Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roza

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:06

shetlandlove schreef:
roza schreef:
ik geloofde er geen zak van. zij begind een heel verhaal over dat ze 1 keer in het jaar bij haar oom rijd ( waarom altijd bij ooms? )
en dat ze thuis een boek heeft gelezen over paardrijden en dat ze het daardoor heel goed kan rijden door 1 boek te lezen zeker?

Sorry flauw

geeft niet ben erg slecht in goed typen controleer wel eens maar ik zie nog wel een wat over het hoofd.

xNenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:01

Whahahaha, geweldig topic! Heb vandaag en gisteravond het hele topic doorgelezen en ik blijf zeker volgen. Zelf heb ik helaas geen penny-verhalen...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:58

Haha geweldig topic dit

Toen ik nog wel op mijn Shetje reed, was ie een keer ongelooflijk aan het bokken.
Stonden er 2 van die kindjes van een jaar of 8/9 aan de kant van de bak.
Eén van die kindjes zo: "Ooooh wat een lief ponypaardje!"
Andere kindje: "Jaa maar hij is wel moeilijk hoor, kijk maar hij bokt heeeeeeel hoog, maar ik kan dat wel aan hoor!"
Ik naar die meisjes toe: "Oja? Wil je er soms graag even op dan?"

Kindjes waren meteen weg, nooit meer gezien

Niet echt een penny verhaal, maar ze waren wel irritant die kindjes.

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:32

Owh bij ons ook hoor....
Ik ben ook wel penny leeftijd maar ben veel te verlegen

Heel veel van die beginnetjes vragen altijd van: Moet ik helpen met poetsen/opzadelen/beugels etc en dat zeg ik: 'ja hoor ga je gang' En dan proberen ze de hoeven uit te krabben...Maar het lukt niet en dan zeggen ze: 'sorry hij is echt heel vervelend ' Probeer ik het... Hee waar komt die hoef nou vandaan Of op de kinderboerderij een meisje: ' ik mag hier de pony's rijden, en ze zijn echt heel vervelend! Kelly bokt heel veel en jasper is echt heel Irri... Een echt Wildebras' Maar heb eens gevraagt of er iemand op de pony's rijd.. "nee, ze zijn niet ingereden' en jasper is nog een veulie van 3 maanden (toen nu een jaarling )

We hebben ook van die hele schattige meisjes op de manege's Dan gaann ze op mijn rug en dan moet ik door de hele manege rijden en dan gaan de aandrijven enzo(geen zweep )

Equidea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:43

ElzA_NT schreef:
krumel schreef:
haha, hier zitten echt geniale verhalen bij
alleen bij laartjuh zelf gaat mijn penny alarm af ... die blijft maar met verhalen komen (ehh... ik vind het moeilijk ze te geloven) en keek net in der profiel met der pony die galopwissels om de pas kan en 1.20 kan springen. haha... sorryy.
Heb zelf trouwens niet echt pennyverhalen... zit niet (meer) echt in een penny omgeving... helaas

Zo'n idee had ik ook al..

maar goed

lees je even verkeerd, Ik sta op manege mansour.... weet niet of je die kent maar echt een hemel voor kleine meisjes (vooral op zaterdag), mijn pony kan idd galopswissels maar dat wil niet zeggen dat ik ze ook kan we hebben haar toendertijd gekocht als pony van mijn instructrice die een bloedje hekel heeft aan de hele wedstrijd wereld, maar toch wel datsoort dingen met haar deed (oefeningen), ik doe zelf meer NH (vind ik echt veel leuker maargoed).
Springen haalt ze idd 120 heb ik ook met haar gesprongen al was het maar 1 hindernis omdat ik te scheiterig ben om normaal te springen.
Normaal spring ik ook maar z'n gemiddelde 40 cm.

Misschien handig eerst even te vragen hoe het zit, voordat je me gaat beschuldigen

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:55

Ik zie niet echt penny dingen hoor....
niet meteen beschuldigen aub

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:57

Mijn bijrijdpony is 1.30 en die springt ook 1.10 en dara is ook niets penny aan en die kan ook galopwissels en dat is om de 4 passen. Is dan echt alles peny voor jullie?

