Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:06

heey allemaal

ik heb weer heel wat leuke dingen voorbij zien komen
zelf heb ik eindelijk de schleich Fjord!
(met en zonder aalstreep) gekocht van iemand in de buurt 15 euro in totaal Super goedkoop !!!
ik ga alleen wel even zelf de staarten bijwerken die vind ik lelijk (niet goed gespoten de zijn namelijk maar voor de helft wit)
Afbeelding

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:33

Sorry dat ik al zo lang niet gepost heb, ik heb het momenteel echt heel erg druk met bestellingen! ik heb er nu geloof ik een stuk of 7 of 8 staan, en dan ga ik woensdag ook nog op kamp, dus liever heb ik het voor die tijd af, denk alleen niet dat dat lukt :=

Ik zie ook weer leuke dingen voorbij komen!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:41

en weer een set af,
mijn Zeeuwse set is nu ook compleet <3

Afbeelding

ga alleen wel op zoek naar een blauw-wit gestreept stofje,
dan hoef ik het lint er zelf niet meer op te plakken, dat was wel even een werkje
en dan zit de deken ook mooier,
nu moest ik er bij de uitrijdeken een ruiter opzetten, omdat hij anders omhoog bleef staan,
en de gewone deken valt bij de borst niet helemaal mooi

en voor Satchmo heb ik nu ook een wit dekje met Duitse vlag klaar,
nu nog zijn Duitse hoofdstel

liliekska

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:46

wauw palmbier! echt geweldig die zeeuwse set en die ponyspulletjes

vandaag niks gedaan was de hele dag op stal wat met trouwens wel op een leuk ideetje heeft gebracht namenlijk een inloopstal met paddock en dan van die palen waar de hoofden van de paarden inkunnen dat ze hooi kunnen eten! dat hebben de manegeponys ook. bij ons.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:48

mijn zusje vond een oud, lelijk en kapot plastic zadeltje.
ze wou hem gebruiken voor haar clydesdale hengst/ruin.
duze wou dat ik hem ging maken! dus ik ben eraan begonnen en ik ben nu klaar!
alles te danken aan mijn nieuwe lijm!
ik kan nu geen foto's plaatsen omdat ik nu niet thuis ben...

PBL: ziet er leuk uit! ben helemaal weg van jou creaties!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

dank jullie!
ik heb net het borsttuig voor mijn reflectieset gemaakt,
mijn paard is bijna helemaal veilig, nu alleen het hoofdstel nog,
dus morgen een beetje hoofdstellen gaan maken

ik zag trouwens op internet ook een reflectiehalster langskomen, dus ga die ook proberen te maken
http://horseshopinternational.nl/images ... 4e5ec5643e

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:44

Hallo iedereen!
Ik lees alles mee hoor! Maar eindelijk, mn beloofde foto's van het zelfgekleide ruitertje met de shet. Ik weet dat de ruiter aan de grote kant is voor de shet, maar dit heb ik expres gedaan omdat ik nog een repaint heb besteld bij daf3 voor een andere vriendin, die nu dus te groot is voor haar shet.. Deze ga ik haar er dan bij geven:
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/2laqwdt.jpg

En.. Ook ik ga een webwinkeltje beginnen! Jaja, jullie krijgen er een concurrent bij :P
Ben begonnen met de webshop, maar hij is nog lang niet af...
http://www.havefun.luondo.nl

Ben gisteren bezig geweest dekentjes te maken. Deze op de repaint voor mn vriendin van daf3:
Afbeelding
En nog wat anderen:
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/2m2auep.jpg
http://i48.tinypic.com/15qeypu.jpg

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:13

@ palmbierlover

Dat zeeuwse dekje <3
hoe heb je die gemaakt?!?
want als echte zeeuwse wil ik er ook wel een! :o

