Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dobbelicious schreef:Ik heb geen foto, maar ik had gewoon even een vraagje. Ik ben 168cm, 18 jaar en weeg 58 kg. Past dit op een welshpony van 132cm?
maralyn schreef:Ik vind het geen mooi beeld.
Echt veel te lang kan ik niet zeggen. Maar te lang wel.
Ook de houding van het diertje stoort me enorm. Waardoor het lijkt, alsof jij hem stoort.
Denk aan hoofdhouding, spanning van de kaak en mond, de houding in de ogen, spanning en wegdrukking van de rug naar de achterhand, en de omhoogslaande staart wat wijst op tegenstribbeling, ofwel het niet eens zijn met de ruiter.
Arc_En_Ciel schreef:maralyn schreef:Ik vind het geen mooi beeld.
Ook de houding van het diertje stoort me enorm. Waardoor het lijkt, alsof jij hem stoort.
Denk aan hoofdhouding, spanning van de kaak en mond, de houding in de ogen, spanning en wegdrukking van de rug naar de achterhand, en de omhoogslaande staart wat wijst op tegenstribbeling, ofwel het niet eens zijn met de ruiter.
Dat hoeft echt niet altijd.
Ik ben het wel eens dat je te groot bent.
Arc_En_Ciel schreef:maralyn schreef:Ik vind het geen mooi beeld.
Dat hoeft echt niet altijd.
Volgens mij vroeg zij ook niet of ze te groot was, maar meer voor een beeld voor degene zonder foto.
maralyn schreef:Ik vind het geen mooi beeld.
Tevens komt het zadel voorbij de 18e ofwel de laatste rib.
Waardoor het zadel dus té lang is voor de rug van de pony.
Je bips is dus te groot voor het zadel, en pas je er niet meer op.
lotteke1998 schreef:maralyn schreef:Ik vind het geen mooi beeld.
Tevens komt het zadel voorbij de 18e ofwel de laatste rib.
Waardoor het zadel dus té lang is voor de rug van de pony.
Je bips is dus te groot voor het zadel, en pas je er niet meer op.
mijn zadel is inderdaad te groot heb nu een ander, en mijn pony zwaait altijd bij iedereen met haar staart als je benen geeft en het was op wedstrijd dan is ze altijd kijkerig en een beetje lastig, maar word idd en beetje groot vind ik zelf ook
Citaat:Heel veel kleiner mag je zadel ook niet zijn, voor jou.
Jij bent niet fors, je hebt een normaal lichaam. Maar een kleiner zadel, zorgt er voor dat jij achter op de lepel gaat zitten,
en dat zorgt er voor, dat er teveel druk, achter bij de ruggenwervels gaat komen.
Ook dat is nietideaal.
Voor iedereen, is je poep te groot voor het zadel, ook al ben je een gespierde spijker, dan past het gewoon niet!