Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mememe schreef:het is mijn verzorgpony dus ik krijg er nooit commentaar over.
ik ben nu op dieet,dus wie weet wordt ik hoop ik nog lichter.en ja dieeten is slecht als ej 14 bent.
.mememe schreef:Ik ga nu heel wijs zijn en wrs irritant voor jou (alvast sorry daarvoor), maar: Niet gaan dieeten, maar je levensstijl veranderen. Dus aanleren om 's avonds minder te eten (dus gewoon 1 bord eten zoals iedereen doet, dus ook niet overal maar 1 schepje van, maar gewoon wat je nodig hebt.), verder probeer jezelf aan te leren om niet meer te snacken, en als je dat toch niet kunt weerstaan, neem dan iets gezonds zoals een appel. En verder 's ochtends proberen jezelf aan te leren om gewoon brood met iets gezonds erop (kaas of jam!) en dan ook normale porties. Dit hoef je niet in 1x te doen, maar gewoon geleidelijk aan afbouwen. En nu vergeet ik bijna het belangrijkste: Probeer meer te bewegen. Ga overal op de fiets of lopend naartoe, ga misschien 's ochtends hardlopen o.i.d., iig meer sporten dus.
Ik hoop iig dat je er wat aan hebt.
maar een welshxfjord kan toch wel aardig wat hebben denk ik zo.Ik denk wel dat het beneden de 100 kilo moet blijven ongeveer.
nou irritant vind ik het niet,wijs vind ik het welik ebn zowiezo beneden de 100 kilo,en last van overgewicht heb ik zowiezo.maar als je 1.76 bent dan zie je het neit zo snel(soms;) ).
bedankt voor je wijze les ik houd je via pb wel op de hoogte voor commentaar,als je wil hoor.
en ja mijn verzorgpoyn is redelijk sterk dus ik hoop dat ik in iedergeval wat kilo's kwijt kan raken.
Het klinkt ook niet alsof je een 'ernstig geval' (om het zo maar even te zeggen) bent qua overgewicht, als ik het zo hoor! Dus ik wens je veel plezier met je vzpony!
Tuurlijk mag je me op de hoogte houden en geen dank
dravergekkie schreef:Yamcha: beugels zijn indd normaal ook langer en over rijden dit paardje heeft altijd met z'n neus op de grond gelopen..en dat is echt letterlijk zo..
dus dit is een begin
wat vinden jullie hiervan was mijn verzorgster. (ze is inmidels gestopt)
superwoman schreef:darkmoona: je beugels zitten daar te kort, maar het zou nog wel kunnen. Wees blij dat je op een groter paard/pony moet, omdat je toch anders gaat zitten, wanneer hij eigenlijk iets te klein is. Met een goede maat "paard" leer je beter paardrijden hoor!

Citaat:en ik denk dat het "getemd" ook door de leeftijd komt
Citaat:tuurlijk helpt het een handje als je er veel mee om gaat , maar dat er nu beginners op kunnen rijden is geen kwestie van temmen.....
darkmoona schreef:Citaat:en ik denk dat het "getemd" ook door de leeftijd komt
ik ben 14. het is gwoon een typfout...
en je kunt het wel temmen noemen
want hij bokte IEDEREEN eraf..
zelfs de instructeur!Citaat:tuurlijk helpt het een handje als je er veel mee om gaat , maar dat er nu beginners op kunnen rijden is geen kwestie van temmen.....
dit kun je niet meer een handje helpen noemen
ik heb elke dag dit beest gerede..
en zelfs een aantal vrienden kwijtgeraakt doordat ik elke dag op de manege kwam..
zou je de volgende x ff mijn hele verhaal aan willen horen? voordat je gaat oordelen..?
bij voorbaat dank..
edit: sorry dat het zo boos over komt
heb net het nieuws te horen gekregen
ben nu niet zo happy

darkmoona schreef:Citaat:en ik denk dat het "getemd" ook door de leeftijd komt
ik ben 14. het is gwoon een typfout...
en je kunt het wel temmen noemen
want hij bokte IEDEREEN eraf..
zelfs de instructeur!Citaat:tuurlijk helpt het een handje als je er veel mee om gaat , maar dat er nu beginners op kunnen rijden is geen kwestie van temmen.....
dit kun je niet meer een handje helpen noemen
ik heb elke dag dit beest gerede..
en zelfs een aantal vrienden kwijtgeraakt doordat ik elke dag op de manege kwam..
zou je de volgende x ff mijn hele verhaal aan willen horen? voordat je gaat oordelen..?
bij voorbaat dank..
edit: sorry dat het zo boos over komt
ben nu niet zo happy
Citaat:edit: sorry dat het zo boos over komt
ben nu niet zo happy

darkmoona schreef:hendrik bokte iedereen eraf... en alleen ik kon hem aan
nu heb ik hem getemt.
superwoman schreef:RobinCera, je past er idd nog goed op. Wel je beugels langer maken voor dressuur

en zet t der anders niet neer Chocotof schreef:darkmoona schreef:hendrik bokte iedereen eraf... en alleen ik kon hem aan
nu heb ik hem getemt.
het ruikt hier ineens naar penny.
RobinCera schreef:superwoman schreef:RobinCera, je past er idd nog goed op. Wel je beugels langer maken voor dressuur
hihi ja ik weet t .. maar ik ben meer van het springen en vind kortere dus nét iets fijner
maar ga vd winter half jaartje dressuur rijden dus dan moet het wel
en heb hier mn vzh zadel erop liggen nog, rijd nu met dressuur
Hoe groot denken jullie trouwens dat Cera ong. is?
NIET SPIEKEN IN PROFIELen zet t der anders niet neer

Juultj schreef:
Ik heb gespiekt maar zeg niks.![]()
Ik vind dat ze groter oogt dan dat ze is. Super leuke pony trouwens, past nog prima.