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:56

Palmbierlove schreef:
leuk tuig Lyra,
hier nog wat tips:
- bij het hoofdstel zou ik proberen de gesp kleiner te maken, maar dat komt vanzelf met wat oefening, mijn eerste hoofdstel had ook te grote gespen
- zoals de neusriem nu zit heb je een mexicaanse neusriem (ongeveer http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... detail.jpg), ik weet niet of dat de bedoeling was, maar als je een normale neusriem met sperriem wou, dan hoort hij wat lager te zitten
- zelf heb ik ook nog geen ervaring met zadels maken, maar hij lijkt een beetje een platte pannekoek,
mss dat je aan de achterkant van de zitting een stukje ijzerdraad kan doen, zodat die omhoog blijft staan,
- verder zou je mss de beugelriem nog wat smaller kunnen maken
ik hoop dat je hier iets mee kan, vat het niet op als kritiek, maar als opbouwende tips
trouwens leuk zadeldekje!

hierbij mijn ponyspulletjes op Muiz
Zadeldekje met naam: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYDQKJKH.jpg
(Zadel is gemaakt door Annick AHFH)
Uitrijdeken: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWHPX37M.jpg
Deken:
[ Afbeelding ]

het zonnetje is gemaakt met een stempelstift, heb nog meer figuurtjes,
ga ik mss wel voor de verkoop gebruiken..

naar aanleiding van de post van jonnywalker op blz 12 van dit topic over deze site http://ivorystablenews.blogspot.com/200 ... chive.html heb ik dit halster gemaakt, een handgestikt 'indianen' halster:
[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGDVYHVB.jpg
hij is wat groot voor Muiz, maar dat komt omdat hij ook op de Mustang past

haha super leuk!!! echt super knap gemaakt!
mijn manege heeft nu een bak met een soort van gras mat erin en een kleine tribune!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:26

@Pbl: Mooie spulletjes, hoe doe je het toch elke keer? miss kun je met blauwe textielstiften patronen (in dit geval een zeeuws patroon) maken op een wit stukje stof/vilt? Verder vind ik dat zelfgestikte halster echt supergaaf, ik kan er gewoon naar blijven kijken!
@carmenbrum: Ik vind het ruitertje echt zó orgineel. Echt heel gaaf gedaan, ook je dekentjes zijn mooi. Nog wel een tip: Ik vind persoonlijk je voorsingels nogal groot, je kunt eventueel ook het strookje door midden knippen of omklappen het oogt denk ik dan wat beter. :)

Ik heb een poging gedaan tot de oude haflingerruin te repainten (is uit de collectie) waarom nou net deze? Ik heb vroeger ook een poging gedaan en was er beretrots op. Het probleem: Ik had het met potlood en zwarte whitebordstiften gedaan, later heb ik verf van de action meegenomen en hem daarmee overgeschilderd. Ik wist totaal niet wat voor een verf het was maar ik kreeg het er niet meer af. Toen heb ik hem toch nog grotendeels schoongekregen maar nog niet helemaal, dat stond lelijk dus heb ik het nu (al een jaar of 2 later volgensmij?) overgedaan. Ook nu ging het niet goed, ik had wel de juiste verf maar toch mislukte hij volledig, ik wou hem schimmel maken maar de verschillende kleurtinten en overgangen lukten niet. Dus nu ben ik weer terug bij af. (wel heb ik harder geschrobt en is hij bijna helemaal weer 'normaal' arm beest :') )

Oh, ik heb iets gevonden in de sieradendoos maar ik weet niet waarvoor ik het kan gebruiken, jullie ideeën?
Afbeelding
Ik dacht aan iets van een showtuigje ofzo, maar wat voor een kleur staat er leuk onder?

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:20

Uska schreef:
Mooi PBL!!!
@ Howrse: Bruin en oranje ;)

Oneliner...

