jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:36

Wow, van alle verhalen die ik hier lees kan ik me het soms bijna niet voorstellen dat kinderen zulke rare acties ondernemen bij andermans paarden!

Het enige wat ik vroeger met mijn beste vriendin altijd deden was het verdelen van de kaarten van een kaartspel waarop zo'n beetje alle paardenrassen op afgebeeld waren en degene die jij dan kreeg waren 'jouw' paarden van 'jouw' stal. Vervolgens tekenden we dan de stallen en onze 'families' en bedachten we de namen. Daarna konden we pas echt gaan spelen en deden we net alsof de yoga ruimte van haar moeder de bak was en renden we zo veel rondjes tot we buiten adem waren. :')

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:49

Erg veel ervaringen

_hoi

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:54

Bij mijn zusje in de les reed er zo'n meisje ik schat haar ongeveer 8 of 9. Dat meisje kon ook niet bepaald goed rijden en al helemaal niet benen stil houden gaat ze er met sporen op zitten.
Ik snap dan ook echt niet de reden waarom je er met sporen op gaat zitten als kind van 8/9 behalve dat het "stoer" is. :x

Marrexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:48

Wat een verhalen komen hier naar boven zeg! Ik had pas geleden zelf ook last van een penny:

Mijn verzorgpony (Coralli) staat naast mijn huis, dus ik kan gewoon naar haar toe wanneer ik wil. Nou wou ik haar gisteren na het eten nog eventjes een appeltje brengen. Kom ik bij de wei aan, zie ik een meisje van een jaar of 12/13 onder het schrikdraad kruipen. Eerst wou ik er naartoe gaan, maar ik ben maar een beetje achter een struik gaan staan zodat ze me niet kon zien en zodat ik kon zien wat ze met Coralli ging doen. Ze loop op de pony af, en Coralli loopt weg. Na 5 minuten lukte het haar om Coralli te pakken bij dr voorpluk. Vervolgens slaat ze dr been over dr rug, en klim ze gewoon op die pony! Behalve dat Coralli meteen ging bokken waardoor ze er afviel was dat kind 1.65 ofzo en ze kon gewoon meelopen op Coralli! (Coralli is 1.07 m) Ik ben naar haar toegegaan en heb haar ff flink de waarheid verteld: dat ze niet zomaar de wei in mag kruipen bij vreemde pony's en dat ze veels te groot is voor Coralli. Ze liep boos weg, dus ik hoop dat ik haar nooit meer terug zie!

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:53

_hoi schreef:
Bij mijn zusje in de les reed er zo'n meisje ik schat haar ongeveer 8 of 9. Dat meisje kon ook niet bepaald goed rijden en al helemaal niet benen stil houden gaat ze er met sporen op zitten.
Ik snap dan ook echt niet de reden waarom je er met sporen op gaat zitten als kind van 8/9 behalve dat het "stoer" is. :x

Herkenbaar , bij mij op stal worden er nu ook lessen gegeven sinds kort (soort manage lessen) en erwas een meisje en die kreeg die pony niet vooruit . (ik hartstikke makkelijk die pony was nog best makkelijk , ik had hem namelijk ingereden) Krijgt ze sporen , maar daar kon ze niet echt mee rijden ..
Was een kind van 10 ..

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:59

Ik heb opzich niks tegen sporen maar wel als je ze gebruikt maar je je benen niet stil kan houden. Als meer mensen dat fan doen dan ga je binnen no time van een leuke pony naar een afgestmopte, some pony

paardkirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:42

Wat is eigenlijk een penny

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:49

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:22

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

oeps... :+ maar ik ben geen penny hoor !

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:35

De riem van je hond als teugel vast houden :)).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:46

kellaxy schreef:
De riem van je hond als teugel vast houden :)).

maar dan kunnen ze het minder gauw uit mijn hand trekken... doe ik ook altijd :P

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:59

Wauw... Die verhalen. Ik zou zoiets echt nooit in m'n hoofd halen....

Alleen ben ik een keer in een wei met vleeskoeien gegaan want ze leken zo lief :) de beesten deden geen stap naar voren als ik er aan kwam en toen ben ik op een koe gaan zitten (vlees koe) zat lekker!! Daarna snel er af gegaan :D

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:36

NikkiEnJij schreef:
Wauw... Die verhalen. Ik zou zoiets echt nooit in m'n hoofd halen....

Alleen ben ik een keer in een wei met vleeskoeien gegaan want ze leken zo lief :) de beesten deden geen stap naar voren als ik er aan kwam en toen ben ik op een koe gaan zitten (vlees koe) zat lekker!! Daarna snel er af gegaan :D

Haha :D

Caro27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:18

Liesjeex schreef:
Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

Begrijpelijk, chocolade is een wondermiddel. :D Zeker Bossche bollen.

