Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leentje_ schreef:lieziej: Gaat nog makkelijk hoorHoe groot ben jij eigenlijk?
merel_gomez schreef:past nog hoor
merrieveulen schreef:@ ilsepilse ik denk dat je zelf ook wel weet dat het prima past. je kunt op dat paardje nog wel even vooruit hoor. klein aandachtspuntje is toch wel je zadel, dat mag een paar cm naar achteren. zoals het nu ligt ligt het op de schouder en belemmert het je paard in zijn bewegingsvrijheid.
ilsepilse schreef:Ik weet het!! Hij schuif echt telkens naar voren, ik heb een ander zadel die speciaal is aangemeten, die nog meer schuift!! ze heeft bijna geen schouder en schoft dus er past eigenlijk geen goed zadel op tot dat ze een bredere schouder heeft
merrieveulen schreef:ilsepilse schreef:Ik weet het!! Hij schuif echt telkens naar voren, ik heb een ander zadel die speciaal is aangemeten, die nog meer schuift!! ze heeft bijna geen schouder en schoft dus er past eigenlijk geen goed zadel op tot dat ze een bredere schouder heeft
een goed passend zadel schuift niet, dus ik zou het toch eens een keer extra na laten kijken. ook paarden met minder schouder en amper schoft (zo lopen er hier op stal meerdere, waaronder de haf van mijn zus) kunnen gewoon een zadel krijgen dat niet schuift. uitzonderingen op die regel zijn (hoog)drachtige merries of paarden die moddervet zijn en een extreem dikke buik hebben, echter is dat in beide gevallen dan van tijdelijke aard.