Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:54

XxFyrstaxX schreef:
Ah okay, ik ga een volgende dagen mijn dubbele op de Boktmarkt zetten. Kan ik een centje bijverdienen om weer nieuwe te kopen. En als je ze wegdoet, doe je ze dan voor een lagere prijs weg? Ik ben nu vooral op zoek naar de nieuwere modellen. Vanaf 2013 en nieuwer.

Edit: weten jullie trouwens welke webshop het goedkoopst is in Schleich?

Ik bestel ze altijd op schleichshop eu.Vgens mij is die het goedkoopst of een van de goedkoopste.

Anoniem

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:47

Ah okay. Vind schleichshop.eu er toch wel betrouwbaarder uitzien. Ze hebben daar ook heel veel.

PoekiiX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:55

Hejj! ik heb een repaint gedaan om de camargue merrie uit 2005. Ze is nu een roodschimmel, en voor een roodschimmel heb je dus pastelkrijt nodg, en dat gebruik je dus vrijwijl over het gehele mdel. Maar ik heb geen sprayvernis. Weet iemand waar je dat haalt? Want bij de verfwinkel is het een beetje duur, heb geen zin om het te bestellen, en de action heeft het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:50

Wat is duur? Bij de hornbach is het 9 euro.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:35

PoekiiX schreef:
Hejj! ik heb een repaint gedaan om de camargue merrie uit 2005. Ze is nu een roodschimmel, en voor een roodschimmel heb je dus pastelkrijt nodg, en dat gebruik je dus vrijwijl over het gehele mdel. Maar ik heb geen sprayvernis. Weet iemand waar je dat haalt? Want bij de verfwinkel is het een beetje duur, heb geen zin om het te bestellen, en de action heeft het niet.

Ik quote wederom mijzelf weer even. Dit is een zeer veelgestelde vraag die ook vaak beantwoord is in dit topic ;)
Karla_1999 schreef:
Ik heb jaren lang spuitvernis van de schilderszaak bij mij in de buurt gebruikt, dit was vrij prijzig spul. Toen dit eens op was, heb ik eens haarlak geprobeerd. Dit werkte eigenlijk net zo goed, of misschien zelfs wel beter. Maar je moet wel heel erg opletten welke je hebt en hoe je het gebruikt. Als je te veel gebruikt, heb je kans dat het gaat plakken of dat het het zo glad word dat je er geen pastel meer overheen kan doen (dit ligt er heel erg aan welke je hebt).
Bij haarlak moet je echt minimaal 30 cm tussen je paardje en de bus houden en er even heel snel en kort overheen spuiten, anders spuit je er te veel op. Ik heb altijd de blauwe bus van Schwarzkopf gebruikt (deze dus), en deze werkte voor mij het best. Ik heb ook wel eens andere gebruikt, maar de een was te plakkerig en de ander kwam weer te veel uit.
Kortom, je kan dus goede spuitvernis halen bij een (kunst)schilderszaak (of een hobbywinkel), maar voor mij werkte haarlak net zo goed

PoekiiX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:41

Oh wauw, Al zo snel antwoord en het gaat geeneens geld kosten! Ontzettend bedankt @Karla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:43

Hoi, even een noodvraagje. Ik heb een paar maanden geleden 3 van mijn paarden beschilderd met nagellak (ik weet het, dom van mij heb er ook heel erg spijt van). Dit waren kleine schilderingen, dus een rondje om het oog, een zonnetje op de bil etc. Ik heb dus gelukkig niet het hele lichaam beschilderd. Nu vraag ik me dus af of ik dit er op een of andere manier af krijg zonder dat de oorspronkelijke verf weggaat. Zo ja, hoe?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:51

XxFyrstaxX schreef:
Hoi, even een noodvraagje. Ik heb een paar maanden geleden 3 van mijn paarden beschilderd met nagellak (ik weet het, dom van mij heb er ook heel erg spijt van). Dit waren kleine schilderingen, dus een rondje om het oog, een zonnetje op de bil etc. Ik heb dus gelukkig niet het hele lichaam beschilderd. Nu vraag ik me dus af of ik dit er op een of andere manier af krijg zonder dat de oorspronkelijke verf weggaat. Zo ja, hoe?

