Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:18

Oké, vandaar. Maar, ik zou als park-eigenaar van z'n leven niet die kindjes erop laten zitten! Voor zover ik zie zijn ze 9 van de 10 keer veelte groot. En wil je dat een pony nou aandoen. Dat ze het wel kunnen dragen twijfel ik niet aan, maar of het nou leuk is om 60 keer per jaar (ik denk gemiddeld een week) kindjes op je rug door dat park heen te sjorren? Ze kunnen er toch ook lekker mee wandelen oid.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:59

ElineB schreef:
Oké, vandaar. Maar, ik zou als park-eigenaar van z'n leven niet die kindjes erop laten zitten! Voor zover ik zie zijn ze 9 van de 10 keer veelte groot. En wil je dat een pony nou aandoen. Dat ze het wel kunnen dragen twijfel ik niet aan, maar of het nou leuk is om 60 keer per jaar (ik denk gemiddeld een week) kindjes op je rug door dat park heen te sjorren? Ze kunnen er toch ook lekker mee wandelen oid.

Het is niet 60 weken in een jaar, ze hebben sowieso een half jaar winterstop, en in de weken dat het geen vakantie is, zoals nu, krijgen ze vaak met z'n alle een weekje vrij. (dr blijven dan een paar pony's over voor de mensen die er zijn, maar dat zijn er dan maar heel weinig)
Grote kinderen wandelen er ook vaak mee. :) Maar je heb ook inderdaad ook mensen die dat niet doen. Ze kunnen moeilijk iedereen gaan wegen voordat ze op de pony gaan. En ze hebben wel een tijd gehad dat grote mensen écht niet meer meekrijgen. Maar daar kregen ze ook heel veel gezeik mee enzo. Want die was dan ook boven de 12 en die kreeg wel mee enzo. Want de ene is 12 en 1.70, en de ander is 12 en 1.50.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:30

xJess schreef:
Het is niet 60 weken in een jaar, ze hebben sowieso een half jaar winterstop, en in de weken dat het geen vakantie is, zoals nu, krijgen ze vaak met z'n alle een weekje vrij. (dr blijven dan een paar pony's over voor de mensen die er zijn, maar dat zijn er dan maar heel weinig)
Grote kinderen wandelen er ook vaak mee. :) Maar je heb ook inderdaad ook mensen die dat niet doen. Ze kunnen moeilijk iedereen gaan wegen voordat ze op de pony gaan. En ze hebben wel een tijd gehad dat grote mensen écht niet meer meekrijgen. Maar daar kregen ze ook heel veel gezeik mee enzo. Want die was dan ook boven de 12 en die kreeg wel mee enzo. Want de ene is 12 en 1.70, en de ander is 12 en 1.50.

Oké, maar dat is dus juist wel onhandig lijkt me idd. Niemand is hetzelfde, zeker qua lengte en gewicht niet. Hoe kunnen ze dan ooit een regel maken van bijv. vanaf 12 jaar geen pony meer? Het verschild idd zo erg met gewicht en lengte.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:46

inderdaad. de kinderen rijden er op veel te kleine pony's voor hun lengte/gewicht en weten niet hoe ze met paarden om moeten gaan. ze slaan de dieren met een zweep of gebruiken sporen als dat niet nodig is. ik vind het bovendien ook voor de kinderen gevaarlijk.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:05

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:08

Ik ga misschien binnenkort waarschijnlijk ook een weekje naar ppc. Maar mij gaat het niet om het rijden, mij gaat het om een week plezier te hebben met een geweldige pony & hem/haar te vertroetelen ,verwennen enzovoort.

Ik vind het echt zielig allemaal grote kinderen op die lieve shetjes. Maar mag ik vragen wie jullie leuk vinden voor een weekje ?

breg_JORS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:26

hannah41 schreef:
inderdaad. de kinderen rijden er op veel te kleine pony's voor hun lengte/gewicht en weten niet hoe ze met paarden om moeten gaan. ze slaan de dieren met een zweep of gebruiken sporen als dat niet nodig is. ik vind het bovendien ook voor de kinderen gevaarlijk.

Sporen zijn net als het bit streng verboden in ppc.

veertess12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:38

Wat is er dan zo zielig aan ppc ?
i love bella en okke & breg (: <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:57

veertess12 schreef:
Wat is er dan zo zielig aan ppc ?
i love bella en okke & breg (: <3

-Paarden worden te veel belast(te grote en te zware kinderen)
-Onkunde van mensen wat schadelijk is TOV de paarde
-Kunnen zich niet aan één persoon hechten
enz.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:05

De grootste pony is geen 1.20 meter :n Ze zijn kleiner..

Vroeger had je inderdaad grotere pony's en zelfs paarden in het park lopen. Toen werd je op een passend maatje voro je gezet. Helaas waren er veel tieners die alleen maar aan crossen deden over de grote paden en zijn er een aantal (bijna) ongelukken gebeurt met kleine kinderen en ook de tieners zelf die van de dieren afdonderden. Daarom is er toen het besluit gemaakt al het grote weg te doen en een leeftijdsgrens in te zetten. Helaas wordt daar niet goed naar gekeken en kijken ze ook neit naar lengte en gewicht. Die laatste 2 zullen beter zijn om op te selecteren en daar ook streng in te zijn. Ik denk dat er dan nog genoeg animo voor is want dan wordt het park veiliger voor de echt kleine kinderen (wat nu ook hun doelgroep is maar ze niet kunnen waarmaken) :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:28

Kaitlyn schreef:

Dat ging over vroeger hè. ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:57

Kaitlyn schreef:

