[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:21

En Door met de conclusies trekken! Heeft te koop gestaan, teruggetrokken uit de verkoop omdat de eigenaar hem liever toch wilde houden, dan kon mijn zusje hem blijven rijden en een wedstrijdje starten. Dit topic tegen gekomen en Kim enkel aangeboden eens te komen kijken.

Eigenaar nieuwe baan dus best druk, zusje weer fulltime naar school dus voor Shan uiteindelijk toch beter om naar een nieuw plekje te gaan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 10:20

genja, dankjewel. Ik heb er vannacht ook wel over zitten nadenken om dit topic te laten sluiten. Ik kijk het nog even aan, maar als het zo doorgaat, wordt ik er alleen maar ongelukkig van, en kan ik hem maar beter laten sluiten.
Myrth, dankjewel!
terpetijn, dit was de allereerste keer van grondwerk. Ik heb altijd geleerd dat één pasje in het begin genoeg is. Aangezien hij het nog niet snapte, niet teveel doorvragen. Dat kan anders zijn, maar zeker voor nu vind ik een pasje al genoeg.
MarjanB, die oude tjoek had ik hiervoor haha. Maar in overleg met mijn instructrice bedacht dat ik wel klaar was voor iets nieuws.
Oh ja Nikki, sorry dat je door mij zoveel beschuldigingen aan je broek krijgt. Zo heb ik het niet bedoeld.

Oh ja, en de mededeling is dat er een extra binnenbak en een bed&breakfast komt. Zo gaaf! Daar ben ik echt heel blij mee!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:46

Oh kijk dus voor niks druk gemaakt :D

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:51

Ik vind het zo knap hoe je reageert op enkele reacties hier!
Niet ieder paard is hetzelfde en soms is het uitzoeken welke knopjes werken.
Je bent goed bezig Kim!!!
Probeer vooral niet teveel te vragen.
Zelf doe ik niet veel grondwerk maar weet wel dat wanneer ik werk met een paard dat oefeningen niet begrijpt een stapje, of een halve stap genoeg is.
Ze zijn slimmer dan je denkt en hebben met beloning gauw genoeg door wat de bedoeling is

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:19

VisibreTeam schreef:
terpentijn schreef:
Zo, dat zijn nogal wat aantijgingen, hierboven.
Denk dat @Visibre Team als verkopende partij (die er zegt "niets" voor gekregen te hebben?) nu maar eens even iets van zich moet laten horen.
Mijn indruk is overigens dat ook Visibre Team de TS mogelijk al ervarener had ingeschat dan zij blijkt te zijn (blijkt uit alles, uit de vragen die zij stelt, uit de filmpjes die ik zie van hoe zij met Shan bezig is... ).
Dit paard had wellicht beter naar een wat meer paardervaren persoon kunnen gaan.

Maar het gebrek aan paardenkennis kan geleerd worden. Shan lijkt me niet een heel lastig paard. maar elk paard kan héél lastig worden bij een amateur/beginner die niet wert hoe op de punten te moete staan.
Het bekijken van de filmpjes van het "grondwerk" deed me dit gevoel bevestigen... het paard doet gewoon NIKSen Ts vraagt ook nergens dóór, een half vaag stapje in een verkeerde richting is voor haar al" goed genoeg.
Tja.... zo gaat een paard geen respect voor je krijgen.
Ik blijf er op hameren: goede begeleiding nemen, en ik hoop dat Visibre Team bij wijze van nazorg ook heel snel eens langsgaat om Ts van de nodige tips en aanwijzingen te voorzien.
Ik ben er van overtuigd dat Ts en Shan het heus wel gaan redden, mist TS behoorlijk wordt bijgespijkerd in haar paardenkennis (lichaamstaal, doorpakken, niet met een kwart poging tevreden zijn).

We zijn een datum aan het prikken :j

@eevita, waren jullie niet de mensen aan wie de eigenaar hem niet wilde verkopen? Omdat uw man er gelijk op ging zitten en even flink aan spoorde, waardoor (vrij logisch) Shan op een wat hoger tempo door de bak ging? Volgens mij had je mij destijds ook nog een PB'tje op FB gestuurd met allerlei beschuldigingen en kreeg ik geen reacties meer toen ik foto's doorstuurde dat mijn zusje van 12 er gewoon zonder een enkel probleem mee kon rijden :)

