisy01 schreef:
Ik ben er het laatst geweest, 17 augustus 2011, dus dat is geen paar jaar geleden maar een paar weken. En toen heb ik juist gezien dat er een veelste dik / groot kind op een veeelste kleine pony zat.. En maar schoppen omdat ie niet wou lopen. En heb ik dus gezien dat een medewerker een pony op zijn/haar hoofd sloeg. Erg sneu.

Tja in de zomervakantie is het altijd heel druk en dan zijn er altijd te weinig grote pony's... en ze kunnen toch moeilijk zeggen: 'Ja sorry dat je 35 euro hebt betaald voor een rijpony maar we hebben geen rijpony meer voor jou.' (doen ze in de uiterste gevallen wel)
In zulke gevallen geven ze de kinderen meestal dan toch maar een pony mee die eigenlijk te klein is, dan zeggen ze er wel nadrukkelijk bij dat ze écht alleen mogen stappen.

En ik denk dat de medewerkers ook wat gestrest worden als het zo druk is.

Dit zijn natuurlijk geen redenen waarom dit niet slecht zou zijn, ik vind ben het hier ook totaal niet mee eens.

Maar de meeste mensen hier omschrijven ppc toch een heel stuk slechter dan het is, het is niet ideaal, maar dat is het maar voor heel weinig dieren.
Ik vind dat ze alles al flink hebben verbeterd.

ik heb anders vaak genoeg gehoort dat iemand geen pony mee kreeg, maar het ligt er aan aan welke cowboy(girl) vraagt. de nieuwe jongere jongens geven je elke pony die je wilt (ookal kan je meelopen :S) en de ervaren oudere geven je alleen mee als het goed gaat en als het een beetje past.

heb een paar jaar geleden (dat ging over heel vroeger) gehoort van een vrouw dat een keer de pony's ''op'' waren dus pakte ze de ezels uit de wei en gaven die mee :P natuurlijk liepen die helmaal niet maar kinderen zaten op iets (en zijn redelijk grote ezels die ze daar hebben).

nog even een voorbeeldje dat het niet allemaal shetten zijn (A)
ik ben 1.73 pony geen idee hoe hoog, ong. even hoog als cappuchino (eerder voorgekomen in topic) maar dan iets dunner.
Afbeelding

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:14

Ponyparkcity is leuk maar ze geven soms echt mini ponys uit aan supergrote kinderen!
En dan gaan ze daar op rijden.. dat is wel zielig..
Maar over het algemeen hebben de paarden het daar goed hoor :)