Ik vrees van niet, gewoon wat nagellakremover en dan maar hopen dat het heel blijft, maar ik zou er niet op rekenen. Ik weet niet hoe dik het erop zit maar als het nou heel dik is kan je het er misschien vanaf schrapen of pulken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:52

Lonneke2001 schreef:
XxFyrstaxX schreef:

Ik vrees van niet, gewoon wat nagellakremover en dan maar hopen dat het heel blijft, maar ik zou er niet op rekenen. Ik weet niet hoe dik het erop zit maar als het nou heel dik is kan je het er misschien vanaf schrapen of pulken.

Het is een dun laagje, je ziet de oorspronkelijke verf er doorheen. Zal even foto's maken.

Edit: ff telefoon opladen :P

Nog een keer edit: eraf schrapen gaat dus niet. Durf in ieder geval niet veel kracht te zetten, straks komen er krasjes in :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:08

Hier de foto's :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:24

Wattenstaafje met nagellakremover en dan heel voorzichtig poetsen.
En dan hopen dat het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:27

leestmee schreef:
Wattenstaafje met nagellakremover en dan heel voorzichtig poetsen.
En dan hopen dat het goed gaat.

Bedankt. Echt vervelend dit. Wilde vanmiddag mijn 20 dubbele Schleich paarden op Boktmarkt zetten. Maar als ik niet zeker weet of het goed gaat met die zwarte hengst doe ik het even niet. Ik heb daar 2 van maar die ander is niet bepaald mooi -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:15

Update: tot nu toe lukt het. Bij de zwarte hengst gaan alleen een sokje en het rondje om het oog er niet af. Bij de bonte is het meeste eraf. De bruine moet ik nog aan beginnen. De originele verf is gelukkig niet aangetast! Als ik klaar ben zet ik mijn Schleich op de markt :D!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:33

XxFyrstaxX schreef:
Update: tot nu toe lukt het. Bij de zwarte hengst gaan alleen een sokje en het rondje om het oog er niet af. Bij de bonte is het meeste eraf. De bruine moet ik nog aan beginnen. De originele verf is gelukkig niet aangetast! Als ik klaar ben zet ik mijn Schleich op de markt :D!

Ik heb wel interesse in de zwarte steigerende hengst :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:05

Lonneke2001 schreef:
XxFyrstaxX schreef:

Mooi! Ik ga nu een advertentie maken! :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:07

XxFyrstaxX schreef:
Lonneke2001 schreef:

Mooi! Ik ga nu een advertentie maken! :D

Deel je de link hier even? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:30

Ja, ben nu bezig!! Komt op de Boktmarkt! Hoe werkt verzendkosten betalen eigenlijk?

Edit: Link is gemaakt. Link in onderschrift. Maar hoe werken verzendkosten? Begin aardig te stressen nu :').

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:49

XxFyrstaxX schreef:
Ja, ben nu bezig!! Komt op de Boktmarkt! Hoe werkt verzendkosten betalen eigenlijk?

Edit: Link is gemaakt. Link in onderschrift. Maar hoe werken verzendkosten? Begin aardig te stressen nu :').