Ik denk alleen dat jouw zusje al veel meer begeleiding heeft gehad in haar leven en ook dus een stuk meer ervaring heeft dan TS.
Toen ik 9 was verkocht mijn zus een c-pony. Ik moest hem voorrijden en pony deed het super. Toen zeiden die mensen ook: als zo'n klein meisje erop kan, dan is die wel braaf. Maar ondertussen was ik begonnen op een Shetlander en vanaf m'n 5e een welshje.. die niet makkelijk was en waar ik hulp bij kreeg. Dus dat is niet te vergelijken met iemand van de manege van 9 jaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:13

Het is gegaan zoals ik hierboven schreef. Niets meer en niets minder. Geen aantijgingen of wat dan ook.
Dat ik mijn bedenkingen had bij dit paard is mijn persoonlijke mening.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:14

Misschien kunnen jullie dit per pb doen? De TS heeft hier helemaal niks aan , of het nou waar is of niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:23

Verdikkeme, wat een nare wending krijgt dit topic!
Dit is toch helemaal niet prettig voor Kimmie en wat heeft ze er aan?

Ze gaat echt Shan niet terugbrengen, ze heeft hulp, de juiste instelling en genoeg zelfkennis om haar tekortkomingen in te zien.
Daar kan menig volwassene nog wat van leren!
Met de juiste begeleiding komen die twee er heus wel :(:)

Kimmie, ook mijn petje af voor jouw beheerste reacties +:)+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:29

Kim ik vind je een topper.
En ik.snap als je stopt met dit topic.
Ook ik ben hier klaar mee.
Hoop dat een mod gauw ingrijpt.

Ik lees langzaam wat vooruitgang. En ik denk met de juiste hulp dat t over n maand beter gaat!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:34

Shirley schreef:
Verdikkeme, wat een nare wending krijgt dit topic!
Dit is toch helemaal niet prettig voor Kimmie en wat heeft ze er aan?

Ze gaat echt Shan niet terugbrengen, ze heeft hulp, de juiste instelling en genoeg zelfkennis om haar tekortkomingen in te zien.
Daar kan menig volwassene nog wat van leren!
Met de juiste begeleiding komen die twee er heus wel :(:)

Kimmie, ook mijn petje af voor jouw beheerste reacties +:)+

Helemaal mee eens!
Kimmie, je staat zo open voor feedback en het feit dat je zo'n zelfkennis hebt en wil leren is de belangrijkste stap naar verbetering.
Jij kan dit!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:36

Kim is ook een topper. Wat blijf jij rustig reageren.
En met de juiste begeleiding gaat dit vast helemaal goed komen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:58

Helemaal eens met Shirley!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:34

Ik vind het nogal onnodig natrappen. Vecht jullie geschil lekker uit per pb. Ik neig er sowieso eerder naar om VT te geloven omdat zij met betere onderbouwde argumenten komt maar dit is niet de olek daarvoor. Geef liever Kim tips hoe ze de band kan versterken met Shan. En als je dat niet kan....laat je er dan lekker buiten. En Babootje, je reactie komt over als een "zei ik toch?!" en dat had ook via pb gekund. Waarom publiekelijk je gelijk willen halen?

Edit: kim, vind dat jij echt TOP reageerd op de aantijgingen. Zeer netjes blijf je. Vibriseteam: jij verdient ook een hartonder de riem. Er worden nu zware beschuldigingen geplaatst en daar reageer je zeer netjes oo met goede onderbouwde argumenten. Zal vast niet makkelijk zijn maar je doet het goed.
Laatst bijgewerkt door friendly op 20-11-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:36

Kim, respect hoe je hier mee omgaat! Snap best dat je het topic wilt sluiten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:43

Ik ken TS en ik ken de stal waar ze staat.
En ik kan jullie verzekeren dat daar voldoende begeleiding aanwezig is om haar te helpen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:03

MarjanB, nee klopt. Typisch hè hahaha.
Wat een lieve reacties van jullie allemaal! Ik moet er bijna van janken :') Echt superlief, dat voelt echt even fijn.

Vandaag kwamen mijn nichtjes en neefje mee naar Shan. Sophie was ook mee en heeft hem voor het eerst zelf op de poetsplaats gezet, dat ging supergoed! Daarna hebben mijn nichtjes en neefje rustig kennisgemaakt met hem. Hij vond hen wel lief, dus mochten ze helpen met poetsen.

