Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

Waarom word TS nou ineens zo afgebrand? , nergens voor nodig..
Zo'n verhaal zuig je echt niet zomaar uit je duim hoor

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

Buffelo schreef:
ik ben al het hele topic een stille mee lezer, en ben blij dat er eindelijk eens iemand zegt dat het paard waarschijnlijk helemaal niet van jou is. Dat gevoel had ik meteen al, omdat als het echt jou paard is je ouders zich er wel mee hadden beleid. De eigenaars van het paard zijn niet voor niets zo boos, en ik heb het idee dat er überhaupt niet eens politie is ingeschakeld maar dat het allemaal niet waar is, sorry

Ik ken TS niet héel erg goed, heb haar wel ontmoet en meegemaakt eerder en kan me werkelijk niet voorstellen dat ze hier dingen bewust gaat vertellen die niet waar zijn (dus dat politie in werkelijkheid niet ingeschakeld zou zijn, zoals jij suggereert!!!).
Ik ben ook niet persé in dit topic gekomen om het 'op te nemen voor TS'. Wel mede omdat er zoveel juridisch onjuiste info werd verstrekt, en om TS dan op dát vlak igg wat op weg te helpen.

Ook moet ik zeggen dat wat ik van TS weet en heb gezien, ik haar toch wel erg veel verantwoordelijkheidsgevoel vind hebben voor een 14 jarige meid. Heel serieus en bijzonder slim. Ook een tikkeltje eigenwijs, maar ach dat is ieder kind van die leeftijd ;)

Dat TS het eventueel verkeerd heeft opgevat en misschien de pony wel als eigen ziet, terwijl de andere partij dit vanaf het begin af aan niet zo heeft bedoeld, zou inderdaad kunnen.
En qua ouders, tsja mijn ouders zouden zich er ook flink sterk voor maken. Maar helaas zijn er ook een hoop ouders die dat niet zouden doen. Of zich inderdaad, deels begrijpelijk, laten weerhouden door andere dingen. Wij weten ook niet hoe het bij TS thuis is namelijk. Dan is het nogal makkelijk praten van achter de PC.

Het verhaal van JannePauli slaat imo dan ook echt werkelijk nergens op.
Er is hier ook een kampje (sorry Geryon, maar 't is toch echt zo) waar er shetten met dwerggroei tot over hun oren in de stront en blub staan, tezamen met een hoop andere dieren. Die misvormde dwergen worden vervolgens geschoren en voor werkelijk belachelijke fantasieprijzen op MP gezet als 'zeer klein mini-dekhengstje'. Dat soort achterlijke fratsen. :r
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-07-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:37

Dankjewel joyce :(:)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:44

Maar dit is mijn gevoel erbij he! Het is ook niet bedoeld om TS helemaal af te zeiken maar hoe ik erover denk, of dat nou waar is of niet, ik denk dat en op het moment dat iemand daar anders over denkt respecteer ik dat, en al heb ik het mis, sorry maar dit is mijn gevoel eronder omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat je het dan maar opgeeft en dat je ouders zich er helemaal niet mee willen bemoeien. Kampers zijn helemaal geen monsters, en op het moment dat hun TS wat aan doen staat ze volledig in haar recht om aangifte te doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:44

JoyCiej007 schreef:
Dat TS het eventueel verkeerd heeft opgevat en misschien de pony wel als eigen ziet, terwijl de andere partij dit vanaf het begin af aan niet zo heeft bedoeld, zou inderdaad kunnen.

Werkelijk? Maar je zegt precies hetzelfde als ik. Dus jij kletst volgens je eigen woorden uit je nek?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:45

Buffelo schreef:
Maar dit is mijn gevoel erbij he! Het is ook niet bedoeld om TS helemaal af te zeiken maar hoe ik erover denk, of dat nou waar is of niet, ik denk dat en op het moment dat iemand daar anders over denkt respecteer ik dat, en al heb ik het mis, sorry maar dit is mijn gevoel eronder omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat je het dan maar opgeeft en dat je ouders zich er helemaal niet mee willen bemoeien. Kampers zijn helemaal geen monsters, en op het moment dat hun TS wat aan doen staat ze volledig in haar recht om aangifte te doen.