Dankje voor je tip Howrse, zal er bij mn volgende dekentjes op proberen te letten ;)
Hmm heb je 2 van die oorbellen? Dan kun je er idd mooi een showtuigje mee maken. Gwn een beetje prutsen en uitproberen, doe ik ook altijd :')
Ben vandaag weer wat verder gekomen met mn site :)
http://www.havefun.luondo.nl
Nog lang niet tevreden mee hoor, maar heb de tijd..
Ook een paar 1e touwhalstertjes gemaakt, de eerste was finaal mislukt, de roze was al beter. Ook nog gewone halstertjes. Geprobeerd met lint, maar dat werkte echt totaal niet, kan dr echt niet mee omgaan :P
Dus wol gebruikt..
Foto's staan hier: http://havefun.luondo.nl/nl/c-83251/hal ... escherming
Er staat halsters en bescherming, omdat ik binnenkort graag een keer peesbeschermers en bandages wil gaan maken.. Morgen gaat niet lukken, verjaardag.. Maarja, zie wel wanneer ik weer tijd heb ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:48

Oeh... die ziet er leuk uit Howrse, weet je al wat je precies van plan bent ermee? misschien iets van zo'n Arabisch show setje? denk dat zoiets heel leuk staat als je het combineert met knalrood, en gouden details (nouja goud, ik bedoel dezelfde kleurtint als het hangertje, zeg maar :) )

(beetje zoiets als dit maar in rood in plaats van blauw? http://www.nightwindarabians.com/images ... ostume.jpg <3 )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:24

Wat is het hier stilletjes vandaag!

Ben vanmiddag na een pauze van meerdere weken ( :o ) weer even bezig geweest met hobbyen aan een nieuw western zadeltje, een donkerbruine. Hij is voorlopig nog niet af, maar hij zal ongeveer zo worden zoals het roodbruine zadeltje dat ik eerder heb gemaakt (die in de openingspost) hopelijk heb ik binnenkort foto's :D

De boom, knop en de stijgbeugels zijn in elk geval al af... de singels zijn het vervelendste werk :+ en daar ben ik nu dus mee bezig.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:16

Telpeva schreef:
Wat is het hier stilletjes vandaag!

Ben vanmiddag na een pauze van meerdere weken ( :o ) weer even bezig geweest met hobbyen aan een nieuw western zadeltje, een donkerbruine. Hij is voorlopig nog niet af, maar hij zal ongeveer zo worden zoals het roodbruine zadeltje dat ik eerder heb gemaakt (die in de openingspost) hopelijk heb ik binnenkort foto's :D

De boom, knop en de stijgbeugels zijn in elk geval al af... de singels zijn het vervelendste werk :+ en daar ben ik nu dus mee bezig.

hoe doe je dat toch? als ik filmpje op youtube opzoek word het helemaal niet mooi en gaat het te snel.

ik heb weer 2 nieuwe paarden binnen! de connemara en de ijslander merrie. en ik heb voor bijna alle manege paarden een ketting halstertje, net zoals van schleich!
ik ga misschien de springset en de kar overkopen van iemand!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:47

ik zie dat de meeste van jullie heel veel bestellingen krijgen!
wat word er dan bij julllie het meeste bestelt?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:48

ik heb geen webshop/website,
ik heb halster haakjes gemaakt en borstels!
meer info volgt,

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 03:36

mijn wedstrijd is rond

Repaint wedstrijd

Categorie beginnende repainter:
Regels:
• 1 repaint per deelnemer.
• Geen customs.
• 2 foto’s per repaint 1 van de linkerkant en 1 van de rechterkant
• Alleen schleich paarden.
• Je repaint moet in en effen kleur zijn (dat wil zeggen geen bonte of schimmels qua aftekeningen etc. ben je vrij).
• Je mag een bestaande repaint inzenden of een nieuwe maken.

Categorie ervaren repainter:
Regels:
• 1 repaint per deelnemer.
• Geen customs.
• 2 foto’s per repaint 1 van de linkerkant en 1 van de rechterkant.
• Alleen schleich paarden.
• De repaint moet verplicht in wildkleur bruin zijn (qua aftekeningen etc ben je vrij).
• Je mag een al bestaande repaint van jezelf inzenden als die voldoet aan de kleur.

Repaints die niet aan de regels voldoen zullen dus gediskwalificeerd worden.

Prijzen:
1e prijs voor beide categorien is een schleich veulentje naar keuze. Uiteraard wel eentje die nog te koop is in de winkel.

