Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
deruijter schreef:joh die koudbloeden die zijn sterk zat, dus dat gaat echt nog wel.
een niet passend zadel zorgd ervoor dat de druk niet goed verdeeld word en er teveel druk op 1 punt komt. Dit kan problemen verzoorzaken aan de rug
Daarbij, 70 kilo kan in mijn ogen ook prima, ik pas er namelijk ook perfect op
Maar zodra het rond de 85 kilo word en hoger.... begin ik toch te twijfelen, vooral bij de wat kleinere mensen. Voornamelijk omdat daar het gewicht niet goed verdeeld is over het lichaam zoals bij lange mensen en je jezelf heel erg in de weg kan zitten waardoor je ook je paard belemmerd deruijter schreef:lifaya, ik had het ook verder niet over het zadel, je moet altijd een goed passend zadel hebben.
maar die koudbloeden kunnen makkelijk dat gewicht aan.
Maar ik denk dat de betreffende bokker toch echt wel wat meer weegt dan 72 kilo
Zeg ik niet om te pesten, maar als ik mijn lichaam zie, 7 cm kleiner, zelfde gewicht, kan ik me dat echt niet voorstellen. Verwijs je even door naar de foto die ik als laatste heb gepost
een pony van 1.33 en ik heb toch echt een gewicht van 71 kilo (en ja, daar moet wat aan gedaan worden maar helaas gaat dat niet zo snel als je een te snelle schildklier hebt die het leukste symptoom maar heeft omgedraait
(normaal val je dramatisch af als je een te snelle schildklier hebt, bij mij is het omgekeerd
) deruijter schreef:Ik snap wat je bedoelt, maarja als ze afvalt is er verder geen probleem neem ik aan.
En niet te vergeten zulke paarden hebben meestal een erg sterke rug.
Niet alleen voor het paard maar ook voor zichzelf. deruijter schreef:Ik snap wat je bedoelt, maarja als ze afvalt is er verder geen probleem neem ik aan.
En niet te vergeten zulke paarden hebben meestal een erg sterke rug.
Het gaat er om of je zo'n beestje belemmert in zijn bewegingen. En ik denk dat dat het geval is. Niet alleen het paard, maar ook de ruiter moet optimaal in balans zijn.
Dan is het vet over het lichaam verdeeld en belemmer je jezelf niet en het paard niet. We zeuren niet, ik zeg enkel de waarheid. Ik heb ook overgewicht, en daar moet ook absoluut iets aan gebeuren
lifaya schreef:Ik vind 1.80 en 80 kilo toch echt iets anders dan ditDan is het vet over het lichaam verdeeld en belemmer je jezelf niet en het paard niet. We zeuren niet, ik zeg enkel de waarheid. Ik heb ook overgewicht, en daar moet ook absoluut iets aan gebeuren
Helaas niet gelukt