Ik weet niet of je daar bekend bent, maar Jans en Cappuccino zijn echt best groot hoor. Zeker wel tegen de 1.20. Want ik doe zelf een pony van 1.10 en zelfs Kimmy is groter dan die pony.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:48

Oh kijk, dus het is nu zelfs nog steeds zo :)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:52

Ik ben er het laatst geweest, 17 augustus 2011, dus dat is geen paar jaar geleden maar een paar weken. En toen heb ik juist gezien dat er een veelste dik / groot kind op een veeelste kleine pony zat.. En maar schoppen omdat ie niet wou lopen. En heb ik dus gezien dat een medewerker een pony op zijn/haar hoofd sloeg. Erg sneu.

breg_JORS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:47

Daisy01 schreef:
Ik ben er het laatst geweest, 17 augustus 2011, dus dat is geen paar jaar geleden maar een paar weken. En toen heb ik juist gezien dat er een veelste dik / groot kind op een veeelste kleine pony zat.. En maar schoppen omdat ie niet wou lopen. En heb ik dus gezien dat een medewerker een pony op zijn/haar hoofd sloeg. Erg sneu.

Tja in de zomervakantie is het altijd heel druk en dan zijn er altijd te weinig grote pony's... en ze kunnen toch moeilijk zeggen: 'Ja sorry dat je 35 euro hebt betaald voor een rijpony maar we hebben geen rijpony meer voor jou.' (doen ze in de uiterste gevallen wel)
In zulke gevallen geven ze de kinderen meestal dan toch maar een pony mee die eigenlijk te klein is, dan zeggen ze er wel nadrukkelijk bij dat ze écht alleen mogen stappen.

En ik denk dat de medewerkers ook wat gestrest worden als het zo druk is.

Dit zijn natuurlijk geen redenen waarom dit niet slecht zou zijn, ik vind ben het hier ook totaal niet mee eens.

Maar de meeste mensen hier omschrijven ppc toch een heel stuk slechter dan het is, het is niet ideaal, maar dat is het maar voor heel weinig dieren.
Ik vind dat ze alles al flink hebben verbeterd.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:01

Dat de medewerkers gestresst zijn en dat er te weinig grote pony's zijn vind ik geen enkel excuus om er te grote kinderen op te zetten en om die beesten te slaan.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:03

Ik ga mee met Eskegirl, en voor 35eu een pony onnodig te zwaar belasten? Geef dat kind haar geld terug.. Erg jammer voor de teleurstelling, maar dan hadden ook de ouders beter kunnen weten. Of duidelijke regels. Max gewicht en lengte instellen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:03

Dat is inderdaad wel het slechtste excuus wat ik ooit heb gehoord... :n

breg_JORS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:53

ik zeg juist dat ik dat GEEN excuus vind! -.-
ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen waarom ze soms toch te kleine pony's aan te grote meisjes mee geven, ik heb er heel nadrukkelijk bij gezegd dat ik het er zelf NIET mee eens ben.

dat slaan kan ik me trouwens niet voorstellen... Dat heb ik zelf eerlijk gezegd ook nog nooit gezien, wel dat ze met die halsters naar de pony's zwiepen, maar niet dat ze ze echt slaan?

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:29

breg_JORS schreef:
ik zeg juist dat ik dat GEEN excuus vind! -.-
ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen waarom ze soms toch te kleine pony's aan te grote meisjes mee geven, ik heb er heel nadrukkelijk bij gezegd dat ik het er zelf NIET mee eens ben.

dat slaan kan ik me trouwens niet voorstellen... Dat heb ik zelf eerlijk gezegd ook nog nooit gezien, wel dat ze met die halsters naar de pony's zwiepen, maar niet dat ze ze echt slaan?

Ik zal het de volgende keer voor je filmen. Goed? Ik heb het namelijk wel gezien. En mijn ogen zijn goed hoor. Ben trouwens ook niet de enigste, mijn moeder, die helemaal niks met paarden heeft zei het zelfs..

breg_JORS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:44

EskeGirl schreef:
Ik vind het filmpje ook niet erg leuk, meisje is te groot, en ze proberen op te jagen.
Paarden van elkaar scheiden, ze bedoelen het misschien goed, maar ze zien dat Okke niet wil...

achja ze zwiepen met dat touw maar ze slaan hem toch niet? En ik denk dat ze er wel mee ophielden toen ze merkten dat hij geen zin had... Zoals ik het zie lijkt het op een soort spelletje, ook voor Okke.

wat bedoel je met paarden van elkaar scheiden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:17

Ik zit te kijken naar een ander filmpje(uit juli 2011)
Ze springen over greppels, doen klassieke buigingen en laten die paarden van erg losse, gevaarlijke zandheuvels afrennen.
Niet erg verantwoordelijk :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:26

En er is een van de pony's bang voor een plastic zakje, zoals wel meer paarden.
Wat doe je dan? Juist ja, een plastic zakje naar die Shet gooien, die waait mee in de wind, en dan heel erg lachen als de Shet schrikt.

Walgelijk :n

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:16

Dat bedoel ik nou. En kom op, denk je dat die shet dan heeft: Jippie, dat gaan we nog een keer doen!
Uhm, nee, dat zal wel meevallen. ;)

Ik ken iemand die haar allerliefste paard heeft moeten afmaken omdat ze haar been stootte aan een grote steen... Dat kan dus ook makkelijk gebeuren met al die greppels ed.

Maar ik ga nu, ontbijten! :D

elinaaa171

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:27

@breg_JORS bregje zeg dan gewoon meteen dat het jouw filmpje is.

@ElineB eetsmakelijk :P