Ik weet niet of je doorhebt dat je een aantal oude zeldzame -uit de collectie zijnde- modellen voor een hele lage prijs te koop hebt staan? :')
Verzendkosten zijn meestal €6,75 voor pakket, en als hij door de brievenbus past in een bubbelenveloppe iets van €1,00 of zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:52

Lonneke2001 schreef:
XxFyrstaxX schreef:

Ik weet niet of je doorhebt dat je een aantal oude zeldzame -uit de collectie zijnde- modellen voor een hele lage prijs te koop hebt staan? :')
Verzendkosten zijn meestal €6,75 voor pakket, en als hij door de brievenbus past in een bubbelenveloppe iets van €1,00 of zo

Zeldzaam zou ik ze niet noemen, je kunt ze nog makkelijk vinden. Behalve die Morgan misschien maar omdat er verf opzit wordt hij goedkoper. Oke, bedankt. En hoe betaal je ze :'). En als de koper ze betaalt, moet die het geld dan eerst naar mij storten dat ik dan daarmee betaal of moet dat anders?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:55

XxFyrstaxX schreef:
Lonneke2001 schreef:

Zeldzaam zou ik ze niet noemen, je kunt ze nog makkelijk vinden. Behalve die Morgan misschien maar omdat er verf opzit wordt hij goedkoper. Oke, bedankt. En hoe betaal je ze :'). En als de koper ze betaalt, moet die het geld dan eerst naar mij storten dat ik dan daarmee betaal of moet dat anders?

Altijd eerst de koper het geld over laten maken (geld van de paardjes + verzendkosten) met een pakketje naar het postkantoor of supermarkt vanwaar ze pakketjes verzenden gaan en daar laten frankeren, zij laten hem naar het gewenste adres sturen en dat kost dan verzendkosten (die jij dus betaald, maar ook al hebt teruggekregen eerder.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:58

Oh wauw, ontzettend bedankt! Hier kan ik wat mee. Kun je dan op het postkantoor de verzendkosten contant betalen? Dat zou handig zijn. Ik heb namelijk zelf geen rekening, mijn moeder wel dus moet haar even overhalen het geld naar haar te laten storten en dan mij contant geven.

Edit: En dient een stevige schoenendoos ook als pakket?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:07

XxFyrstaxX schreef:
Oh wauw, ontzettend bedankt! Hier kan ik wat mee. Kun je dan op het postkantoor de verzendkosten contant betalen? Dat zou handig zijn. Ik heb namelijk zelf geen rekening, mijn moeder wel dus moet haar even overhalen het geld naar haar te laten storten en dan mij contant geven.

Edit: En dient een stevige schoenendoos ook als pakket?

Ik denk dat elke doos prima als pakket dient, maar je moet hem wel goed dichtplakken bij alle kanten die open kunnen. Anders kun je misschien bij supermarkten dozen halen (bij onze AH staat bijvoorbeeld een bak met dozen die je mag meenemen voor je boodschappen, die kan je ook een meesmokkelen :P)
Volgensmij kan je gewoon contant betalen, maar dat weet ik niet zeker. Als ik jou was zou ik even zoeken waar je kan posten en daar even vragen wat de kosten zijn, hoe je kan betalen, wat de levertijd is en of er eisen zitten aan het pakket wat je stuurt (gewicht en dergelijke) je hebt dan alles op een rijtje en dan heb je zeker geen boze klanten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:13

Oke mensen. Ik trek mijn aanbod van "ik betaal de verzendkosten" in. Niet omdat ik gierig ben, maar anders geloof ik dat het een enorm gedoe wordt. Ik snap het nu voor het grootste gedeelte mede door Lonneke. Bedankt daarvoor.

Ik zoek dus het liefst iemand die alles in 1 keer koopt. :P Sorry Lonneke.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:57

XxFyrstaxX schreef:
Oke mensen. Ik trek mijn aanbod van "ik betaal de verzendkosten" in. Niet omdat ik gierig ben, maar anders geloof ik dat het een enorm gedoe wordt. Ik snap het nu voor het grootste gedeelte mede door Lonneke. Bedankt daarvoor.

Ik zoek dus het liefst iemand die alles in 1 keer koopt. :P Sorry Lonneke.

Geen probleem hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:01

Ik trek m'n advertentie in. Ik ga er spijt van krijgen haha, lastig dit :P.