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:00

Mik_ schreef:
Wat moet jij je vervelen

ja op zich wel.. vooral als ik telkens in me uppie.. is niet altijd gezellig maar heb in ieder geval geen penny gezeik

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:12

Roane schreef:

Klein meisje vroeg: "Is dat jou paard?"
ik: "Ja dat is mijn paard."
ander Meisje: "dat kan jouw paard helemaal niet zijn want Bartje (grrr) is een eigen paard dus hij kan helemaal niet van jou zijn!"
ik: Kan ik dan niet toevallig de eigenaar zijn>
*stilte*

hahahaha deze vind ik egt geweldig

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:50

Vandaag moest ik een merrie van ons naar de hengst brengen. We zouden eignelijk gewoon met de trailer gaan, maar dan zouden we pas 's avonds weg kunnen dus ik dacht: kom, ik zadel haar gewoon en rijd haar er naartoe. Hmm, hoe kom ik dan terug? Nou, dan neem ik toch gewoon een ander paard mee aan de hand en zadel ik op de stoeterij om en dan rijd ik terug naar huis, hebh ik dat paard ook meteen beweging gegeven. Had al vrij lang niet meer met hand paard gereden, maar t ging gelukkig allemaal heel goed en de merries waren erg braaf. Alleen zijn mensen niet echt gewend aan het beeld van 1 ruiter met een paard en een paard aan de hand erbij, heb 3x onderweg de vraag gehad: Hee, ben je je mederuiter niet kwijt? Niet echt penny, maar vond t wel grappig op zich. Verder al geruime tijd pennyvrij.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 00:32

tja dat is weer eens wat anders ik wordt al raar aangekeken als ik met een paard door het centrum stap laat staan met twee haha

*ik stond vandaag op stage een 3 jarige merrie te poetsen ze is net drie weken onder het zadel komen er twee meisjes aan lopen....

vragen aan mij hoe het paardje heet...
ik: Wild Rose (dat staat ook op de stal...)
penny 1: oooh volgens mij heb ik die al eens gereden..
penny 2: ik ook vorige week nog in de les....
ik: dat denk ik niet deze loopt niet in de lessen mischien hebben jullie op roosje gereden....
penny 2: ja dat kan ook ze lijken heel erg op elkaar...

ff uitleg...
roosje bruin ponytje zwarte manen leeftijd +/- 20j stokmaat +/- 1.32m geen papieren..

Wild Rose bruin paard zwarte manen leeftijd +/- 3j + 4 maanden stokmaat +/- 1.76m afst. OOSeven...

okey de kleur maar verder........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:56

Whahahaha. Ik was vroeger op onze manege zeg maar een soort stalhulp. (manege is nu dicht maar dat doet er verder niet toe). Wilden twee meisjes op Bernedien (ponietje van 1.35 ofzo). Ze konden haar zelf wel ophalen. Nou prima dacht ik. Die pony liep toch zo mee (eerst, later niet meer) met wie komen ze aanzetten? Billy... (huge paard van 1.64 ofzo) ik vond het wel knap dat ze hem mee durfden te nemen, maar echt de bedoeling was het niet.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:00

O zo heb ik ook nog wel verhalen

er staat net een nieuw meisje bij ons op stal, en die verzorgde vroeger een oude welsh pony van ongeveer 1.25. Zegt ze vol overtuiging: ze heeft vroeger 3 meter hoog gesprongen. Ik zeg: zoo hee, dat is hoog, niet een beetje erg hoog? Nee hoor, hoezo?

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:04

weet je wat ik nou altijd zo jammer vind, van die (penny) mensen die het altijd beter weten hoe je je pardje moet rijden, en als je dan zegt van ga dr maar op hoor probeer het maar dan willen ze het niet, hebben ze plotseling geen tijd ofzo alijd zo jammer wel een grote mond hebben maar er even zelf op ho maar.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:08

Het helpt als je pony een reputatie heeft als mensenslachter...

Ze mogen er altijd wel op ja, maar meestal kunnen ze hem nog niet eens in draf krijgen omdat Bart van dat geklop op zijn ribben zoiets krijgt van: whatever, en als ze de teugels niet goed vast hebben haalt hij heel ingewikkelde patronen uit.