Afbeelding

Ook hebben Sophie en mijn oudste nichtje zijn staart uitgekamd, het ziet er echt goed uit nu!
Daarna heeft Sophie voor het eerst grondwerk met hem gedaan. Ik was heel voorzichtig, want het waaide superhard. Maar hij keek echt nergens van op. Hij is overal bang voor, maar van superharde wind en blaadjes dan weer niet :') Gek paard is het ook <3
Ik heb maar een filmpje van het grondwerk. Van het wijken van de voorhand. We hebben toen besloten om alleen druk te geven op de schouder en niet op het hoofd. Dat werkte wel heel goed! Shan snapte sowieso alles heel snel :j Ik vind het echt een geweldig beest om mee te werken, hij leert echt zo snel en goed.

Het valt me trouwens weer op dat de neusriem weer zo laag is. Hebben mensen nog tips om die hoger te krijgen/knopen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:05

TS ik zou het ontzettend jammer vinden als dit topic op slot gaat maar ik heb er alle begrip voor mt al die rare insinuaties. Heb heel veel respect voor je manier van reageren en wat iemand voor mij ook al zei: daar kan menig volwassene nog een puntje aan zuigen.

Ik hoop nog heel veel leuke dingen van jullie samen te lezen. Is het niet in dit topic, dan wel ergens anders op bokt. Want jullie komen er zeker wel samen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:07

Dankjewel.
Ik vind het zelf ook echt heel leuk om allerlei dingen te delen. Maar als ik allemaal beschuldigingen krijg, is het ook niet zo leuk meer. Maar ik hoop dat na deze opmerkingen iedereen wat liever met me wil omgaan :)
Want ik kan wel veel hebben, maar op een gegeven moment is het op.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:08

Ik ga helmaal mee met maikeltje.

Verder, leuke laatste update!

Hanneke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:08

Vala schreef:
Misschien kunnen jullie dit per pb doen? De TS heeft hier helemaal niks aan , of het nou waar is of niet.

Mee eens. Daarbij, TS is nog jong en de meesten die hier reageren zijn allemaal volwassen. Gedraag je er dan ook naar. Ik vind het heel dapper dat ze ondanks de kritiek en ondanks dat het nog wat moeizaam gaat met Shan, toch blijft posten en open staat voor (opbouwend en niet afbrekend) advies.

Edit.
Kimmie, veel succes en plezier met Shan in de toekomst. Ik blijf gewoon volgen. Kruip nu onder m'n mee lees steen
Laatst bijgewerkt door Hanneke81 op 20-11-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:09

Qua touwhalster geen tips maar ik zou met grondwerk een zweepje/stokje pakken en voor oreo gaan staan en hem daarmee opzij drijven. Kijk maar eens op YouTube bij tristan Tucker die heeft leuke leerzame filmpjes staan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:10

Dankjewel!
MarjanB, oei! Gelukkig kan ik het nu hebben, lees je bericht maar terug, er staat Oreo. Geeft niet hoor, ik maak soms ook nog wel eens de fout. Met Shan heb ik nog nooit iets met een zweepje gedaan. Ik weet niet of hij dat eng vindt, ik denk het wel. Maar ik zal bij hem gaan kijken!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:13

Als ik de reacties van een aantal lees, zou bijna niemand aan een paard kunnen beginnen.
Gelukkig zijn de meeste paarden vergevingsgezind en leven in het hier en nu.

De eerste keren dat ik mijn pony had ben ik er '101 keer afgevallen...' :+
Maar zij is wel een fantastische leermeester voor mij geworden...
TS, laat je niet kisten. Het komt wel goed met jullie.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 20-11-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:15

Oh jeetje zeg wat stom van me! Komt denk ik door de topictitel |o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:34

Ik heb laatste twee pagina's niet doorgelezen want ik word hier een beetje ongedurig van. Wat een gezeur op TS. Het begon allemaal al op haar vorige topic. Kim kan niks goed doen en heeft niet eens de mogelijkheid om zelf te leren. Van fouten leer je namelijk ook. Ik vind het knap dat ze sowieso updates blijft geven. Ik had bokt allang gedag gezegt.
mijn pony heb ik al 19 jaar en heb die ook gekocht zonder iets te weten van paarden buiten de manege om. Al doende leert men.
Een paard die een dag binnen staat is zo nu en dan ook geen probleem. Meestal ga ik wel even dagelijks naar stal maar ik ben niet altijd thuis en sla ook wel dagen over. Ik ga er van uit dat ze elke dag op het land komen maar voor hetzelfde geld staan ze gewoon een dag binnen. Ze zijn van voer niet afhankelijk van mij.

Kim geniet lekker van je paardje en neem de adviezen hier serieus maar dat mag best wel met een korrel zout als je er geen gevoel bij heb