Laten we op dat laatste maar niet hopen :') .

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:47

Zullen we dat maar niet doen, maar gewoon hopen dat deze situatie opgelost word!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:54

Ik zit dit een beetje mee te lezen, maar ik lees nu hoe Ts helemaal afgezeken word, heeft ze niet genoeg aan der koppie nu ze is miss tucker kwijt, en suggesties van stelen etc heeft ze toch helemaal niks aan? en als ze daar niet naar luistert dan. dan volgt ze ineens geen adviesen op beetje vaag. Ik snap heel goed waarom ze niet zo vergaat. en hoop van harte dat ze tucker terug krijgt! Maar vind die topics die ts afzeiken echt te ver gaan, sorry dat der moeder niet wil helpen snap ik ook wel (niet in nadele voor TS) maar die is bang voor meer gezeik met die gasten, en soms kom je er dan ook niet meer vanaf. hoop echt wel dat der moeder nog bijdraait maar goed gebeurt dat niet heeft ze al genoeg aan der koppie! Succes TS

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:58

Jannepauli schreef:
JoyCiej007 schreef:

Werkelijk? Maar je zegt precies hetzelfde als ik. Dus jij kletst volgens je eigen woorden uit je nek?

Jij kwakt iets in nogal grove bewoordingen zonder enige nuancering hier zomaar neer. Nee, ik zeg níet het zelfde als jou, en al helemaal niet precies het zelfde.
De andere partij kan er namelijk ook voldoende aanleiding voor hebben gegeven om TS te doen geloven dat het gewoon 'haar pony' is. Maar dit van meet af aan niet zo bedoeld hebben, dat pony ook daadwerkelijk létterlijk echt van TS zou worden.

Wat ik bedoel, is dat blijkbaar omdat er nu verder geen uitwegen meer zijn, mensen zich dan maar op de TS storten.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:08

Jetta schreef:
Tja, dit wordt moeilijk. Je bent, als ik je profiel zie, 14 jaar. Wat vinden je ouders ervan? Steunen ze jou in het terug krijgen van je paardje? Staat er iets op papier,heb je betalingsbewijzen van het onderhoud van het dier, kun je het dier meenemen of staat het op hun terrein achter slot en grendel?..... allemaal erg belangrijk als je aangifte bij de politie wil doen van diefstal van je paard. Het dier is niet gechipt? Paspoort is er dan ook niet....Ik vrees dat je echt afscheid van het idee moet nemen, dat Tucker van jou is. Heel verdrietig voor jou.

Oh ja, laten we niet alle "kampers" over één kam scheren.

Ik wou net zeggen ..... Leer mij kennen en je ziet verschil , niet alle kampers zijn het zelfde ...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:14

In zo'n topic alleen een opmerking maken over 'niet alle kampers zijn het zelfde?'. Dat wordt hier toch ook niet gezegd? :?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:21

sharontucker schreef:
Nee nooit, maar toen hij Tucker kocht en een koopovereenlomst heeft getekend,dan is hij de eigenaar.

Dus als ik een eigen paard heb sinds 3 kwart jaar en geen koopvereenkomst... Maar de vorige eigenaar heeft van zijn aankoop nog een koopcontract van jaren daarvoor.. Dan bedoel je dus dat de vorige eigenaar mijn paard mee kan nemen? Dan is het paard niet van mij?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:24

Waarom is het stelen als je zelf de sleutel van het hek hebt en hij ook nog is kwa chip op je naam staat?
plus papieren van de dierenarts rekeningen hebt ....

Mijn paard staat nu bij mensen aan huis en dat terrein word ook afgesloten met een hek
maar zou dat dan betekenen dat ik zonder hun toestemming mijn eigen paard niet van dat terrein zou mogen halen terwijl ik wel de code weet en zn dierenarts rekeningen ect betaal ?

21 joyciej.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:28

amsterdam_30 schreef:
sharontucker schreef:
Nee nooit, maar toen hij Tucker kocht en een koopovereenlomst heeft getekend,dan is hij de eigenaar.