Maar ze mogen er altijd op hoor, meestal willen ze alleen niet.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:35

misschien ligt het aan het ras (jij hebt volgens mij ook een haflinger) ik heb het zelfs een keer gehad dat mn vorige instructriece er niet op wilde omdat ze anders erm isschien af zou vallen en af zou gaan bij ons (hou van mn monstertje) in plaats daarvan ging ze even om een m2 paard rijden en gooide gelijk dr trucendoos open (zag er mooi uit maar toch ze durfde niet op mijn knollie)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:53

Levensgevaarlijke gewoon, die Haflingers!

Ben nog nooit een Haflinger zonder trukendoos tegengekomen.

Maar dat maakt zulke reacties van pennymeisjes wel leuker *gni*

Ik liet een klein meisje op hem uitstappen en die wilde wel even galloperen met hem.
Ik heb maar gezegd dat het een beetje gevaarlijk is, ihi, ze kwam nog niet eens onder het zadel uit.
Wel zelfvertrouwen...

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:55

Bij mij op stal is sindskort ook een penny!! Ze poets de fokmerries rent van wei naar stal en weer terug om ze allemaal een knuffel te geven. Ook staat ze zeeeeer geïntereseerd te kijken als ik mijn pony op sta te zadel ze staat er bijna met haar neusje bovenop! Laatst was ik aan het rijden en zij ook de hele tijd kijken dus ik bij het uitstappen vragen of ze er een rondje op wil, ik heb nog nooit iemand met zo'n brede lach op een pony zien zitten! Trots dat ze was! Het is verder een heel stil en verlegen meisje echt zo'n lieve schattige penny

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:15

echt leuk al die verhalen...
ik rij dan ook op een manege,,, ben ik aan het opzadelen...
paard staat een beetje de maffen
Komt er zo meisje,, moet ik helpen in de bak tinka schrikt namelijk(mwa beetje maar okeee) erg snel... en de luik staat open...
Ik: jaa is goed,,, laar maar zien...
Zij neemt tinka mee,, bij de ingangstaat ze stil ik: waarom sta je stil? Zij: tinka moet eerst aan de omgeving wennen ik: waarom?? zij: anders schrikt ze. Ik: naja dan schrikt ze maar ga maar,,,
Ik inmiddels op gezadelt enz...
zegt ze: kijkje uit voor de luik tinka vind die heel eng,,,
Ik: okee zal ik doen.
ging ze ook nog naast tinka lopen ik: je kan nu wel weg hoor.. zij: kan je het echt aan? (ja hoor schat )
Tinka heeft na het uitstappen gewoon lekker bij het luik staan afkoelen

al die penny meisjes aan de kant gillen: KIJK UIT
Jaa en toen ging tinka rennen
Pff,,,

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:23

haha super topic dit haha staan echt leuke dinge in

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:13

nou zie ik opmerkingen van: even samengevat : "dat mensen het beter weten maar niet zelf kunnen". Nou moet ik zeggen dat daar niets penny achtig aan is.. Het ziend oog is nou eenmaal beter dan het rijdend lichaam.. Ikzelf ben geen penny. Maar als ik iemand zie rijden kan ik zo de fouten eruit halen en zien hoe het beter zou kunnen, maar zou ik er zelf op rijden ziet het er miss nog wel slechter uit.. Niks penny aan dus..--->Het is kennis..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:39

Oo,,, morgenga ik op pony-penny kamp daar ga ik nog vast wel wat leuke dingen mee maken (elk jaar zo ben 1 van de oudere )
Dus maandag/zondag een uitgebrijd verslag

Brittol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:43

Ik heb laatst met een heel lief meisje te maken gehad, ik weet niet of het echt penny was, maar ze was wel lief (op een gegeven moment werd het echt heel irritant). Maar dan ben je zoiets aan het doen en dan vragen ze de hele tijd of ze ook wat kunnen doen, dan lopen ze ook de hele tijd met je mee.. Wordt ook best irritant hoor..

xNenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:43

Iris_ schreef:
Oo,,, morgenga ik op pony-penny kamp daar ga ik nog vast wel wat leuke dingen mee maken (elk jaar zo ben 1 van de oudere )
Dus maandag/zondag een uitgebrijd verslag

(even offtopic) Heej daar gaat mijn zusje ook heen! Naar een pony-penny kamp! Is het op manege de Burght?

roza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:17

[quote="Roane"]Levensgevaarlijke gewoon, die Haflingers!

m'n vriendin heeft ook een haflinger en die is zo mak als een lammetje. Volgens mij kunnen haflingers ook heel leif zijn hoor! denk je niet?