Ik heb zelf niet echt nare dingen meegemaakt, maar wel wat aparte penny's. Ik was een keer in de manege waar een meisje twee paarden even los door door de bak liet lopen. Om maar een gesprek aan te knopen vroeg ik of de paarden van de manege waren. Hier werd ze helemaal verontwaardigd door en zei ze: "Natuurlijk niet! Manege paarden zijn veel te lelijk." Oke... Het is wel duidelijk waar jouw prioriteiten liggen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:01

@caro
heb wel eens mooie manege paarden/pony's gezien en hele lelijke 'eigenaars' paarden :')

floortje1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:02

mijn vriendin heeft paard tot penny paard omgetoverd!! met veertjes en vlechtjes en noem maar op!!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:04

Floor jij hielp me daarbij :')

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:32

Ik vindt het altijd "grappig" om te zien dat penny's de paarden/pony's in de krul trekken met een 'kneepje' en dan denken dat ze anky van grunsven te zijn. :')

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:46

Ik was twee weken terug mee met me vriendin naar de manage wand ze had les , en ik weet gelijk waarom ik nooit mee wou..

Aangekomen op de manage was ze gelijk meer met haar vriendinnen , nou dan was het maar ik en de paarden, ik vond het ook niet zo erg wand een vriendin van haar was wel heel open tegen mij .
We gingen het paard waar me vriendin op moest toen poetsen en opzadelen en me vriendin was weer wat meer bezig met mij. Ze moest op die pony met bijzet en die pony die liep bijna dubbel zo strak zat hij .. Ik vroeg of hij niet een stuk losser moest omdat hij nogal strak zat. Maar nee hij zat al heel erg los zei ze.. Ik dacht nou dan zegt die lesgeefster er wel wat van , die zei er niks van en vond het waarschijnlijk gewoon goed zitten. Toen vroeg me vriendin of ik even met haar beugels wou helpen , nou prima , ik had ze goed gedaan zaten gelijk alleen ze vond ze te lang terwijl ze veelste kort waren.. Nou prima heb ik ze korter gedaan , wat zij wou , ik hoefte niet te rijden..
Nou vind ik dit opzich niet zo erg wand dit gebeurt wel overal , maar waar ik me aan stoorde was dat ze twee (vooral eentje die pas net reed) beginners niet mochten en vonden dat ze niet konden rijden en ze hadden altijd commentaar op hun en ze wouden dat hun twee de les uit gingen enzo en zelfs de lesgeefster was het er mee eens .. Dit vond ik nogal erg omdat het beginners zijn en ik vond ze gewoon netjes en goed rijden, terwijl de rest in de les de halve bit uit het mond had , holle rug en bijzet veelste strak en dan ook nog die beginners 'haten'. Mijn vriendin was de hele les ook boos omdat haar pony niet doorliep terwijl hij gewoon snel was en uiteindelijk liep hij zo hard dat hij een sportpaard (naam vergeten sorry) van 1.70 inhaalde .. Ze was ook boos omdat ze vond dat zij slecht reed en dus mepte ze die pony telkens voor niks ..
Op de helft van de les trok die pony zijn eigen hoofd zelfs omhoog om niet de heletijd krom te lopen omdat hij eigenlijk bijna nooit zo loopt , ik zag gewoon dat hij dat zelf deed en dat hij last had van de bijzet die zo strak zat. Uiteindelijk was de les voorbij en pony werd zonder zweetdeken zijknat op stal gezet terwijl in de zadel kamer duizenden zweetdekens liggen in alle soorten en maten voor die pony's ..

Dit is niet mijn ergste ervaring maar ik moest het gewoon eventjes kwijt :')

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:01

Wow, dat klinkt niet fijn. Gelukkig rijd ik niet op een manege, een manege bij mij in de buurt heeft dit ook.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:01

Dat is geen penny actie, dat is gewoon mishandeling..

KusWillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 02:18

Jongens, jongens...

Kom niet meer bij van sommige penny ervaringen in de comments. _/-\o_

Bij ons op stal is er een gaan zitten op een dood zieke magere manege pony.. je moet toch ook aardig penny zijn om niet te begrijpen dat zoiets niet kan?

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 07:57

KusWillemijn schreef:
Jongens, jongens...

Kom niet meer bij van sommige penny ervaringen in de comments. _/-\o_

Bij ons op stal is er een gaan zitten op een dood zieke magere manege pony.. je moet toch ook aardig penny zijn om niet te begrijpen dat zoiets niet kan?

Jeetje....

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:59

Muffin01 schreef:
Ik zie de naam pokemon heel vaak voorbij komen! Wie is dit nou precies? Heeft er iemand misschien een link naar reacties of topic's van deze persoon?

Een linkje van al haar reacties :+
search.php?st=0&sk=t&sd=d&author_id=2784&ch=600

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:39

Dat zij na meer dan 10 jaar geleden nog steeds zo beroemd is haha