Eind datum:
De sluitings datum voor de wedstrijd is zondag 1 juli 2012 om 22:00uur de uitslag zal dan in de loop van die week volgen.

Aan melden voor de wedstrijd kan via daantjesrepaintsentuig@hotmail.nl. Graag in je mail vermelden voor welke categorie je in wilt schrijven en welk veulen je graag wilt ontvangen mocht je winnen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:14

Waauw,, de repaints zijn prachtig! .Ik was van plan het zelf ook ooit te doen.Maar het is te veel moeite en het is daar te duur voor, voor mij xD

Ik heb wel bijna alle paarden te koop taan van collectie 2011.Iemand interrese? ik wil ze namelijk allemaal weg.Oook voro ene wat goedkoper prijsje aangezien ze 2ehands zijn en soms licht beschadidg.(Behalve het paard met 1 oor, ik weetniet hoe het kwam.Baal er nog steeds van ;'()

Ik heb ook nog de stal, en dekens enz.

Interres? stuur pb.
Danku!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:37

ik ben begonnen met een nieuw dekentje. met zulke gespjes die ook op een riem zitten. zover ben ik:
Afbeelding
het idee heb ik van Telpeva.
het is een beetje onduidelijke foto.
Afbeelding

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:41

zoals beloofd hier een foto van mijn tweede touwhalstertje! :D

Afbeelding

verder weet ik de kleur die mijn friese merrie zal krijgen: palomino met appeltjes,witte voetjes,snebje en een bles!
ik wil haar ook helemaal gaan custen ik zou haar ipv galopperend dravend willen maken
ook wil ik haar 'trager' zegmaar laten lopen door de staart meer naar het lichaam te buigen en haar hoofd ook zodat ze een beetje aan de teugel loopt, dan wil ik ook nog haar sokken wegvijlen maar dat moet ik nog zien.

heeft er nog iemand tips om haar te laten draven?
ik denk dat ik dan rechtsvoor en linksachter laat staan en lv. en ra. wat moet veranderen.
weet iemand hoe ik dat moet doen?

@carmenbrum: leuke dekentjes zeg!
die ruiter vind ik erg leuk bedacht!
@pbl: supermooie spulletjes dat halster op de rijpony vind ik prachtig!

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:48

Wauw, wat maken jullie allemaal mooie spulletjes zeg!
Ik ga nu pas écht beginnen met Schleich.
Ik bedoel, ik spaarde het vroeger ookal maar nu wil ik ook tuigjes maken enzo.
Maar ik weet niet zo goed hoe je zadeltjes maakt.
Ik heb wel filmpjes gekeken, en morgen ga ik naar een stoffenwinkel om leer te kopen maar hoe maken jullie dat?? Misschien fototjes?? :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:10

sophiefleur: welkom op bokt! ik zal je via het pb'tje wel even uitleg geven over het zadeltje!

YES! ik heb de springruiter set (die met staander etc..) voor 10 euro over gekocht! de man woont bij ons achter en verkoopt veel meer schleich! even bedelen bij mijn ouders :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:11

horses007: dan zou je bij het rechter achterbeen ook de hoef iets kunnen kantelen, zodat het model op de tip van de hoef rust in plaats van op de hele hoef (snap je wat ik bedoel? beetje zoals het rechter achterbeen van het paard op deze foto http://ginnyenbanshee.nl/images/sunset/ ... -LARGE.jpg (foto op google gevonden, niet mijn eigendom oid) )

SophieFleur: in de openingspost staan een filmpje hoe je een dressuur zadeltje kan maken, voor western zadels bestaan er zo ver ik weet geen gratis uitleg filmpjes/websites.

SophieFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:19

Bedankt!

Maar wordt het niet dik met 3 lagen??

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:28

MarloesNatje schreef:
jullie gaan al weer hard :)
iemand nog misschien interesse in deze? :o [ Afbeelding ]

Dat hoofdje lijkt als twee druppels water op mijn paard :D
Kijk maar eens, [ITP] Even voorstellen, Markus :D