Dus als ik een eigen paard heb sinds 3 kwart jaar en geen koopvereenkomst... Maar de vorige eigenaar heeft van zijn aankoop nog een koopcontract van jaren daarvoor.. Dan bedoel je dus dat de vorige eigenaar mijn paard mee kan nemen? Dan is het paard niet van mij?

Ik neem aan dat jij kan bewijzen dat jij maandelijks stalling betaald?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 01:17

JoyCiej007 schreef:
Jannepauli schreef:

Jij kwakt iets in nogal grove bewoordingen zonder enige nuancering hier zomaar neer. Nee, ik zeg níet het zelfde als jou, en al helemaal niet precies het zelfde.
De andere partij kan er namelijk ook voldoende aanleiding voor hebben gegeven om TS te doen geloven dat het gewoon 'haar pony' is. Maar dit van meet af aan niet zo bedoeld hebben, dat pony ook daadwerkelijk létterlijk echt van TS zou worden.

Wat ik bedoel, is dat blijkbaar omdat er nu verder geen uitwegen meer zijn, mensen zich dan maar op de TS storten.

Dat je je in het vuur van de strijd om de TS te verdedigen, je je toevlucht gaat nemen tot uitspraken als 'iets neerkwakken' en 'grove bewoordingen zonder enige nuancering' is nog tot daar aan toe, maar laat ik dan even het volgende nog eens aanhalen voor je:

Ik schreef: zou het kunnen dat de TS het paard helemaal niet gekregen heeft maar dat haar gewoon werd toegestaan te verzorgen en dat de jongedame dat ietwat verkeerd opgevat heeft?

Jij schrijft: Dat TS het eventueel verkeerd heeft opgevat en misschien de pony wel als eigen ziet, terwijl de andere partij dit vanaf het begin af aan niet zo heeft bedoeld, zou inderdaad kunnen.

Kennelijk vind je mijn veronderstelling dus niet zo vreemd, maar toch meen je te moeten opmerken dat mijn verhaaltje nergens op slaat. Okay, dat mag je vinden maar erg slim vind ik het niet. Netzomin als je opmerking dat 'nu er kennelijk geen uitwegen meer zijn, men zich maar op de TS stort'.. ach drama kan je niet ontzegd worden maar laat ik maar zonder stekeligheid opmerken dat ik niets anders doe dan het verhaal in twijfel trekken, en dat is toch net even iets anders dan de bokkertjes die het dan meteen moeten opvatten als 'afzeiken', 'afbranden' of zich met kannibalistische neigingen op de TS 'storten'.
Mijn gelijk of ongelijk zal de tijd wel leren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:35

voor ts wil ik alleen melden dat ik al een tijdje het gevoel heb dat het verkeerd begrepen is...
Het is niet om aan te vallen maar ook voor jezelf om jezelf te beschermen voor je jezelf evt helemaal gek maakt.. Tuurlijk is het niet leuk wat er met Tucker gebeurd is.. maar kan het zo zijn ts dat je het verkeerd begrepen heb en zoals ik al eerder zei de pony mocht verzorgen tegen evt kleine betaling en dat jij daarom denkt dat de pony van jouw is? Want je zegt dat hij de pony gekocht heeft? en misschien een aankoop bewijs heeft maar je dat niet zeker weet? Als jij Tucker gekocht zou hebben dan maakte je je hier niet zorgen om toch?

Ik denk en dat zei ik al eerder dat je het verkeerd begrepen hebt, en je liefst Tucker nog wil verzorgen maar omdat alles nu zo zooitje is dat de eigenaren van tucker ook zoiets hebben van meid, sorry, maar nee dit gaat niet meer zo...

Ik denk zoals saskia zei, dat je maar moet bedenken dat je leuke tijden heb gehad met tucker, en je hem nu los moet laten en evt op zoek gaan naar een ander verzorg paardje of eigen paardje i.o.m. je ouders..

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:03

Vanmiddag beld hoop ik de politie wel,ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:14

Mioux schreef:
voor ts wil ik alleen melden dat ik al een tijdje het gevoel heb dat het verkeerd begrepen is...
Het is niet om aan te vallen maar ook voor jezelf om jezelf te beschermen voor je jezelf evt helemaal gek maakt.. Tuurlijk is het niet leuk wat er met Tucker gebeurd is.. maar kan het zo zijn ts dat je het verkeerd begrepen heb en zoals ik al eerder zei de pony mocht verzorgen tegen evt kleine betaling en dat jij daarom denkt dat de pony van jouw is? Want je zegt dat hij de pony gekocht heeft? en misschien een aankoop bewijs heeft maar je dat niet zeker weet? Als jij Tucker gekocht zou hebben dan maakte je je hier niet zorgen om toch?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:16

Ts, veel succes.

Even over de moeder van de TS: er zijn hier mensen die roepen dat ze alles zouden doen voor hun kind als haar pony, aan wie ze zo gehecht is, zou worden afgepakt. Maar je kan nu eenmaal niet alle moeders onder een kam scharen, en daarmee zijn het nog geen slechte.

Mijn eigen moeder houdt heel veel van me en heeft heel veel voor me over. Maar is totaal, totààl geen dierenmens. Ze vindt katten en honden gewoonweg walgelijke beesten, komt alleen bij het paard als het echt niet anders gaat en heeft ook niet het geringste inlevingsvermogen in mensen die een dier wel graag zien. Voor haar is het echt letterlijk "wel, als je konijn dood is, dan koop je toch gewoon een nieuwe? Wat lig je daar nu over te treuren?" . Paarden die hier al jaren stonden en verkocht werden heeft mijn moeder nog geen enkel spijtgevoel over. Als ik daar over treurde, kreeg ik dan ook weer dezelfde boodschap. "ik weet dat het pijn doet, maar er zijn genoeg andere paarden in de wereld." Dat jij gehecht kon zijn aan die ene specifieke pony of dat ene specifieke paard, dat kon zij gewoon niet begrijpen.

Als de moeder van TS ook zo denkt, kan ik goed begrijpen dat de moeder niet in alle staten met haar naar het juridisch loket vliegt om alles te regelen. Zij denkt misschien ook, "het is de moeite niet om hier zo'n drama rond te maken, over een tijdje heeft ze wel ergens anders een verzorgpony en is ze deze helemaal vergeten". Dan heeft ze ook geen zin om zich op een of andere manier te bemoeien met de huidige 'eigenaars' en het risico te lopen dat het uitdraait op een heuse ruzie.

Alleen vrees ik er ook voor TS, als ik het zo lees, dat je heel weinig tot geen bewijzen hebt om hard te maken dat de pony van jou is. Ik had al helemaal verwacht dat de politie zo zou reageren en dat je je hoop er een beetje te veel op had ingesteld. En dat kopen dan de enige optie is, als ze dat al willen. En àls je moeder daar achter staat, want hoe graag ziet zij dat jij de échte eigenaar bent van Tucker? Zij denkt misschien op dit moment ook dat, ondanks jij wel je deel betaalt, de eindverantwoordelijkheid bij de anderen ligt. Maar als je hem officieel zou kopen, is zij degene (als jouw voogd zijnde) die eindverantwoordelijk is. Misschien ziet ze dat wel helemaal niet zitten.
Ik hoop voor jou op een klein mirakel, en ik zou desnoods eens vragen als je als 14-jarige ook alleen bij het juridisch loket langs kan komen(weet niet hoe dat in Nederland zit). Dan kan je op zijn minst horen hoe de zaken ervoor staan.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:19

Ik maak me ook geen zorgen meer,ik bekijk alleen eerst even mijn kansen van waar ik wel kan aantonen dat ze van mij is.
doordat mijn moeder niet naar Juridish locket wil,word het lastig ;)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:21

ik hoop voor je dat alles goedkomt!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:21

Opzich,mijn moeder wil echt dat ik Tucker terug krijg. Maar dan Zonder Juridish locket.

Dankjewel!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:28

Heb je alsnog mijn vraag en die van meerdere die hem stelde niet beantwoord TS ?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:32

Dan lees ik er blijkbaar iedere keer overheen :')

*gaat teruglezen*

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 10:34

Nu ik zo doordenk heeft hij geen aankoopbewijs. ik hij heeft Tucker ook gekregen.
Ik weet zeker dat ik haar heb gekregen, hij zei : je mag haar hebben,als je haar moet verkopen moet je haar aan ons verkopen.